RAPORT FINAL: Volkswagen ID.3 în #ElectricRomânia 2020: încărcare, consum, autonomie reală

Publicat miercuri, 30.09.2020 10:31 de Cornel Șocariciu

Volkswagen ID.3 s-a alăturat caravanei #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies. Modelul constructorului german a fost una dintre vedetele turului cu mașini electrice, iar acum, după mai bine de 2.000 de kilometri rulați prin țară, a venit momentul să punem totul pe hârtie și să aflăm care a fost autonomia reală calculată a lui ID.3.

Volkswagen ID.3 este primul model al constructorului german dezvoltat pe o platformă dedicată exclusiv mașinilor electrice și primul vehicul al noii familii ID. La 10 luni după ce am văzut mașina camuflată, ascunsă într-un cub la Berlin, ID.3 a ajuns și în România în varianta de lansare 1st Edition.

Cu un motor electric de 204 CP și 310 Nm ale cărui resurse sunt gestionate de puntea spate și cu o baterie cu o capacitate netă de 58 kWh, ID.3 1st Edition i-a încântat pe toți cei 14 jurnaliști și creatori de conținut care au luat parte la #ElectricRomânia 2020.

JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE VOLKSWAGEN ID.3

PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO)

ID.3 este genul de mașină care te face să zâmbești instantaneu. Din momentul în care te urci la volan și chiar și după ce te-ai dat jos. Interiorul este unul dintre cele mai frumoase din turul nostru. Are o ținută de drum excelentă și te face să savurezi fiecare kilometru parcurs.

CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO)

Volkswagen ID.3 este o surpriză extrem de plăcută: așteptat încă din toamna anului trecut, când l-am văzut la evenimentul de lansare națională, astăzi, pe șosea mi-a demontat câteva preconcepții. Este singura din #ElectricRomania cu tracțiune spate, ceea ce elimină subvirarea supărătoare regăsită pe celelalte câteva modele cu tracțiune față, dar o și face mai manevrabilă în oraș, având o rază de bracare mai mică. Comportamentul pe viraje este precis, înclinarea caroserie fiind minimală, iar răspunsul pedalelor și al direcției este ferm și îți oferă încredere să folosești modul Sport. La cei 204 CP și 310 Nm, este justificată dotarea cu 3 moduri de condus presetate: Eco, Confort și Sport, completate de modul Individual ce poate fi setat în funcție de preferințele fiecărui șofer. Frâna regenerabilă se traduce într-un comportament dinamic eficient, transferul de mase făcându-se în sprijinul ținutei de drum. Practic, e o mașină în care m-am simțit în siguranță să mă joc pe viraje așa cum îmi place.

Dimensiunile compacte o poziționează perfect printre colegele de excursie, iar interiorul o scot în evidență. Recunosc, bordul cu accente portocalii și nuanțe deschise de gri și alb m-au făcut să zâmbesc. Este genul de mașină luminoasă și spațioasă, care te fac să te simți confortabil la volan. Când partea de software va fi pusă la punct, deoarece mai apar mici bug-uri și întârzieri în înregistrarea comenzilor de pe touch screen, va deveni cu siguranță un lider printre electricele compacte.

Iar autonomia de peste 400 km și consumul de 15.1 kWh/100km îi consolidează puternic calitățile.

TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM)

Scurt pe doi. Pachet complet. Spațios, aerisit, bine calibrat la nivel de șasiu, suspensie și moduri de rulare (Eco, Comfort și Sport sunt foarte bine definite și departajate), cu suficient loc in portbagaj pentru bagaje de drum lung și vacanță prelungită. ID.3 bifează multe căsuțe, iar adevăratele bonusuri sunt grija cu care te îmbracă în funcții de siguranță neintruzive dar prompte, activate doar la momentul oportun. Mai adaugă distanțarea de tot ce înseamnă caracter fad la interior, infotainmentul care merge spirt și scaunele primitoare și concluzia este ușor de formulat: pentru Volkswagen, ID.3 poate avea impactul pe care l-a avut prima generație de Golf.

Și chiar dacă nu va ajunge la acel statut, e clar că va influența serios toate modelele electrice pe care le va produce Wolfsburgul în anii următori.

DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTOTEST)

Ziua a patra ne-a dus de la Târgu Mureș la Cluj-Napoca, iar astăzi am avut ocazia să conduc o mașină electrică pe care o așteptam de mult: noul Volkswagen ID.3, primul automobil electric conceput de la zero de marca germană, Am văzut modelul ID.3 la Wolfsburg înainte ca acesta să fie lansat oficial, acum mai bine de un an și de atunci am fost extrem de curios să văd cum se comportă electrica germană în viața reală.

În caravana #ElectricRomânia by Vitesco Technologies avem alături de noi un VW ID.3 1st Edition Plus. Cu 204 CP electrici pe puntea spate și o baterie de 58 kWh, ID.3 este un model perfect adaptat la cerințele actuale de autonomie. ID.3 este un model electric de generație nouă, iar interiorul futurist se remarcă prin culori calde, în contrast cu negrul caroseriei. Totul este digital și ai nevoie de un pic de obișnuință pentru a localiza unele comenzi. Însă, ID.3 se mișcă atât de ușor și natural încă de la prima accelerare, încât uiți de faptul că Apple CarPlay nu este disponibil momentan, VW urmând să remedieze această problemă în viitorul apropiat. Scaunele sunt confortabile, direcția este suficient de grea, accelerația este electrizantă, iar interiorul digital atrage toate privirile. Toate ingredientele pentru ca ID.3 să devină un succes la capitolul vânzări.

CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO)

Ziua a cincea din #ElectricRomânia by VitescoTechnologies a fost una specială: am făcut cunoștință cu noul Volkswagen ID.3, modelul cu care producătorul german își propune să schimbe regulile jocului din segmentul mașinilor electrice.

Este agil, ușor de manevrat și suspensiile filtrează cu ușurință denivelările asfaltului. Plecările de pe loc sunt rapide, iar cei 204 cai ai versiunii 1st Edition se achită cu brio de sarcini chiar și în depășirile efectuate la viteze de drumuri naționale. Autonomia este suficientă pentru a ieși fără griji către mare sau munte.

Totuși, integrarea tuturor funcțiilor pe ecranul central necesită mai mult timp pentru acomodare. Am dus lipsa și serviciului Apple CarPlay, însă acestă va fi disponibil printr-un update over-the-air ulterior.

Un plus pe care trebuie să-l amintesc îl reprezință sistemul capabil să recupereze energia la frânare. Acesta este unul adaptiv și ajustează nivelul de recuperare în funcție de viteza de rulare și de distanța vehiculului din față. Dacă este activată și funcția Eco Assistant, sistemul recunoaște limitele de viteză care urmează pe traseu și modifică intensitatea nivelului de recuparare a energiei.

ROBERT STAN (LIFENEWS.RO)

Volkswagen ID.3, cea mai nouă mașina electrică ajunsă pe piața din România, a pornit la drum înfruntând multe prejudecăți, dar se dovedește un potential bestseller. Are imperfecțiuni, unele lucruri încă nu funcționează (producătorul promite că vor fi utilizabile curând), designul e de tipul "love it or hate it", iar puntea spate tinde să "scarmene" asfaltul atunci când accelerezi brusc în viraje. In schimb, se simte perfect pe sosea chiar și la viteze mari, accelerează ca o mașină sport, are un sistem de infotainment, care se apropie mult de ceea ce poate un smartphone performant, și un spatiu interior generos, greu de estimat din afara masinii. Desi eram sceptic in urma cu doar cateva zile, acum pot spune, fără să-mi fie teamă că greșesc că ID.3 are șanse reale de a deveni Volkswagen Golf al electricelor. Cu tot ce presupune asta.

ADRIAN MITREA (0-100.RO)

Volkswagen ID.3 e un pachet complet, dar perfectibil. Se remarcă prin proiectare exemplară și execuție foarte bună pentru tot ce înseamnă motor, transmisie, tracțiune, caroserie și software. Foarte plăcute detaliile precum pornirea fără buton sau grafica sistemului de infotainment. Ca mașină, livrează tot ce promite. Însă ca gadget, încă mai are nevoie de actualizări de software pentru a fi perfectă: spre exemplu n-are încă nicio formă de redare a informațiilor vizuale (Waze, Google Maps) de pe telefon pe tableta mașinii. Tot un minus ar fi și faptul că n-are priză de 12 V în habitaclu, ci doar în portbagaj, iar consumul pare cu 1-2 kWh/100 km mai mare decât la mașinile rivale.

BOGDAN MIRICĂ (LA VOLAN - DIGI24 ȘI REVISTA ECOWHEELS)

Așteptările au fost ridicate. Mai ales după ce livrările au întârziat, iar unii clienți au început sa se gândească de două ori. Dar pot spune acum, după ce ID.3 a ajuns oficial în România și mi s-a destăinuit astăzi, că așteptarea a meritat. ID.3 este suma lucrurilor pe care clienții Volkswagen sunt obișnuiți să le primească: o ergonomie exemplară, tehnologie revoluționară, confort în atingerea destinațiilor și funcționalitate. Nu mai vorbesc de spațiu intrerior (portbagaj, bancheta spate, spații pentru obiectele tale personale). Volkswagen ID.3, împreună cu Hyundai Kona EV și Kia e-Niro, face parte din acea specie de vehicule electrice care nu se teme de vreo 200 de kilometri de autostradă. În oraș, lucrurile sunt mult, mult mai relaxate.

În concluzie, Golf-ul electricelor e prezent la datorie și promite să recupereze teren la fel cum creștea Făt-Frumos în basme: “cât alții în 10”.

VOLKSWAGEN ID.3 1ST EDITION
ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES
ZIUA 1
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
BUCUREȘTI 100%
229 km 3/5
BRAȘOV 31% 28 minute
Stație MOON
(AC 22 kW)
5 kWh 40% 0 lei
0 km -
BRAȘOV 40% 43 minute 
Stație MOON
(DC 75 kW)
33 kWh 95% 0 lei
79 km 3/5
BALVANYOS 71%
CONSUM MEDIU ZIUA 1 18.3 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 40 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 7 ore și 30 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 11 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 300 km (13.82% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 55 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 317 km
ZIUA 2
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
BALVANYOS 68%
157 km 3/5
BACĂU 28% 24 minute
Stație MOON
(AC 22 kW)
5.2 kWh 37% 0 lei
9 km 5/5
BACĂU 35% 55 minute
Stație Kaufland
(DC 50 kW)
41 kWh 96% 0 lei
134 km 4/5
IAȘI 63% 130 minute
Stație Hotel Select
(AC 22 kW)
21.5 kWh 100% 30 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 2 15.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 43 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 6 ore și 59 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 3 ore și 29 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 300 km (13.82% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 45.3 kWh
COST EFECTIV 30 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 384 km
ZIUA 3
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
IAȘI 100%
130 km 4/5
PIATRA NEAMȚ 65% 29 minute
Stație e-charge
(DC 50 kW)
17.9 kWh 92% 35 lei
197 km 4/5
TÂRGU MUREȘ 42% 40 minute
Stație e-Charge
(DC 50 kW)
30 kWh 91% 58.5 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 3 15.3 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 48 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 6 ore și 46 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 9 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 327 km (15.07% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 50 kWh
COST EFECTIV 93.5 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 379 km
ZIUA 4
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TÂRGU MUREȘ 91%
188 km 2/5
CLUJ-NAPOCA 41% 55 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
37 kWh 100% 0 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 4 14.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 49 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 55 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 55 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 198 km (9.12% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 29.3 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 392 km
ZIUA 5
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
CLUJ NAPOCA 97%
144 km 3/5
ORADEA 66% 15 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
10 kWh 82% 0 lei
195 km 4/5
TIMIȘOARA 26% 39 minute
Stație MOON
(AC 22 kW)
7 kWh 38% 0 lei
0 km
TIMIȘOARA 38% 30 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
28.4 kWh 84% 0 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 5 14.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 55 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 6 ore și 6 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 24 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 339 km (15.62% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 50.2 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 392 km
ZIUA 6
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TIMIȘOARA 83%
115 km 3/5
TIMIȘOARA 46% 55 minute
Stație Lidl
(DC 50 kW)
34.1 kWh 100% 0 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 6 18.2 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 33 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 26 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 55 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 115 km (5.3% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 21 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 319 km
ZIUA 7
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TIMIȘOARA 99%
297 km 3/5
SIBIU 3% 75 minute
Stație e-charge
(DC 50 kW)
55 kWh 100% 107.3 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 7 18 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 69 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 4 ore și 18 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 15 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 297 km (13.7% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 53.5 kWh
COST EFECTIV 107.3 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 322 km
ZIUA 8
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
SIBIU 96%
171 km 2/5
PITEȘTI 54% 32 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
22.4 kWh 90% 0 lei
123 km 3/5
BUCUREȘTI (FINAL) 53%
CONSUM MEDIU ZIUA 8 15.7 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 56 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 5 ore și 10 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 32 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 294 km (13.55% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 46.2 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 369 km
TOTAL 8 ZILE
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ 2170 km
TIMP EFECTIV DE RULARE 44 de ore și 10 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 10 ore și 50 de minute
ENERGIE CONSUMATĂ 350.5 kWh
VITEZĂ MEDIE 50.6 km/h
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) 210.3 lei
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) 230.8 lei
CONSUM MEDIU (Ponderat) 16.1 kWh/100 km
AUTONOMIE REALĂ MEDIE 362 km

#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.

Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro

OFERIT DE
Vitesco Technologies

PARTENERI
Renovatio e-chargeEnel XMichelinMOL PlugeeMOONServer ConfigSYNLAB

ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance

  • Tatraurs, miercuri, 30.09.2020 11:09

    "Practic, e o mașină în care m-am simțit în siguranță să mă joc pe viraje așa cum îmi place"- nu stiu cum va puteti juca voi pe viraje cu o masina la care nu se poate dezactiva Esp-ul deloc,bine,nu neg ca n-o poti face sa derapeze cu tot cu esp,dar are tamburi pe spate iar esp-ul are obiceiul sa cam incinga franele. In schimb,"id3 este genul de mașină care te face să zâmbești instantaneu. Din momentul în care te urci la volan și chiar și după ce te-ai dat jos"-Sunt 100% de acord cu asta,mai ales cand vezi cat costa si ce ofera la banii astia.

  • ds, miercuri, 30.09.2020 11:17

    Fiind printre puținele electrice proiectate de la zero este firesc să fie peste orice există pe piață. Partea proastă este cu tracțiunea pe spate. Iar chestia cu "Golful electricelor" este strict o găselniță publicitară...

  • nume, miercuri, 30.09.2020 11:23

    Mie-mi place ca "mai apar mici bug-uri și întârzieri în înregistrarea comenzilor de pe touch screen", dar "infotainmentul merge spirt". Apoi, "ai nevoie de un pic de obișnuință pentru a localiza unele comenzi", dar ai "o ergonomie exemplară". PS: Tehnologie revolutionara? Care? Ca platesti pentru niste sisteme pe care nu le poti folosi inca din prima zi?

  • ACE - Craiova, miercuri, 30.09.2020 12:09

    Personal sunt (cam) dezamagit. De ce: 1. In cadrul testului electricromania2020 s-a obtinut cu acest model o autonomie mai mica cu cca. 16% fata de cea oficiala comunicata de producator (420 km WLTP), cu viteza medie de 50,6 km/h... 2. Conform celui mai recent test de autonomie al Volkswagen ID.3 1ST, efectuat de Bjorn Nyland, in luna septembrie 2020, s-au obtinut urmatoarele valori: a. Rezultate la viteza medie de 90 km/h: • autonomie de 413 km b. Rezultate la viteza medie de 120 km/h: • autonomie de 271 km Vezi: https://insideevs.com/news/445471/vw-id3-range-test-range-efficiency/ 3. Valoarea autonomiei obtinute este departe si cea obtinuta la volanul lui ID.3 1st de Felix Egolf, specialist în teste de consum. Acesta a plecat de la uzina din Zwickau, Germania (locul unde Volkswagen produce ID.3) și a parcurs 531 de kilometri până în Schaffhausen, Elveția Vezi: https://www.automarket.ro/stiri/record-de-autonomie-pentru-volkswagen-id3-1st-531-de-kilometri-parcursi-99829.html

  • netam-nissan, miercuri, 30.09.2020 12:16

    vrem sau nu (mai ales nu) viitorul va fi electric si d-aia trebuie laudat orice bev, cu sau fara motive. cu atita e-pisalogeala pina si io am ajuns sa ii pun sefului banda cu gradual electrocutabil, ecologic sustenabil sau verde responsabil cind ma pune sa car paleti p-afara cu stivuitorul diesel.

  • Andrei, miercuri, 30.09.2020 12:47

    Cum s-a reusit o medie de 69km/h din Timisoara in Sibiu cand drumul e practic doar autostrada, mai putin vreo 20km? Inseamna ca s-a mers sub 100km/h pentru a trage cat mai mult de autonomie, iar daca in aceste conditii aceasta a fost de 320km, in conditii de mers normal cu 130km/h ar fi scazut la 200km?

  • profu_de_română, miercuri, 30.09.2020 18:04

    - interiorul o scot în evidență. - bordul cu accente portocalii (...) m-au făcut să zâmbesc - Este genul de mașină luminoasă și spațioasă, care te fac ...etc. Record absolut - trei dezacorduri în tot atâtea rânduri. Scuzabil doar dacă @Edikkk v-a ajutat. :-) Bănuim asta și fiindcă prea roz sunt ochelarii de privit la ID.3.

  • andrei, joi, 01.10.2020 08:13

    cum sa fie doar autostrada? sunt niste zeci de km buni fara de la deva spre lugoj. si sunt si prosti. la 200km o sa iti scada iarna cand faci cald si mergi si cu 130 pe autostrada, atunci da, cam 200 si ceva o sa ai. daca vrei autonomie pe autostrada uita-te pe youtube la unul numit batterylife. e un tip american care sta in germania si e innebunit cu electricele si are id3 si a testat deja mii de km masina.

  • andrei, joi, 01.10.2020 08:18

    auzi mai ACE: dar tu stii unde s-a facut testul, da? in tara unde se circula ca un cur. de vreme ce aceeasi masina a obtinut autonomie buna e clar ca nu e de la masina ci de la trafic sau de la modul de condus. daca o tii numai in accelerari blana e clar ca se duce autonomia. ce, la termice nu e la fel? vino sa iti arat consumuri de 30% in urcare si tinuta in 5000 de ture. la noi ba circuli ca melcul ca e cate un bou care nu stie sa circule, ba gonesti sa recuperezi ce ai pierdut. deci ciuciu mers constant.

  • Kirotractor, joi, 01.10.2020 10:25

    @andrei: Înțeleg circumstanțele atenuante găsite de tine pentru ID.3, ca posesor de VW Golf -- dar oare hâcurile traficului mioritic n-au fost valabile și pentru coreencele curentate?! ...Care, deși nu-s ultimul e-răcnet și au un Cx mai slăbuț, au consumat mai puțini kWh/km. Oare randamentul mediocru al nemțoaicei (inclusiv comparat cu e-Golf) să fie cauzat taman de proiectarea sistemelor de control cu costuri reduse, vitesco-estice ?! Pariez că mașina se va vinde totuși bine (pentru o electrică) grație marketingului extrem de eficient. ...În ciuda banalității stilului de van, a interiorului anost, frânelor-spate pe tambur sau prețului nu tocmai mic, chiar calculând e-bonusurile de eco-bogdaproste aberant. (n.b. E doar părerea mea poate, dar nu a vreunui VW-hater oricum.)

  • Andrei, joi, 01.10.2020 10:38

    Cu ID3 s-a mers intentionat mai incet, poate pentru ca masina consuma prea mult fata de concurenta directa. Audi, de pilda, are o medie mult mai mare pe acelasi drum. Drumul e doar autostrada intre centurile oraselor Sibiu si Timisoara, mai putin cei 15km care ocolesc portiunea ce inca nu e deschisa, iar autostrada e pustie. Media de viteza este ridicol de mica.