STUDIU: Mașinile cu motoare PHEV emit de 4 ori mai mult CO2 decât datele oficiale

Publicat vineri, 17.10.2025 16:41 de Tiberiu Safta

Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători.

Mașinile hibride cu încărcare la priză emit de 4 ori mai mult CO2 decât datele oficiale raportate de producători, potrivit unui nou studiu realizat de instituția europeană Transport and Environment. Pentru acest studiu au fost colectate datele de la Agenția Europeană de Mediu de la utilizarea în regim real a 127.000 de mașini hibride PHEV înmatriculate în Europa, în 2023.

Studiul arată că mașinile cu acest tip de propulsor emit în medie 135 g/km de CO2. Asta în condițiile în care media raportată de producători este de 35 g/km pe baza testelor WLTP.

Motivul pentru această discrepanță dintre valorile oficiale și cele reale este din cauză că producătorii consideră că șoferii conduc aceste mașini în modul electric 84% din distanța totală parcursă. Studiul arată că, în realitate, șoferii mașinilor cu motoare PHEV merg în modul electric doar 27% din timp.

În același timp mașinile cu motoare pur termice, diesel sau pe benzină, emit 166 g/km de CO2 în realitate. Această valoare este mai mare cu 19% comparativ cu media oficială de 139 g/km de CO2 în regim WLTP.

via Transport and Environment

  • nicio surpriza, vineri, 17.10.2025 17:19

    se intampla asta pentru ca multi dintre cei care isi cumpara PHEV nu le incarca si asa ajung sa consume nu electricitate, ci carburant, mult peste normalul prevazut in datele oficiale ale producatorilor. sunt cazuri de achizitii gresite, care au la baza o ne(re)cunoastere a propriilor lor nevoi reale de transport. o minima analiza prealabila i-ar fi indrumat spre o alegere corecta, dar cine sta sa o faca, mai ales sub presiunea campaniilor de maketing si a lipsei de timp a omului modern.

  • MarS, vineri, 17.10.2025 18:47

    Poate multi iau PHEV cu V6 si pt ca sa nu plateasca taxe ... altfel e aberant sa iei si sa nu ai infrastructura acasa.

  • Catalin, vineri, 17.10.2025 19:03

    Concluzia? Nu benzină, nu diesel, nu plug-in. Ce urmează? Doar electric? La 50-60 k bucata? Tramvaiul Astra nu poluează? Autobuzul Mercedes nu?

  • Mihai, vineri, 17.10.2025 22:00

    https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-m5-touring-124457.html Asta oare cat consuma??? Cat ziceti ca arde in oras? Si pe langa combustibil, cat din anvelope si placute de frana??? Pai cu asemenea marlanii, la ce va asteptam?

  • @Mihai, vineri, 17.10.2025 22:46

    Aia nu consuma mult, ca e rosie si are doar putin peste 700 CP. Emisiile declarate de BMW "e" mici, ca de aia au si facut cu 700 CP, sa conduca meltenii usor si cat mai mult electric, pentru protectia mediului. Sigur la mediu s-a gandit BMW si la cei ce vor aer curat cand au facut masina asta.

  • Dutz, sâmbătă, 18.10.2025 00:15

    Ce răutăcioși pe “bietul” BMW… o bijuterie!!! Dacă faci naveta 50 km și ai încărcător la “birou” este cu zero emisii… iar plăcuțe nu consumă că este cu regenerare… sa nu fiți și imbecili, că ipocriți este clar ;) Revenind la PHEV-uri sunt complexe (o să ajungă la un moment dat în service și o să fie distracție) și ca și un BEV au nevoie de încărcare peste noapte, doar ca mai des, aproape în fiecare noapte. Dacă te încadrezi în așa ceva… de ce nu? Chiar și acel procent de peste 80% electric poate să fie atins.

  • bravos, sâmbătă, 18.10.2025 14:02

    chiar toate, toate? nici mai mult nici mai putin? fara exceptie? ce porcarie.

  • nobody, sâmbătă, 18.10.2025 16:07

    Valeu, e plin prin orase de M5-uri care polueaza, ce ne facem?

  • zarnesteanu, sâmbătă, 18.10.2025 16:29

    Partea proasta la hibride este ca ajungi la 80-100km/h si trebuie sa intre motorul pe rol, ca bateria nu mai face fata sau s-a consumat prea mult. La viteza aia, motorul deja e in turatii inalte si nici motorul, nici transmisia nu sunt incalzite la parametrii optimi. In loc sa ai cateva secunde de mers lejer pana se incalzeste uleiul, ca la o masina normala, tu esti in ture maxime iar motorul e absolut rece (mai ales iarna) de unde rezulta o uzura enorma. Eu aici vad marea problema a masinilor hibride. Poluarea care o fac in primele minute e catastrofala, mult peste un diesel la -30 de grade care sta un minut doua pe loc pana pleaca. Absolut nici un producator nu are cum sa justifice cifrele de consum la un motor rece care intra in paine la maxim, pe autostrada.