Pick-up perfect nu există. Dar îl construim noi din cele mai bune părți ale lui Hilux, Navara și Ranger
După cinci zile de Pick-up Maraton alături de Ford Ranger, Nissan Navara și Toyota Hilux, am aflat care mașină a consumat cel mai puțin și am construit pick-up-ul perfect din "bucățile" celor trei mașini din expediția noastră
Soarele apune ușor peste expediția noastră de dincolo de Prut. Au trecut aproape opt zile de când suntem plecați în țara soră și câteva mii de kilometri parcurși fie pe asfalt, fie pe teren greu accesibil. S-au întâmplat atât de multe în ultimele zile, încât o cronologie exactă ar fi greu de ținut.
Important este că am descoperit în Republica Moldova o mulțime de locuri rupte din basmele de altădată: un castel al lui Ștefan cel Mare, forme de relief spectaculoase, vinuri celebre și un fost buncăr construit de URSS. E drept că am și fost ajutați de oameni care își cunoșteau bine țara și de trei pick-up-uri pregătite de orice: Ford Ranger, Nissan Navara și Toyota Hilux.
Expediția moldovenească a însumat aproximativ 2000 de kilometri și probabil ar fi depășit lejer acest prag dacă ne-ar fi fost permis accesul în Transnistria, zona fierbinte din țara vecină, păzită strașnic de o autoritate nerecunoscută la nivel internațional. Dar despre asta v-am povestit în episodul al patrulea.
De-a lungul celor aproape 2000 de kilometri, mașinile noastre au rulat în condiții diferite, au avut oameni diferiți la volan, așa că o medie a consumului pe parcursul celor cinci zile de expediție este unul care oglindește toți acești factori. Am adunat valorile de consum înregistrate și am ajuns la următoarele concluzii.
Nissan Navara a fost cel mai economic membru al expediției, cu o valoare medie de 9.5 litri/100 de kilometri, semn că o cutie manuală încă poate fi o alegere eficientă, cel puțin în acest segment.
Pe locul al doilea s-a aflat Toyota Hilux, cu o medie de 10.8 litri/100 de kilometri, valoare dictată și de cutia sa dificilă la operare, mai ales la viteze mari.
L-am lăsat la urmă pe Ford Ranger, cel mai puternic membru al expediției. Cumva normal. Motorul mare de 3.2 litri, cei 200 de cai putere și cutia automată au cerut, în medie, 11.7 litri/100 de kilometri.
După trei zile în care i-am condus pe toți cei trei eroi și pe asfalt și în teren accidentat, am alcătuit o imagine a pick-up-ului ideal, adunând punctele forte ale fiecăruia.
PICK-UP-UL PERFECT |
Designul lui Ford Ranger |
Suspensiile lui Nissan Navara |
Spațiul interior al lui Toyota Hilux |
Antifonarea lui Ford Ranger |
Tapițeria plușată a lui Nissan Navara |
Aderența lui Toyota Hilux |
Ergonomia lui Nissan Navara |
Complexitatea sistemului multimedia SYNC de pe Ford Ranger |
Ecranul tactil al lui Toyota Hilux |
Cutia automată a lui Ford Ranger |
Carosarea benei lui Toyota Hilux |
Vizibilitatea spate a lui Nissan Navara |
Scaunele confortabile ale lui Ford Ranger |
Comenzile pe volan ale lui Nissan Navara |
Afișajul instrumentelor de bord pe Ford Ranger |
Sistemele de siguranță ale lui Toyota Hilux |
Cu această imagine a pick-up-ului ideal încheiem seria episoadelor dedicate mașinilor din Pick-up Maraton Moldova. Ford Ranger, Nissan Navara și Toyota Hilux se înclină respectuos în fața audienței care le-a urmărit reprezentația din ultimele zile și speră că v-au convins că un pick-up este bun oricând la casa omului.
În zilele următoare vom construi harta exactă a expediției și vă vom spune unde să mergeți pentru vreți să experimentați locurile prin care au trecut cei trei eroi ai călătoriei noastre.
Desi recunosc ca nu am mai avut rabdare sa citesc toate episoadele, sunt dezamagit de concluzia trasa. Este total irelevanta. Nici macar nu o pot numi o prezentare a celor 3 modele. In cel mai bun caz este un ghid de vacanta. Pacat. Sper sa nu intelegeti ca am criticat "valoarea" textului, dar departe de un test comparativ ... foarte departe.