Noi teste Euro NCAP: 5 stele pentru Mazda 6e, 3 stele pentru VW T-Cross

Publicat joi, 16.10.2025 15:54 de Tiberiu Safta

Euro NCAP a efectuat o nouă rundă de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 mașini noi. Dintre mașinile testate, 15 modele au fost notate cu 5 stele. Printre mașinile cele mai sigure se numără Mazda 6e, Audi Q3 și BMW X3.

Organismul european de siguranță rutieră Euro NCAP a finalizat o nouă serie de teste de siguranță cu 18 mașini noi. Dintre acestea, 15 vehicule au obținut 5 stele, o mașină a luat 4 stele, iar alte două modele au fost notate doar cu 3 stele. Printre mașinile testate se numără modele noi de la Mazda, Volkswagen, BMW, DS, Audi, Cupra, MG, Skoda și alte mărci chineze.

MAZDA 6E – 5 STELE

Noua Mazda 6e, versiunea pur electrică a lui Mazda 6, a obținut 5 stele la testele euro NCAP. Berlina electrică de clasă medie s-a descurcat foarte bine la protecția adulților și la protecția copiilor, acolo unde a obținut scoruri de 93% pentru ambele categorii.

La protecția persoanelor vulnerabile, Mazda 6e a fost notată cu 74%, iar sistemele de asistență au primit 77% din partea Euro NCAP.

VOLKSWAGEN ID.4 (REEVALUARE) – 5 STELE

SUV-ul electric al mărcii germane a obținut nota maximă de 5 stele la testele de siguranță. În cazul lui Volkswagen ID.4, scorurile au fost următoarele: 89% pentru protecția adulților, 87% pentru protecția copiilor, 84% pentru utilizatorii vulnerabili și 76% pentru sistemele de asistență.

AUDI Q3 – 5 STELE

Noua generație Audi Q3 a trecut cu brio testele de siguranță, unde a obținut 5 stele. SUV-ul compact al mărcii germane a fost notat cu 87% la protecția adulților, 86% la protecția copiilor, 80% pentru persoanele vulnerabile, iar sistemele de asistență au fost notate cu 78%.

CUPRA BORN (REEVALUARE) – 5 STELE

Un alt model electric, de această dată venit din Spania, Cupra Born a obținut și acesta 5 stele la testele Euro NCAP. Notele sunt următoarele: 89% pentru protecția adulților, 87% pentru protecția copiilor, 76% pentru persoanele vulnerabile și 76% pentru sistemele de asistență.

BMW X3 – 5 STELE

Noua generație BMW X3 a obținut, așa cum era de așteptat, 5 stele la testele Euro NCAP. În cazul SUV-ului compact, protecția adulților a fost notată cu 88%, cea a copiilor a fost notată cu 84%, protecția pentru persoanele vulnerabile a primit 77%, iar sistemele de asistență au fost notate cu 80%.

SKODA OCTAVIA (REEVALUARE) – 5 STELE

Noua Skoda Octavia facelift a fost testată la Euro NCAP și a primit scorul maxim de 5 stele. Notele pentru cele 4 categorii de siguranță sunt următoarele: 85% pentru protecția adulților, 82% pentru protecția copiilor, 81% pentru persoanele vulnerabile și 80% pentru sistemele de asistență.

VOLKSWAGEN GOLF (REEVALUARE) – 5 STELE

Încă un model care a primit recent un facelift a fost testat la Euro NCAP. Este vorba despre Volkswagen Golf, care se poate lăuda și de această dată cu 5 stele la testele de siguranță. Protecția adulților a fost notată cu 80%, cea pentru copii a primit 86%, protecția persoanelor vulnerabile a fost notată cu 85%, iar sistemele de asistență au primit 79%.

CADILLAC OPTIQ – 5 STELE

Noul SUV electric de dimensiuni mici al mărcii americane a obținut 5 stele la testele Euro NCAP. Notele lui Cadillac Optiq sunt următoarele: 83% pentru protecția adulților, 81% pentru protecția copiilor, 76% pentru persoanele vulnerabile și 74% pentru sistemele de asistență.

MG MGS6 EV – 5 STELE

Cu ocazia noii serii de teste de siguranță, MG a dezvăluit noul MGS6 EV, un SUV electric de dimensiuni compacte. Modelul britanico-chinez a primit 5 stele la finalul testelor, precum și următoarele note: 92% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 84% pentru persoanele vulnerabile și 78% pentru sistemele de asistență.

IM IM5 – 5 STELE

IM Motors, una din cele 6 mărci chineze care au avut mașini testate în noua serie de teste de poate lăuda cu un model de 5 stele. Berlina de clasă medie IM5 a fost notată în felul următor: 89% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 85% pentru persoanele vulnerabile și 87% pentru sistemele de asistență.

CHERY TIGGO 7 – 5 STELE (REEVALUARE)

Unul din 7 modele care au fost reevaluate la testele Euro NCAP a fost Chery Tiggo 7. SUV-ul mărcii chineze primise anterior 4 stele din cauza unui airbag lateral care nu funcționa corect. Chery a rectificat această problemă, iar modelul Tiggo 7 a fost notat acum cu 5 stele. Pentru cele 4 categorii de teste, notele au fost următoarele: 82% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 80% pentru persoanele vulnerabile și 78% pentru sistemele de asistență.

CHERY TIGGO 8 – 5 STELE (REEVALUARE)

La fel ca Tiggo 7, modelul Tiggo 8 a fost și acesta reevaluat de către Euro NCAP. Testat inițial în iulie 2025, modelul chinez a primit prima dată 4 stele din cauza airbag-ului lateral care nu funcționa corect. Acum, același model a primit 5 stele, iar notele pentru cele 4 categorii ale lui Tiggo 8 sunt aceleași cu cele ale lui Tiggo 7.

EBRO S700 – 5 STELE

Un alt model venit din China, Ebro S700, a obținut și acesta 5 stele la testele Euro NCAP. Acest model este înrudit cu Chery Tiggo 7 și primește aceleași note pentru cele 4 categorii de teste.

EBRO S800 – 5 STELE

La fel ca fratele său mai mic, Ebro S800 este înrudit tehnic cu Chery Tiggo 8, ceea ce înseamnă că modelul a primit aceleași rezultate la cele 4 categorii de teste și, bineînțeles, 5 stele.

HONGQI EHS5 – 5 STELE

SUV-ul chinez a obținut 5 stele la testele Euro NCAP și următoarele scoruri: 81% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 74% pentru persoanele vulnerabile și 82% pentru sistemele de asistență.

DS N°8 – 4 STELE

Noul etalon al mărcii franceze a obținut un rezultat sub așteptări la testele Euro NCAP. DS N°8 a fost notat doar cu 4 stele, după ce a obținut următoarele scoruri: 76% pentru protecția adulților, 85% pentru protecția copiilor, 80% pentru persoanele vulnerabile și 65% pentru sistemele de asistență.

VOLKSWAGEN T-CROSS (REEVALUARE) – 3 STELE

Volkswagen T-Cross facelift nu se poate lăuda cu un rezultat prea bun la testele Euro NCAP. SUV-ul compact al mărcii germane a primit doar 3 stele, fiind tras în jos de note mici acordate protecției persoanelor vulnerabile și sistemelor de asistență. Scorurile sunt următoarele: 74% pentru protecția adulților, 81% pentru protecția copiilor, 60% pentru persoanele vulnerabile și 57% pentru sistemele de asistență.

DONGFENG BOX – 3 STELE

Ultimul model testat la Euro NCAP din această serie este Dongfeng Box, un model electric de oraș venit din China. Acesta a obținut 3 stele și următoarele note: 69% pentru protecția adulților, 81% pentru protecția copiilor, 67% pentru persoanele vulnerabile și 77% pentru sistemele de asistență.

via Euro NCAP

  • nsrei, joi, 16.10.2025 16:07

    Ce să vezi invazia chinezesca cu scoruri care fac Daicea de rușine. Chiar și Noua Mazda 6e, tot chineză e. Na! Daicea in schimb conserva vinde. Na de ia.

  • aha, joi, 16.10.2025 16:38

    Pai si Daicea tot chineza e. Cel putin aia electrica. Si ce sa vezi, Daicea aia chineza e mai nesigura ca aia europeana

  • alex_cu_a_mic, vineri, 17.10.2025 08:48

    @nsrei Ce sa vezi, Daicea cu 3 stele e pe primele locuri la vanzari. Si are 3 stele la teste dar si 3 stele la pret. Mi se pare fair.

  • @nsrei, vineri, 17.10.2025 09:15

    Presupun că VW T Cross, la 3 stele, cât Duster, nu e conservă, e sticlă de bere...

  • nsrei, vineri, 17.10.2025 10:07

    Problema nici măcar nu e aia. Ds no8 cică lux, 4 stele. Zău așa. Rușine stelantis

  • ds, vineri, 17.10.2025 10:09

    Cănd ești prost făcut grămadă și vrei să te afle toată lumea cât (nu) te duce dovleacul de pe umeri, compari dotările și prețul unei mașini low cost cu altele care pornesc de la minim 35.000 lire și trec de 60.000 și visezi cai verzi de 5 stele pe pereți

  • nsrei, vineri, 17.10.2025 10:33

    Draga DS te pomenești că ai vreun ds de te ataci atâta. 4 stele sunt 4 stele, 5 e una in plus. Dar ce să vezi unii plătesc mai puțin, nu s snobi sa stea in lux de 4 stele. Daca erai baban , Lamborghini huracan aveai, și aci nu mai comentai. Dar na, de la cineva cu DS in username la ce sa mă astept

  • eu, vineri, 17.10.2025 11:24

    nu toata lumea face ca tine, adica sa ai un cotet obosit si doar pentru ca e al tau sa te minti ca l-ai prins pe dumnezeu de picior. tigaia ta de ford (si fosta a mea, ca exact nenorocire din aia cu ecoboost am avut si eu) este nascuta din fabrica cu malformatii genetice: defecte de proiectare binecunoscute care isi arata acum "roadele" in serviceuri. cine e obiectiv e in stare sa isi critice propriul bun si propria alegere. tu nu ai dat vreodata dovada ca ai fi, ba din contra, doar intrigi si carcoteli inutile. aaa plus obsesia cu preturile si sarakii

  • at DS, vineri, 17.10.2025 13:02

    Pai daca (încă) nu s a stricat de ce sa o critic. Sper să mă țină până pe la 2 sute de mii de km. Am schimbat un suport de motor și niște simeringuri și cred că în curând și ambreiajul, dar na. La anul face zece ani și 130 de mii de km