Am testat noul Fiat Bravo 1.6 Multijet!
Automarket a testat la Torino ultimul venit in gama Multijet de la Fiat: 1.6 litri, 120 de cai si 300 Nm!
Daca italienii se pricep la ceva in materie de masini, atunci acel “ceva” se numeste design. Este un lucru unanim recunoscut, iar rateurile estetice au fost atat de putine in decursul anilor incat au fost trecute cu vederea extrem de repede. Si totusi, ultimii ani – iar aceia dintre noi care sunt apropiati de tehnologie ar putea impinge bariera pana la mijlocul anilor ’80 – au facut ca italienii, si in special cei de la Fiat, sa isi asume un rol foarte important in industrie prin dezvoltarea unor noi tehnologii de motoare diesel.
S-a inceput cu Croma TDI (1986), primul motor diesel cu injectie directa din lume, si s-a continuat, 11 ani mai tarziu, cu Alfa Romeo 156 JTD, o tehnologie care la acea ora venea cu noutati de top: consum scazut cu 15% si performante cu 12% mai bune decat ale unui diesel obisnuit. A urmat, in 2002, un moment foarte important: lansarea lui 1.9 Multijet 16v, serie continuata mai apoi cu 1.3 Multijet (2003) si cu puternicul 2.4 Multijet 20v (2004). Vorbim de motoare diesel turbodiesel cu prestatii excelente si consumuri foarte bune care sunt atat de apreciate incat nu exista partener de afaceri al celor de la Fiat care sa nu isi fi dotat cateva modele din gama cu propulsoarele create de italieni.
Ei bine, daca pana acum totul se reducea la performante de top, Fiat schimba foaia si lanseaza al patrulea episod al gamei Multijet, acesta punand accent si pe ecologie. Este vorba de doua versiuni ale motorului de 1.6 litri Multijet (105 si 120 de cai putere), care egaleaza practic in performante o unitate cu cilindree mai mare (1.9 Multijet) reusind in acelasi timp sa revolutioneze piata prin consum si caracteristici tehnice. Primul model care face cunostinta cu noile 1.6 Multijet de 105 si 120 de cai putere este recent lansatul Fiat Bravo, Automarket fiind invitat la lansarea oficiala a celor doua noi motorizari, la sfarsitul saptamanii in Torino.
De ce a fost ales Bravo? Pentru ca este unul dintre bastioanele succesului Fiat din ultima perioada: in primul an, prognozele de 70.000 de unitati vandute au fost spulberate, comenzile ferme acontate de Fiat ridicandu-se dupa primele opt luni de cariera a modelului la 120.000. Elementul care ridica semne de intrebare – in sensul placut al cuvantului – cand vorbim de noul 1.6 Multijet este cuplul motor. OK, cei 120 de cai putere vor face ca actualul 1.9 Multijet 8v de 120 de cai sa zboare in curand din oferta, insa ce spuneti de cei 300 Nm (280 in versiunea de 105 cai) disponibili inca de la 1400 rpm?
In momentul in care seful Fiat a prezentat aceste data in cadrul conferintei de presa care a precedat testul, jurnalistii europeni prezenti la Torino nu au facut decat sa ridice spranceanele si sa astepte cu interes momentul adevarului, cel in care Bravo 1.6 Multijet urma sa isi arate cu adevarat fata in test drive. Celelalte elemente prezentate ne-au facut curiosi: noul motor beneficiaza doar de cutii cu sase trepte, pe toate versiunile de echipare. Nu vorbim de o alta transmisie fata de cea regasita pe 1.9 Multijet, aceasta fiind insa revizuita si imbunatatita subtil de catre inginerii italieni. Rezultatul se simte inca din start: treptele urca si coboara mai usor iar schimbarea vitezelor are loc mai fin.
La volan, Bravo 1.6 Multijet nu se diferentiaza cu mult de versiunea 1.9 in termenii dinamicii si ai performantelor. Mai mult, cifrele chiar lucreaza in avantajul noului motor, viteza maxima a acestuia fiind de 196 km/h (+1 km/h fata de 1.9 Multijet 120 CP), in timp ce consumul mediu mixt scade sensibil (de la 5.3 litri la 4.9 litri/100 km). Chiar daca aceste cifre sunt cele oficiale si rezultate in urma testelor de laborator, va putem confirma diferenta chiar si in cazul unui condus normal, pe autostrada, in oras si pe drumuri de munte, adica prin toate formele de trafic prin care ne-a condus traseul de test gandit de Fiat la Torino. Versiunea de 105 cai putere, care va deveni implicit si cel mai vandut diesel pe Bravo in urmatoare luni, se descurca foarte bine la nevoie, cuplul disponibil inca de la turatii joase reusind sa faca fata cu brio provocarilor unor depasiri in regim de urgenta.
1.6 Multijet il bate insa pe omologul sau de 1.9 litri clar la capitolul ecologie: noul propulsor lansat de Fiat reuseste, in cazul ambelor versiuni (105 si 120 de cai putere), sa intruneasca deja normele de poluare Euro 5, obligatorii pentru masinile noi in Uniunea Europeana incepand cu 2009. Cu ce ne ajuta pe noi asta? Ei bine, in momentul lansarii noilor motorizari in Romania (sfarsitul lui martie-inceputul lui aprilie 2008, conform declaratiilor oficialilor Fiat), cei care vor alege noul 1.6 Multijet vor scapa complet de plata taxei de prima inmatriculare, rebotezata recent taxa de mediu. Fiat Bravo este, de altfel, primul model din segmentul sau care reuseste performanta de a se incadra in normele Euro 5, cu ceva timp inainte ca acestea sa devina obligatorii. In plus, pretul mai scazut cu pana in 750 de euro al lui 1.6 Multijet comparativ cu echivalentul de 1.9 litri ar trebui sa reprezinte un mare avantaj.
-
lucian v, sâmbătă, 02.02.2008 22:19mjet 1.6
multijetul fiat a uimit la aparitia sa pe toata lumea: consumul parea neveridic de mic iar cuplul raportat la volumul sau mic era incredibil. acest 1.6 cu 290 Nm/1500 rm(fata de 1.9 cu 225/2000 rm) sprinteaza 1-100km/h in 11.3s (-1.2 s fata de 1.9).va fi vedeta marcii 3-5 ani, pana fiat va introduce o noua revolutie: eliminarea axei cu came in motoarele euro 6.
-
multiJET, duminică, 03.02.2008 08:12fiat lux
motoare performante, cu abonament la service
-
george, duminică, 03.02.2008 09:08CATEVA PRECIZARI
@ AUTORDin cate imi aduc eu aminte, Roman Diesel avea motor cu injectie directa de prin 1980 toamna...deci cel de pe Croma n-a fost primul motor diesel cu ID...o fi fost primul pus pe un autoturism...Chiar si asa, problema a fost ca s-au cam grabit ca motorul ala a avut mult de suferit de pe urma deficientelor tehnice...ca dovada ca 10 ani au cam mers pe burta...Cel putin in domeniul asta, italienii nu au avut un follow-up consistent motiv pentru care au fost intotdeauna pe planul 2...asa cum a fost si cu Common Rail-ul...am inteles ca ei l-au inventat dar altii l-au facut mai bine...cum a fost Audi care a facut primul motor diesel cu injectie directa performant si fiabil...
-
andrei, duminică, 03.02.2008 09:43fiat
felicitari celor dela fiat ..atat pentru bravo , care esto o mashina care place, cat shi pt motoarele lor
-
Fiatore, duminică, 03.02.2008 09:48Fiaturi
E bine ca Fiat a platit tiparirea unui astfel de articol. Reclama e sufletul comertului! Dar sa fim corecti! Fiat nu are suficienta fiabilitate in comparatie cu cele mai multe marci europene. Cu mici exceptii, variantele fiat au avut, fiecare, parti slabe. Ori transmisia, ori directia, ori tratamentul anti coroziune al caroseriei, ori suspensia, ori...Daca ai avut fiat, stii!... In legatura cu autorul articolului..face si el un ban gramada!
-
tAno, duminică, 03.02.2008 10:16dar cu zgomotul cum stam?
Este stiu faptul ca motoarele diesel sunt in general mai zgomotoase decat benzina, dar chiar si aici se impart in mai multe categorii. Nemtii si francezii fac niste dieseluri mai silentioase, dar italienii si in special cei de la Fiat au avut intotdeauna motoare diesel zgomotoase. Sunt tare curios cum sta acest deja faimos multijet 1.6 la acest capitol. Sau daca vine in spatele tau la semafor te astepti sa vezi tot o dubita sau ceva de genul asta.
-
POTYI, duminică, 03.02.2008 11:33multijet?
nu sant mare spcialist in ale auto,dar am avut timp de 25 de ani autoturism,noua ordine economica,adica capitalismul acesta de jungla mi-a eliminat si aceasta placere,asta e-insa la subiect:de se spune multi jet?as dorii un raspuns.Si oare noi romanasii de rand mai putem spera la o masina asa zis populara ptr.buzunarul majoritatii,cred ca nu,doar ni sa spus"SA TRAITI BINE."-multemessc ptr. informatiile date de automarket,singura pagina fara politica,succese in continuare.
-
Mircea Mester, duminică, 03.02.2008 11:46Raspunsuri
@fiatore: Nu se pune problema ca la Automarket sa intalnesti aceasta politica. Pentru a citi astfel de articole, iti recomand cu multa caldura cateva reviste de pe piata. @POTYI: Multijet este denumirea celei de-a doua generatii turbodiesel la Fiat (prima s-a numit Unijet si a facut cariera pana in 2002, la aparitia lui 1.9 Multijet). Numele provine din faptul ca numarul de injectii de combustibil in cadrul fiecarui ciclu al motorului este mai mare. Desi vorbim de aceeasi cantitate de motorina injectata in cilindru, aceasta este impartita in mai multe etape de injectie, combustia fiind graduala. Aceasta serie de injectii este controlata electronic. Printre avantaje: reducerea zgomotelor si a emisiilor, cresterea performantelor cu 6-7%.
-
Johann, duminică, 03.02.2008 12:16pt. ala cu zgomotul
Nemtii fac motoare diesel silentioase??? De cand? Cel mai simplu test pe care il poti face: ia un VW TDI si un Renault dCi si observa diferenta. La zgomot TDI-ul e tractor fata de dCi.
-
ben, duminică, 03.02.2008 13:20tulai...ce spui
dragu de tine..ai o cultura toare slaba in domeniul automobilelor nemtesti...nu pune numai TDI de la VW...nemtii mai fac BMW,Mercedes,AUDI,Ford cat despre dCI de la renault is cele mai slabe motoare diesel..lucra putin in domeniu si dupa aia spuneti parerea.Fiatul dupa mine este chiar slabut...nu ma impresioneaza de fel...daca motoarele de fiat le lauda asa ce sa zicem de cele de pe BMW(alea in supranatural de bune atunci)..
-
ben, duminică, 03.02.2008 13:33inca o chestie..
fa diferenta dintre TDI care are 600.000km fara s askimbe numai pompa de apa si distributia si un dCi care nu tine atat niciodata,numai daca il segmentezi si ii schimbi toate injectoarele si nici atunci nu prea cred ca te tine caroseria sa faci km aia:))))) asa ca lasa renaultul nul mai slavi atat...
-
Alex, duminică, 03.02.2008 14:48mai.....
Nu mai vb despre ceea ce nu stiti ! Ati auzit de un taxi Volvo diesel care mai mergea , desipeste 1 mil. de km la bord ? Em am un motor Renault care are peste 500000km si functioneaza perfect !Motoarele germane (nemtesti , ca sa intelegetisi voi) sunt si mai zgomotoase si mai putin fiabile decit cele frantuzesti. PSA este un exemplu............
-
matrixu, duminică, 03.02.2008 16:04Niste lamuriri
Sunt posesor al unui motor VW (am leon 1p).Sunt perfect de acord ca este mai zgomotos decat majoritatea celorlalte tehnologii diesel. Dar ptr cine isi cumpara masina ptr cum se aude afara e intra-adevar o problema. Am mers cu disel de la alta marca (non VW) si, in ciuda faptului ca se auzea mai incet afara decat a mea insonorizarea interioara facea calatoria extrem de neplacuta. Cat despre fiabilitate, in ziua de azi economia de piata dicteaza problemele tehnice. Motoarele de azi nu mai sunt facute sa reziste la infinit.
-
2-10, duminică, 03.02.2008 18:21Felicitari FIAT
observ ca-i plin "forumul" de experti... apare efectul de turma... "huuuu fiat, ditch fiat!!!" degeaba dezvolta tehnologii noi, benefice pt noi toti, ..turma zice ca oricum is mai bune altele... dam verdictul inainte de a cunoaste datele problemei... tipic romanesc
-
florin, duminică, 03.02.2008 20:32
la cat costa fiatul in raport cu vw nu i poti cere mai multe
-
cipristar, duminică, 03.02.2008 20:37
Fratilor...!!!!!!!!!! Mergeti si voi cu un FIAT LINEA si apoi mai vorbiti de zgomot. E foarte galagios, e "puturos" , e drept motor 1.3 Multijet dar 90CP. Fiat a fost o masina de spetza joasa si v-a ramane chiar daca in ultima vreme s-a vorbit despre renasterea FIAT. Fiatul e bun la tractoare din alea care ara vita-de-vie, cei care aveti bunici la tara stiti ca tractoarele care arau printre randurile de vitza-de-vie erau Fiat. Sunt multe masine la care nu faci diferenta intre diesel si benzina si nu ma refer neaparat la masine nemtesti ci la masinile japoneze , in special la HONDA care de departe bate multe masini europene. Daca e nevoie revin cu detalii.... Salutare!!!
-
boss, duminică, 03.02.2008 20:46fiat
eu am un citroen c2 1,4hdi motoru este bun si ff silentis fata de fiaturi in general din umila mea experienta sunt sigur ca este mai bun la 2 categori fata de acel fiar.1 : consumu,toata vara cu aeru la maxim, trafic de bucuresti consum de 5,8%, acum iarna desi nu tin aeru deschis consuma 6,1-6,2 nu stiu daca este normal( o sa trec pe la service ) dar fata de orice fiat disel cunoscut de mine consumu e ff bun2 : zgomot,desi cunosteam problema de la prieteni si socru meu mi sa intamplat sa raman uimit cand la un semafor se auzea un zgomot teribil de motor disel.avand c2 o masina ff mica mam strecurat printre masini si am ajuns cu cateva masini mai in fata,surpriza zgomotu se tinea dupa mine,am crezut ca am ceva cu motoru si am lasat geamu jos sa ascult mai bine, nimic cand ma uit in spate wow un DITAMAI fiatu panda.ce sa spun am rasuflat usurat ca nu e de la mine si am bufnit in ras de unu singur.asa ca va las pe voi sa deduceti umila mea parere despre fiat,
-
AndreiRN, duminică, 03.02.2008 23:27Fiabilitatea
Performantele sunt impresionante. Vara trecuta am avut un fiat inchiriat si mi-a placut dar problema este ca Fiat ca si restul de firme italiene produc o calitate inferioara. Este noua generatie diferit? Sau sunt motoare de scurta folosinta?
-
autoincepator, luni, 04.02.2008 08:03common-rail
Citesc oarecum surprins parerile despre diferite tipuri de auto si motoare... Exista o zicala care spune ca puiul ciorii este cel mai frumos...atunci cand cioara vorbeste despre el... Dar despre common-rail as vrea sa stiti ca nu a fost inventat nici de fiat,nici de bmw... Intimplarea a facut sa vad personal niste grupuri electrogene actionate cu motoare diesel cu injectie common-rail, productie 1957...rusesti !!! E adevarat ca nu sunt controlate cu atata electronica dar chiar EXISTA.
-
dorel, luni, 04.02.2008 09:08tdi
mai luciane ia sa iti prezint niste fapte reale : ai spus ca "acest 1.6 cu 290 Nm/1500 rm(fata de 1.9 cu 225/2000 rm) sprinteaza 1-100km/h in 11.3s (-1.2 s fata de 1.9)" deci 12,5 pt 1,9. al meu fost a4 ajm PD 1.9 285 NM accelera de la 0-100 in 10.5 s la o masa de 1280 fara motorina in rezervor (1340 kg in talon), 200 km/h viteza maxima specificata in datele tehnice(personal am luat mai mult), motor conceput prin 1999 --deci dupa cum bine spunea george ".am inteles ca ei l-au inventat dar altii l-au facut mai bine."
-
autoincepator, luni, 04.02.2008 09:58fiabilitate
Fratilor, o treaba e clara ! Fiatul nu se va ridica NICIODATA la calitatea si fiabilitatea masinilor nemtesti!!!NEVER EVER !!! Va spune un (fost)proprietar de VW productie 1978. Masina merge beton si la ora asta.I-am schimbat motorul original de 1,6 benzina cu unul de 1,8(tot benzina),motorul de 1,8 fiind productie 1993.S-a potrivit perfect pe cutia veche(in 4 tr.) ,fara nici un fel de modificare.Mai mult de atat,motorul masinii este longitudinal iar cel "nou" e transversal(luat de pe un Golf,cu cutie in cinci trepte).Masina are pe ea scaunele originale,in stare f. buna, cu reglare pe inaltime...Astea sunt masinile nemtesti...Daca asiaticii nu aveau o politica asta furibunda de cucerire a pietelor, tot nemtii ar fi ramas "FRUNCEA" de acum intr-o mie de ani...AMIN
-
Eugen, luni, 04.02.2008 10:53Bravo-Fiat
Bravo Fiat. Eu sunt fun masini nemtesti dar in ultima vreme ma uit cu admiratie si la ce fac italienii. Succes domnilor !
-
SS, luni, 04.02.2008 16:20
Este evidenta nevroza unor fani de nemtesti , nu vor sa priveasca adevarulVorbim de a doua generatie common rail Fiat si de prima la VW, ca sa nu mai vb de fumul albastru de pe strada lasat de motorul 2.0L tdi VW.Fiti obiectiviOare SAAB, Suzuki, Lincoln, Opel nu se gindesc cind pun motoarele fiat pe masinile lor? Asa prosti sa fie?
-
jiji, luni, 04.02.2008 18:52
dorele ajm pd are 115 cp :D (cele mai smechere diseluri facute vreodata de audi), din cate stiu eu audi are c-r de ceva timp d-le ss ..in cazul in care nu stiai motoarele disel >= 3000 cm au fost c-r (sper sa nu ma insel) , pompe duse a fost tot o injectie directa (un fel de benzinar , chiar mai bine gandit decat un c-r (la pd-uri lipseste tocmai acel rail) , vag-ul a avut un pd-piezo care batea la cur orice c-r!!! si acum au venit cu c-r piezo !!) poate unii din voi ink nu au aflat insa audi a castigat le mans-ul cu un disel ( cel prezentat de automarket pe r8 v12 de 500 cai) TDI ink rulzz bah labarilor
-
Ionut, luni, 04.02.2008 21:43pt autoincepator
"fiabilitatede autoincepator (04.02.2008, 09:58)Fratilor, o treaba e clara ! Fiatul nu se va ridica NICIODATA la calitatea si fiabilitatea masinilor nemtesti!!!NEVER EVER !!! Va spune un (fost)proprietar de VW productie 1978. Masina merge beton si la ora asta.I-am schimbat motorul original de 1,6 benzina cu unul de 1,8(tot benzina),motorul de 1,8 fiind productie 1993.S-a potrivit perfect pe cutia veche(in 4 tr.) ,fara nici un fel de modificare.Mai mult de atat,motorul masinii este longitudinal iar cel "nou" e transversal(luat de pe un Golf,cu cutie in cinci trepte).Masina are pe ea scaunele originale,in stare f. buna, cu reglare pe inaltime...Astea sunt masinile nemtesti...Daca asiaticii nu aveau o politica asta furibunda de cucerire a pietelor, tot nemtii ar fi ramas "FRUNCEA" de acum intr-o mie de ani...AMIN"1. daca i-ai schimbat motorul imi e clar ce masina extraordinara conduci.2. Ia da un google si vezi cine face motoare diesel pt bmw, si apoi vezi acel motor diesel de cine este conceput.3. Fiat face masini frumoase, masini civilizate pt tari civilizate. Nu sunteti in stere sa concepeti asta pentru ca sunteti spalati pe creier de atatea jeguri nemtesti.4. Nu inteleg frustrarea unora care n-au bani nici de Logan, dar isi dau cu parerea despre marci si modele care nu le-au condus vreodata.5. Sunt posesor de Fiat Stilo, am avut Punto si urmatoarea cu siguranta va fi Croma.p.s. Nu-s fratele tau.
-
titel, marţi, 05.02.2008 08:51bv ionut esti varza
am avut un punto 1,2 16 valve 80 cai , masina ma servit cu bine pana la 40 mii km , insa ce citesc pe aici imi provoaca un ras isterical! sa compari fiatul cu mercedesul cu bmw cu audi chiar si cu vw...intrece absolut orice logica!! ionut ziceai ca ai avut punto :ai sesizat vreodata ca stalpii erau neimbracati??ca "panza" plafonului era mai mizera decat cea de la logan???plasticele alea oribiele le-ai vazut???si dc tot ai stilo spune-mi de ce se vad suruburi pe fetele usilor??CURIOZITATE :CITROENUL SI FORUL AU DE 3 ANI UN MOTOR 1,6 DE 110 CAI CE A ADUS FIATUL NOU??INK 10 CAI DIN CIP???DUPA 3 ANI ??PARCA ZICI CA AU REVOLUTIONAT MOTORUL DISEL! nu vin sa denigrez marca fiat aici dars a dam cezaruilui ce e al lui!! m-am servit de acea maisna 3 ani cu bune cu rele dar nu incep sa imi ridic in slavi "copilul" , ma bucur ca am ceva mai bun in momentul de fata (nu sunt sigur dar mitshu are un 1,5 de vreo 100 cai???)
-
vasilievici, marţi, 05.02.2008 09:41wow
Many Audi enthusiasts claim that the Audi 100 TDI was the first turbo charged direct injection diesel sold in 1989, but actually it isn't true, as the Fiat Croma TD-i.d. was sold with turbo direct injection in 1986 and two years later Austin Rover Montego. What was pioneering about the Audi 100, however, was the use of electronic control of the engine, as the Fiat and Austin had purely mechanically controlled injection. The electronic control of direct injection really made a difference in terms of emissions, refinement and power. inginerii de la audi lucrau de ani buni la acest motor si au vrut sa il scoata cum trebuie...
-
ss, marţi, 05.02.2008 16:48pt. jiji
1.se pare ca nu intimplator iti zici jiji.se pare ca modelul tau este jiji ala pe care il stim toti in termen de exprimare.2.sa participi singur cu un model in cursa cred si au ca a cistigat(Audi TDI).3. Cum spuneam , nemtii se pricep la motoare, nu-i bai dar sa crezi ca sunt singurii .... poate e mai bine asa pt unii. Nu trebuiesc luminati cu forta, tara are nevoie si de pr....ti. 3. Cei care au motoare tdi de la vag, de ce nu spun si cum se aude huruitul afara sau mai rau, in interior, tremurul masinii cu acest motor, consumul mai mare, pe scurt, intretinerea mult mai scumpa, fumul lasat in spate,care este de departe mai mult si mai negru decit la multe alte tipuri de motoare diesel,consum exagerat de ulei, nu esteposibil sa dea in manualul masini consumul de ulei de 700 -1000ml la 2000 km, nici o alta marca nu specifica asa ceva si nici nu se intimpla asa, deci mai au si neajunsuri, nu numai puncte forte .....etc.4. e bine sa fim obiectivi, zic eu
-
cristi, marţi, 05.02.2008 21:14diesel
numai experti pe aici... ca sa faci un diesel silentios e nevoie numai de un catalizator eficient, de filtru de particule si de o insonorizare buna, si pe urma poti modifica softul pt a reduce zgomotul, de aia mercedes e mai silentios ca renault de exemplu pt ca folosesc metode mai scumpe de a reduce poluarea (ca atunci cand reduci emisiile poluante implicit deteriorezi zgomotul, nu cred ca stie asta cineva). in plus toate motoarele diesel common rail au probleme in timp (mai devreme sau mai tarziu) datorita calitatii motorinei romanesti care contine apa si corodeaza pompa de inalta presiune si pe urma injectoarele, deaceea vechile tdi (nu cele cu pompa injector) erau asa fiabile (pt ca nu erau fine), in ziua de azi datorita normelor de poluare foarte stricte a fost nevoie sa se utilizeze sisteme care asigura finete (pana la 4 injectii pe ciclu) dar care sunt mult mai sensibile. si cum spune si ss, nu e normal ca o masina noua sa consume ulei!!!
-
cristi, marţi, 05.02.2008 21:35diesel
pentru cei care isi fac asa numitul chip tunning: nu mai fiti tantalai ca scoateti nu stiu cati cai din motor pt. ca fiecare motor e facut sa reziste la niste temperaturi si presiuni, deci cand cresti puterea implict cresti si presiunea si temperatura din cilindru rezultand o uzura mai rapida a motorului si a altor componente ale lui (turbina), iar daca deja ati facut asta va recomand sa schimbati uleiul si filtrele mai des (max 7000km) pentru ca la o putere mai mare din arderea motorinei rezulta particule de carbon care intra in ulei si pe urma corodeaza axa cu came, scaunele de la supape, vibrochenul, axul turbinei si celelalte piese care sunt lubrifiate de ulei...
-
ben, miercuri, 06.02.2008 13:47am trait sa aud ce a zis si 'ss'
mai..'ss'...imi pare rau de tine dar cred ca pana cum ai condus numai biciclete daca ai zis ca firme ca Lincon,Opel,Saab sunt echipate cu motoare de fiat..poate aceste firme echipeaza machetele cu motoare de fiat..asa te cred si eu..si sa iti mai zic ceva zimi o masina italiana buna inafara de capitolul de aerodinamica??tema pt acasa..bbye
-
ben, miercuri, 06.02.2008 13:56pt ss
apoi sa iti mai zic ceva..daca si motoarele TDI sunt greu de intretinut atunci eu ma profilez pe biciclete(pegasuri)..Am avut un golf 4 si a avut 400.000 si eu iam facut in ro 200.000km si nu iam schimbat nimic inafara de distributie,pompa apa si filtre..recunosc ca toate TDI papa umpic de ulei dar nui o problema asta...merita sa pape ca te tin pana te saturi asa ca..in afara se aude galagie de la motor dar inauntru ce se mai aude??si au un consum super mic ce mai vrei??u iati Dci de la renault care nu te tine nici 300.000 fara sa nu schimbi injectoarele pe el.bbye
-
SS, miercuri, 06.02.2008 16:44diesel
Nu-i bai sa consume un pic de ulei? pai aerul pe care il respiri cind te duci la portbagaj nu il respiri? eu cred ca este o diferenta intre poluarea fara ulei si cea cu ulei. Mai nou este si un scandal in ceea ce priveste consumul si cantitatea de co2 emisa de masini, iar principalii suspecti in acest scandal sunt chiar producatorii nemti de masini, nu singurii bineinteles, dar principalii. in ceea ce priveste km parcursi cu un motor, este discutabil. Principalul actor este soferul, in functie de stilul de mers si de cit de mult se tine de programul de service. Orcum, in materie de diesel-uri, eu zic ca nu nemtii sunt virful tehnologiei astazi, mai ales nu maotorul TDI. O discutie aparte este CDI-ul de la mercedes, zic eu, care nu intimplator urmeaza alta cale decit VAG sau BMW, dovada si motoarele care trag altfel deci cele mentionate mai sus.In ceea ce priveste calitatea modelelor italiene, este adevarat ca poate sunt ceva mai slabe, dar sa fim seriosi, nici nu costa cit omoloagele nemtesti. Se adreseaza altui segment de cumparatori.Cit despre Marcile mentionate ca ar folosi motoare fiat pe modelel diesel, poate ca ar trebui sa faca o documentare mai atenta si apoi sa vorbeasca. Stiu ca adevarul doare dar este adevarul. SAAb, OPEL, SUZUKI, LINCOLN, chiar au motoare FIAT.
-
heil, joi, 07.02.2008 08:30ss cretin
wow opel...ce marca de lux la nemti, wow suzuki..., wow lincon cand zici opel parca zici mercedes ,cand zici suzuki poarca vorbesti de honda etc CATI ATI MERS CU UN 3.0 TDI DE LA VAG???? STITI CA E C-R????suna ca un benzinar aproape, cati din voi stiti ca pompe duse nu consuma ulei(fost proprietar) cum va cacati voi pe aici pe voi???ce stiti voi e partial adevarat :PANA LA PRIMUL SACHIMB DE ULEI MAISNA CONSUMA 1L DE ULEI !!! PE URMA MAX 300-400 ML(va spune unul care a avut passat de 280 mii km)
-
ss, joi, 07.02.2008 09:56PT Incapatinati(orbi de nemtesti)
On 25th January 2006, Volkswagen announced it will be dumping its line of TDI diesels [‘pump duse’] by 2007 and switching to a common-rail design for all of its oil-burners, with annual production of the new engines totaling over 2 million units. This announcement can probably be taken as evidence that mechanical diesel injection has reached its practical limits, despite the relatively high level of refinement that VW has achieved using the technology.Vezi "fiabilitatea" 2.0 TDI de pa passatul nou. Cica common rail, dar nu ii vezi numarul de fumul pe care il scoate. DAca nu credeti, intrebati reprezentanta. Vorbim documentat, nu de la prieteni care povestesc. Sa spuna numai cei care chiar au mers sau au avut un anumit model de masina.Apropos, stiti ce inseamna in traducere Volkswagen?Valabil numai pentru unii, se stiu singuri.apropos, 3.0 tdi era si singurul motor common rail la vag, si mai surprinzator, nu ceilalti producatori se apuca sa faca PD ci VAG sa faca common-rail, deci....? cred ca am spus totul PS asta va enerveaza de fapt cel mai rau, pe fanii de nemtesti , a se citi de vag. (alti posesori nu par asa vehementi ca cei cu vag)
-
stiati ca...., joi, 07.02.2008 11:43motoare fiat
....1,9 multijet pr Bravo dezvolta 150cp(vezi vw 2,0 140cp)2,4 multijet-210cp pe Alfasi lista continua......mai interesativa si voi.......atotstiutorilor.Si acum vb de motoare din grupul fiat....Lancia Delta Integrale,care a spulberat tot in raliuri,avea motor de 1,6 benzina si 600cp,da ati citit bine 600cp,nu credeti ,interesatica.........asa ca..............no comment
-
ss, joi, 07.02.2008 15:59titel
sa nu vorbim de fanii fiat (vb de tot grupul) care parca ar avea cine stie ce masini din clasa de lux , in caz ca nu stiai exista si motoare 2.0 de 170(dc un producator poate oferi o paleta mai mare de motorizari cred ca e de bine-au si ele targeturi diferite ..unii vor putere unii vor consum), ss ce vezi tu pe strada sunt masini rupte pe afara ...lasa-ne cu faze ca intreba reprezentanta..chiar dc ar fi asa bineinteles ca nu ar recunoaste dumb ass! , intereseaza-te mai bine !orice disel vag de peste 3000 cme e c-r , vag-ul renunta la pd pentru ca sunt singurii care au dezvoltat aceasta tehnologie si normal ca este mai greu sa o intreti financiar vorbind ,au trebuit dezvoltate 3 generatii c-r ca sa se ajunga la performantele pd-ului, presiunea din rail abea acum egaleaza presiunea pd-ului..(poate gandesti si tu mai bine si nu esti mai hitlerist decat mussolini), vezi ca exista si un 1,9 pe golf 4 ;) din 2001 si vezi ca exista si un lancia 2,4 de 130 cai http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=82357
-
titel, joi, 07.02.2008 17:15l.e
1,9 pe golf 4 4-motion de 150 cai , sa nu uitam de bugatti veyron din grupul vag (si sa nu imi zici ca motorul ala dezvoltat timp de 5 ani de vag eitalian la baza =)) ) sa nu uitam de r10 castigator la le mans ( tot vag saracul) sa nu uitam ca vag-ul a cumparat lamborghini de la niste indonezieni si la pus pe picioare ( cu un motor v10 dezvoltat in the house si cu regandirea de la 0 a acelui v12 antic si de demult de pe modelele mai vechi lambo-diablo) ...mai nou vag-ul revigoreaza marci italiene ce se indreptau sigur spre faliment Deci cum sa pui egal intre fiat si vag ,intre fiat si bmw ,intre fiat si mercedes???ferrari..da are si fiatul actinui acolo si face dion grupul insa ei isi dezvolta singuri motoarele fara aportul vreunui inginer de la fiat , fara nici un fond de la fiat
-
cbd, marţi, 12.02.2008 23:13Fiat Bravo 1.9 -150 cp
Plin de interes, am facut si eu un drive-test cu versiunea asta si inafara de design si interior placut, partea dinamica nu m-a impresionat, reprizele motorului, in ciuda cifrelor de putere/cuplu nu te infig in scaun iar directia excesiv de asistata este moale si imprecisa chiar si cu modul "city" deconectat, o manevra de evitare brusca a unui obstacol sau doar trecerea mai din scurt de pe o banda pe alta la viteza mai mare genereaza un balans lateral ingrijorator al masinii, lucru neplacut si absolut nepotrivit pentru o masina cu oarecare pretentii de sportivitate. Din punct de vedere al directiei, ca precizie / feedback / stabilitate aceasta masina mi se pare cu cel putin o generatie in urma fata de alte compacte contemporane.. Este pacat ca baietii de la Fiat au facut o masina care sa arate bine, sa emane sportivitate dar... doar pe post de bibelou.. Daca aveti sperante de mai mult va rog sa faceti mergeti la un drive-test..
-
dec, miercuri, 27.02.2008 11:58fiat
Degeaba spuneti voi ,''nemtii'', ca fiaturile nu sunt bune, numai din auzite .A zis bine cine a zis ca nu aveti bani nici de loganuri si umblati cu gunoaiele nemtesti. O masina nu o iau doar sa ma dau mare, (asta daca nu am 'buba'la cap), ci o iau pt confort, siguranta, consum mic, poluare, motor fiabil, exact despre ce era vorba in articolul despre fiat. Nu o iau ca sa plec primul de la semafor, ca sa fac depasiri slalom, sau sa fug cu peste 150 km pe ora. Incercati sa faceti un drive test cu un bravo pe motorina, apoi cu un linea pe motorina (1,3 multijet-90CP),si apoi veniti si mai scrieti pe pagina asta.
-
Ionut, sâmbătă, 02.08.2008 17:30Obiectivitate
Obiectivitatea consta in compararea masinilor de aceeasi clasa, nu sa ajungi sa dai exemple gen R8. O coparatie pertinenta ar fi Grande Punto vs. Polo. Bravo Versus Focus. Si nu uitati de buget si intretinere. Nu poti arunca cu noroi sau ridica in slavi o marca luand in considerare doar un aspect sau doua. Trebuie vazuta imaginea de ansamblu.
-
lupu, duminică, 08.03.2009 01:30
ma gandesc sa-mi cumpar un Bravo , ce motorizare ar fi recomandata ,gandindu-ma la consum si poluare si faptul ca trebuie sa parcurg distante lungi .
-
Marian, marţi, 12.02.2013 21:10
Eu zic sa comenteze cei care au avut si au FIAT, Pentru ca 90% din cei de aici isi dau cu parera ca orice roman care a auzit el.. de la unul care si el a auzit de la altul... ca FIAT e slaba. Vorbiti in necunostinta de cauza.. Problema e romaneasca, pentru proprietarul care isi cumpara masina si nu are bani de service sa schimbe totul la timp !!! Cati din care posteaza aici isi permit sa isi duc masina la service ? Majoritatea se carpesc prin spatele blocului achizitionand piese de calitate inferioara ( ca doar sunt ieftine).. si apoi dau vina pe MARCA.(valabil ptr toate marcile) Ca doar asa suntem noi ne luam masina de toti banii dar cand vine vorba de service...nu avem bani...cautam mereu ieftin.. cat mai ieftin. Cei care se regasesc in cele mai sus sunt problema.. nu marca nu masina nu producatorul.
-
Gabi, vineri, 23.08.2013 03:47
Prefer 1.3 multijet de la Fiat si Opel, fata de 1.6 tdci de la Ford, Peugeot, Citroen si Volvo, pentru consumul urban si amplasarea normala a filtrului de ulei si a filtrului de polen. La 1.6 tdci filtrul de ulei se schimba greu, cu ridicare pe elevator si slabire conducte... se pere de la turbo. 1.3 multijet are un consum urban mai bun, nu consuma ulei, distributie pe lant si ca posesor de 1.3 multijet si 1.6 tdci tind sa cred ca este cel mai bun diesel. Sa nu mai spun ca la Ford si Opel tabla e mai proasta ca la Fiat iar la Focus apa din precipitatii se duce direct in usi ceea ce face sa nu poti folosi functia de stergere a chederului , pt a vedea in oglinda retrovizoare laterala. Oricum cred ca orice diesel este bun in oras daca nu este prea herculian, daca nu are FAP si turbina cu GV.
-
rotty, vineri, 28.03.2014 01:40
"fiat nu se va ridica niciodata la fiabilitatea masinilor nemtesti"......poftim ???...fiat (alfa, lancia) nu tre' sa se ridice niciunde pt ca sunt mult peste nivelul nemtilor(ca motorizari vorbind). cine a luat de la cine motoare, italienii de la nemti sau viceversa?...tocmai ai gasit si raspunsul la nedumerirea ta..... probabil te referi la 1,9tdi, cel mai fiabil motor diesel, ziceau unii, ma si umfla rasul... motorizarile astea (fara mici diferente) le puneau italienii prin anii 86 pe masini ! orice 1,9 tdi este DEZUMFLAT la 2-300.000km ! ca el se taraste pana la 5-600.000 asta-i alta mancare de peste! nu tre sa ma crezi pe cuvant, du-te acasa, trage capota cu motorul pornit, si scoate busonul de la ulei....si daca nu ti-a zburat deja busonul pe sub masina pe undeva, din cauza compresiei de carter, da-mi voie sa te felicit, ai un 1,9 inca bun. compresie de carter, fum ,consum ulei, motorina cursa pe la injectoare si ulei pe la capac , cam asta-i fiabilitatea :) sau poate ai un 2,5 "fiabil"....:) ok, scoate siliconul din usa si da-i repede la injector ca iarasi curge si nu uita sa-i bagi ulei 2t in motorina ca am auzit ca pompa pica pe la 200.000......si axele cu came(pana in 2005) is cam scumpe 1200 euro. cu consumul, in schimb, n-ai treaba, undeva la 12% egal, in oras, afara....povesti din alea cu 8% am mai auzit.... tddi si tdci sunt bunicele, da'....ai grija sa nu-i schimbi bateria ca uita prostu' tot ce-a invatat pana atunci:) ....tre invatata cheia, tre mers constant la 2000 de ture sa-nvete sa ridice geamurile, etc.... dti-ul e prietenul meu cel mai bun :)...am auzit ca si asta-i foarte fiabil:) o fi daca-i schimbi bujiile incandescente in fiecare an, retururile la motorina la 6 luni ca-s din cauciuc, daca nu-i schimbi filtru de motorina( ca nu mai porneste neam !!!), numai trasa.....nu-i pompa in rezervor, n-are pompa de amorsare, deci, ca sa-i schimbi filtrul de motorina tre nush ce instalatie ce tine filtrul in sus....hai ca ma doare capu'. toate filtrele au cate 2 garnituri (mare si mica) sa aibe pe unde sa traga aer fals:) ,.filtrul in carcasa de plastic care se poate ondula si iar trage aer fals...pe motor nici nu mai stii ce smegma este acolo....motorina din retur cu ulei de pe la capac si multa, multa compresie de carter ! cam asta-i fiabilitatea masinilor nemtesti! nu mai vorbiti aiurea daca nu sunteti in cunostinta de cauza! ultimul diesel bun facut de nemti este 1,6 diesel de pe golf 2 ! ah pardon , scuze, uitasem de pompe diuse :)) TOTALSCHADEN !!! ...am si un 2,4 jtd...bineinteles n-are gram de scurgeri de niciun fel, scoti busonul nu are nicio reactie, parca n-ar fi desfacut. asta iarna(-7,-8C), m-am urcat in ea si am dat direct la cheie, obisnuit fiind cu un benzinar. a invartit de 3 ori si-a pornit. am schimbat si bujiile incandescente, era buna una din 5 ! si mi-a zis cine le-a schimbat ca is de cand ii masina, n-au fost schimbate niciodata ! am lasat-o fara baterie 3 zile, n-a uitat nimic nu-i tampita! doar cd code. schimb filtru de motorina in 10 min si am plecat in germania ! si...cam asa sunt toate jtd-urile, am avut multe si am vazut si mai multe. cam asta numesc eu fiabilitate ! dieselul trebuie sa porneasca din compresie ! da' tu, nu tre sa ma crezi pe cuvant....coboara dimineata in parcare sau in curte si da-i la cheie fara sa tii pe bujii ( nu ca sa demonstrezi ceva, ci pur si simplu, ca sa stii ce masina ai), si-atunci, cu siguranta, vei fi mai rezervat in afirmatii ! p.s. nu intentionez sa intru in polemici de orice natura cu nimeni ! sunt doar in trecere, ca o ploaie rece de vara !
-
razvan, joi, 16.04.2015 02:23
Am 2 masini: o Alfa Romeo 156 1.9 jtd cu 800 mii km si un 147 1.6 ts cu 350 mii km.
-
Bogdan, sâmbătă, 16.11.2024 17:34
Citesc și mă minunez. Nu știu cu ce mașina vreți unii dintre voi să comparați un fiat bravo dar pot sa spun că sunt posesor și de un fiat bravo din 2012 cumpărat aproape nou la 17 mii km și nu am întâmpinat nici un fel de problema majora in ceea ce privește motorul,transmisia,senzori și chestii costisitoare. Am investit in mașină extra o suspensie sportivă,un sistem de frânare de la brembo,anulat filtru de particule și egr,o evacuare dubla + un soft safe! Sunt foarte mulțumit de mașină că și mașina daily și chiar și în numeroase concedii timp de mulți ani!
Citeste si
-
NEW_DRIVETEST | joi, 4 decembrieAtac la varfHyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. Citeste tot
-
NEW_DRIVETEST | sâmbătă, 22 noiembrieDiferente si contrasteIslanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. Citeste tot
-
NEW_DRIVETEST | miercuri, 19 noiembrieFocusul pe GolfNoul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. Citeste tot
-
NEW_DRIVETEST | marţi, 18 noiembrieAutomarket a testat noul Renault Megane!Automarket a testat in Spania ultima generatie Renault Megane. Expresia de ordine: design la superlativ! Citeste tot
-
NEW_DRIVETEST | luni, 17 noiembrieSprechen Sie francais?Tehnologia germana si imaginatia frantuzeasca haute couture pot naste produse simpatic de inalte din punt de vedere calitativ. Iar noul Citroen C5 este exemplul perfect. Citeste tot
sunt tari baietii pe diesel, tre sa recunoastem