Primele imagini cu Nissan Z Proto: prototipul succesorului lui 370Z se inspiră din trecut, are motor V6 twin-turbo și instrumentar digital de bord de 12.3 inch
Nissan a publicat primele imagini cu Z Proto, prototipul succesorului sportivei 370Z, care combină elementele de design din trecut cu ecranul modern de 12.3 inch de la interior. Sportiva este echipată cu un motor V6 twin-turbo.
Nissan a ridicat o parte din valul de mister care plana asupra succesorului sportivei 370Z, la 11 ani de la lansarea acesteia.
Constructorul japonez a publicat primele imagini și detalii despre Z Proto, care este în esență prototipul succesorului lui 370Z. Conceptul are o lungime de 4.382 mm, cu 142 mm mai mult decât 370Z, în timp ce lățimea este de 1.850 mm, iar înălțimea de 1.310 mm.
Din punct de vedere al designului exterior, Z Proto preia numeroase elemente stilistice de la predecesorii săi.
Liniile generale ale caroseriei și culoarea galbenă sunt preluate de la modelul original 240Z, în timp ce farurile LED amintesc de cele disponibile pe versiunea 240ZG disponibilă doar în Japonia. Între timp, stopurile sunt preluate de la 300ZX. În schimb, există și elemente moderne, cum ar fi forma grilei sau jantele din aliaj de 19 inch.
Totuși, elementele retro contrastează cel mai puternic cu noutățile moderne propuse de Nissan la interior.
Japonezii au introdus un instrumentar digital de bord cu diagonala de 12.3 inch și un sistem de infotainment cu ecran a cărui diagonală nu a fost dezvăluită, în timp ce volanul a păstrat un design clasic în ciuda introducerii unor butoane pentru comenzi rapide.
Din păcate, oficialii Nissan au fost zgârciți în privința specificațiilor tehnice ale lui Z Proto.
Singurele detalii menționate sunt că motorul va fi un V6 twin-turbo acompaniat de o cutie de viteze manuală, însă presa internațională speculează de mai mult timp că acesta va avea capacitatea de 3.0 litri și va genera 400 de cai putere.
Pentru moment, Nissan nu a oferit detalii despre lansarea versiunii de serie a lui Z Proto. Totuși, publicația britanică Autocar susține că a primit un comunicat în care constructorul menționează că aceasta nu va fi disponibilă în Europa din cauza "scăderii pieței de mașini sport și a regulamentelor pentru emisii", motiv pentru care modelul "nu are sens din punct de vedere comercial" pe Bătrânul Continent.
Mai multe detalii despre versiunea de serie vor fi dezvăluite mai aproape de lansarea comercială.
Via Nissan
Frumos design, minimalist și pe o linie de continuitate cu Z-urile, dar nu și privit din față, semi-profil sau orice alt unghi care ar face vizibil dreptunghiul ăla pe post de grilă a radiatorului. Parcă e tăiat cu flexul -- păcat de restul siluetei. Probabil că versiunea de serie va apela totuși la alte rezolvări, mai pe placul lui @netam-nissan. :-)