Ford critică programul german de recall-uri: "Update-urile software pentru emisii nu au niciun impact asupra calității aerului"
Ford consideră că update-urile software pentru 5 milioane de mașini anunțate de constructorii germani sunt ineficiente, întrucât nu au un impact real asupra calității aerului.
BMW, Daimler și Grupul Volkswagen au anunțat săptămâna trecută un acord prin care vor efectua un update software pentru peste 5 milioane de mașini diesel cu motoare Euro 5 și Euro 6 din Germania cu scopul de a reduce emisiile de oxid de azot.
Măsura nu a fost însă adoptată și de constructorii străini care activează pe piața din Germania, iar oficialii Ford susțin că au luat această decizie din cauza faptului că un simplu update software nu este suficient.
În opinia lor, un update software oferă "un beneficiu neglijabil pentru clienți și nu are niciun impact real asupra calității aerului. În plus, generează așteptări nerealiste din partea autorităților și organizațiilor non-guvernamentale".
În replică, Ministerul Transporturilor din Germania consideră că atitudinea producătorilor străini este inacceptabilă și sugerează că aceștia ar putea primi unele restricții la vânzare.
"Comportamentul constructorilor străini este integral inacceptabil. Cine vrea să-și mențină cota de piață în Germania trebuie să accepte responsabilitatea pentru orașe, sănătate publică și un aer mai curat. Acești constructori nu-și asumă încă responsabilitățile", spune Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor.
Pe de altă parte, constructorul american a anunțat că va oferi bonusuri cuprinse între 2.000 și 8.000 de euro celor care renunță la o mașină diesel cu motor Euro 1, Euro 2 sau Euro 3 înmatriculată înainte de 2006 în favoarea unei mașini noi de la Ford. Măsuri asemănătoare au fost anunțate și de BMW, Grupul Volkswagen și Toyota.
Via Automotive News
foaaarte ciudat inteleg ca un up-date de soft rezolva problema care up-date nu a fost implementat pana acum. Lasand la o parte intrebarea legitima, DE CE?, sunt usor in ceata...care ar fi motivul pentru care TOTI constructorii sa faca aceasta interventie? Daca unii dintre ei respecta legislatia cu privire la emisii (presupunem ca or fi si din astia) care este argumentul obligativitatii recall-ului generalizat? Ne facem ca lucram...in versiune germana? Deci unii spun ca e frectie altii ne prostesc pe fata. Sau pur si simplu oficicalii cauta acum orice motiv pentru a da la gioale si celorlalti?