Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie
Chinezii de la Qoros au prezentat noul 3 Hatch, al doilea model din gama lor. Acesta ţinteşte direct liderul pieţei auto europene, Volkswagen Golf, promiţând siguranţă de top şi o listă bogată de dotari standard.
Qoros, brandul chinezesc născut în 2007, a prezentat al doilea model de producţie din gama sa. Vorbim despre 3 Hatch, o compactă dezvoltată în baza lui 3 Sedan. Berlina compactă a mărcii chinezeşti a debutat la Geneva 2013 şi a fost numit cel mai sigur autoturism testat în cadrul sesiunilor EuroNCAP 2013 . Sfârşitul anului 2013 marca livrarea primului automobil Qoros unui client din Shanghai.
În 2014, chinezii vor să ne arate că nu stau degeaba şi prezintă un competitor care râvneşte în secret la titul deţinut de Volkswagen Golf, anume cel mai bine vândut model din Europa. Deloc întâmplător, 3 Hatch este tot o compactă, tot cu cinci uşi, care promite un nivel de siguranţă la fel de ridicat precum cel asigurat de Qoros 3 Sedan, un interior cu un nivel de calitate superior oricărui alt model de volum provenit din China, motorizări relativ moderne şi, teoretic, preţuri competitive.
Ca să se asigure de reuşita estetică a modelului, Qoros l-a angajat pe unul dintre cei mai respectaţi designeri auto europeni, Kurt Volker Hildebrand, cel care a desenat prima generaţie Mini după "reinventarea" din anii 2000 şi a mai trecut pe la Mitsubishi, Audi, Volkswagen, Opel şi Seat. Rezultatul este un model coerent din punct de vedere stilistic, care nu prezintă prea multe asemănări cu alte modele ale constructorilor consacraţi, o problemă spinoasă pentru alţi producători auto din China.
Motorizări Qoros 3 Hatch
Modelul chinezesc are doar două motoare în ofertă, cu ajutorul cărora marca speră să cucerească piaţa din Europa. Vorbim despre două unităţi cu patru cilindri în linie, dezvoltate împreună cu specialiştii de la AVL, care prezintă distribuţie variabilă şi patru supape pe cilindru. Unitatea de bază livrează 126 CP şi 155 Nm. Aceasta este cuplată unei transmisii manuale cu şase trepte şi asigură un sprint 0-100 km/h în 11.6 secunde. Pentru echipările superioare, motorul primeşte o transmisie DCT cu şase trepte şi două ambreiaje, care îi urcă timpul 0-100 km/h la 12.6 secunde în favoarea unui plus de confort. Transmisia cu două ambreiaje folosită de Qoros este furnizată de Getrag. Varianta cu transmisie manuală are un consum de 6.3 litri la sută, în timp ce unitatea DCT aduce un consum mediu de 6.1 litri la sută.
A doua motorizare din gama Qoros este o versiune turbo a motorului de 1.6 litri din aceeaşi gamă, care asigură 156 CP şi 210 Nm. Cuplul maxim este oferit între 1.750 şi 5.000 rpm, o plajă suficient de largă chiar şi pentru un model realizat de un constructor european. În compania transmisiei DCT cu şase trepte, oferită opţional pentru echiparea Experience Plus şi standard pentru vârful gamei, Elegance, modelul asigură un timp 0-100 km/h de 9.7 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h. Consumul acestei combinaţii motor transmisie este de 6.5 litri la sută în regim mixt, potrivit regulilor impuse de ciclul NEDC, folosit pentru toate celelalte modele vândute pe piaţa din Europa.
Touchscreen de 8 inch oferit în standard
Interiorul păstrează designul şi calitatea fratelui sedan, însă poate permite noi combinaţii de materiale şi culori pentru tapiţerie. La fel ca sedanul, noul Qoros 3 Hatch este echipat în standard cu ecranul tactil de 8 inch, care deserveşte funcţiile sistemului multimedia Qoros MMH. Volkswagen oferă un ecran tactil de 8 inch pentru actualul Golf doar în lista de opţionale. Tehnologia asiaticilor permite servicii de conectivitate 3G, monitorizarea vehiculului, acces la reţelele sociale şi navigaţie.
"Sistemul le dă posibilitatea clienţilor să-şi programeze vizitele la service, oferă alerte automate la serviciile de urgenţă în caz de accident. Navigaţia vine cu cele mai bune informaţii legate de trafic din segment şi le oferă celor din maşină accesul la căutarea avansată a punctelor de interes. Conectivitatea integrează reţelele sociale, iar cel de la volan poate să împartă experienţele de la volan, punctele de interes, rutele favorite sau fotografiile cu ajutorul interfeţei intuitive Social media", se arată în comunicatul Qoros.
Propulsia va fi asigurată de acelaşi motor pe benzină de 1.6 litri întâlnit şi pe 3 Sedan. Unitatea vine fie aspirată normal, fie supraalimentată, alături de o cutie manuală cu şase rapoarte sau una automată cu dublu-ambreiaj. Producţia sa va fi asigurată de aceeaşi uzină din Changshu, China, pe linia de asamblare care dă naştere fratelui Qoros 3 Sedan.
Geneza mărcii Qoros
Brandul Qoros a luat fiinţă în 2007 ca un joint-venture între Israel Corporation şi producătorul chinez de automobile Chery. La început s-a numit Chery Quantum Automotive Corporation, numele de Qoros fiind folosit pentru prima dată în noiembrie 2011. Numele este unul inventat prin alăturarea literei Q de latinescul "Chorus". Litera Q vine de la englezescul „quality”, tradus în româneşte "calitate", în vreme ce corul grecesc vine să sublinieze vocea colectivă, alăturarea mai multor naţionalităţi, simbioză culturală. Investiţia iniţială a celor doi parteneri a fost estimată la 1.5 miliarde de dolari şi a vizat, printre altele, aducerea de personal cu experienţă în branşele celor mai importanţi constructori auto din Europa.
Cand ajunge modelul in Europa? Dar in Romania? S-a anuntat ceva? PS: "Pentru echipările superioare, motorul primeşte o transmisie DCT cu două trepte". Cred ca e transmisie cu 6 trepte, nu cu 2 trepte (inainte si inapoi :D).