20 de lucruri pe care nu le stiai despre... UZINA DACIA
Automarket va prezinta secretele Uzinelor Dacia de la Mioveni in cel de-al saselea episod al seriei "Stiati ca..."
1. Uzina de autoturisme de la Mioveni a fost construita in 1966, iar productia primului model a fost inceputa in 1968 – mai exact Dacia 1100, sub licenta Renault R8.
2. Uzina Dacia este cea mai mare intreprindere privata din Romania si are circa 14.000 angajati. Dintre acestia, 9000 lucreaza in trei schimburi la fabricarea de vehicule. Muncitorii implicati in productie primesc gratuit o masa calda zilnica, iar angajatii Dacia care nu sunt implicati direct in productie pot sa manance acelasi meniu contra unei sume modice. In fiecare zi, cantina Dacia serveste nu mai putin de 9.000 portii de mancare.
3. Pentru gama Logan exista 188 furnizori, dintre care 134 sunt externi si 54 sunt in Romania. Sase dintre acestia isi desfasoara activitatea in Zona Industriala Furnizori – situata in Mioveni.
4. Toate modelele Dacia sunt produse pe o singura linie de productie. Aceasta linie are o lungime de 1.100 metri si se misca incontinuu. Linia nu este oprita decat daca intervine o problema cu vreun automobil. Bineinteles, Dacia nu produce trei modele diferite unul dupa altul, ci produce un model in “rafale” de 15-20 unitati.
5. Piesele folosite la asamblare sunt aduse la linia de productie cu cateva minute inainte de a fi folosite, in baza planului de productie stabilit pentru ziua respectiva. Aceste piese raman pe linie intre 10-15 minute, urmand ca o noua transa sa fie adusa de la furnizori.
6. Majoritatea motoarelor Dacia sunt asamblate de femei. Barbatii predomina la departamentul de sudura, unde sunt folosite aparate grele a caror greutate trebuie sustinuta aproape opt ore pe zi, pe cand doamnele se afla in raport majoritar la departamentul de asamblare motoare.
7. Fabrica de automobile de la Mioveni, judetul Arges, produce automobile Dacia si piese auto pentru acestea. Toate motoarele pe benzina folosite la automobilele Dacia sunt produse in cadrul acestei fabrici. In plus, motorul diesel de 1.9 litri folosit pe Renault Kangoo este produs in exclusivitate la fabrica din Mioveni.
8. Momentan, fabrica Dacia are o cadenta de 1.200 unitati pe zi. Capacitatea maxima de productie este de 1.360 unitati pe zi. Daca Dacia ar dori sa ajunga la capacitatea maxima de productie, fabrica ar trebui sa angajeze inca 1.000 angajati. Acest lucru va fi evitat deoarece compania nu doreste sa faca angajari temporare.
9. Controlul calitatii este un lucru serios in productia Dacia. In fiecare zi, angajatii Dacia aleg la intamplare o caroserie sudata si o distrug prin diferite metode, care variaza de la "atacul" cu ultrasunete pana la abordarea pitoreasca prin dalta si ciocan.
10. Pe linia de productie, exista un inspector intitulat “Check Man”, care verifica fiecare automobil in parte, pe masura ce acestea ajung in fata lui. Daca gaseste vreun defect ce trebuie retusat, acesta insemneaza cu un marker. In cazul in care automobilul inspectat nu are nici o problema, inspectorul semneaza foaia de parcurs a automobilului si il lasa sa mearga mai departe pe linie. La sectia de asamblare a motoarelor, controlul calitatii este realizat cu ajutorul computerului, in ciuda fapului ca montajul se realizeaza manual. Mai exact, computerele supravegheaza modul in care au fost produse si sunt asamblate motoarele. Fiecare unitate este apoi catalogata si evolutia acesteia poate fi urmarita prin reteaua de service, indiferent de piata de desfacere.
11. Dacia este obligata sa asigure piese de schimb pentru modelele sale pentru inca opt ani din data incheierii productiei. Matritele exista in continuare in fabrica, iar unele piese sunt in continuare pe stoc. Matritele Dacia folosite la presaj pot fi recalibrate direct in fabrica atunci cand acest lucru este necesar.
12. Fiecare motor nou Dacia este tinut pornit si testat circa 5 minute pe un banc de proba, chiar in cladirea in care a fost asamblat. Muncitorii experimentati verifica fiecare element al motorului pentru a verifica daca nu exista scurgeri sau eventuale sunete suspecte. Dupa acest moment, motorul este montat sub capota masinii.
13. Platforma industriala de la Mioveni asigura apa potabila atat pentru Uzina Dacia cat si pentru intreg orasul Mioveni, pentru satul Colibasi, pentru Grupul Scolar Colibasi si penitenciarul Colibasi. In total, 30.000 de persoane utilizeaza apa curenta potabila epurata prin investitiile Dacia.
14. Pentru a intra pe linia de productie, un muncitor trebuie sa dea un test de aptitudini, la care trebuie sa obtina minim doua sau trei puncte dintr-un maxim de patru. Testul de aptitudini este dat in urma pregatirii teoretice si practice, realizate chiar la fabrica Dacia. Fiecare muncitor este instruit in momentul angajarii, iar “Scoala de Dexteritate” verifica modul de lucru si performantele angajatilor, precum si modul in care acestia respecta normele de protectie a muncii.
15. Intreaga platforma industriala Dacia are o suprafata similara cu cea a orasului Mioveni.
16. Fabrica Dacia are propria sectie de pompieri si propriul departament medical. Pentru deplasarea pe soselele din cadrul complexului sunt folosite modele Logan. Dacia isi transporta muncitorii de la fabrica pana in Mioveni si apoi Pitesti in mod gratuit.
17. In luna noiembrie a anului trecut, Dacia a aniversat productia modelului Sandero cu numarul 50.000. CU 11 luni in urma, Dacia sarbatorea productia autoturismului Dacia cu numarul 3.000.000.
18. Fabrica Dacia din Mioveni produce deja cutii de viteze cu sase trepte, care sunt folosite pe diverse modele ale aliantei Renault-Nissan.
19. Centrul de Export CKD (Completely Knocked Down – pachete cu piese produse la Mioveni care se asambleaza in alte uzine Dacia-Renautl de pe Glob) al concernului Dacia-Renault livreaza intre 50 si 100 de camioane cu marfa pe saptamana, varful de livrari fiind de 120 de camioane pe saptamana. Fiecare camion este incarcat cu circa 70 metri cubi de marfa.
20. Piesele Dacia calatoresc intre 7 si 37 de zile, in functie de piata de desfacere si modalitatea de livrare. Pietele externe care primesc cel mai repede piesele sunt Rusia si Iran, care sunt aprovizionate cu autocamioane. Daca piesele Dacia sunt trimise in Africa de Sud, acestea parcurg o calatorie in container cu TIR-ul sau trenul si apoi cu vaporul. Aceasta calatorie dureaza insa aproape 36-37 de zile.
-
andr3i, joi, 23.04.2009 12:09dacia
FELICITARI ptr rubrica asta, sunt lucruri noi pe care le aflam. spor la treaba in continuare.
-
lex, joi, 23.04.2009 12:18dacia ...varza
. In fiecare luna, angajatii Dacia iau o caroserie sudata si o distrug cu dalti si ciocane pentru a verifica rezistenta si calitatea sudurilor. :))))))))))) ce metode inapoiate !!!! si te mai miri de ce-s asa de proaste loganurile !!!!
-
Marius, joi, 23.04.2009 13:06Despre Dacia noastra
O sa fiu scurt, direct si la obiect, si o sa punctez si eu cateva chestiuni: 1.Jos palaria ca aveam si noi in Romanica noastra Renault-Dacia si Ford.....bune si astea decat deloc. 2.In ce priveste brandul asta al nostru - Dacia....hai sa va zic ceva obiectiv. Se stie ce fel de masini sunt, ca sunt lipsite de fiabilitate ca si modelele "reno" de altfel, ca sunt bune in primii 3-4 ani dupa care devin niste cazaturi - ca doar e model lowcost, ca sunt masini rezonabile la bani putini, etc etc etc....nimic de comentat DAR DAR DAR Nu uitati niciodata ca cele mai rasate masini din lume sunt cele care pleaca de la tehnica germana.......urmate indeaproape de cele japoneze care sunt bine gandite si au electronica pe ele si cad greu in general, fiind extrem de fiabile. Nu uitati si o alta chestie, anume, desi nu ai bani multi dar vrei o masina noua si-ti iei Dacia.....tot ca un ciupalac apari pe strada, cu o masina pe care scrie Dacia si cu sigla desfacatorului de capace de bere. Nu bat niciun apropou, e o masinuta ok, e noua, ai garantie, iti faci treaba cu ea foarte bine....maine poimaine mai faci rost de niste bani si-ti iei un "Reno Megan"......si uite asa ajungi la pensie si te trezesti ca ai condus numai chinezarii si numai frantzuzisme, si niciuna in firea ei. Concluzia mea - lasati indienii sa cumpere Tata Nano....chinezii sa cumpere Great Wall.......papagalii sa cumpere Dacii prin Romania.........si fiti baieti destepti si luati-va o masina buna second hand, de maxim 3-4 ani, la aceeasi bani de o Dacie noua, mergeti cu cineva priceput si o testati la sange, si daca va mai tine lejer inca 7-10 ani in special motorul si cutia de viteze - atunci masina aia poate fi cumparata fara probleme. Masinile Dacia sunt bune doar pt bosorogii care trebuie sa-si schimbe harburile uitate prin garaje de acum 20-30 ani, pt societati comerciale si pt fermieri, sau pt navetisti cum fac germanii........pt ca sunt ieftine si bunicele. PS: Apropo de masini, femei, bauturi fine si pasiuni......oare nu merita ceva bun si de calitate, chiar si la mana a doua, si cu care mergi cu placere zi de zi.........decat ceva no name, ieftin si fara nicio prestanta? Ganditi-va bine la notiunea de INVESTITIE.
-
Seby, joi, 23.04.2009 13:12Iubesc Dacia ca pe ,,raia"
Din cauza Daciei nu pica taxele de imnatriculare..ca li frica la guvernanti si celor de la Dacia ca nu mai vinde nimeni o Dacie Logan..si aasa sunt de proasta calitate..Ce sa ii faci,daca Domn Basescu e actionar acolo si invarte manevre...-el sta in spatele acestor ,,taxe de inmatriculare''
-
cineva, joi, 23.04.2009 13:24felicitari
un articol pe care l-am citit cu interes , astept 20 de lucruri pe care nu le stiati despre comentatorii de pe automarket :) , asta tre sa fie mai interesant , ciaules
-
i hate audi, joi, 23.04.2009 13:38stergator sandero
Sal, cred ca acest “Check Man” a cam dat-o cu mucii in fosole.. adica daca are okiul vigilent trebuia sa vada ca stergatorul stanga atinge de capota la toate modelele sandero. Astept reclamatiile!
-
jiji de la pipera, joi, 23.04.2009 13:39
mama cand vad bolizii astia imi vine sa ma duc la cel mai apropiat dealer si sa imi comand una sau doua cu toba de zgomot, geamuri fumurii si alte accesorii de viteza....
-
Anonim, joi, 23.04.2009 13:44oare?
Cu ce ma ajuta pe mine sa stiu ca angajatii dacia mananca gratis o masa pe zi. asa de ce nu calculati cati metri cubi de apa sunt folositi pentru trasul apei la WC. Nu am nimic cu marca Dacia, dar articolul asta pare scris pt a umple spatiul, nicidecum pt a furniza niste informatii utile.
-
Super tare, joi, 23.04.2009 13:50Bravo cineva
si eu astept un asemenea articol " 20 de lucruri pe care nu le stiati despre comentatorii de pe automarket :) " ... vad ca mai este cate unu care e mai inteligent decat ii permite legea , poate un asemenea articol le-ai mai taia din pofta.
-
patriot, joi, 23.04.2009 14:05ptr 7000 Euro
urmaresc cu atentie comentariile de pe acest site; eu am o masina germana sh si o Dacia Logan; faptul ca Renault produce o masina aici pe care si nemtii o cumpara,arata ca nu sint asa proaste cum vor unii sa credem; ce vreti frate sa va dea Renault de 7000 de Euro?-Mercedes..!!?? daca cititi articolele cu atentie despre alte marci,vedeti anunturi,gen: BMW a rechemat 2000 de masini ptr. schimarea unui bec,curele,etc; cine are productie de masa are si erori de fabricatie(cine este inginginer de meserie,intelege) asa ca,incercati sa criticati sau sa laudati un model sau o marca,raportat la pretul ei de vanzare; este normal sa nu am aceeasi calitate la Dacia cum este la Mercedes si asa si trebuie sa fie; oricum Dacia si Renault produc la o calitate cu mult mai inalta decit calitatea cu care producem,noi,romanii in general;
-
Moxxu, joi, 23.04.2009 14:08Foarte frumos!
Felicitari pentru seria "20 de lucruri...." Dacia nu e cea mai luxoasa sau fiabila masina. Este printre cele mai ieftine. Ar trebui sa apreciem faptul ca Dacia asta proasta sau buna cum e ea asigura MULTE locuri de munca pentru noi, romanii. Nu uitati ca multi nemti cumpara DACIA. Inseamna ca nemtilor le place varza de Mioveni (daca ar fi sa ne luam dupa lex). Iar multi dintre noi romanii cumparam SH-urile lor. Nu e paradoxal? Cred ca redactorul Automarket a vrut sa scoata in evidenta faptul ca nu se face rabat de la metodele distructive de testare. Iar metoda distructiva este UNA din metodele de testare a calitatii sudurilor. Va asigur ca nu e singura. lex, ai intrat vreodata intr-o uzina de automobile ca sa iti dai cu parerea despre cat de inapoiata sau de avansata este o metoda de testare a sudurilor? Si daca da, te rog sa ne expui si noua o metoda pe care o consideri tu mai putin inapoiata, cu multumirile anticipate de rigoare. Mult spor.
-
Vlad, joi, 23.04.2009 14:32BREAKING NEWS ! FIAT va cumpara Opel/Vauxhall
Pana la realizarea aliantei cu Chrysler cei de la FIAT nu dorm, presa de specialitate din Germania si Italia anuntand ca iminenta preluarea lui Opel/Vauxhall de catre grupul italian FIAT. Daca aceasta preluare se va realiza, anual se vor economisi 1.5 miliarde euro prin folosirea in comun a acelorasi motoare si platforme, noul grup urmand sa ocupe locul 2 in Europa la vanzari dupa grupul VW.
-
a, joi, 23.04.2009 14:35re:
" In fiecare luna, angajatii Dacia iau o caroserie sudata si o distrug cu dalti si ciocane pentru a verifica rezistenta si calitatea sudurilor." - de parca sudura ar fi mare problema a Daciilor
-
Megalodon, joi, 23.04.2009 14:42DALTA SI CIOCANU'?????
BEEEEI, cum draq cu dalta si ciocanu'?????? Si sunt angajati speciali pt asta si s numesc " belitori de caroserie" la sectia de "CRASH TEST":)))) Nu pot sa cred....si fiecare motor e tinut pornit dupa montare aproximativ 5 min , timp in care s verifica daca are " SCURGERI SI ZGOMOTE CIUDATE"?????? WTF?! Deja sunt convins....VREAU UN LOGAN!!!!:)))))))))
-
JOhn, joi, 23.04.2009 14:54ba a mea-i mai mare
"Uzina Dacia este cea mai mare intreprindere privata din Romania si are circa 9.000 angajati" dac? vorbim de num?rul de angaja?i, atunci nu-i cea mai mare (Arcelor Mittal Gala?i are cam 12.000). Dac? vorbim de alt criteriu dup? care a?i considerat-o cea mai mare, atunci preciza?i-l. Greu cu jurnalismul.
-
John, joi, 23.04.2009 14:55auau
iar daca vorbim de diacritice, baze de date si character encodings, sunteti varza !! :))))
-
John, joi, 23.04.2009 15:00logic
"un muncitor trebuie sa dea un test de aptitudini, la care trebuie sa obtina minim doua sau trei puncte dintr-un maxim de patru" logica-beton, domnu mircea :)) adica minim trei da merge si doua sau cum? :)))))
-
Silviu, joi, 23.04.2009 15:30metode barbare
9. Controlul calitatii este un lucru serios in productia Dacia. In fiecare luna, angajatii Dacia iau o caroserie sudata si o distrug cu dalti si ciocane pentru a verifica rezistenta si calitatea sudurilor. Domnii astia de la Renault se pare ca nu au auzit de NDT sau CND (metode de control nedestructive) ca si modalitati de a testa suduri, imbinari, rezistenta aliajelor, etc. prin magnetoscopie, ultrasunete, radiografii, si multe altele. Probabil ca, avand in vedere zgarcenia ancestrala de care dau dovada francezii, nu le-a priit sa investeasca intr-o camera de control adecvata populata cu niste oameni instruiti. Si ce aparat de sudura de pe vremea impuscatului o fi ala de are o greutate semnficiativa si trebuie carat pe spinare de barbati? De salariile muncitorilor, nimic, ca sunt platiti saracii cu 7-800 RON si muncesc ca cainii.
-
jiji de la pipera, joi, 23.04.2009 15:37@Silviu
Aia nu stie ce e alea defectoscopie sunt la stadiu de daca nu merge cu un ciocan mic ia unu mai mare :)
-
Gica, joi, 23.04.2009 15:47Dacia
Respect pentru DACIA si pentru tot ce s-a construit acolo.
-
Alex, joi, 23.04.2009 16:36mda
Felicitari Renault ! Logan , o masina cu mare succes national si international. E cam singurul lucru bun care se fabrica in Romania. A , ar mai fi curvele si hotii. Si la asta suntem buni.
-
Cristi, joi, 23.04.2009 16:52ceva pentru Seby si o idee de comment
@Seby => Ce sa ii faci,daca Domn Basescu e actionar acolo si invarte manevre...-el sta in spatele acestor ,,taxe de inmatriculare'' / te corectez, Tariceanu e bagat acolo @ puctul 9 => cel cu erificarea sudurii ... si ce se intampla daca cedeaza? daca este totusi acea masina, retrag tot ce s-a produs de la ultimul test pana in acea clipa ?! o.0
-
cris, joi, 23.04.2009 16:58n
am citi aiki mai sus la unu ca mai bine iti iei de banii unui logan nouu una sh de 3..4 anii... ok dar sa stii asa am facut si euuu am luat un ford focusss 1.8tddi... la prima vedere si la primul test inainte de cumparareee eara fff bunn,,,, dar dupaa vreo 1 lun de cand lam luat numai si numai probleme cu el... abs... sa dus... cele doua fire de la schimbator de vitezee sa duss am crez ca cutia dar am avut norocc ...... nu vb de praguriii a iesitt ruginaaa la greeu....si are numa 8 anii masinaa asa ca nu mai zikei da sracaa daciaa ce e nou tot nou rama in pui meiiip \ata am avut de comm
-
unknow, joi, 23.04.2009 17:01
DIn cauza unui control excelent al calitatii imi rugineste loganul dupa nici 2 ani..........
-
Stifler, joi, 23.04.2009 17:13posesor dacia sh audi(SH)
pt baiatul ala care se mare destept ... k investitie in masinile SH si ce mai balmajeste el pe acolo ..... ba baiatule ... bagati mintile in cap .... un logan e 7000 .... o masina SH ... depinde de marca e cam la acelasi pret ... dar deja are 3-4-5 ani .... pai ma frate ... acu 5 ani masina aia era cu siguranta 12-15k ... vezi acolo diferenta de pret si apoi dute la taticu sa'ti dea bani de benzina ..... pardon motorina ... k probabil e TDI ....... am sh eu ... TDI de Jermania ... mai exact,Audi A3 ... e f buna masina ... dar ... are nish preturi la piese de aoleuuuu .... schimb la logan jumate de masina ... si ascultama k stiu ce spun pt k am magazin de piese auto de toate felurile si stiu cum sta treaba ...... in fine,deja ne lungim cu vorba ... numai bine Dacia si Automarket
-
Marpha, joi, 23.04.2009 18:22Taci ca-i bine
printre multe alte masini am si un logan 1.6 benzina nou din 2004 90000 kilometri la bord nu am bagat niciun ban in el pana acum si nici nu pare ca va fi nevoie prea curand. Bine ca producem ! Peace!
-
LauCalin, joi, 23.04.2009 19:00miovenu=Munchen acum'50 de ani
Lasand la o parte deviatiile daca Dacia e sau nu masina buna, daca e mai buna decat un sh din Germania, subiecte de care eu unu' m-am saturat pana peste cap, nu pot sa nu remarc cateva lucruri interesante si chiar socante la acest articol. In primul rand ceea ce s-a spus ca platforma Dacia este cat Mioveniul nu are cum sa fie asa. Sau poate nu s-au exprimat cei de la Automarket bine, ca din ce zic ei un oras=o fabrica. "Controlul calitatii este un lucru serios in productia Dacia. In fiecare zi, angajatii Dacia aleg la intamplare o caroserie sudata si o distrug prin diferite metode, care variaza de la "atacul" cu ultrasunete pana la abordarea pitoreasca prin dalta si ciocan." Mah las-o dracu'! adica in fiecare zi baietii astia distrug cate o caroserie ? :))). Daca citeste cineva de la Renault chestia asta, Automarket, poate te vei trezi cu un telefon cu "urari de bine". In primul rand ca nu are cum sa se faca asa ceva pentru ca si aici sunt diferite costuri, bani aruncati in fiecare zi. O caroserie poate e vreo 600 de euro si sunt 18 000 de euro lunar (!!), iar anual sunt peste 200 000 de euro (!!!). In Logan, mai nou, intra rugina in draci, cu toate testele lor ale caroseriei. Si daca va referiti la siguranta, de-asta a luat Logan 3 stele, de bine ce e sudata caroseria?
-
mircea, joi, 23.04.2009 19:06@LauCalin
Ne trezim cu telefoane des, deci ne-am obisnuit deja cu situatia. Deranjam in multe parti, deci e normal. Dar asa se intampla cand incerci sa spui lucrurilor pe nume :) Cei de la Dacia au gustat materialul de mai sus, iar punctul legat de distrugerea zilnica a caroseriilor este absolut real. Ca sa iti faci o idee, noi scrisesem initial "o caroserie in fiecare luna" - asa intelesese omul care a facut un reportaj interesant la Mioveni (pe care il veti putea citi in zilele urmatoare pe Automarket) - insa am fost corectati extrem de civilizat de reprezentantii de comunicare ai Dacia, care au spus ca e vorba de o caroserie in fiecare zi. Ne straduim sa nu dam informatii false aici. Nu pe Automarket.
-
DANIELUSH, joi, 23.04.2009 19:09CONTROL NEDISTRUCTIV
Mey tati, sunteti varza la controale nedistructive, Avand in vedere ca sunt multe suduri in puncte, exista o metoda de control'peeling" in care se foloseste dalta si ciocanul. Se masoara dia punctului de sudura. Iar aparatelel sunt grele deoarece sunt aparate de sudura in puncte care au un transformator de putere. In Dacia se executa si CND. Iar totul este contorizat in mod statistic prin metode Six Sigma dar asta este o alta mancare de peste care nu o pot pricepe multi toparlani. In orice caz se mai pot aduce imbunatatiri dar totul costa. Vrei masina de 7000 de eur cumperi masina de banii care ii ai. Vrei masina SH, o cumperi dar dupa aceea sa te tii la reparatii. Ai mai multi bani cumperi masina de banii care ii ai, Dar nu se merita, nu este o investitie. Majoritatea SH cam mor de foame si se dau rotuni cu junghiuri
-
LauCalin, joi, 23.04.2009 19:40MirceaMester@
Mircea, asa o fi. Da-mi voie insa sa fiu sceptic in continuare. Oricum ma voi interesa dintr-o sursa oarecum interna pentru ca mie metoda de a distruge o caroserie cu dalta si ciocanul ca sa ii verifici calitatea mi se pare strigator la cer in secolul XXI. De ce mai avem atunci computere si simulatoare de teste? Iar faptul ca v-au sunat cei de la Dacia si v-au vorbit frumos, era normal din partea lor. Toti vorbesc frumos pentru ca nu e bine sa te pui rau cu presa :))
-
catalinB, joi, 23.04.2009 19:52MIroase a reclama
Spre deosebire de articolele similarede la alte marci asta miroase rau a reclama. pare scris de cineva de la dacia...
-
mowgli, joi, 23.04.2009 19:57dacia, renault, nissan
de acord cu tine. abordarea pitoreasca, f tare mircea. Renault partnering with the Indian utility and commercial vehicles manufacturer Mahindra & Mahindra Limited. In Mexico, the Logan is sold as the Nissan Aprio, given the better reputation of the Japanese brand in the Mexican market. Nissan Aprio has 1.6-litre 103 bhp 16 valve engine with 5-speed manual or 4-speed automatic transmission.[7] In 2007, Iran also began selling Logan models as Renault Tondar[8] by Renault-Pars Co. manufactured in Pars Khodro and Iran Khodro cate denumiri mai are masina asta? daca renault detinea coca-cola cred ca puneau si sigla coca-cola pe desfacatusul de capace (yep, you guessed it, coca-cola) nu zic ca nu isi face treaba, e ok, nu poti cere mai nimic de la ea, dar macar sa nu rugineasca pragu dupa o luna, sa nu ploaie inauntru sau sa nu inghete ECU iarna. cum zicea si mariu, poti lua ceva mult mai bun de banii aia, mai rapid, mai sigur, mai fiabil si mai confortabil.
-
Iordache, joi, 23.04.2009 20:03Lucian
Am demontat portbagajul la trei Logane si la fiecare am gasit apa sub acele protectii de cauciuc(vorbesc de acele bari negre dispuse sus pe plafon).Ce efect are apa asupra tablei ???Conserva?Lufturile dintre partile fixe si mobile sunt babane iar usile se aliniaza foaaaaarte bine.....tabla e cam ...sa ma exprim mai plastic....elastica, ma refer la aripi,sau sunt cumva din cauciuc pentru a absorbi socul la impact?Cumparam masini romanesti proaste ,ne facem treaba cu ele ceva ani 3,4,,5 apoi ne bagam in ele la greu...bani si altceva.Inteleg ca in acest fel se incurajeaza productia de accesorii sau alte subansamble. Sanatate si numai bine.
-
ha ha, joi, 23.04.2009 20:22Transport gratuit???
Dacia nu transporta muncitorii de la fabrica pana in Mioveni si apoi Pitesti in mod gratuit. Muncitorii sunt transportati cu niste autobuze vechi de prin anii 80, iar abonamentul costa undeva intre 40-60 RON/luna.
-
Robert, joi, 23.04.2009 20:41Lastun?
Am si eu o intrebare? Dacia 500 (Lastun) unde s-a fabricat? Care e treaba cu ea? Doar intreb, nu dau cu parul. Respect automarket pt aceste feed-uri.
-
Tembelus Rex, joi, 23.04.2009 20:57Loganul e OK.......
MERGETI PE SEDAN -BENZINA...si nu regretati ..insa ar trebui cand faceti o comparatie .....sa puneti alaturi diesel cu diesel , benzina cu benzina, masini din aceeasi clasa, acelasi target etc. AM LOGAN SI NU REGRET ...din ala de 6 400 de euro chel....daca ar fi sa mai iau o data o masina la fel as lua din nou tot logan sedan benzina - tot 1,4 in ciuda celor care spun ca e lenes....(nu ma intereseaza viteza) si oricum nu motorul e de vina ci rapoartele din cutia de viteza ..dar e alta discutie..... Concluzie cand cumparati DACIA - recomand cu caldura: 1.incadrati-va undeva pana in 9 000 de euro 2. Luati SEDAN ca e mai aproape de pretul "corect" . Nu se justifica diferenta de pret pana la MCV si SANDERO. Lasati faza cu banchete rabatabile....sedanul e suficient... 3. Luati benzinare nu dieseluri.....dieselurile sunt prea costisitoare la achizitie si intretinere, taxe mai mari (cilindree mai mare, CASCO mai mare - masina mai scumpa etc.) 4. Lasati figurile cu DOTARI .....nu aveti nevoie de geamuri electrice, oglinzi electrice , computer de bord sau aer conditionat (luati varianta de vopsea alba - e si mok pe deasupra) Va e suficient un ABS si doua airbaguri ......... 5. In rest (apa, paie si bataie) adica benzina de 95........mergeti normal si veti obtine si consumuri normale.... serios.........
-
Tembelus Rex, joi, 23.04.2009 20:59Pentru Robert
Lastunul s-a fabricat la Timisoara. Avea motoras de 500 de cm cubi in 2 cilindri. Cauta si tu cu google , wikipedia ceva.
-
HIghlander, joi, 23.04.2009 22:18Dacia
Noi producem masini din 1966 parca altii din 1908 etc alte comentarii nu mai au rost!!! Cand alte popoare construiam gradini si palate si masini no ne bateam cu turcii asa ca ....
-
claudiu, joi, 23.04.2009 23:29@tembelus rex
Hai s-o luam punct cu punct: Motorul de 1.4 e lenes. Punct. Nu exista argument pe care sa mi-l dai sa ma convingi ca nu ar fi asa. O fi si cutia de vina, nu zic nu, dar hai sa nu laudam loganul pentru ceva ce chiar nu stie sa faca. Si acu recomandarile: 1. Daca am 10 mii si mi s-a pus pata pe logan, ce fac? Cumpar paie la cai de mia care imi ramane? 2. Pentru mine nu e suficient sedanul. Cu siguranta nu sunt singurul. Si faza cu banchetele care nu se rabateaza mi se pare inacceptabila. Indiferent de clasa in care vrea sa se incadreze masina. 3. Casco se calculeaza in functie de pretul de catalog, nu in functie de capacitatea cilindrica sau combustibil. Intr-adevar este mai ieftina o masina pe benzina dpv al intretinerii, dar numai in conditiile in care nu faci prea multi km anual. Multi dintre noi facem. Poate tu nu... 4. In conditiile in care nu ai mers niciodata cu o masina cu dotarile pe care le mentionez, te inteleg. Dar asta ar insemna ca ai trait pana acum in chiuveta. Mai vedem la vara cum te descurci tu prin oras fara A/C(asta daca mergi prin orase cu loganul tau) 5. Asta n-am inteles-o. Ce-i ala consum normal? Ce-i ala mers normal? Se poate merge si anormal? Serios...
-
URAGANU, joi, 23.04.2009 23:31misto
Misto articol. Imi place. M-am saturat de atatea comentarii imbecile.
-
Mircea, vineri, 24.04.2009 08:06
Claudiu, complet..impotriva a ce ai spus. Si sunt intru totul de acord cu Rex. Am Solenza 1.4MPI cu ~50K km si nu am schimbat decat...o bucsa bara torsiune :))) In rest doar ulei, gaz, putin adaos la servo si lichid de parbriz. Asa k nu veni u sa imi spui k un SH e mai bun decat tartareata mea, k o cumpar la acelasi pret la care mi-am luat eu masinuta si mai bag cel putin inca pe atat in ea. K sa nu mai zic de consum, k altele inghit cat un tren pe cand a mea..5.5% mixt...si e masina de servici...si circul prin Brasov zilnic. O singura plangere la Solenza: tabla proasta (nu rugineste, insa se indoaie usor) @Iordache: a mea a facut 6 ani si nu da semne ca ar vrea altceva in afara de o indreptare a scutului (acu doua saptamani am dat cu el coborand de pe bordura si imi atinge esapamentul :P)
-
LauCalin, vineri, 24.04.2009 09:13o luam de la capat :))
Am zis ca nu mai comentez despre logan vs orice altceva, dar nu ma pot abtine: voi faceti greseala sa comparati o masina noua de 7 000 de euro de ex, cu una second la acelasi pret care noua a fost poate 15 000 de euro. Una e sa constuiesti o masina noua la 15 000 si alta e sa faci una la 7 000, chiar si dupa 10 ani. Personal nu mi-as lua un Logan f scump. Cred ca 2 airbag-uri, ABS si aer conditionat mi-ar fi suficient, iar la 7000 de euro zic ca e un pret mai mult decat bun... pentru o masina noua, cu garantie etc. Orice masina de la Logan la Maybach, noua sau second hand are atat avantaje cat si dezavantaje. Ok, mai intra apa in ea, mai intra si rugina dar mi se pare absurd sa o pui la zid din moment ce dai atat de putini bani pe ea. NOUA.
-
CatalinB, vineri, 24.04.2009 09:24@HIghlander
Producem dacii din 1966. Am mai produs alte masini cu mult inainte de asta (vezi uzinele ford)
-
Teo, vineri, 24.04.2009 09:24@Claudiu
Nu prea sunt de acord cu tine... Am mers cu multe masini si 1.4 de pe Logan chiar nu e asa de puturos cum se zice. Are cuplu bun de la turatii joase si asta ajuta mult la consum. Ca nu se tureaza atat de repede sau ca ramane fara vlaga in turatii inalte, asta tine si de cutie, care e etajata foarte lung. Consumul e cat se poate de decent, si poti trai si fara AC, chiar si in verile alea crunte de care vorbesti. Pe langa ABS si airbaguri, sincer, si servodirectia e cam necesara, avand in vedere ca fara aceasta demultiplicarea in caseta e groaznica, trebuie sa dai la volane de te plictisesti. Eu am peste 100.000 cu Logan si de-abia acum trebuie sa schimb ceva la caseta de la atatea gropi, am inlocuit 2 bucsi si am facut reviziile. In rest, nimic. Am prieteni cu Opel, Renault sau VW si se plang de ele in continuu, baga la bani in piese de i-a ruinat, asa ca faza cu SH de 4-5 ani care e mai bun nu tine mai deloc. N-o fi Logan cine stie ce masina placuta la condus, dar cu siguranta este solida si practica.
-
rambo, vineri, 24.04.2009 10:46cateva idei, fratilor
Dragii mei, Imi place sa vad atitudi pro si contra. Ceea ce nu inteleg - si este o problema generala a romanilor- este ca nu ne respectam in ideile divergente. Putina toleranta face enorm ! Legat de articol - este corect. Informatiile sunt corecte, din ceea ce stiu eu. Eu colaborez cu Dacia si intru des in fabrica. As dori sa va dau un feedback, legat si de intrebarile care au reiesit din comentarile anterioare. 1. Oamenii (prefer asa decat angajatii) sunt specialisti. Ei se pregatesc periodic si exista planuri de dezvoltare profesionala. Pentru diferite joburi, sunt necesare diferite nivele de pregatire, de aceea la testare sunt 2/3 puncte acceptate din 4 maxim. Exista scoala Doja de dexteritate, unde fiecare om isi slefuieste abilitatile practice. De asemenea oamenii se rotesc, pentru a evita plafonarea datorita rutinei zilnice. 2. Tehnologia la Mioveni Modul de productie este de top mondial. Vorbesc serios. Am fost si in fabrica la BMW. Diferenta tehnologica nu era foarte mare. Doar ca erau mult mai putini angajati la BMW, deoarece s-au pregatit cu mai mult timp inaintea noastra in directia flexibilitatii, roboticii etc. Toate astea costa. Trebuie sa plecam de la ceea ce era Dacia acum 6 ani, si ceea ce este acum. Credeti-ma, progresul este urias. Oamenii de la Dacia sunt specialisti de inalta clasa. Am studii superioare tehnice in domeniu; dar ceea ce am vazut acolo, nu am invatat in facultate. In plus, exista o dinamica foarte puternica in imbunatatirea proceselor. Sistemul de produsctie este SPR (Renault). Exista sectii mai moderne decat multe fabrici ale firmelor competitoare din vest. Legat de controale tehnice : cred ca exista toate metodele posibile de testare care va trec prin cap. La sectia de caroserie, sudura este manuala, insa capetele de lucru sunt echilibrate static (contragreutati). Practic nu simti greutatea aparaturii. Legat de rugina - sincer cred ca nu ar trebui sa apara. Caroseria este complet galvanizata. Ca o paranteza, am avut un Ford Mondeo care mi-a ruginit la greu la usi si praguri, deoarece nu are caroseria galvanizata. Faptul ca nu se produce alt model mai "fancy" este o chestiune de decizie patronala, nu in totalitate a incapacitatii fabricii (aici ma gandesc la investitiile necesare unui model nou). Legat de siguranta, cred ca mai bine zicem Doamne fereste. Ce-a patit LAdy D ? Nu era cu un Mercedes pentru Casa Regala ? Cate stele NCAP avea masina aceea ? Deci, inca odata Doamne fereste ! La Dacia in fabrica s-au facut multe schimbari. Oamenii de acolo, sunt de multe ori mai specializati/ experimentati decat colegii lor de breasla din vest. Lucrul cel mai greu de schimbat este legat de latura umana : cultura si atitudinea. Asta se schimba mai greu in Dacia si asta se vede si in comentariile unora din fratiile voastre . 3. Raportul pret -calitate. Pot sa va spun ca eu sunt unu dintre cei cu idei de SH germane. Insa, am experienta mai multor masini SH, la care am bagat bani cand nu ma asteptam. Se poate spune ca mi-am facut-o cu mana mea. De fapt, cred ca trec si eu printr-o schimbare culturala, asa ca imi voi schimba atitudinea. As vrea sa fiu mai nationalist, pentru ca am de ce. Cred in capacitatea celor de la Mioveni . Ceea ce nu invatam noi in scoala si societate, se invata in Companii mari. Mai tineti minte cat costa o Dacie inainte de '90 ? "Cheala" era cat un apartament de 3 camere, adica 70.000 lei. Mai stateai si la rand vre-o 1-2 ani. Astazi este 10% dintr-un apartament de 3 camere, insa la o calitate net superioara. Ce masina iti poti cumpara astazi cu 70.000 LEI ? Ganditi-va bine ! Pentru Logan platim doar 30.000 LEI, adica jumatate dintr-o Dacie inainte de '89 si nu e cheala. In plus, nu sunt fraieri nemtii. Cred ca actiunea lor ar trebui sa ne dea un semnal de alarma. Ganditi-va ca ei sunt cei care au blamat Loganul cand s-a rasturnat la teste. Si tot il cumpara. Nu e paradoxal ? Ca o concluzie, la Dacia se pot produce oricand modele similare cu cele din vest, insa nu la 7000 Eur/buc. Nu acesta este scopul, ci mai degraba a ramane lider in productia masinilor low-cost (eficienta economica). Mai ales acum, in situatia actuala economica (insa nu numai), sa fim mai nationalisti si sa cumparam produsele autohtone. Cu atat mai mult cele noi. Este un bine care ni se intoarce tot noua.
-
Autogreen, vineri, 24.04.2009 15:32tabla galvanizata
@rambo: Dacia e o masina buna fara indoiala si are un pret excelent dar nu cred ca are tabla galvanizata. Tabla e grunduita si protejata cu ceara in mod normal nu rugineste daca nu o lovesti.
-
red_ppk, vineri, 24.04.2009 15:36@Marius
Marius, nu te obliga nimeni sa cumperi dacia, si nu cred k esti in masura sa faci recomandari referitor la ce masina sa imi cumpar..nu inteleg de ce toata lumea din RO iau la mijto Dacia..Skoda cum o evoluat..toate chestiile astea necesita timp..go go Dacia
-
rambo, vineri, 24.04.2009 16:04rectificare informatie
Scuze, nu galvanizare. Cataforeza este foarte asemanatoare galvanizarii. Rezultatele sunt similare, insa impactul asupra mediului este mult diminuat. Caroseria scoasa din baia de cataforeza (unde este imersata) arata similar tablei galvanizate. Rezultatele sunt OK - Skoda e la fel protejata.
-
mihai, vineri, 24.04.2009 17:26Dacia
Sunt posesor de Logan, sunt relativ multumit.........dar totusi cred ca pretul de achizitie a fost cam mare.........pana acum am 30.000 km si 2 ani si un pic, teoretic nici nu ar trebui sa aiba pb tehnice, si nici nu are.........mai am si o Corsa C din 2006 (fabricata in Spania), acolo dezamagire, nu am nici 40.000 si mi-a picat debitmetrul pe la 20 si ceva de mii, si fulia de la alternator si placutele le-am schimbat la 20.000, la Logan inca nu..........probabil e si chestie de noroc, dar la Logan te astepti la pb, iar de la brand-ul Opel asteptarile sunt mai mari.......pacat ca folosesc tehnologie veche pe Logan(ma refer la motoarele pe benzina), iar motorina cel putin cand am luat Logan-ul era fff scumpa pt o masina intitulata ca low-cost, pe Corsa 1.3 cdti am dat 10.335 euro, tot pe acolo ca si pret era si un Logan 1.5 dci, si chiar daca este o masina fiabila si relativ ok, totusi confortul chiar si in Corsa, care este mai mica ca dimensiuni este peste Logan, cred ca mai trebuie ceva timp sa se impregneze si la noi ideea de calitate de asamblare si fabricatie, de aici vin pb dupa parerea mea............toate bune
-
oarecare, vineri, 24.04.2009 20:50...locuri de munca
Oameni buni, Aproape toate comentariile sunt orientate spre comparatii anormale intre produsele Dacia si SH -uri. Dar pot fi dezvoltate si alte subiecte precum: "comparatie intre Romania ca producator de automobile (cu ceva istorie in spate) si tarile vecine" sau "intr-o perioada de criza, in care tot mai multi romani isi pierd locurile de munca, Dacia face angajari" sau "cati bani castiga statul roman si autoritatile locale din taxele colectate de la acest important angajator?" sau "cati romani castiga din faptul ca aceasta masina se produce? (furnizori, distribuitori, advertiseri, etc)" Chiar este important sa denigram ceea ce este bun in aceasta tara? Sigur ca nu este cea mai buna masina care se produce, dar cu siguranta aduce painea pe masa multor mii de ROMANI. Sa dea Domnul ca si investitia Ford sa ajunga sa dea mancare altor mii de ROMANI!
-
victor, vineri, 24.04.2009 23:47dacia
Bravo Marius pentru comentariul tau. O masina second-hand pe la 7000 euro cat ar fi cea mai ieftina Dacia ( Dacie care la banii astia nu are nici macar radio casetofon), este un Golf 4 diesel cu euro 4 aproape full option , cu o vechime de 5 ani aproximativ . Eu cred ca oricine face un drive-test cu cele 2 decide clar in privinta modelului german. Mai iesiti oameni buni si mai conduceti si masini straine sa va mai luminati, sa vedeti ce inseamna si climatronic, controlul parcarii, sa vedeti cum e pe autostrada cu pilot automat, sa vedeti avantajele franelor asistate, sa auziti un ,, super sound system'' , ca sa nu mai vorbim despre masurile de siguranta in caz de accident, etc. (Golful de mai sus il gasim deseori si cu 10 airbaguri !!)
-
CrX, sâmbătă, 25.04.2009 00:18De vorba
Deci asa cum am citit mai sus pe la unii participanti la comentarii cu privire la articolul asta multi nici nu au habar ala ca sunt piesele mai ieftine ala ca masinile sunt ok deci cert este ca nimeni nu are asteptari foarte mari de la Dacia Logan are un pret acceptabil si cam atat piesele frantuzesti sunt recunoscute pentru preturile lor nu incercati sa indulciti situatia ca toata lumea stie ca un injector la dci costa 2000Ron intrebarea este ca daca sunt chiar atat de bune pe cat afirma unii si altii de ce se vand la 2 ani de cumparare la jumate de pret de fabrica?si nu ma refer la masinile de taxi sau stiu eu firme.In principiu e o masina buna ieftina pentru buzunarele sarace ale nationalistilor.Cine vrea mandrie si trufie in fata vecinilor sa isi ia altceva la noi se practica treaba te bagi la un credit bancar de 10000E sa imi iau BmW ca are si vecinu si sa nu fiu mai prejos....apoi ii dai o tura la fitu' care nici nu are cerneala uscata pe permis si se intepeneste cu el intr-un gard sau mai rau in alta masina si cum casco nu ai ca ai vrut interior de piele ramai sa plateste 15 ani ratele.Cu stima,
-
mowgli, sâmbătă, 25.04.2009 01:15dacia
rambo ai pus un post demn de toata lauda.dar sincer mie loganul mi se pare putin scump, si nu ma refer ca e scump in comparatie cu alte marci, ma refer la faptul ca e putin cam mult 7000 de euro pentru ce ofera, adica in varianta cheala ai radio de 2x15 watt? nici macar precablajele pentru difuzoare spate?sa nu ai un abs standard?no cerut nimeni clima quad-zone, dar la entry-level ma asteptam la abs, cd player 4x35 cel putin si geamuri el. fata. cer prea mult? deci inca odata, mi se pare cam scumpa pentru ceea ce ofera, si cum a spus si crx, se devalorizeaza foarte repede loganul. Am lucrat o scurta perioada la un dealer dacia-renault si pot sa va spun ca sunt foarte multe probleme cu ele, probleme la care chiar nu te astepti sa fie la o masina veche de o luna.Pretul pieselor este foarte mare, stiu piese de audi si bmw mai ieftine decat de logan, ceea ce nu mi se pare corect, mai ales la cele produse la noi in tara, de catre romani. Si sa nu uitam, ca o masina sh ca de exemplu bmw, audi, mercedes, au nevoie de o intretinere mai speciala, de o atentie mai mare, drumurile din romania sunt un pic prea mult pentru aceste marci.Nu poti baga in ele 5 litrii de ulei asa aiurea ca aveai tu in garaj de la fosta dacie.Ideea e ca sh-urile se strica, ca romanii le neglijeaza, si nu isi permit sa le intretina conform specificatiilor producatorului, de aici lipsa de fiabilitate, adica revizii nefacute, motorina proasta, filtre neschimbate si asa mai departe.Cunosc foarte multe persoane care si-au tras bmw-u sau a6 de afara, si il ard prin cartier mandrii ca ei sunt de fitza, dar dupa achizitie, nu s-au dus la un service sa vada ce e cu masina, in ce stare e, si de la filtre murdare se ajunge la debitmetre duse, senzori care nu-si fac treaba, consum mare si injectoare infundate.Cand luati o masina sh, intrati pe net, scoateti o carte tehnica sau manual de intretinere, sunt atatea forum-uri care sa va ajute sa va intretineti masina, un mic filtru va poate scapa de un motor distrus, o rotula de toata suspensia s.a.m.d. Doar o parere.noapte buna
-
cata, luni, 27.04.2009 18:07
ASA CUMAMAI SPUS CINEVA CAM MIROASE A RECLAMA....ASAE PRIN TOATE FABRICILE DE MASINIDIN LUME CHIAR MAIBINE
-
sory, marţi, 28.04.2009 05:29povata
si eu fratilor ce sa fac ? ca vreau sa-mi iau masina
-
vlad, marţi, 28.04.2009 13:54avantaj intretinere pe drumuri proaste
cred ca sunt si multi "inculti auto" care comenteaza pe aici... unii care n au vizitat in viata lor o fabrica, unii care nu stiu in ce segment de piata se incadreaza un produs, s.a.m.d. in mod cert un s.h. dintr o clasa superioara loganului este mai confortabil si mai performant, dar cand vine vb de intretinere cati dintre posesorii de s.h. isi fac reviziile intr un service autorizat?! 10% este un procent optimist... multi romani sufera de GRANDOMANIE, derivat direct din PROSTIE!!! mentionez ca conduc un Logan 16v NOU din IX '08, dar si un VW Jetta NOU din I '09! si lucrez de aproape 3 ani la Pirelli Slatina
-
Hunter, miercuri, 29.04.2009 01:24
Pfai...cum o aparut subiect legat de Dacia...toata lumea e experta si se da cu parerea. Nimic nou sincer legat de cele "20 de abureli" de pe la Dacia....ma asteptam poate la o curiozitate de genu..."muncitorii de la standul de ansamblare nu isi prea dau interesul in a potrivi anumite componente din interior" exemplu....plasticele de pe montantii A....da ma rog....vorbim de masini de buget. Iar faptul ca nemtii cumpara dulapuri din astea cu roti nu denota ca sunt neaparat pe placul lor....pe placul nemtilor e faptul ca statul da o suma mai mult decat frumoasa....2500 de euro....isi ia neamtu o masina nou nouta....cu o diferenta rezonabila de bani...3 ani nu il doare capu, e in garantie, iar pe drumurile din Germania...sa fim seriosi....pana si o lada de banane cu 4 rulmenti in loc de roti, si ii ca noua dupa 3-4 ani.
-
bogdan, duminică, 03.05.2009 13:21un plus pentru romania
Marca Dacia si produsele facute in romania la Mioveni sunt perfecte pentru tara in care traim,la strazile tarii noastre, la nivelul de trai si cultura-la civilizatia din zona. O masina mai buna raport calitate-pret pentru Romania nu exista decat Dacia Logan- si uite de aia sunt mandru ca sunt roman pentru ca bulgarii nu au asa ceva si invatza sa mearga la 18 ani pe trabant (daca il gasesc). Nici sa nu ne mancam de sub fund dar asta e realitatea- 1.voi dragi romani-teoria formelor fara fond e valabila si astazi: vrem sa avem ferrari numa ca sa l spalam cu galeata cu apa in fata blocului dar strada pe unde sa te plimbi cu el nu ai! 2. toti astia care va plimbati cu sh uri frecate prin vest vreo 100k si care comentati pe forum sunteti niste frustrati si visati ce viseaza pasarea(malai) dar nu in romania pentru ca aici nu gasesti infrastructura din vest! inca ma gandesc ca loganul e mai bun decat media de civilizatie publica de pe la noi---ce noroc... bogdan 23 ani
-
raff, duminică, 07.06.2009 02:21motoare
1.4 mpi,1.6 mpi si 1.9 d (kangoo),doar astea se fabrica in uzina,1.5 d si 1,6 16v mpi sunt din import
-
Madalosu, miercuri, 14.07.2010 00:55Corectare
in legatura cu articolul 15, cu suprafata,ati inteles gresit, ce vor ei sa spuna este ca uzina dacia este atat de mare ( sau orasul atat de mic mai exact) incat uzina dacia in comparatie cu orasul Mioveni (in Mioveni este uzina nu in Pitesti cum spunea cineva) au cam aceeasi suprafata,adica e uzina si inca pe atat orasul.
-
mag, marţi, 19.07.2011 14:13pentru Rambo
mod de productie de top mondial - doar la chinezi se mai foloseste omul pe post de robot specialisti de inalta clasa- unul din ei a terminat facultatea cu mine si a fost printre ultimii din grupa si mai sunt altii care au dat licenta la 2-3 ani dupa angajare si nu erau dintre cei mai buni deci oamenii bagati pe pile sunt mari specialisti acum. sa nu mai zic de faptul ca specializarile terminate nu au nimic a face cu cerintele postului. asadar cunoastem oamenii din Dacia si Renault iti spun eu sunt scursuri de la facultati tehnice ce stiu sa linga fese de straini si sa isi vanda seriozitatea pe promisiuni. nu dau detalii dar sunt in cunostinta de cauza. m-as mira sa fi fost la BMW acolo totul este robotizat nu se compara cu tarambetii nostri instruiti sa puncteze si sa asambleze la ureche..- cica dupa norme interne nu standarde si aici nu ma refer la proceduri. si lasa v rajeala cu locurile de munca -- francezii au implementate zeci de firme capusa prin care trag bani neimpozitabili din dacia iar pe amaratii nostri ii platesc cu frimituri. oamenii sunt rotiti din alte motive nu plafonare mai bine spus randament si multiple calificari ce nu sunt platite. procesul de fabricatie lasa de dorit mai ales la partea de control imbinari sudate. sa fim seriosi imbinarile sudate dau robustete caroseriei care la randul ei t protejeaza pasagerul in caz de impact. antifonarea se face la sfarsit pret de 1 minut se trage tare cu pistolul in rampa .. nu stiu cat antifon poate depune. nemtii cumpara carute ca doar nu vrei sa strice bunatate de BMW sau Mertz. nu uita ca mai erau tari ce cumparau tractoare din romania doar pentru materialele ce le contineau nu pentru functionalitate ce sa zic rambo probabil ca esti un pupator de frantuzi ori mergi pe principiul lasa ma ca merge asa. Rusine!! hal de popor hal de conducatori. Sa traiti bine.!
-
ING, joi, 08.08.2013 20:59
RENAULT (inclusiv DACIA) singura firma mare de autoturisme ce da numai 6 ani garantie la caroserie LA ORICE MASINA PRODUCE banii i scot din lipsa tablei zincate si grosimea tablei care la LOGAN e cea mai subtire din UE la o masina.. OPEL PEUGEOT VW fac masini cu 12 ani garantie la coroziune la caroserie. PIESA CEA MAI IMPORTANTA la masini e caroseria din cauza ruginirii ei se arunca masina -motorul e piesa de schimb.. destept francezul... incarca pomul cu beculete si apoi il vinde pana sa-si dea seama cetateanul el produce alta masina pt ca cea veche e sita de rugina...
Citeste si
-
STIATI CA... | joi, 13 octombrie20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... ChevroletChevrolet împlineşte o sută de ani de existenţă. Pentru a ne pregăti de sărbătoare, Automarket vă prezintă 20 lucruri pe care nu le ştiai despre Chevrolet. Citeste tot
-
STIATI CA... | vineri, 15 iulie20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... ce înseamnă să deţii o maşină electricăTestele realizate cu trei maşini electrice în condiţii normale pe o perioadă de 12 luni ne arată ce înseamnă să ai în garaj o maşină electrică. Citeste tot
-
STIATI CA... | miercuri, 29 iunie20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... cum trimite Dacia maşini în afara ţăriiŞtiaţi că România este singura ţară din Europa în care este mai ieftin să tranporţi marfă cu trenul decât cu trailerele auto? Citeste tot
-
STIATI CA... | marţi, 21 iunie20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... victoria Audi din Le Mans 2011Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2011 a fost locul în care s-au bătut recorduri şi s-au câştigat titluri inedite. Automarket vă prezintă 20 dintre cele mai interesante lucruri legate de a 79-a ediţie a cunoscutei competiţii de anduranţă. Citeste tot
-
STIATI CA... | joi, 17 iunie20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... victoria Audi în Le Mans 2010Automarket vă prezintă o serie de curiozităţi după care se ascunde victoria lui Audi R15 TDI în ediţia 2010 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans. Citeste tot
1. De ce nu ati scris :Dacia in loc de Uzina Dacia"; 2. La argumentul 15 este total gresit ! Cum se poate ca platforma industriala sa aibe aceeasi suprafata ca cea a orasului Mioveni? Ce inseamna asta? Toate magazinele, scolile, Primaria, etc sunt inghesuite unde mai punem ca mai este si populatia. Gresit! Sunt din Pitesti (20km de Mioveni care e diferit de Colibasi unde este platforma Dacia, practic este asezata pe la granita dintre Colibasi si Mioveni).