RAPORT FINAL: Porsche Taycan în #ElectricRomânia 2020: încărcare, consum, autonomie reală

Publicat luni, 28.09.2020 10:22 de Daniel Popescu

Porsche Taycan a fost vedeta evenimentului #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies. A venit însă momentul să analizăm performanțele obținute de sportiva electrică pe parcursul celor opt zile ale turului României cu mașini electrice pentru a afla care a fost autonomia reală calculată.

Porsche Taycan este primul model electric al mărcii germane și, în același timp, a fost cel mai puternic model care a participat la #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies.

În turul cu mașini electrice am avut versiunea Porsche Taycan Turbo, care este echipată cu două motoare electrice care dezvoltă 625 CP și un cuplu maxim de 850 Nm. De asemenea, activarea funcției Launch Control permite inițierea unui mod Overboost care crește puterea până la 680 CP.

Taycan Turbo utilizează o baterie cu capacitatea de 83.7 kWh care permite o autonomie oficială cuprinsă între 381 și 450 de kilometri. Potrivit datelor oficiale, bateria se poate încărca cu viteze de până la 270 kW, însă la stațiile DC de 50 kW, cele mai frevente în România, o încărcare de la 5% la 80% durează aproximativ 93 de minute. 

JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE PORSCHE TAYCAN

TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM)

Prima mașină electrică de la Porsche pur și simplu nu putea fi altceva decât acest Taycan. Foarte maleabil, Taycan este ca un elastic întins între borna docilitate în oraș și borna brutalitate în afara lui. În miezul acestui interval, descoperi conceptul de sportivă Porsche, acum și în variantă pur electrică. Doar perechea de scaune față, superb profilate, te protejează de chiropracticienii care își freacă mâinile de fiecare dată când accelerezi în linie dreaptă.

Excelent plantat în viraje, Taycan dă impresia că e gata să arunce în spate fâșii de asfalt desprinse de aderența în exces. Dacă toate sportivele electrice ce vor fi să vină se vor comporta măcar pe jumătate cum o face Taycan, ne așteaptă vremuri foarte interesante.

DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST)

Pentru mine, experiența cu Porsche Taycan Turbo a fost poate highlight-ul Electric Romania 2020. Sunt la al doilea contact cu modelul electric produs la Stuttgart: după ce am experimentat versiunea 4s, astăzi am mers aproape 300 kilometri cu cel mai puternic model dintre cele prezente la ediția 2020 Electric România.

Taycan Turbo este campionul performanței, fiind un adevărat Porsche la nivel de dinamică, iar autonomia asigurată de bateria de 83.7 kWh este de 450 km. Practic, uiți că ești la volanul unei mașini electrice, încărcările devenind mult mai rare. Iar atunci când vrei să faci o depășire, Taycan Turbo reacționează instant, accelerând fulgerător și așezându-se perfect pe șosea. În plus, modelul atrage toate privirile, fiind vedeta turului nostru.

CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO)

Cu Porsche Taycan Turbo m-am intersectat pentru prima dată acum câteva săptămâni.

Dacă atunci am avut ocazia de a sta în dreapta în cadrul unui raliu de regularitate dedicat vehiculelor electrice, acum m-am putut bucura din plin de senzațiile oferite de modelul german. Prima electrică de serie dezvoltată de constructorul din Stuttgart oferă un pachet complet: este confortabilă, dar în același timp sportivă, este docilă, dar în același timp poate să-ți provoace leziuni atunci când înfigi accelerația în podea.

Pe viraje, Porsche Taycan Turbo rulează cu încredere și oricât de mult vei încerca să-l provoci, cu greu vei reuși să-l tulburi comportamentul neutru. Este mereu acolo unde-l pui și asta nu are cum să nu-ți ofere încredere. În plus, interiorul croit de specialiștii din Stuttgart completează tabloul într-un mod modern cu ecrane mari atât pentru șofer, cât și pentru pasagerul din dreapta.

ROBERT STAN (LIFENEWS.RO)

Ziua de astăzi a început, de fapt, de aseară. Asta pentru că a trebuit să stăm până târziu la o benzinarie MOL ca să încărcăm Peugeot e-2008 și asta a tăiat ceva din timpul de somn. Norocul a făcut însă ca astăzi să conduc Porsche Taycan, cea mai spectaculoasă mașina dintre cele opt prezente la Electric Romania 2020. După doar câțiva kilometri am uitat de obosealș, încântat fiind de reprizele fenomenale de accelerare și de tehnologia de la bord.

Daca n-aș ști cât costă, aș zice că e mașina electrică perfectă, însă prefer să rămân cu picioarele pe pământ și să o poziționez într-o clasă aparte, complet diferită de a celorlalte masini testate. Un "rest" care înseamnă multe surprize plăcute, dar și multe lucruri care îmi arată că electrificarea e încă departe de perfecțiune. E însă și foarte aproape de plafonul de la care o vom putea numi un fenomen de masă.

ADRIAN MITREA (0-100.RO)

Porsche Taycan pare venit din altă lume, atât de sus ridică standardele pentru mașini electrice. Este o mașină care merge perfect și are autonomie excelentă, raportat la performanțele sale. Nici cu un Porsche similar pe benzină n-ai avea autonomie mai mare de 350-400 km și nici performanțe mai bune.

Tramvaiele au tehnologie electrică la 750V. Taycan are 800V. Asta permite un flux de energie uriaș dinspre baterii spre motoare și invers. Când apeși accelerația, zici că fulgeră în cele două motoare electrice.

Taycan poate fi un cruiser fin sau un bolid, cum ar spune prezentatorii de știri. Atât de ușor poți trece de la o stare de condus la alta. La Porsche, deja, mașina electrică este sus de tot. Și e abia prima. Vă dați seama ce urmează?

MARIAN IONESCU (MARICIU)

Porsche Taycan este tatăl și mama tuturor mașinilor electrice pe care le-am condus vreodată. Este mai scumpă decât își permite contul meu să viseze, dar este mașina electrică supremă, care le bifează pe toate: de la interior, la exterior. De la accelerație, la autonomie. Fură priviri și selfie-uri ca un actor de la Hollywood și îți dă senzația că este mai aproape de tehnologia teleportării decât orice mijloc de transport cu care te-ai mișcat vreodată. După o zi la volanul lui Porsche Taycan nu pot să zici decât că ești fericit și că ai febră musculară la mușchii feței, de la cât de mult ai stat cu zâmbetul pe chip.

Toată ziua. Dacă mâine se relansează show-ul “Vrei să fii milionar”, cu siguranță o să particip.

PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO)

Porsche are, cel mai probabil, planuri serioase să intre pe segmentul mobilității aeriano-terestre. Numai așa se explică lansarea pe piață a lui Taycan Turbo, o aeronavă ce dezvoltă 680 de cai putere și cuplu de 850 Nm, care pare că se teleportează în funcție de tăria cu care apeși pedala de accelerație. Are nevoie de doar 3.2 secunde ca să ajungă de la 0 la 100 km/h, timp în care începi să rostești combinații de interjecții până îți dai seama că mașina de sub tine are cumva autorizație să circule legal pe drumurile publice. Taycan este un vehicul fabulos, un reper în segmentul mașinilor electrice și o bază excelentă pe care Porsche își poate construi o gamă puternică de vehicule electrificate.

CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO)

A fost vedeta turului, indiscutabil. Porsche Taycan a atras toate privirile prin silueta lui de operă de artă tehnologizată, iar experiența la volan este unică. Într-adevăr, nu se va auzi și nu îmi va face sufletul să vibrez niciodată cum o face un V8, dar - și aici este cheia #ElectricRomania - niciodată nu vei avea 680 CP instantaneu atunci când apeși pedala de accelerație.

Cele 2380 kg dispar și îți rămâne exact esența brandului Porsche: sportivitate dusă la extrem într-un habitaclu luxos și, în același timp, optimizat pentru pilotaj.

Cele două baterii sunt suficiente pentru o autonomie de peste 350 km, testată de noi în cele mai dure condiții pentru o electrică: Valea Oltului și autostrada. Taycan se poate încărca la stații de până la 270 kW, în condițiile în care cea mai puternică stație de la noi ajunge la 150 kW. Concluzia mea este că Porsche Taycan este o mașină de colecție, cu o atitudine și un design futurist care anunță revoluția electrică. Reprezintă tot ce ne imaginam în urmă cu 10 ani despre viitorul futurist al autovehiculelor și te face să visezi la ce va fi și mai departe, peste alți 10-15 ani.

PORSCHE TAYCAN TURBO
ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES
ZIUA 1
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
BUCUREȘTI 98%
199 km 3/5
BRAȘOV 47% 24 minute
Stație MOON
(AC 22 kW)
4.6 kWh 50% 0 lei
BRAȘOV 50%

43 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)

45 kWh 98% 0 lei
89 km 3/5
BALVANYOS 77% - - - -
CONSUM MEDIU ZIUA 1 22.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 41 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 7 ore și 3 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 7 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 288 km (13.1% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 63.6 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 379 km
ZIUA 2
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
BALVANYOS 76%
159 km 4/5
BACĂU 45% 75 minute
Stație MOL e-On
(DC 50 kW)
51.9 kWh 100% 88 lei
294 4/5
IAȘI 70% 41 minute
Stație Hotel Select
(DC 50 kW)
27.9 kWh 100% 39 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 2 18 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 47 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 6 ore și 18 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 56 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 294 km (13.4% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 53 kWh
COST EFECTIV 127 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 465 km
ZIUA 3
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
IAȘI 99%
134 km 4/5
PIATRA NEAMȚ 66% 22 minute
Stație e-charge
(AC 22 kW)
4 kWh 70% 5.9 lei
PIATRA NEAMȚ 70% 26 minute
Stație e-charge
(DC 50 kW)
21.1 kWh 92% 41.2 lei
199 km 4/5
TÂRGU MUREȘ 45% 35 minute
Stație e-Charge
(DC 150 kW)
48.9 kWh 97% 95.3 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 3 21.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 47 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 7 ore și 24 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 23 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 345 km (15.7% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 72.9 kWh
COST EFECTIV 142.4 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 379 km
ZIUA 4
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TÂRGU MUREȘ 93%
208 km 4/5
CLUJ-NAPOCA 51% 44 minute
Statie MOON
(DC 75 kW)
53.5 kWh 90% 0 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 4 25.5 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 38 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 5 ore și 30 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 44 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 208 km (9.5% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 53.2 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 328 km
ZIUA 5
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
CLUJ NAPOCA 84%
161 km 4/5
ORADEA 40% 60 minute
Stație e-charge (DC 50 kW)
44.8 kWh 82% 87.5 lei
180 km 4/5
TIMIȘOARA 33% 77 minute
Stație MOL Plugee
(DC 50 kW)
47 kWh 84% 29.9 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 5 22.7 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 54 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 6 ore și 18 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 2 ore și 17 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 341 km (15.5% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 77.1 kWh
COST EFECTIV 117 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 369 km
ZIUA 6
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TIMIȘOARA 77%
138 km 4/5
TIMIȘOARA 20% 71 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
75.6 kWh 98% 0 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 6 29.9 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 41 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 18 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 11 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 138 km (6.3% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 44.3 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 280 km
ZIUA 7
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TIMIȘOARA 94%
280 km 5/5
SIBIU 0% 123 minute
Stație MOL Plugee
(AC 22 kW)
18 kWh 21% 29 lei
SIBIU 21% 183 minute
Stație MOL Plugee
(DC 50 kW)
74 kWh 98% 44 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 7 27 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 82 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 20 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 5 ore și 6 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 280 km (12.7% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 75.6 kWh
COST EFECTIV 73 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 310 km
ZIUA 8
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
SIBIU 97%
177 km 3/5
PITEȘTI 46% 25 minute
Stație MOON (DC 50 kW)

31.21 kWh

80% 0 lei
126 km 4/5
BUCUREȘTI (FINAL) 43%
CONSUM MEDIU ZIUA 8 24.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 51 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 5 ore și 57 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 25 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 303 km (13.8% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 73.1 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 347 km
TOTAL 8 ZILE
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ 2197 km
TIMP EFECTIV DE RULARE 44 de ore și 8 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 14 ore și 9 minute
ENERGIE CONSUMATĂ 512.8 kWh
VITEZĂ MEDIE 51.1 km/h
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) 307.7 lei
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) 459 lei
CONSUM MEDIU (Ponderat) 23.2 kWh/100 km
AUTONOMIE REALĂ MEDIE 365 km

#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.

Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro

OFERIT DE
Vitesco Technologies

PARTENERI
Renovatio e-chargeEnel XMichelinMOL PlugeeMOONServer ConfigSYNLAB

ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance

  • ACE - Craiova, luni, 28.09.2020 10:34

    Cam mare diferenta de autonomie, in minus (cca. 27%) fata de cea oficiala....

  • ds, luni, 28.09.2020 11:09

    Mai pe scurt: un ozn exclusivist. Cred că o baterie de 83.7 kWh pe o mașină mai pămînteană, limtată undeva pe la 160 km/h, fară demarajul de dragster și fără cuplul de tractor John Deere, poate duce peste 600 km fără probleme.

  • mircea, luni, 28.09.2020 11:54

    @ACE Ca să fim 100% corecți, Taycan a fost și mașina condusă cel mai sportiv din tot lineup-ul. 4/5 ritm in majoritatea zilelor. Ceea ce e, de altfel, normal. E un Porsche. Asa se va merge cu el oricum.

  • Edikkk, luni, 28.09.2020 11:58

    Exceptând coca români care îşi cumpără Panamera SH dar stau în chirie la garsonieră ... Maşinile Porsche sunt scumpe, exclusiviste şi cine o cumpără nu cred că face mai mult de 500 km pe zi... că nu e şofer de TIR... Oricum Porsche Taycan este cea mai sport şi fan maşină de condus din lume. Este şi peste Tesla, la acest capitol. Cât costă încarcarea.... cui îi pasă... la asemenea maşină ! Cred că, confortul unui bogat, de a avea încărcată acasă, full, maşina în fiecare dimineaţă - este MULT MAI IMPORTANTĂ decât preţul curentului - fie că este acasă sau la staţii de încărcare. Cei care au încă stick şi joacă sârba cu picioarele în 3 pedale, şi dau din mâini în stickul ăla disperaţi, fără să poată bea o cafea liniştiţi .... da... vor comenta... că strugurii sunt acri.

  • netam-nissan, luni, 28.09.2020 12:05

    In lipsa profului de romana indraznesc sa va urechez eu dle edikkk pentru masina fan - curier poate. Sau pentru confortul mult mai importantĂ. Altfel le ziceti bine cu bogatii, cam in ton cu dl Bill Hates.

  • Edikkk, luni, 28.09.2020 12:28

    Aţi găsit un Ă în plus... wow.... O greşeală gramaticală... gravă... simplă... capitală.... Wow!!! Bun, acum pe mesaj, pe substanţă, pe temă, ceva real - ce aveţi de zis ? Finding Waldo sunt aşa copilării de 5 ani...

  • Doctorul de garda, luni, 28.09.2020 12:32

    In lipsa profului tin sa subliniez, ca bine cunoscutele elucubratii ale lui edik, pastreaza linia cu care ne-a obisnuit. De aceea recomand inasprirea tratamentului. In continuare ramane totusi un mister ce automobil detine mister edik, daca cumva detine. Ceea ce multi dintre noi ne indoim. De aceea propun sa-i spunem de acum inainte: Mister Edikkk

  • netam-nissan, luni, 28.09.2020 12:57

    ce sa zic despre taycan dle edikkk, sa o compar cu stivuitorul meu ca-s amindoua electrice? poate doar dupa ce o cumpar, dar n-as prea crede ca e prea grea pentru gusturile mele hehe. serios acu, scrisul corect in limba romana e mai accesibil ca taycanul sau maycanul.

  • Ciprian, luni, 28.09.2020 12:59

    Nu avem ce comenta la masina asta. Eu sunt incantat ca a aparut Taycan, sa le ia celor de la Tesla impresiile de masina sportiva.

  • Andrei, luni, 28.09.2020 13:21

    Nu am aflat nimic despre masina in afara faptului ca e foarte rapida, desi asta se stia de la inceput. Nu am aflat daca ai loc la cap, daca accesul e mai bun decat intr-un 911, unde daca esti inalt te poti lovi de muchia plafonului, daca are portbagaj, daca locul din spate e ok sau orice altceva. Nimic despre suspensie, directie, masa mare, vizibilitate, practic a fost un test despre consum si cam atat. Subtire.

  • Edikkk, luni, 28.09.2020 13:29

    Dle Netam, sunteţi simpatic tare... :))) Da, Mistèr Edikkk conduce maşină gen de Batman... şi ies doar noaptea când se aprinde farul... şi este şi curentul mai ieftin ... :)))

  • Doctorul de garda, luni, 28.09.2020 14:44

    Mister Edikkk, asta a fost poanta? ar trebui sa radem? Deci cu masina ramen cum am stabilit Mister... Personal cred ca nici masina nici umor.

  • Edikkk, luni, 28.09.2020 14:52

    LOL Doctorul de Gardă este supărat aşa tare pe persoana mea (pepe voit) Hai scoate ochii pentru o literă sau cacofonie :))) Eu zic să faci un poster cu Brad Pitt, tot semăn cu el, şi faci darts :) Îmi aduc aminte când am făcut glume sarcastice şi am precizat şi în paranteză că este... dar pentru unii... degeaba. Hai că nu (vă) mai scriu, şi aşa nu mă interesează persoana dvs câtuşi de puţin. Când aveţi idei, teme, poate.

  • Edikkk, luni, 28.09.2020 14:53

    "Hai că nu (vă) mai scriu dle Doctor de gardă, şi aşa nu mă interesează persoana dvs câtuşi de puţin. Când aveţi idei, teme, poate, dle Doctor de gardă"

  • Doctorul de garda, luni, 28.09.2020 18:08

    Mister Edikkk, cat de tare poti sa te oftici, e de domeniul patlogicului. Inca nu ti-ai dat seama ca noi ne distram cu tine asa cum pisica se joaca cu un soricel inainte de a-l manca? Putinele si fixele tale idei pe care le defulezi necontenit pe aici nu mai reprezinta nimic nou pentru nimeni. Si ca sa alungam plictiseala iti aruncam cate o momeala pe care tu o inghiti mereu si mereu ca un adevarat bufon al site-ului spre amuzamentul tuturor. Dupa aia te oftici si pui botul. Tot spre amuzamentul nostru.

  • mircea badea, luni, 28.09.2020 18:41

    si totusi n-au reusit sa gaseasca un sinonim la turbo.