Renault în 2013: profitul operaţional a crescut cu 59% datorită Dacia
Francezii de la Renault şi-au prezentat astăzi rezultatele financiare pe anul 2013. Concernul din Paris a înregistrat o creştere a profitului operaţional de 59%, atât datorită succesului Dacia, cât şi datorită reducerilor de costuri realizate intern.
Renault este singurul constructor de automobile din Franţa care a încheiat anul fiscal 2013 "pe plus". Mai mult decât atât, francezii au reuşit să obţină o creştere de 59% a profitului operaţional în raport cu rezultatele din 2012, o creştere remarcabilă având în vedere că francezii nu activează pe piaţa din SUA şi nu au intrat la fel de puternic pe piaţa din China precum au făcut alţi jucători importanţi din industrie. Înainte de taxe şi alte costuri, încasările Renault au totalizat 1.24 miliarde de euro, o creştere remarcabilă faţă de cele 782 milioane de euro obţinute în anul 2012. Oficialii francezi spun că rezultatele financiare au fost îmbunătăţite datorită rezultatelor excelente ale mărcii Dacia şi a reducerii costurilor, măsură internă de protecţie în vedererea evitării situaţiei în care au ajuns conaţionalii de la PSA Peugeot-Citroen.
În urma unui an pozitiv pe partea financiară, Renault se aşteaptă la un 2014 de succes, în care să obţină creşteri atât pentru venit, cât şi pentru profitul operaţional. Pe deasupra, francezii spun că vor obţine un "free cash flow" pozitiv, care depăşeşte ţinta de două miliarde de euro, fiind aproximat la 2.5 miliarde de euro. După cum arată şi datele ACEA, Renault a fost singurul producător de automobile dintre primele cinci cele mai bine vândute mărci de pe această piaţă care a obţinut o creştere a vânzărilor la nivel de grup în această regiune. Realizările deosebite ale mărcii Dacia, care au crescut cu 23%, au compensat declinul de 1.5 procente al mărcii care a denumit grupul care-şi are sediul în Paris.
BMW, Fiat, Ford, Mercedes, VW, Volvo, GM, Renault şi PSA vor lucra împreună la maşini autonome
Renault şi Nissan vor opera o strategie de reducere a costurilor care va funcţiona prin unirea departamentelor de dezvoltare şi de producţie. Cele două mărci vor dezvolta la comun tehnologii şi modele noi, pe care le vor produce în fabrici comune, pe aceeaşi linie. Prima uzină modificată astfel va fi cea din India, unde schimbarea se va aplica din 2015, dar modificările vor fi aplicate altor 10 ţări până în 2020. Alianţa Renault-Nissan are aproape 50 de fabrici la nivel mondial şi urmează să implice şi ruşii de la AvtoVaz în această măsură, spun cei de la Nikkei. Renault şi Nissan colaborează din 1999 şi au reuşit să economisească 2.69 miliarde de euro în 2012 graţie proiectelor comune.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Cu toata strategia lor am asteptari ca noile modele sa fie mai ieftine si mai bune calitativ. Am impresia ca nu va fi deloc asa...