20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... cum trimite Dacia maşini în afara ţării
Ştiaţi că România este singura ţară din Europa în care este mai ieftin să tranporţi marfă cu trenul decât cu trailerele auto?
1. Cel de-al şaptelea exportator al ţării în 2010, Centrul Renault Industrie Roumanie – International Logistics Network reprezintă cel mai mare centru de logistică din reţeaua Renault-Nissan. Acesta are sediul la Mioveni şi a exportat 837.036 metri cubi de piese în 2010. Dacă aceste piese ar fi fost duse în Rusia în portbagajul unui Duster, acesta ar fi trebuit să facă 1.862.000 de drumuri dus-întors.
2. Dacia a vândut 348.279 de unităţi în 2010, din care 90% au plecat la export. Doar 600 de angajaţi au asigurat expedierea acestor vehicule din Mioveni, din care 30% au fost transportate de Gefco România, unul dintre primii cinci furnizori de servicii logistice din ţara noastră . Cei de la Gefco au doar 82 de angajaţi în România. Concernul PSA Peugeot-Citroen este acţionar principal.
3. Gefco este unul dintre primii cinci furnizori de servicii de logistică industrială din România şi este principalul partener al Electrolux în ceea ce priveşte transporturile.
4. Dacia, Ford, Peugeot şi Citroen vor utiliza acelaşi transportator pentru activităţile de import-export în sau din România. La nivel global, printre clienţii corporaţiei respective se numără şi Renault, L’Oreal, Ikea, Michelin, Philips, BMW, Hyundai, Valeo, Kiabi, Delphi, Alexandros Motors, Arctic, Schneider Electric, Carrefour şi alţii.
5. Cele 13 trenuri de marfă care transportă autovehicule Dacia în Europa de Vest trebuie să le cedeze prioritatea trenurilor de pasageri cu care se întâlnesc pe traseu. Acest lucru provoacă întârzieri, dar nu mai mari decât cele cauzate de închiderea Portului Constanţa în caz de vreme rea.
6. România este singura ţară din Europa în care este mai ieftin şi mai ecologic să transporţi mărfuri cu trenul decât cu mijloacele rutiere. De vină este infrastructura rutieră, într-o stare mai proastă decât infrastructura feroviară, spun reprezentanţii Gefco, unul dintre primele zece grupuri europene de logistică. Ţara noastră are peste 15 companii de transport feroviar, iar competiţia dintre acestea este benefică pentru cei care exportă marfă. Spre comparaţie, Franţa are doar trei companii de transport feroviar, iar SNCF a deţinut monopolul vreme de câteva decenii.
7. Pe lângă activităţile proprii, platforma industrială de la Mioveni asigură componente pentru producţia modelelor produse pe plaforma Logan pentru fabricile din Maroc, India, Columbia, Africa de Sud, Brazilia, Rusia şi Iran.
8. Dacia are 73 de furnizori în România, dintre care trei sunt localizaţi pe plaforma industrială de la Mioveni.
9. 5% din preţul unei maşini este reprezentat de costul de transport al acesteia. În cazul unui Dacia Duster, banii pe care un client îi dă pe transport reprezintă minim 557.5 Euro.
10. Dacia trimite 125 de camioane cu piese în fiecare săptămână, iar majoritatea ajung în Rusia.
11. Patru zile îi sunt necesare unui tren cu piese să ajungă din Rusia în Franţa, cu tot cu transferul containerelor de pe garniturile ruseşti pe garniturile din Europa de Vest (diferenţa de ecartament a şinelor nu permite continuarea drumului în aceeaşi formaţie). Traseul respectiv are în jur de 3000 kilometri.
12. În acelaşi timp, un tren cu piese sau automobile ajunge de la Mioveni la portul Agigea în 24 de ore. În unele cazuri, acesta are nevoie de mai mult timp. În cel mai bun caz posibil, trenul are nevoie de 10 ore pentru drumul Mioveni-Port Agigea. Din portul Agigea, piesele şi automobilele Dacia sunt transportate în Europa de Vest, Orientul Mijlociu, Ţările Golfului şi Africa la bordul vapoarelor.
13. La fiecare staţionare a trenului cu automobile Dacia, garnitura este păzită de o companie de pază, pentru a preveni furturile şi pagubele cauzate de vandali.
14. Cel mult 0.5% dintre maşinile exportate de Dacia ajung la destinaţie cu daune uşoare. Acestea sunt reparate pe cheltuiala asiguratorilor, care suportă pagubele respective. Unele sunt cauzate de condiţiile meteo, în timp ce altele sunt provocate de răufăcători.
15. Franţa, Germania şi Algeria sunt principalele pieţe de desfacere pentru Automobile Dacia. Francezii au cumpărat 280.986 de maşini Dacia din 2004 până la 31 decembrie 2010, în timp ce nemţii au cumpărat 176.565 unităţi.
16. Dacia este cel mai mare exportator al României în 2010, iar Nokia este pe locul doi. Pe locurile următoare se clasează Rompetrol Rafinare, ArcelorMittal Galaţi, OMV Petrom şi Petrotel Lukoil. Cu excepţia Nokia, primii zece exportatori ai României în 2010 au o legătură puternică cu industria auto şi cu transporturile.
17. Transportul multimodal (rutier plus feroviar) şi maritim aplicat de Dacia şi Gefco a "salvat" atmosfera de la 17 tone de CO2 care ar fi fost emise de camioanele utilizate în acest scop.
18. 1.750 de camioane trec porţile centrului International Logistics Network România în fiecare săptămână pentru a livra piesele necesare producţiei de automobile Dacia. Dacă poarta Dacia s-ar bloca şi acestea ar trebui să stea în şir, coada ar ajunge într-o lună la 34 de kilometri de Bucureşti.
19. Circa 60% dintr-un automobil Dacia este reprezentat de piesele fabricate sau asamblate în România.
20. În Franţa, un tren de marfă poate să circule cu o viteză de până la 120 km/h, în timp ce trenurile de marfă din România abia ating 40 km/h.
Foarte interesant ! Multumim Automarket !