EuroNCAP introduce reguli de testare draconice: Audi TT primeşte doar patru stele
EuroNCAP a publicat astăzi rezultatele primelor teste derulate în 2015, efectuate conform unor criterii mai stricte. De data aceasta, niciun model testat nu a obţinut cinci stele de siguranţă.
EuroNCAP şi-a schimbat criteriile de evaluare a siguranţei vehiculelor testate şi a publicat astăzi rezultatele primelor teste din 2015. După cum era de aşteptat, situaţia nu mai este roz pentru toată lumea, cu cinci stele pentru aproape tot ce au testat, cum întâmpinam în alţi ani. Noile criterii de testare sunt mai stricte ca înainte, iar baremul pentru a obţine mai mult de trei stele a fost ridicat. Cât timp noile criterii de testare ale EuroNCAP ne vor aduce pe piaţă maşini mai sigure, nu avem niciun motiv să obiectăm introducerea acestora. Primele rezultate de teste de impact ale anului 2015 au vizat trei modele: Audi TT, Opel/Vauxhall Vivaro şi Renault Trafic. Cele două din urmă împart aceeaşi platformă tehnică, aşa că rezultatul lui Trafic este valabil şi pentru Vivaro.
Schimbările principale în metodologia de testare a EuroNCAP
Anul 2015 a adus introducerea unui test de impact frontal cu o barieră care acoperă întreaga lăţime a vehiculului, iar această probă îşi va împărţi punctele disponibile şi importanţă cu rezultatul de la impactul frontal defazat standard, acesta din urmă nefiind modificat. În premieră pentru testele EuroNCAP, la impactul frontal cu barieră de lăţime integrală este folosit un manechin de gen feminin şi cu un pasager copil amplasat pe bancheta din spate, pentru a verifica siguranţa acordată acestei configuraţii de şofer şi pasager.
Testul de impact lateral foloseşte un dispozitiv mai mare şi mai greu pentru a simula un vehicul, în timp ce impactul lateral cu un stâlp, cea mai severă probă, are loc acum la un unghi oblic, care aduce noi provocări structurale pentru constructorii de automobile. În cazul ambelor teste de impact lateral, se va folosi un nou tip de manechin, WorldSID, care oferă rezultate mai realiste în raport cu ce s-ar întâmpla cu un corp uman.
Baremul pentru testele de protecţie a copiiilor de la bord nu a fost modificat, dar acesta a devenit mai sever pentru a face mai dificilă obţinerea punctajului maxim. Testele de impact cu pietonii au devenit mai stricte şi acum evaluează şi muchia frontală a capotei pentru a determina nivelul de protecţie asigurat la nivelul părţii superioare a picioarelor pietonului, indiferent de locul în care acestea ating vehiculul la impact.
În baza schimbărilor abordate pentru 2015, EuroNCAP avertizează că rezultatele din acest an nu sunt comparabile direct cu cele din anii trecuţi. Altfel spus, o maşină de trei sau patru stele din 2015 nu este neapărat mai puţin sigură decât una de patru sau cinci stele din 2015.
Audi TT
Noua generaţie a lui TT a obţinut patru stele de siguranţă la prima sesiune de testare EuroNCAP din 2015. După cum explică oficialii institutului de testare, modelul german a fost depunctat pentru lipsa tehnologiilor avansate precum frânarea autonomă de urgenţă, o tehnologie care devine din ce în ce mai comună şi este deja întâlnită în gama Audi. Coupe-ul german a primit 81% punctaj la protecţia pasagerilor adulţi, 68% la protecţia copiilor, 82% la protecţia pietonilor şi 64% la Safety Asisst. La ultimul capitol, modelul a fost depunctat că nu are o funcţie care să ofere informaţii cu privire la limita de viteză în vigoare pe secţiunea de drum pe care circulă şi că avertizarea la părăsirea benzii derulare este doar vizuală. În plus, lipsa sistemelor de frânare automată de urgenţă i-a adus lui TT zero puncte la categoria dedicată acestora.
Protecţia pasagerilor adulţi a fost bună în majoritatea situaţiilor testate de EuroNCAP, cu mici zone în anumite teste în care a fost notată cu "adecvat". TT a primit punctajul maxim la impactul lateral cu un vehicul. La testul de impact cu pietonii, maşina s-a comportat foarte bine datorită prezenţei unei capote active înstandard. Cu excepţia muchiilor capotei şi a montanţilor parbrizului, protecţia asigurată de TT este foarte bună la impactul cu un pieton.
În cazul testului de protecţie a copiilor de la bord, EuroNCAP a remarcat faptul că nu există suficient spaţiu pe locurile din spate pentru a poziţiona sistemele de siguranţă ale scaunelor de copil recomandate de Audi atunci când scaunele faţă sunt în poziţiile necesare pentru a evalua protecţia ocupanţilor adulţi, aşa că au fost necesare teste separate de siguranţă cu scaunele frontale mutate în faţă pentru a face loc sistemelor respective. În cazul acela, TT a obţinut punctajul maxim alături de scaunul recomandat pentru manechinul care simulează un copil cu vârsta de trei ani. Cei de la EuroNCAP au testat şi compatibilitatea cu diferite sisteme de scaune de copil, nu toate unităţile încercate asigurând instalarea fără probleme potenţiale de siguranţă.
Opel Vivaro şi Renault Trafic
Opel Vivaro si Renault Trafic au împărţit punctajul EuroNCAP deoarece folosesc aceeaşi platformă tehnică. Atât Renault Trafic, cât şi Opel/Vauxhall Vivaro au primit 52% din punctajul disponibil pentru protecţia pasagerilor adulţi. Protecţia copiilor a fost notată cu 91%, în timp ce protecţia pietonilor a fost notată cu 53%. Nivelul echipamentelor de asistenţă de siguranţă a fost cotat cu 57%. Cele două modele au fost testate conform protocolului aferent acestei clase de vehicule. Începând cu anul viitor, testarea vehiculelor comerciale din această clasă va fi aliniată la sistemul de testare al autoturismelor, ceea ce va împărţi protocoalele de testare care sunt esenţial identice.
Via EuroNCAP
Asa poate adeptii teoriei conspiratiei care sustineau ca aceasta organizatie favorizeaza modelele germane isi vor revizui atitudinea!