Rezultate EuroNCAP: 5 stele pentru Skoda Superb, 4 stele pentru Hyundai i20 și 3 stele pentru Fiat Panda Cross

Publicat miercuri, 24.06.2015 12:18 de Sebastian Toma

EuroNCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de testare de siguranță. Skoda Superb a obținut cinci stele de siguranță, în timp ce Hyundai i20 a primit patru stele și Fiat Panda Cross a a fost notat cu trei stele.

EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele celei de-a treia sesiuni de testare a anului 2015. La fel ca primele două teste de siguranță, organismul independent a testat autoturisme conform noilor criterii de siguranță, introduse la începutul anului curent. La fel ca în sesiunile anterioare, baremul ridicat a făcut noi "victime" la nivel de punctaj. De data aceasta, Skoda Superb este modelul cu cea mai bună clasare, de cinci stele de siguranță, în timp ce Hyundai i20 și Fiat Panda Cross, celelalte modele testate, au obținut punctaje de patru, respectiv trei stele de siguranță.

Skoda Superb


Noua generație a lui Skoda Superb este al treilea model testat de EuroNCAP în 2015 conform noilor criterii de siguranță care obține punctajul de cinci stele. Cea de-a treia generație a modelului ceh de clasă medie a fost singurul din cadrul acestei sesiuni care a obținut punctajul maxim.

În cadrul testului de impact frontal defazat, compartimentul pasagerilor a rămas stabil, iar manechinele au relevat o protecție bună a genunchilor și femururilor ambilor pasageri din față. La impactul frontal 100% cu barieră nedeformabilă, protecția cavității toracice a șoferului a fost marginală, iar cea a gâtului și cavității toracice a pasagerilor din spate a fost adecvată, în timp ce alte regiuni au avut un nivel bun de protecție. La testul de impact cu o barieră laterală, Superb a obținut punctajul maxim pentru toate părțile critice ale corpului. La impactul lateral cu stâlpul, Superb a oferit un nivel de protecție adecvat pentru cavitatea toracică, în timp ce alte zone ale manechinului au fost bine protejate. Testul de impact posterior a adus protecție marginală pentru locurile din spate și bună pentru locurile din față.

Deși sistemul de frânare autonom are performante bune, Superb nu a primit puncte pentru rezultatele sale deoarece sistemul nu este standard la nivel european. Pe lângă punctajul de cinci stele de siguranță, Superb se bucură de două tehnologii premiate în 2013 de EuroNCAP cu distincția EuroNCAP Advanced Safety Award: Multi Collision Brake și Crew Protect Assist.

Hyundai i20

Hyundai i20 nu a obținut punctajul maxim la EuroNCAP, dar are o clasificare de patru stele de siguranță. În cazul impactului frontal defazat, compartimentul pasagerilor a rămas stabil, iar manechinele au relevat un nivel bun de protecție pentru toate zonele corpului, pentru ambii ocupanți ai locurilor din față. La impactul frontal mai sever, cu bariera nedeformabilă lată cât mașina, nivelul de protecție acordat cavității toracice a fost notat cu adecvat pentru șofer și pasager, iar același calificativ a fost acordat și pentru protecția gâtului pasagerului, în timp ce alte zone au fost bine protejate.

La impactul lateral cu o barieră și cu un stâlp, Hyundai i20 a asigurat un nivel bun de protecție pentru toate zonele relevante ale corpului. În cazul ambelor impacturi laterale, modelul coreean a fost depunctat pentru că o muchie a airbag-ului cortină a rămas prinsă de un ornament și nu a putut să acopere integral suprafața de protecție prevăzută, de unde și calificativul "adecvat" pentru protecția capului. Cei de la Hyundai investighează deja problema cu respectivul ornament. 

La impactul posterior, testele au relevat un nivel bun de protecție pentru ocupanții locurilor din față, în timp ce locurile din spate au primit calificativul "marginal". Hyundai i20 nu este echipat cu un sistem autonom de frânare automată.

Fiat Panda Cross

Fiat Panda Cross a obținut doar trei stele de siguranță în cadrul celei de-a treia sesiune de testare a EuroNCAP din 2015. Modelul italian a fost depunctat pentru faptul că manechinul care reprezintă șoferul a avut un contact la nivelul capului cu volanul în timp ce airbag-ul se dezumfla, iar situația a fost repetată și pentru pieptul acelui manechin. EuroNCAP consideră că problema este cauzată de presiunea insuficientă a gazelor din airbag. La impactul frontal mai sever, cu bariera integrală pe lățimea mașinii, protecția cavității toracice a șoferului a fost "marginală", în ciuda echipării cu centuri cu pretensionare și limitator de sarcină. Fără aceste dotări, pentru locurile din spate, protecția a fost notată cu cel mai mic calificativ pentru cap și piept, precum și cu calificativul "slab" pentru gât. 

La impactul lateral cu o barieră, Panda Cross a obținut punctajul maxim pentru toate zonele corpului. Impactul lateral mai sever, cu stâlpul, a avut un nivel de protecție bun pentru toate zonele cu excepția cavității toracice, a cărui protecție a fost notată cu "adecvat". Testele dinamice și geometrice au relevat un nivel "marginal" de protecție petnru gâturile ocupanților locurilor din față și din spate.

Via Euroncap

  • A, miercuri, 24.06.2015 12:47

    Sandero 2013 a luat 4 stele, deci ?

  • lorinczi.thomas, miercuri, 24.06.2015 12:52

    @A, sa luam totusi, in considerare faptul ca EuroNCap si-a ridicat standardele. Totusi, o masina de conceptie mai noua decat Sandero 2 a luat acelasi punctaj reflecta imaginea FIAT (Fix It Again Tony). Si acum un mesaj pentru fanii Fiat: HAHAHAHAHAHAHAHAHAH

  • Moldovean, miercuri, 24.06.2015 13:42

    @Thomas Dar ar lua Sandero cele 3 stele folosindu-se criteriile de acum? Oricum, majoritatea își iau penalități mari la sistemele de asistență, ceea ce mi se pare oarecum nedrept. Sistemele alea de asistență se pot strica sau pot da erori oricând. Cea mai importantă e structura caroseriei și altele din această categorie.

  • Sam93, miercuri, 24.06.2015 14:04

    In primul rand ca astia de la Euroncap continua sa fie niste patrupede prin prima faptului ca pun in aceiasi oala protectia structurala cu electronicele, si continua sa regreseze facand teste cu pereti in loc sa faca testele cu overlap mic care sunt mai realiste. In afara de asta, mi se pare absolut normal ca masinile mai mici sa sufere la punctaj, Desi ofera o protectie onorabila pentru o masina asa mica, o Panda din asta va zbura in toate directiile si se va face praf cand o pentru oameni adulti, precum Skoda Superb sau chiar un SUV, o va lovi. Oricata protectie ofera, o masina mica nu merita punctaj mare pentru ca va fi intotdeauna in dezavantaj in impactul cu o masina de dimensiuni normale.

  • Ivanoff, miercuri, 24.06.2015 14:52

    Eu astept testele de peste Ocean , adica IIHS (SOT) , nu @inexorabil ? Slab a punctat Skoda Superb..... Dezamagireee specifica VAG Mazda 6 il cam ''tavaleste '' : 92% - Adult si la Safety Assist 81%, deci un punctaj demn de o masina premium.

  • inexorabil, miercuri, 24.06.2015 15:42

    Da, Mafiotule, IIHS reprezintă etalonul mondial al siguranţei…Parcă aşa se traduce SOT: Straşnic-Oribil-Teribil. Nu trebuie să aşteptăm o chemare a Skodei peste Ocean, deoarece deja participă acolo prin intermediul tutelarului VW. În cazul nostru, rezultatul Passatului grăieşte de la sine despre “fratele” Superb. Prin deducţie , 5 stele de la EuroNCAP echivalează cu calificativul “Acceptabil” de la IIHS. Cât despre Fiat: sănătate şi virtute!

  • LauCalin, miercuri, 24.06.2015 18:26

    @Ivanoff, Superb a luat 5 stele in conditiile in care conditiile de teste sunt mai dure decat acum 2 ani cand a fost testata Mazda 6. Uite aici o comparatie fata de ce a facut acum 2 ani Mazda 6: http://www.euroncap.com/en/results/mazda/6/8876 Vei vedea ca Superb, repet, tine cont ca in prezent conditiile sunt mai dure, a punctat mai bine la mai toate capitolele. Deci?

  • Lache, joi, 25.06.2015 10:23

    Ivanezule, pe cand un test asupra persoanei matale.Nu de alta,dar ai mai fost testat, si ai avut niste rezultate groaznice.Anul asta, daca te mai testeaza, vei avea rezultate mai bune? Probabil ca nu! Sanatate fizica maxima! Asta cred ca ai din belsug. Minte multa nu se cere, sa fii >