#ElectricRomânia 2020, ziua 5: Din Transilvania în Banat în cea mai lungă zi la volanul celor opt mașini electrice

Publicat miercuri, 16.09.2020 07:35 de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai. Video: Marius Dobrescu

Ziua 5 a fost cea mai lungă zi din această ediție Electric România: am parcurs 350 kilometri pe traseul Cluj-Napoca - Oradea - Arad - Timișoara. Am întâlnit o infrastructură pentru încărcarea mașinilor electrice mult superioară față de anul trecut, dar am întâmpinat și probleme.

Alarma ceasului a sunat devreme azi în hotelul Golden Tulip Ana Dome din Cluj-Napoca. Toată caravana Electric România 2020 s-a trezit devreme, pentru că ziua 5 se anunța a fi cea mai lungă din acest tur. 

Planul nostru era să plecăm din Cluj cu destinația Oradea, primul pit-stop al zilei pentru oameni și mașini. După un mic dejun rapid și o cafea, toată lumea era în mașini pregătită să dea piept cu drumurile Transilvaniei. 

Pentru cei care au participat și la prima ediție Electric România, drumul dintre Cluj și Oradea este unul familiar. Personal l-am parcurs tot cu Audi e-tron în versiunea de caroserie "normală", iar acum am negociat virajele către județul Bihor cu e-tron Sportback.

Dacă în 2019 am mers de la Târgu Mureș la Oradea în cea mai lungă etapă de atunci, anul aceasta am mărit miza și am mers de la Cluj la Timișoara, via Oradea și Arad. Cei 145 km dintre orașele din Transilvania au curs repede, toată coloana de mașini electrice păstrând un ritm normal, fără excese.

Oradea ne-a întâmpinat cu un soare arzător, 32 grade în aer și promisiunea unui vis frumos: patru stații de încărcare rapide instalate de Primăria Oradea în cea mai nouă parcare subterană inaugurată de curând chiar în centrul capitalei județului Bihor. Patru dintre mașinile din carvană s-au îndreptat către parcarea din strada Independenței. Dar, din păcate, în ciuda ajutorului acordat de oamenii care au în administrarea parcarea publică, nu am reușit să pornim încărcarea. Doar Renault Zoe s-a înțeles cu una dintre stații și a putut fi încărcat parțial la curent alternativ.

Stația MOON de 75 kW din cadrul dealerului Volkswagen D&C Oradea a fost de mare ajutor în realimenta restul de mașini. Aflate deocamdată în teste după instalarea care a avut loc recent, stațiile MOON vor intra în curând într-o rețea disponibilă publicului larg contracost. Dacă vreți o stație MOON pentru acasă, oamenii oferă și wallbox-uri rezidențiale. Îi găsiți la orice showroom Volkswagen și Audi din România.

De la Oradea la Arad sunt încă 120 km și aici am dat de traficul specific vestului țării în apropierea frontierei. Mai întâi, un accident ne-a ținut 20 minute în coloană la ieșirea din Oradea, iar trecerile prin Salonta și Chișineu Criș se fac bară la bară. Spre Arad, traficul a devenit mai lejer, iar o parte din colegi au mers să alimenteze la stația MOL din Arad, proaspăt posesoare a unei stații de încărcare din rețeaua MOL Plugee. Este interesant faptul că încărcările la MOL Plugee nu sunt taxate pe kWh, ca peste tot, ci la sesiune. Cu 29 de lei cumperi accesul la stație și încarci cât vrei.

Până la Timișoara am devorat ultimii 75 km, prin marea de camioane care veneau dinspre frontiera de la Nădlac și apoi pe autostrada A1. 

Cel mai mare oraș din Banat ne-a primit cu cam tot atâtea stații de încărcare ca anul trecut. Și, așa cum știam, acestea sunt destul de aglomerate, în Timișoara mașinile electrice fiind populare. Ne-am împrăștiat în tot orașul și am realimentat toate cele opt mașini la stații ale partenerilor noștri de la Renovatio e-charge, MOL Plugee și MOON din cadrul dealerului Volkswgen Autoclub Timișoara. Am încercat și alte stații timișorene care ne-au dat bătăi de cap. De exemplu, Kia e-Niro a găsit în centrul orașului o stație rapidă la care nu poți să-ți cumperi acces decât până la ora 18. Dureros. Am reconfigurat planurile și am tras curent de la Kaufland.

Seara s-a încheiat la superbul hotel Tresor Le Palais din Timișoara, care ne va fi gazdă pentru două nopți. Pentru că mâine rămânem la Timișoara, unde mergem să-i vizităm pe partenerii noștrii de la Vitesco Technologies. Și acum, să dăm cuvântul celor care au condus în cea mai lungă zi de la Electric România by Vitesco Technologies. Și să vedem cifrele reale ale zilei.

TUDOR RUS (DOUALOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM) ȘI HYUNDAI KONA

Hyundai Konaeste pentru doritorii de electrice alegerea pragmatică dictată de matematica pură din spatele autonomiei și al consumului de energie electrică. Sigur, plasticul de la interior nu e cel mai moale de pe planetă, dar poate timpul va trece mai frumos peste el. Sportivitatea nu e neapărat un selling point, deși șasiul este unul echilibrat, cu tente picante în modul sport. Altfel, partea vizuală de la interior și exterior ține de ochiul fiecăruia, de multe ori încețoșat de preferințe personale și subiectivism - nimic greșit aici, din punctul meu de vedere. Dar dacă e să trag linie, Kona iese pe plus cu lejeritate pentru cei care prețuiesc timpul. Timp salvat cu încărcarea, cu pauzele ceva mai mici în care bateria înfulecă electricitate sau cu posibilitatea de a continua drumul de acolo de unde alte electrice se opresc.

HYUNDAI KONA ELECTRIC - ZIUA 5
CONSUM MEDIU 11.6 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 51.3 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 389 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 332.6 kilometri
COST EFECTIV 29 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 38.58 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 551.7 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 421.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
426.7 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 484.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 410.3 km

CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO) ȘI VOLKSWAGEN ID.3

Ziua a cincea din #ElectricRomânia by VitescoTechnologies a fost una specială: am făcut cunoștință cu noul Volkswagen ID.3, modelul cu care producătorul german își propune să schimbe regulile jocului din segmentul mașinilor electrice. 

Este agil, ușor de manevrat și suspensiile filtrează cu ușurință denivelările asfaltului. Plecările de pe loc sunt rapide, iar cei 204 cai ai versiunii 1st Edition se achită cu brio de sarcini chiar și în depășirile efectuate la viteze de drumuri naționale. Autonomia este suficientă pentru a ieși fără griji către mare sau munte. 

Totuși, integrarea tuturor funcțiilor pe ecranul central necesită mai mult timp pentru acomodare. Am dus lipsa și serviciului Apple CarPlay, însă acestă va fi disponibil printr-un update over-the-air ulterior. 

Un plus pe care trebuie să-l amintesc îl reprezință sistemul capabil să recupereze energia la frânare. Acesta este unul adaptiv și ajustează nivelul de recuperare în funcție de viteza de rulare și de distanța vehiculului din față. Dacă este activată și funcția Eco Assistant, sistemul recunoaște limitele de viteză care urmează pe traseu și modifică intensitatea nivelului de recuparare a energiei. 

VOLKSWAGEN ID.3 - ZIUA 5
CONSUM MEDIU 14.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 55 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 366 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 339 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 50.17 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 391.9 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 391.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
379 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 384.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 316.9 km

DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST) ȘI AUDI e-tron SPORTBACK 

Audi e-tron este o mai veche cunoștință pentru Electric România. Anul trecut am făcut turul electric alături de varianta normală a SUV-ului electric produs la Inglostadt, iar de data aceasta am avut la dispoziție versiunea Sportback. Cu o linie de SUV Coupe, e-tron Sportback este mai sexy și mai arătos, în special în nuanța de negru a caroseriei.

Instalat la volan m-am simțit ca acasă, cockpitul Audi e-tron fiind un exemplu de ergonomie: toate comenzile sunt la îndemână și prezentate impecabil. Apple CarPlay funcționează și fără fir, iar computerul de bord oferă toate informațiile necesare. 

Audi e-tron Sportback este un excelent automobil pentru drum lung: extrem de confortabil, poziție înaltă la volan și o baterie uriașă de 95 kWh. Pe autostradă, e-tron Sportback este în elementul său, rulând într-o liniște deplină. 

AUDI E-TRON SPORTBACK - ZIUA 5
CONSUM MEDIU 20.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 51 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 414 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 350 kilometri
COST EFECTIV 0 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 72.8 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 415.9 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 384.4 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
294.2 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 384.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 316.9 km

 

DAN SCARLAT (AUTO MOTOR ȘI SPORT) ȘI RENAULT ZOE 

Într-o lume doar de mașini electrice, toți ar visa la Porsche-ul Taycan pe care l-am condus ieri, dar cei mai mulți ar alege într-un final un Renault Zoe. Micul francez este în continuare cel mai vândut automobil electric din România, deși mult în urma suratelor sale cu propulsie convențională. Încă. 

Zoe este, după Mini Cooper SE, cel mai mic automobil din #ElectricRomânia, dar adevărul este că e mai înalt decât Peugeot 2008 (1567 vs 1550 mm) și așa se explică cum au încăput în această caroserie cu amprentă redusă la sol o baterie de 50 kWh, un portbagaj de 338 de litri, plus spațiu rezonabil pentru 4 adulţi. Nu este foarte puternic, oferind 100 kW, tot cât celălalt model francez din grup. Dar are un consum mic de energie (astăzi am obținut 13,7 kWh/100 km în condițiile în care am rulat și câțiva zeci de km cu 130 km/h pe autostradă), ceea ce duce autonomia reală spre 400 km. 

Dar poate cea mai mare calitate a lui Zoe este polivalenta sa: poate trage 50 kWh DC,  adică maximul livrat de majoritatea staţiilor de acest tip din România, și 22 kWh AC, adică maximum oferit de cele Type 2.

RENAULT ZOE - ZIUA 5
CONSUM MEDIU 13.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 54.6 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 376 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 432 kilometri
COST EFECTIV 35.3 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 47.21 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 376.8 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 390.1 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
403 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 444.4 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 323 km

 

 

DANIEL TOMESCU (STACS TV) ȘI MINI COOPER SE

Mini Cooper SE un nou stil de viata pentru celebrul Mini. Un stil de viață elegant dat de motorul electric care nu produce niciun zgomot în interior, dar și de felul în care se conduce. Spre deosebire de alte mașini electrice conduse în test, la Mini Cooper SE ne-a placut foarte tare acest aspect: la accelerarea de pe loc, aceasta se efectuează foarte lin, chiar daca tu, neobișnuit cu mașina, poate apeși pedala mai tare decat trebuie. Direcția precisă si suspensia hotărâtă o fac foarte agilă în oraș, lucru care nu este cel mai confortabil la drumurile lungi care nu se afla în cele mai bune conditii. Tot la minusuri punem și range-ul relativ mic: maxim 270 de kilometri declarați de producator, 240 de kilometri reușiti de noi in test. Cu toate astea, exteriorul se pastrează în același stil sexy cu care modelul ne-a obișnuit, deosebindu-se de modelele cu ardere internă printr-un set de jante cu totul special și culorile exterioare speciale.

MINI COOPER SE - ZIUA 5
CONSUM MEDIU 12 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 54 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 400 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 358 kilometri
COST EFECTIV 49 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 42.96 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 240.1 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 186.5 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
180.6 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 227.6 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 192.7 km

 

BOGDAN MIRICĂ (LA VOLAN - DIGI24 ȘI REVISTA ECOWHEELS) ȘI PEUGEOT E-2008

Peugeot e-2008 este al doilea pas al francezilor către electrificare. Un pas către învățare și perfecționare. Cu designul exterior și interior au luat premiul întâi. Eu și colegul meu i-am dat și coroniță. Mai ales că în turul nostru sunt puține mașini cu un interior atât de bine lucrat și futurist. Totuși, sistemul multimedia ar putea fi mai intuitiv, iar ergonomia aprofundată. Podeaua este ușor cam înaltă și, la drum lung, o să-ți creeze o un ușor disconfort. Autonomia este și ea la limita confortului pentru cei care vor deplasări extraurbane. În oraș, totul e mult mai previzibil și ușor de gestionat. Mai puțin încărcările la surse AC, de unde Peugeot e-2008 trage cu mult mai puțin decât rivalii și normalitatea segmentului electric.

PEUGEOT E-2008 - ZIUA 5
CONSUM MEDIU 13.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 56 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 363 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 339 kilometri
COST EFECTIV 62.4 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 46.78 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 326.1 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 274.4 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
316.9 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 348.8 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 283 km

ADRIAN MITREA (0-100.RO) ȘI PORSCHE TAYCAN TURBO

Porsche Taycan pare venit din altă lume, atât de sus ridică standardele pentru mașini electrice. Este o mașină care merge perfect și are autonomie excelentă, raportat la performanțele sale. Nici cu un Porsche similar pe benzină n-ai avea autonomie mai mare de 350-400 km și nici performanțe mai bune.

Tramvaiele au tehnologie electrică la 750V. Taycan are 800V. Asta permite un flux de energie uriaș dinspre baterii spre motoare și invers. Când apeși accelerația, zici că fulgeră în cele două motoare electrice.

Taycan poate fi un cruiser fin sau un bolid, cum ar spune prezentatorii de știri. Atât de ușor poți trece de la o stare de condus la alta. La Porsche, deja, mașina electrică este sus de tot. Și e abia prima. Vă dați seama ce urmează?

PORSCHE TAYCAN TURBO - ZIUA 5
CONSUM MEDIU 22.7 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 54 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 378 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 340.7 kilometri
COST EFECTIV 117.41 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 77.134 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 368.7 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 328.2 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
396.7 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 465 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 378.7 km

CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO) ȘI KIA e-NIRO

Dacă prima zi a început cu mezina Zoe, jumătatea acestui workshop electric pe roți ne-a pus la volanul lui Hyundai Kona, despre care v-a povestit ieri copilotul meu Mașinistul, iar astăzi la volanul lui Kia e-Niro despre care vă voi vorbi eu. Cele două modele sunt similare ca performanță și ca preț, dar și ca autonomie, ceea ce ne-a făcut să stăm foarte relaxați în ciuda celor câteva sute de kilometri pe care i-am avut de parcurs.

Kia e-Niro are un interior spațios și funcțional - avem chiar și o priză de 220V, dar și un portbagaj mai încăpător cu 120 de litri, ambele dotări oferind un plus de confort în excursii extraurbane. Cei 204 CP și 295 Nm antrenează abil mașina de 1790 de kg, iar răspunsul imediat al accelerației combinat cu frâna regenerativă reglabilă din padele determină orice șofer să adopte un stil de condus echilibrat și fluent, specific electricelor. 

Designul statement al lui e-Niro este definit la exterior de desene geometrice pe care le regăsim și pe alte modele alte brandului Kia, în timp ce interiorul din piele finisat de cusăturile albe crează un contrast plăcut. Scaunele ventilate, Apple CarPlay și butoanele facil amplasate pe volan fac ca experiența de la volan să fie una extrem de prietenoasă. În final, autonomia a fost de 450 de km: cu 30 de km mai mult decât am scos cu Kona în ziua 4, diferență provenită și din faptul că e-Niro a venit echipat cu anvelopele de vară Michelin Primacy. Eficiența frânării atât pe carosabil uscat cât și pe ploaie, pe toată durata de viață a anvelopelor, contribuie la creșterea autonomiei - asul din mâneca lui e-Niro, imbatabil pentru marea majoritate a clienților.

KIA E-NIRO - ZIUA 5
CONSUM MEDIU 14.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 51.4 km/h
TIMP EFECTIV DE MERS 428 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 360 kilometri
COST EFECTIV 58.4 lei
ENERGIE CONSUMATĂ 50.76 kWh
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 5 453.9 km
Zilele anterioare
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 4 435.4 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 3
381 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 2 500 km
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ - ziua 1 395.1 km

#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.

Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro

OFERIT DE
Vitesco Technologies

PARTENERI
Renovatio e-chargeEnel XMichelinMOL PlugeeMOONServer ConfigSYNLAB

ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance

  • netam-nissan, miercuri, 16.09.2020 09:07

    bravo, kilovati mai putini consumati dar cam dureros episod vad cu incarcatul pe unde s-a putut. m-ati convins in orice caz sa nu imi trag un taycan deocamdata, daca urmatorul porsche electric va fi si mai bengos.

  • Tatraurs, miercuri, 16.09.2020 09:25

    Pentru cei care nu mai suporta testele cu electricele o sa-l las pe Brutus sa ne cante ceva din pistoane. https://m.youtube.com/watch?v=2pcRRk0msas

  • aha, miercuri, 16.09.2020 09:36

    Concluzia pentru ziua 5 este că la un consum la jumătate față de Porsche, Kona a parcurs cam aceeasi distanta și a avut aproape aceeasi medie de viteză, iar Zoe cu un consum cu numai 9 kWh mai mult decat Kona și aproximativ cat consumulVW, a parcurs cu 100 km mai mult.

  • ACE - Craiova, miercuri, 16.09.2020 10:23

    Cele mai frumoase figuri dpdv al autonomiei: - HYUNDAI Kona Electric (peste 410 km, in fiecare zi); - KIA e-Niro (foarte aproape de specificatiile tehnice oficiale) VOLKSWAGEN ID.3, dupa 5 zile de plimbare, inca nu a reusit sa atinga borna estimata de 400 km, dupa o incarcare completa!!! Cel mai dependent de priza: MINI "orasanca" - saraca fata (in autonomie, evident) bogata (la pret)

  • Tatraurs, miercuri, 16.09.2020 10:43

    Ca om care sta si la cratita cu placere dar si la volan,o rog pe domnisoara din ultima poza a articolului,fata care are taiata cratita scrisa pe tricou,sa accepte recomandarea mea, o plita electrica prin inductie(trebuie cratita speciala) daca tot ne-am electrizat atat.Si un volan de Raba,Saviem sau Roman.

  • &, miercuri, 16.09.2020 11:29

    @tatraurs, domnisoara din imagine fiind pilot de raliu cred ca iti cam da clasa in materie de auto. Nu cred ca este cazul sa semnalizezi ce barbat esti...

  • &, miercuri, 16.09.2020 11:45

    @tatraurs... Evident, "barbat" cu ghilimelele de rigoare. Uitasem.

  • I.M., miercuri, 16.09.2020 11:48

    Felicitarii tuturor celori implicati in aceasta experienta, felicitari hyundai, dezamagire volkswagen.

  • Tatraurs, miercuri, 16.09.2020 12:19

    @& Am semnalizat ca-mi place la cratita si repede te-ai gasit sa ma faci "barbat cu ghilimele".Daca ziceam ca imi plac doar electricele si ca masculinitatea e un construct social,repede sareati voi astia verzi si suparaciosi sa-mi dati manute verzi in privat(sau in privata).

  • X, miercuri, 16.09.2020 12:22

    Renault Zoe se tine si el bine, intre 323-444 km autonomie reala la drum lung! Pacat ca nu a participat si modelul Skoda Citigo-e iV, avea si Mini cu cine se intrece (sic?!). La anul, Skoda va avea prin Enyaq iV cel mai tare model din plimbarea voastra nationala (pentru ca o viteza medie de 50-55-60 km/h, se parcurge si cu o bicicleta buna, e drept pe distante nu foarte lungi - aici intra in cursa si antrenamentul!

  • @Tatraurs, miercuri, 16.09.2020 12:24

    Tu la fiecare articol nu te poti abtine sa nu "semnalizezi". Si cu fiecare articol dovedesti ca pe langa scursurile din orice privata tu esti exact materialul cel mai tare din zona.

  • @Tatraurs, miercuri, 16.09.2020 12:24

    Tu la fiecare articol nu te poti abtine sa nu "semnalizezi". Si cu fiecare articol dovedesti ca pe langa scursurile din orice privata tu esti exact materialul cel mai tare din zona.

  • ioan, miercuri, 16.09.2020 12:26

    @I.M.: dezamagire sau doar hatereala? ID3 s-a comportat exemplar pana acum, este poate cea mai reusita masina din caravana, din toate p.d.v., ca masina mai "normala" ma refer, nu vb aici de "rachete" gen Porsche sau Audi. ID3 si Zoe, singurele cu arhitecturi dedicate de electrice, nederivate din termice si deci fara limitarile inerente. Bine, mai e si Taycan, dar cum spuneam, ala e un ozn pt patura milionarilor.

  • &, miercuri, 16.09.2020 12:31

    @tatraurs bati campii. Că tie iti place la cratita e strict problema ta, dar mi se pare josnic sa o ataci pe domnisoara in cauza. Ai demonstrat ca nu ai putut evolua de la Raba / Saviem incoace. Tot neamul lu' manivelă ai ramas.

  • Tatraurs, miercuri, 16.09.2020 12:47

    @& Felicitari domnisoarei ca e pilot de raliu si cu toate ca nu inghit feministele cum nu inghit nici misoginii,daca purta Titi Aur un tricou la fel se isteriza lumea masiv, da,stiu ca tricoul ei e la misto,sigur nu a urmarit sa faca pe feminista.Am vazut o poza care n-are nicio legatura cu un test auto si am comentat,gresit sau nu si vad c-ai sarit tu de dos in sus.Da,Roman,Saviem ,Raba,sa le vedem pe finute dupa o luna de condus asa ceva ce mai comenteaza,egalitate,deh.Ps. Vezi ca e multa mediocrritate si la pilotii de raliu,nubtrebuie sa-i perii si foarte multe aere de Senna,avem piloti ecologisti verzi calare pe biciclete pe mijlocul strazii cand se intoarce lumea de la serviciu care se ofuscheaza ca si-o iau peste bot cand dau cu palma intr-o masina,avem lautari piloti,feministe,baieti de bani gata care n-au nicio treaba cu condusul,il avem pana si pe Tariceanu pe acolo,avem soferi piloti care pierd controlul pe slickuri la 50km la ora si tot asa.

  • @Tatraurs, miercuri, 16.09.2020 12:55

    Bai da esti de o nesimtire colosala! Tot cu tupeul asta si conduci? Chiar daca nu ai dreptate chiar si cand gresesti tu dai si dai! Pana intr-o zi. PS Bai, tu esti specialist in orice. Esti o somitate multilateral dezvoltata. Un geniu nedescoperit. De altii.

  • Tatraurs, miercuri, 16.09.2020 13:01

    @Conduc precum 60% dintre baietii nostri de la raliu,ma relaxez la volan si nu ma prea grabesc nicaieri,tot acolo ajung.In rest,aere cat cuprinde...

  • Edikkk, miercuri, 16.09.2020 14:54

    ID.3 demonstrază clar că este ales pentru a avea un echilibru între toate caracteristicile maşinii electrice, inclus preţul. Sunt sigur că o versiune stabilă 2.0 a ID.3 va demonstra că este maşina.... populară. Ce atrage, indubitabil la ID.3 este apatamentul mare, superb şi spaţiul interior gândit de la zero. "Schimbătorul de viteze" adică de starea de condus - superb ales ca poziţie şi implementare - lucru care a lăsat ca zona consolei centrale şi spaţiului dintre şofer şi pasager faţă să fie folosit liber pentru beneficiul şi confortul pasagerilor !!!! Urăsc consolele enorme pline de butoane şi.... zero spaţiu să pui o cană de cafea, o sticlă mică de apă.... nimic...

  • Edikkk, miercuri, 16.09.2020 14:56

    Apropo de 2.0 .... să vedeţi video cu ID.4 Clar peste ID.3 şi ce să mai.... singurul defect, dar singurul... preţul (Pentru cine nu se uită la condus autonom level 4 sau 5)

  • dan_grc, miercuri, 16.09.2020 17:30

    In ziua a patra ati intrat cu masinile pe iarba sa intariti ideea de verde ? :). " Uitati ce gazon misto, sa-l tavalim, cu electrica este altceva ".

  • netam-nissan, miercuri, 16.09.2020 17:41

    si cratita si volanul sunt rotunde deci antrenarea cu prima nu strica lu al doilea, zic si eu. dar poanta cu tricoul haios e si de marketing daca nu stiti. m-as bucura oricum ca domnisoara oprea sa devina o michelle mouton a romanicii, de ce nu. si eu am in cap o idee de start-up de cind citesc stirile AM si am devenit mai cult la cap aflind ca doar asa vin miliardele. ...un raliu cu motostivuitoare verzi, electric sustenabile gradual, sponsorizat de o droaie si mai mare de alte start-upuri cu nume fistichii care ne pindesc la colt cu kilovatu (scump) in traista.

  • corny39, miercuri, 16.09.2020 21:09

    pana acum ma simteam atras de electrica de la peugeot mai ales datorita bordului SF. acum imi place mult vw id3 m ales prin aspectul interior. cat priveste autonomia am sa atasez un link de youtube in care se vede ca poti depasi 400 de km autonomie in anumite conditii. https://www.youtube.com/watch?v=JGJs60g5XDQ