Dacia a demarat un program de plecări voluntare în vederea robotizării parțiale a uzinei din Mioveni
Renault a demarat o nouă fază în robotizarea uzinei Dacia din Mioveni. Potrivit Ziarul Financiar, compania are un program de plecări voluntare pentru angajații unor departamente.
Fabrica Dacia din Mioveni va trece printr-un proces de modernizare la nivelul anumitor secții, iar robotizarea uzinei va implica un program de plecări voluntare, titrează Ziarul Financiar. Mai precis, anumite secții ale departamentului responsabil de producția elementelor de caroserie Dacia vor crește nivelul de robotizare de la 10 la 30%. Compania le va oferi angajaților între 10.000 și 100.000 de lei net dacă semnează un contract de părăsire voluntară a locului de muncă, dacă posturile lor sunt vizate de robotizare. Situația de la Dacia nu este atipică în industria auto, asemenea programe și variante similare ale lor fiind derulate în multe fabrici care au fost robotizate pentru a asigura producția de produse de calitate superioară.
În prezent, nivelul de robotizare al uzinei Dacia este de aproximativ 5% la nivelul secției de producție, anunță colegii de la ZF citând-ul pe Președintele Dacia, Nicolas Maure. În viitor, ținta este atingerea nivelului de robotizare de 20% în total pentru secțiile de producție, ceea ce va însemna eliminarea a 500-1.000 de locuri de muncă pe parcursul următorilor ani. Automobile Dacia are în prezent aproximativ 14.000 de angajați.
FEATURE: Uzina Dacia de la Mioveni în cifre
Departamentul Uzinei de Vehicule din cadrul Automobile Dacia are peste 7.000 de angajați. Aceștia sunt împărțiți între secțiile de presaj, caroserie, vopsitorie și asamblare vehicule. În timp ce anumite posturi nu sunt planificate pentru a fi vreodată înlocuite de roboți, există poziții unde este plănuită înlocuirea oamenilor cu roboți. Dacia, la fel ca orice altă companie, vizează înlocuirea posturilor unde nivelul de calitate poate să crească și să rămână constant în urma amplasării unui robot. Cornel Olendraru, directorul uzinei Vehicule din cadrul Automobile Dacia, a explicat în cadrul unui interviu acordat Ziarul Financiar despre ce posturi este vorba: ”Posturile grele generează mai multe probleme de calitate. Asta se întâmplă deoarece omul obosește și nu poate să țină un anumit ritm și trebuie controlezi mai bine procesul pentru a menține calitatea”.
20 de lucruri pe care nu le știai despre... UZINA DACIA
Via ZF
Ăsta e viitorul. Și din punctul ăsta de vedere, e cam trist.