TESTELE LUNII DECEMBRIE: 10 texte Automarket pe care nu ai voie să le pierzi

Publicat luni, 24.12.2012 02:08 de Dragoș Băltățeanu

Luna decembrie a fost din nou bogată la capitolul test drive. Am putut pune la încercare modele importante pentru piaţa auto românească, precum Dacia Sandero Stepway şi noul Renault Clio.

Decembrie 2012 a adus primele zăpezi în capitală, dar asta nu ne-a împiedicat să continuăm testele cu cele mai noi modele. A fost din nou o lună plină de modele importante pentru piaţa naţională: noua Dacia Sandero Stepway, Dacia Dokker, Renault Clio şi Skoda Rapid fiind doar câteva dintre ele. Am avut apoi o listă de SUV-uri ca Audi Q5 facelift, noul Mitsubishi Outlander, Nissan Qashqai+2 şi Honda CR-V. Iar cireaşa de pe tort a fost cea mai recentă versiune a modelului BMW seria 7 cu tracţiune integrală.

  • Skoda Rapid

    Mircea Meşter: "Skoda Rapid este într-adevăr o compactă şi poate fi văzută ca un soi de Octavia simplificată. Practic, noul model Skoda îi ia locul în gamă lui Octavia Tour, cehii renunţând de acum să mai prezinte pe anumite pieţe ale sale acelaşi model, dar în două variante de generaţii diferite. În plus, viitorul Octavia va urca în gama Skoda, urmând să fie mai mare şi mai dotat decât actualul Octavia, apropiindu-se cumva de Superb. Noul Octavia va rămâne o compactă, dar va fi poziţionată în zona superioară a segmentului."

    Testul complet este AICI.

  • Dacia Dokker

    Bogdan Mirică: "Încă mă întreb cum reuşeşte Dacia să creeze un spaţiu atât de mare între preţul modelelor sale şi cele ale concurenţei. Dacă ar fi să folosesc un clişeu aş zice că sunt diferenţe de la cer la pământ. Practic, Dacia s-a rupt de pluton şi pedalează în forţă către un nou succes comercial. Avansul pe care şi l-a creat pare insurmontabil pentru orice concurent din segment. Dokker pleacă de la 8700 de euro în varianta de marfă şi de la 9000 de euro în varianta de persoane. Cel mai ieftin rival al său, Opel Combo Tour, este cu exact 5790 de euro mai scump. Restul rivalilor au preţuri exorbitante comparativ cu Dokker."

    Testul complet este AICI.

  • Dacia Sandero Stepway

    Sebastian Toma: "Noul Sandero Stepway abordează un segment interesant, cel al clienţilor "lifestyle", fiind printre puţinele hatchback-uri de segment B care prezintă o gardă la sol ridicată subtil şi ornamente care îi conferă un aspect similar cu cel al unui SUV, fără partea de off-road. Ideea nu este nouă, aceasta fiind prezentă şi în gamele altor constructori, cum este Volkswagen cu al său CrossPolo, dar modelul din Mioveni o aplică la un alt nivel de preţ, ceea ce îl face să nu aibă niciun rival în adevăratul sens al cuvântului. Pe lângă faptul că nu are niciun competitor adevărat, Sandero Stepway este şi singurul model "lifestyle" din gama Dacia, abordând stilul unui SUV într-un mod mai puţin utilitar faţă de cel aplicat pe Duster. Dacă nu vă atrage prea mult, staţi liniştiţi, o să le placă europenilor."

    Testul complet e AICI.

  • Audi Q5 facelift

    Mircea Meşter: "Atunci când Audi lansa în 2008 modelul Q5, mulţi au văzut apariţia SUV-ului german ca pe cea a unui "copil al crizei". Până atunci, singurul SUV al mărcii era pretenţiosul Q7, iar lansarea unui frate mai mic al acestuia făcea ca şi cei care nu-şi permiteau cel mai mare SUV de pe piaţă să se poată înfrupta din efectul Audi în segmentului modelelor care vin cu potenţial de rulare pe teren accidentat. Copil al crizei sau nu, Audi Q5 a prins, iar cele peste 400.000 de exemplare vândute de germani sunt dovada clară a faptului că nişte minţi luminate din birourile de la Ingolstadt au ştiut cum să construiască imaginea unui SUV mic."

    Testul complet e AICI.

  • Mitsubishi Outlander

    Dragoş Băltăţeanu: "Mitsubishi Outlander este un nume cu ceva rezonanţă în categoria SUV-urilor medii deoarece a doua generaţie s-a impus în segmentul său prin aspectul european, iar după facelift a primit grila tip jet fighter ceea ce l-a făcut mai agresiv. Modelul Outlander a fost apreciat şi de grupul francez PSA, care a vândut propriile variante sub mărcile Citroen şi Peugeot. Dar a venit vremea pentru o nouă generaţie. Mitsubishi a introdus noul model la Salonul Auto de la Geneva din 2012 şi a anunţat că a ales să meargă pe ideea unui singur model global. Adio, modele specifice unor anumite pieţe ca Japonia sau America. Outlander are acum o singură versiune."

    Testul complet este AICI.

  • Renault Clio

    Mircea Meşter: "Undeva în Franţa, acum vreo 7-8 ani, se lansa o nouă generaţie a lui Clio. Un best seller Renault despre care francezii au considerat că nu trebuie decât să fie prezentat pentru a fi vândut pe piaţă. Asta se întâmpla atunci când termenul criză economică nu exista decât în cărţile de istorie, iar Renault considera că designul poate fi avangardist şi neînţeles, pentru că publicul nu are nevoie de estetică digerabilă în segmentul mic de volum. Ei bine, acele vremuri au apus. De fapt, apusul lor se confundă cu răsăritul unui Clio care pare din cu totul altă galaxie faţă de modelul de generaţie veche. Şi nu e vorba doar de design. Conceptul maşinii s-a schimbat total, Renault reuşind să aducă pe lume o maşină care atrage privirile şi în care pur şi simplu îţi face plăcere să stai. Noul Clio e glamour, e colorat, e atent conceput, e plăcut şi, cel mai important, este o maşină dezirabilă. De acum, din toate punctele de vedere."

    Testul complet este AICI.

  • BMW 730d xDrive

    Bogdan Mirică: "Nu sunt împotriva progresului. Apreciez însă conservatorismul în măsura în care el se află într-o simbioză deplină cu tehnologia. Aş fi putut aşadar să nu apreciez un model care împleteşte aerul clasic şi sobrietatea esenţială unei limuzine cu tehnologia de ultimă generaţie născută la Munchen? Da. Când găsesc pe Seria 7 un afişaj digital al instrumentelor de bord, mai animat şi mai colorat decât bulevardul Magheru în preajma Crăciunului, tind să cred că locul lui nu este acolo. E ca şi cum ai alege să porţi la costumul tău călcat la dungă un ceas Nooka în locul clasicului Piaget de care ai fost nedespărţit. De ce? Doar pentru că e la modă şi vrei să fii în trend."

    Testul complet este AICI.

  • Opel Astra Sedan

    Dragoş Băltăţeanu: "Piaţa modelelor compacte sedan este mai mare ca niciodată. Există un segment important de clienţi care apreciază o berlină în trei volume în locul unui model compact hatchback. Sedan-ul compact este un model apreciat şi pentru flotele de automobile de firmă. Până nu de mult, sedan-urile compacte erau derivate din modelele hatchback şi de multe ori rezultatul final era forţat din punctul de vedere al designului. Să ne amintim doar de modele ca Citroen C4 Sedan, Ford Focus Sedan (generaţia anterioară), Peugeot 307 Sedan sau chiar generaţia anterioară a modelului Opel Astra. Astăzi, constructorii au înţeles că designul este extrem de important chiar şi pentru sedan-urile compacte. Noile generaţii au linii mult mai fluide şi sunt concepute de la zero în ceea ce priveşte designul. Astfel, noul Astra Sedan este prima berlină compactă de la Opel care chiar întoarce capete pe stradă şi nu mai pare un produs născut doar din necesitate."

    Testul complet este AICI.

  • Nissan Qashqai+2

    Bogdan Mirică: "Pe Qashqai îl cunosc de pe vremea în care Nissan făcea pionierat în segmentul crossover-elor compacte. Ne leagă multe teste împreună, multe controverse şi câteva mii de kilometri scurşi pe şoselele din ţară. Am avut timp să ne acomodăm cu plusurile şi minusurile. Astăzi revenim la volanul crossover-ului de succes pentru a vă oferi o incursiune panoramică în habitaclul variantei cu şapte locuri. Ne va însoţi în aventură propulsorul diesel 1.6 dCi, vârful eficienţei diesel în cadrul Alianţei Renault-Nissan."

    Testul complet este AICI.

  • Honda CR-V

    Dragoş Băltăţeanu: "SUV-ul de şosea a devenit o realitate a zilelor noastre. Dovadă este şi oferta bogată din acest segment. Aproape toţi constructorii care se respectă au în ofertă un asemenea model. SUV-ul este folosit pentru 80% din timp pe asfalt şi părăseşte rareori şoseaua amenajată. Iar atunci când o face, preferă drumurile neasfaltate fără prea multe denivelări. Este un automobil care conferă siguranţă şi este preferat de cei cu o familie numeroase, mai ales că multe modele oferă şi variante cu şapte locuri.  Honda este fidelă acestui tip de SUV din 1995, atunci când a lansat prima generaţie a modelului CR-V. Iniţial a fost un model dedicat pieţei japoneze şi cele americane, unde a avut rapid succes. Ulterior a venit şi în Europa, unde a dăinuit timp de trei generaţii. Astăzi, avem în faţă a patra generaţie, un CR-V mai matur ca niciodată."

    Testul complet este AICI.

Mai departe...
  • ven, luni, 24.12.2012 03:06

    Bravo voua si la cat mai multe test drive!

  • antonny, luni, 24.12.2012 11:59

    asteptam in 2013 un test la lodgy 1.2 tce ......