TOP 10: Piloţi cu clasări consecutive în puncte

Publicat joi, 25.07.2013 10:58 de Daniel Popescu

Kimi Raikkonen a devenit recent pilotul cu cele mai multe clasări consecutive în puncte în Formula 1 într-un top 10 dominat de câţiva dintre cei mai mari piloţi din ultimul deceniu al competiţiei.

Marele Premiu al Marii Britanii din 30 iunie a consemnat doborârea unui record deţinut de Michael Schumacher, însă autorul performanţei nu a fost Sebastian Vettel, germanul care îi calcă pe urme septuplului campion mondial.

Numele "inculpatului" este Kimi Raikkonen, unul dintre puţinii piloţi care nu acordă aproape niciun fel de importanţă statisticilor şi care a obţinut la ora redactării acestui articol 26 de clasări consecutive în puncte, record absolut pe care îl poate îmbunătăţi şi în cursa de la Hungaroring de la finalul acestei săptămâni.

O scurtă privire asupra topului general al piloţilor cu cele mai multe clasări consecutive în puncte arată o dominaţie categorică a trei piloţi emblematici pentru ultimul deceniu al Formulei 1: Schumacher, Vettel şi Fernando Alonso.

Acest lucru a fost însă posibil şi datorită îmbunatăţirii semnificative a fiabilităţii monoposturilor şi a extinderii locurilor care câştigă puncte de la primele şase la primele 10 poziţii, în top 10 fiind inclus un singur pilot care a concurat în anii '80. 

  • Locul 10: Sebastian Vettel - 14 clasări între Singapore 2012 - Canada 2013

    Locul 10 în acest clasament este ocupat de Vettel, care a obţinut 14 clasări consecutive în puncte între cursele din Singapore 2012 şi Canada 2013. Totul a început cu patru victorii consecutive obţinute în Singapore, Japonia, Coreea de Sud şi India, însă seria a fost aproape de întrerupere în cursa de la Abu Dhabi. Atunci, cel care avea să devină triplu campion mondial a plecat din pitlane, însă a salvat un loc trei pe podium care în cele din urmă s-a dovedit a fi decisiv pentru câştigarea trofeului. În plus, sezonul 2013 a început cu alte şapte clasări consecutive în puncte, terminând de fiecare dată pe podium cu excepţia curselor din China şi Spania. Seria s-a încheiat după abandonul de la Silverstone. 

  • Locul 9: Mark Webber - 14 clasări între Brazilia 2010 - Belgia 2011

    2010 a fost singurul sezon în care Mark Webber a luptat cu şanse reale la titlul mondial până în finalul sezonului, iar seria de clasări consecutive în puncte începută la Interlagos a fost continuată cu alte 12 curse în 2011.Chiar dacă în acest interval a obţinut trei pole position-uri, australianul nu şi-a asigurat nici măcar o victorie, dar a terminat de opt ori pe podium. Cel mai aproape de "eşec" a fost la cursa din China din 2011, când a realizat una dintre celebrele sale reveniri spectaculoase şi a ocupat locul trei după ce a plecat de pe poziţia a 18-a a grilei de start. 

  • Locul 8: Carlos Reutemann - 15 clasări între Belgia 1980 - Belgia 1981

    Carlos Reutemann este singurul pilot care a concurat înainte de anii 2000 şi care rezistă în continuare în acest top, datorită performanţelor obţinute pentru Williams în 1980 şi 1981. Argentinianul s-a remarcat prin 15 clasări consecutive în puncte începând cu podiumul obţinut la Spa-Francorchamps în 1980 şi continuate cu alte victorii pe parcursul următoarelor luni, până la victoria obţinută pe acelaşi circuit un an mai târziu. Demn de remarcat este că pilotul celor de la Williams nu a plecat niciodată mai jos de locul cinci al grilei de start în acest interval de timp. 

  • Locul 7: Fernando Alonso - 17 clasări între China 2006 - Belgia 2007

    În drumul spre al doilea titlu mondial, Fernando Alonso a început o serie de 17 clasări consecutive în puncte în cursa de la Shanghai din 2006, pe care a continuat-o şi după sosirea la McLaren în 2007. În ciuda numeroaselor conflicte pe care le-a avut pe circuit şi în afara lui cu coechipierul său Lewis Hamilton, spaniolul a demonstrat o consecvenţă de invidiat şi a terminat cu regularitate pe podium, cea mai mare "sincopă" fiind Marele Premiu al Franţei din 2007, când a terminat pe şapte după ce a plecat al 10-lea. Seria s-a încheiat cu locul trei obţinut în Marele Premiu al Belgiei, întrucât în etapa următoare de la Fuji a suferit un accident din cauza circuitului umed. 

  • Locul 6 - Fernando Alonso - 18 clasări între Turcia 2005 - Germania 2006

    Rămânem alături de Alonso pentru a rememora performanţele care aveau să-i aducă cele două titluri mondiale cucerite alături de Renault. Începând de la Marele Premiu al Turciei din 2005, spaniolul a avut o serie impresionantă de şase clasări consecutive pe podium care i-au adus şi primul titlul mondial. Ulterior, el a continuat în acelaşi ritm şi, cu numai două excepţii, a terminat pe podium şi în primele 12 curse ale sezonului 2006, obţinând puncte care aveau să se dovedească cruciale pentru păstrarea trofeului. 

  • Locul 5 - Michael Schumacher - 18 clasări între San Marino 2003 - Spania 2004

    Prima apariţie a lui Michael Schumacher în acest top este corespunzătoare perioadei în care a obţinut ultimele două titluri mondiale. Totul a început cu victoria obţinută în Marele Premiu al statului San Marino din 2003 cu monopostul F2002, continuată cu alte două victorii consecutive. Într-o perioadă prolifică pentru Ferrari, germanul a avut emoţii în Ungaria şi Japonia, acolo unde a terminat doar pe locul opt, ultimul pentru care se primeau puncte în acea perioadă de timp. Schumacher a încheiat însă această serie în stil de mare campion cu cinci victorii consecutive obţinute în primele cinci curse ale sezonului 2004. 

  • Locul 4 - Sebastian Vettel - 19 clasări între Brazilia 2010 - India 2011

    Ultima apariţie a lui Vettel în acest clasament include în mare parte performanţele remarcabile obţinute pe parcursul sezonului 2011. Seria germanului a început cu două victorii consecutive în ultimele două curse din 2010 care i-au asigurat şi primul titlu mondial, pentru ca în 2011 să nu aibă practic rival în drumul spre al doilea trofeu: 17 clasări consecutive în puncte, dintre care nu mai puţin de 11 au fost victorii. În tot acest interval de timp, germanul a terminat doar pe unul dintre primele două locuri, singurele excepţii fiind Germania (locul patru) şi Japonia (locul patru).

  • Locul 3 - Fernando Alonso - 23 de clasări între Europa 2011 - Ungaria 2012

    Fernando Alonso nu a obţinut niciun titlu mondial de la sosirea la Ferrari, însă este recunoscut pentru consecvenţa cu care obţine rezultate pozitive. Cel mai bun exemplu este seria de 23 de clasări consecutive în puncte realizată începând cu Marele Premiu al Europei din 2011 şi încheiată abia anul trecut la Hungaroring. Spre deosebire de Vettel, spaniolul a obţinut însă numai patru victorii în acest interval de timp, iar în China a fost la limită: doar locul cinci. De departe, cea mai mare performanţă a înregistrat-o în Marele Premiu al Europei de anul trecut, când a reuşit să câştige după ce a plecat doar de pe locul 11.

  • Locul 2 - Michael Schumacher - 24 de clasări între Ungaria 2001 - Malaysia 2003

    Un deceniu a rezistat Michael Schumacher pe prima poziţie a acestui top prin performanţele obţinute între Marele Premiu al Ungariei din 2001 şi Marele Premiu al Malaysiei din 2003. Într-o perioadă de dominaţie aproape fără precedent, pilotul Scuderiei Ferrari a obţinut nu mai puţin de 14 victorii şi alte şase clasări pe locul doi. Totul s-a încheiat însă brusc după accidentul suferit în Marele Premiu al Braziliei din 2003, acesta fiind primul abandon al său după Germania 2001. 

  • Locul 1 - Kimi Raikkonen - 26 de clasări între Bahrain 2012 - Germania 2013

    Kimi Raikkonen a revenit în Formula 1 în 2012 şi, chiar dacă nu s-a implicat direct în lupta pentru titlu, a ieşit în evidenţă prin consecventa de a obţine rezultate bune. Acest lucru este demonstrat şi de cele 26 de clasări consecutive în puncte obţinute până în prezent începând cu cursa din Bahrain 2012, iar această serie poate continua şi în Ungaria. În tot acest interval de timp, Raikkonen a obţinut doar două victorii (Abu Dhabi 2012 şi Australia 2013), iar de două ori a terminat la limită pe locul 10 (Brazilia 2012 şi Monaco 2013).

Mai departe...
  • E mai usor acum..., joi, 25.07.2013 12:23

    Daca nu schimbau sistemul de acordare a punctelor nu era batut Michael,nu cred ca e chiar corect sa aduni mere cu pere si suma sa fie...prune !?

  • Irvine, joi, 25.07.2013 12:39

    Mda..dar cand se afirma ca Schumacher este cel mai bun pilot ca are 7 titluri nu se aduna mere cu pere? Cel mai titrat este, dar nu este echivalent cu cel mai bun din istorie.

  • dorin, joi, 25.07.2013 13:13

    interesant e ca in acest clasament numele lui Alonso apare de trei ori

  • @dorin, joi, 25.07.2013 13:36

    un motiv in plus sa pupi iconita pe care o ai cu alfonzo!!! :))))

  • Juanito, joi, 25.07.2013 14:28

    @dorin, cred ca esti victima articolelor pe care le scrie presa din Marea Britanie, din pacate si presa de la noi (atata cata e)...

  • danoe, joi, 25.07.2013 22:27

    E mai usor acum,e drept,dar Michael a pilotat si in perioada "usoara"si oricum pariez ca septuplul uitase deja de recordul asta...