Piata auto europeana a crescut cu 3.2%
Cifrele arata o crestere usoara pentru piata auto europeana in primele trei luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada a lui 2005. Performerii sunt cei din grupul Fiat (+19.6%), la celalalt capat aflandu-se Renault-Nissan, intr-o scadere de forma evidenta.
Piata auto din Europa a crescut in perioada ianuarie-martie 2006 cu 3.2% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Explicatia este, partial, foarte simpla: in primele trei luni ale acestui an au existat mai multe zile de munca decat in perioada ianuarie-martie a anului 2005. Iata clasamentul la nivel european:
1. Grupul Volkswagen 312.046 unitati vandute (+9.6%)
2. PSA (Peugeot/Citroen) 220.497 unitati vandute (+0.9%)
3. Grupul Ford 205.774 unitati vandute (-1.3%)
4. General Motors 191.925 unitati vandute (+1.7%)
5. Grupul Renault 145.372 unitati vandute (-4.8%)
6. Grupul Fiat 123.481 unitati vandute (+19.6%)
7. Grupul Toyota 101.774 unitati vandute (+7.3%)
8. DaimlerChrysler 99.241 unitati vandute (+9.5%)
9. Grupul BMW 95.101 unitati vandute (+10.1%)
10. Nissan 35.606 unitati vandute (-17.6%)
Asa cum se poate constata, cei mai in forma constructori sunt Fiat (gratie demarajului in forta a lui Grande Punto), Grupul VW, Mercedes si BMW. Si totusi, constructorul italian mai are mult pana sa se considere cel mai tare din parcare. Asta pentru ca, pe de o parte, Grande Punto este singurul model care a tras in sus cifrele italienilor, iar pe de alta am asistat la numeroase demaraje de acest gen ale modelelor Fiat care dupa o anumita perioada s-au stins lamentabil (vezi Bravo si Brava).
Volkswagen isi confirma pozitia, insa in conditiile absentei unor modele noi cresterea germanilor pare limitata. Revenire de forma pentru Mercedes si BMW, ultimii reusind sa creasca desi Seria 3 a avut dificultati in a depasi performantele de piata a generatiei anterioare. Rezultate corecte pentru Toyota, care dupa cativa ani de crestere euforica incepe sa isi arate limitele. GM si PSA se misca pe loc, francezii de la Peugeot fiind pusi in fata unei situatii ingrate: aceea de a incerca sa se apropie macar de cifrele lui 206 prin noul 207.
Pe de alta parte, Renault a scazut vizibil, vina apartinand cuplului Megane-Scenic, gaura neputand fi astupata nici macar de un Clio III primit bine de public. Nissan se afla in cadere libera, Micra si Primera fiind modele deja batrane in timp ce Note nu reuseste sa isi arate adevarata valoare.