Audi Q5 facelift
Implant
Atunci când Audi lansa în 2008 modelul Q5, mulţi au văzut apariţia SUV-ului german ca pe cea a unui "copil al crizei". Până atunci, singurul SUV al mărcii era pretenţiosul Q7, iar lansarea unui frate mai mic al acestuia făcea ca şi cei care nu-şi permiteau cel mai mare SUV de pe piaţă să se poată înfrupta din efectul Audi în segmentului modelelor care vin cu potenţial de rulare pe teren accidentat. Copil al crizei sau nu, Audi Q5 a prins, iar cele peste 400.000 de exemplare vândute de germani sunt dovada clară a faptului că nişte minţi luminate din birourile de la Ingolstadt au ştiut cum să construiască imaginea unui SUV mic.
Între timp, în gama Audi a apărut şi Q3, ca răspuns la cerinţele din ce în ce mai ciudate ale publicului, iar cei care au profitat de plusul de imagine adus de Q5 în 198 au o mulţime de variante la patru ani după acel moment, când SUV-ul devenit mijlociu îşi schimbă faţa şi întinereşte. Iar SUV-ul german trebuie să răspundă la un tir de întrebări complet diferite faţă de cele din 2008. Care sunt atuurile cu care Audi vrea să-i ţină pe clienţi în propria curte? De ce ar cumpăra un client Audi un Q5 şi nu un Q3? Ce e atât de nou într-un Q5 facelift încât să merite câteva zeci de mii de euro atunci când vorbim de maşini dintr-un segment în care lupta dintre membri e mai mult decât cruntă? Să răspundem pe rând...
O mica precizare, rivalul bavarez al lui Q5 ar fi Bmw X3, pt ca daca se considera X1 e clar mai ieftin.