Record istoric: Dacia a vândut aproape jumătate de milion de maşini în 2013
Dacia a reuşit să se autodepăşească şi în 2013, vânzările mărcii totalizând 429.540 unităţi la nivel global. Pe piaţa autohtonă, anul trecut, unul din trei români şi-a cumpărat o Dacie nouă.
Dacia a încheiat un nou an de succes, depăşindu-şi recordul comercial precedent. Marca din Mioveni a vândut 429.540 unităţi în 2013, cu 19.3 la sută mai mult faţă de rezultatul din 2012. După cum ne-au obişnuit cei de la Dacia, pieţele principale au fost Franţa şi Germania, urmate de Algeria, Turcia şi Spania. Piaţa din România, într-o profundă scădere în 2013, a adus o creştere de 12.4% pentru Dacia, totalizând 24.890 unităţi ale mărcii argeşene.
Deşi România nu este nici măcar în top 5 pieţe de desfacere pentru Dacia în materie de volume, marca este în continuare lider de piaţă aici. În orice caz, creşterile Dacia în România au fost realizate de persoane juridice, vânzările fiind datorate flotelor achiziţionate în 2013.
LOGAN, NUMĂRUL UNU ÎN ROMÂNIA
Pe piaţa internă, cel mai bine vândut model Dacia rămâne Logan. Peste 10.000 de români au cumpărat un Logan berlină nou în 2013. Liderul segmentului B pe piaţa din România este Sandero, incluzând şi versiunea Stepway, modelul fiind ales de 4.707 români. Duster, primul SUV al mărcii, a fost ales de 4.647 clienţi din România.
În afară de primele generaţii ale lui Sandero, Logan şi Logan MCV, cel mai puţin bine vândut model Dacia în România anului 2013 a fost Lodgy, cu 670 unităţi. Acesta a fost urmat de noul Logan MCV, cu 1.152 unităţi şi Dokker, cu 1.564 unităţi. Explicaţia din spatele vânzărilor slabe ale lui Lodgy este legată de piaţa din România, unde monovolumele nu ating volume mari. În ceea ce priveşte noul Logan MCV, modelul a fost lansat în decursul lui 2013, neavând un an complet de vânzări pentru a se putea mândri cu rezultate la fel de bune precum fraţii săi de platformă.
DACIA ÎN LUME
Aproape 95.000 de francezi şi-au cumpărat o Dacia nouă în 2013. Marca din Mioveni a avut succes pe numeroase ale pieţe, până şi Maroc având mai multe unităţi Dacia achiziţionate decât în România. Pieţele din Belgia, Marea Britanie şi Polonia au completat topul primelor zece pieţe externe ale Dacia, toate cu peste 12.000 unităţi.
Dacia ocupă a cincea poziţie în clasamentul vânzărilor din Franţa şi are o cotă de piaţă de 4.3 la sută. Sandero este pe locul trei în topul vânzărilor din ţara respectivă, fiind popular în rândul persoanelor fizice. Acelaşi lucru îl putem spune şi despre Spania, unde Sandero este pe primul loc în rândul vânzărilor către persoane fizice şi vânzările mărcii din Mioveni au crescut cu 80%. Deşi Dacia a intrat abia în 2013 pe piaţa din Regatul Unit şi vinde doar două modele acolo, marca românească a realizat peste 17.000 de vânzări în ţara respectivă.
Via Dacia
este bine sa cumperi o dacie noua, si sa o dai dupa ce iese din garantie. o masina buna pentru Romania.