Efectele summitului Diesel în Germania: 5.3 milioane de mașini echipate cu propulsoare pe motorină vor ajunge în service

Publicat vineri, 04.08.2017 15:45 de Cornel Șocariciu, Foto: Dreamstime

Producătorii auto din Germania au anunțat că vor face un update de software pentru peste 5 milioane de mașini echipate cu motoare diesel. Momentan, acțiunea are loc doar în Germania.

Motoarele diesel se află într-un moment de cumpănă. Mai multe orașe din Europa au anunțat că vor să interzică accesul mașinilor echipate cu motoare diesel, în timp ce câteva metropole au trecut deja la măsuri clare. Totodată, scandalul Dieselgate încă nu are un final, iar toate aceste lucruri au dus la apariția summitului Diesel.

Întâlnirea a avut loc la Berlin, iar oficialii prezenți au căutat soluții pentru reducerea poluării pe care o produc propulsoarele diesel aflate în prezent pe șosele.

BMW, Daimler, Opel și Grupul Volkswagen au fost de acord să recheme în service 5.3 milioane de mașini din Germania echipate cu motoare diesel Euro 5 și Euro 6 pentru un update de software. Această îmbunătățire a software-ului ar urma să se traducă printr-o reducere cu 25 - 30% a oxizilor de azot produși de motoarele diesel. Dintre cele 5.3 milioane de mașini, 2.5 milioane erau deja în proces de resoftare, fiind implicate în scandalul Dieselgate. 

Conform unor estimări, campania de update de soft pentru toate aceste vehicule ar urma să coste peste 500 de milioane de euro, iar constructorii vor suporta cheltuielile. De asemenea, reprezentații germani spun că îmbunătățirea software-ului nu o să afecteze puterea motorului, consumul și durata de viață.

În același timp, pentru a stimula eliminarea mașinilor cu motoare diesel mai vechi, producătorii au început să dezvolte programe de tip trade-in.

BMW oferă o reducere de până la 2.000 de euro celor care se orientează spre un model ecologic din gama BMW sau Mini.

"Proprietarii de automobile diesel care îndeplinesc standardul Euro 4 sau mai puţin vor beneficia de un bonus de mediu de până la 2.000 €", au declarat oficialii constructorului german.

AICI poți găsi lista cu mașinile care pot fi cumpărate prin programul anunțat de BMW. Și Volkswagen a anunțat în cursul zilei de astăzi că o să demareze un program asemănător cu cel inițiat de BMW, dar doar în Germania. 

Via | VDA | Profit

  • vianu, vineri, 04.08.2017 16:46

    ce am spus io? Astora le trebuie un shut in fund sau mai bine, o gheara infipta adanc in gat sa faca niste modificari ce ar fi fost normale (ca si dotari firesti) la momentul iesirii de pe banda. dar nu, si-au bagat ei p...a in bun simt si corectitudine si si-au numarat, linistiti, banii economisiti. Acum grohaie superior ca ce fac ei e Chanel no.5, frate!, iar rechemarile un act de caritate intr-un penibil joc de-a victimele unui sistem ce nu pricepe o iota da' da in stanga si'n dreapta cu sanctiuni si interdictii. tragand linie, pana la urma...mai bine mai tarziu decat niciodata. Dar mocirla in care s-au varat mai toti (dupa ce in prealabil s-au distantat de oaia neagra) imi lasa un gust amar.

  • Marian, vineri, 04.08.2017 18:28

    Eu tot nu inteleg cum o sa mearga motorul la fel, fara "să afecteze puterea motorului, consumul și durata de viață" dar sa scada emisiile de oxizi de azot. Cum vine asta, doar din soft. Si daca e doar din soft de ce costa 500 mil? Adica o sa piarda un individ o ora care nu se factureaza, altceva ce sa ii coste 100 euro? Si daca e asa de simpla treaba, de ce nu au facut asta cand am fost la revizie: sa imi zica aia, stii sefu avem o versiune noua de soft, daca nu o faci pierzi garantia... De ce trebuie sa se adune toti si sa hotarasca asta: daca nu tai tu 20 nu tai si eu 15...

  • vw s-a apucat de făcut cârnați, sâmbătă, 05.08.2017 11:27

    @Marian Nu te-ai prins că-i vraja mării cu pedale ? Se fac și ei că reacționează la nemulțumirile oamenilor în funcție de interesul lor (corectitudine politică). Singurul aspect real e temperatura de afară.

  • dan_grc, sâmbătă, 05.08.2017 13:55

    Temperatura de afara este rezultatul poluarii masinilor? Sigur ca da. Electricele vor scadea poluarea din orase, nu si poluarea la nivel global, responsabila pentru fenomenele extreme. Daca grija pentru mediu se va reduce doar la masini, ignorand celelalte ramuri ale industriei, daca nu se vor planta paduri intregi, inchide jde mii de termocentrale ce ard carbuni, etc, degeaba se reinventeaza automobilul.