10 dovezi clare că Volvo nu (mai) este o "marcă de pensionari"

Publicat marţi, 23.02.2016 08:30 de Mircea Meşter

Volvo a trecut în ultimii ani printr-o schimbare radicală de poziționare și de gamă. Iar noile modele din gama suedezilor reușesc să ne arate că un brand care acum 8 ani a trecut pe lângă dispariție s-a repliat și devine o alternativă reală la brandurile premium germane.

Sunt etichetele pe care le întâlnești cel mai des atunci când se vorbește despre modelele Volvo. "Mașini de pensionari" și "Mașini pătrățoase". Pe de o parte e ușor de înțeles: într-o țară în care siguranța este în fundul priorităților majorității șoferilor, aplecarea pe care marca suedeză a avut-o încă din anii '50 spre zona de siguranță poate părea o ciudățenie pe care n-o pot înțelege decât cei care au trecut prin viață și care nu mai au chef să profite de "bucuriile vieții", cum sunt turațiile și viteza maximă indicată de cadrane.

Într-o țară în care se vând cu succes de ani buni "cotoare" de centuri la intersecții, e greu să te prinzi de ce o marcă ar putea să investească miliarde de euro în dezvoltarea unor sisteme care au rolul de a salva viața celor din mașină și celor care se află în jurul mașinii.

Unii se mândresc cu centura de siguranță. Noi avem alergie la ea.

Mai mult, după ce Ford a decis să renunțe la Volvo pentru că americanii au înțeles că au ajuns într-un punct în care nu se prea pricep să ducă marca suedeză mai departe, mulți le-au cântat scandinavilor prohodul. Spre deosebire de soarta crudă a celeilalte mărci suedeze de tradiție, Saab, Volvo a fost cumpărată de Geely, o companie chinezească care a înțeles că investițiile în imagine, siguranță și viitoare modele pot să aducă bani frumoși în condițiile în care vorbim de o marcă de care europenii sunt atașați. E mult mai ușor să faci bani dintr-un brand deja cunoscut decât să investești într-un proiect despre care nu vei ști niciodată dacă va avea succes. 

Noul Volvo V90

Iar chinezii de la Geely au gândit perfect această mutare, pentru că nu au făcut decât să investească, fără să se amestece în conceptul mărcii. Au dublat efectivele de oameni care lucrează în cercetare și dezvoltare la Goteborg, în Suedia, iar fabricile în care Volvo produc mașinile pe care le vând în Europa, una în Goteborg și alta în Gent (Belgia) au fost resuscitate. Rezultatul se vede la doar câțiva ani distanță: Volvo a reușit să-și bată recordul all-time de vânzări la nivel mondial în 2015, record care în 2016 va cădea din nou. Este dovada faptului că, dacă mizezi pe lucrurile la care te pricepi, treaba poate să funcționeze la parametri maximi.

Noul Volvo XC90.

Și totuși, ce trebuie să facă Volvo pentru a scăpa de eticheta de "marcă de pensionari" pe care chibiții de spălătorie continuă să le-o lipească suedezilor? Ei bine, mai nimic. Pentru că scandinavii au deja toate argumentele pentru a demonstra că vremurile în care mașinile lor erau plictisitoare au trecut de mult. Și că viitorul ne rezervă surprize extrem de interesante venite dinspre o marcă europeană specială. Am pus cap la cap 10 dintre cele mai clare argumente de acest tip și vedem cum s-a adaptat Volvo generației noi de clienți.

1. Design avangardist

Începând cu lansarea lui XC60 - SUV care anul trecut a fost cel mai vândut din segmentul său în Europa, Volvo a renăscut la nivel estetic. Perioada de tranziție a avut vârful în lansarea lui V40, un hatch compact care le-a confirmat tuturor faptul că la Goteborg nimeni nu glumește cu viitorul. Apoi, odată cu lansarea noului XC90, lucrurile au luat o întorsătură cu adevărat spectaculoasă. XC90 este unul dintre cele mai atrăgătoare SUV-uri full-size din Europa, oferind un amestec excelent de linii tradiționale Volvo și elemente noi care se vor regăsi pe întreaga gamă a mărcii suedeze. Evident, laitmotivul este "Ciocanul lui Thor", forma luminilor LED desenate în blocurile optice frontale, care face ca modelele brandului nordic să poată fi recunoscute oriunde, oricând.

De altfel, liniile lui XC90 au fost duse mai departe pe sedanul de segment mare S90 și pe break-ul V90, care va fi dezvăluit oficial în 1 martie la Geneva, despre care cititorii Automarket spun că este unul dintre cele mai atrăgătoare break-uri pe care le-au văzut produse în serie. De altfel, povestea design-ului modelelor de generație nouă Volvo este mult mai complexă. Vă provoc să găsiți 5 minute libere pentru a citi o analiză în detaliu a noului V90 scrisă pe Reddit de un specialist în design auto. Vei înțelege mult mai ușor DE CE îți plac liniile noilor modele Volvo. 

Linii elegante care nu au cum să te lase indiferent. Volvo S90 a fost lansat la Detroit, are premiera europeană la Geneva și vine în România în această vară.

2. Tehnologii prezentate între tineri

Pensionari, zici? Fii atent: Volvo este prezent de vreo trei ani încoace, alături de o mână de alți constructori (Ford, Audi și BMW obișnuiesc să iasă în piață astfel) la toate evenimentele importante din zona IT/Technology, reușind să semneze o serie de acorduri extrem de interesante cu nume mari ale industriei (cum ar fi Microsoft sau Ericsson) în vederea integrării corecte pe mașini a unor sisteme pe care nu le mai are nicio marcă auto de pe piață. Iar lista e destul de bogată.

De exemplu, la Mobile World Conference din Barcelona 2016 (MWC este considerat cel mai important eveniment de profil care are loc în Europa), eveniment care se desfășoară în aceste zile, Volvo a anunțat integrarea globală pe modelele sale de familie recentă (XC90, S90 și V90) a aplicației de muzică online Spotify ca aplicație nativă desenată special pentru a se integra corect pe ecosistemul digital al noilor modele Volvo. Acum câteva zile, Volvo anunța că va fi primul brand auto care renunță la cheia clasică în favoarea unei aplicații de mobil care va avea exact aceleași funcții și mai mult decât atât. 

Și nu e tot. Volvo merge mai departe în integrarea tehnologiei prin dezvoltarea unor sisteme care le fac viața mai ușoară celor de la volan. Dacă ai un Volvo vei putea să vorbești cu mașina, de exemplu.

2017. În loc de cheia clasică, Volvo îți oferă alternatiuva unei aplicații care face fix aceleași lucruri.

3. "Nimeni nu va muri într-un Volvo în 2020"

Am mai spus-o de câteva ori: este cea mai puternică afirmație pe care un constructor auto a făcut-o în ultimele zeci de ani în această industrie. Să ai atâta încredere în ceea ce dezvolți în următorii ani încât să spui negru pe alb, asumat, că mașinile tale vor fi în stare să evite accidentele mortale? Ei bine, da, asta este atât o dovadă de curaj, cât și un argument serios în ceea ce privește faptul că Volvo are de gând să facă lucruri mari în zona siguranței.

De fapt, siguranța este un domeniu în care Volvo investește adânc de vreo 50-60 de ani. Suedezii au început cu centura de siguranță, element pe care l-au oferit gratuit tuturor celorlalte mărci interesante tocmai pentru că potențialul său de a salva vieți a fost și este imens. Astăzi, pe noul XC90, Volvo a ajuns să dezvolte sisteme care recunosc bicicliști, animale, pietoni și alte obstacole urbane și care frânează automat în cazul în care cel de la volan nu este atent.

Par chestiuni normale în 2016 pe mașini, însă prin 2011-2012, când Volvo a montat sistemul City Safety pe modelele proprii, era o premieră mondială. De fapt, Volvo e întotdeauna cu un pas înaintea celorlalți în ceea ce privește sistemele de siguranță activă care au capacitatea de a preveni accidentele sau de a le limita efectele. Am asistat acum un an și ceva la un crash-test live desfășurat chiar la Goteborg în care Volvo ne-a demonstrat că XC90 are două elemente care le lipsesc celorlalți: unul este capacitatea mașinii de a recunoaște marginea șoselei și faptul că iese de pe asfalt, pregătindu-se din timp de un eventual impact. Al doilea este modul în care pasagerii sunt protejați în cazul unei ieșiri în decor. Astfel, Volvo a inventat implicit un fragment metalic vertical deformabil montat în scaun care preia șocurile verticale care ar apăsa asupra coloanei vertebrale a unui pasager atunci când mașina cade într-un șanț, de exemplu. Un detaliu.

XC90 în timpul unui test intern de răsturnare.

Per total, acestea sunt preocupări care pe lista altor mărci se află la "și altele". Sau, eventual, la capitolul "chestiuni care trebuie făcute din obligație". Până una-alta, Volvo are asta în ADN și declară răspicat că nu se raportează la testele EuroNCAP (pe care oricum le trece cu brio fără griji) pentru că ele reprezintă "examene cu subiectele știute dinainte". "Pe noi ne interesează mai mult ca mașinile noastre să-și protejeze ocupanții în cazul unui accident real", spun oficialii unei mărci care trimite echipe la accidentele care au loc în Europa în care au fost implicate propriile mașini pentru a studia fenomenele fizice care afectează pasagerii. Scopul? Găsirea unor soluții reale la orice fel de problemă la fel de reală apărută în cazul unui impact. 

4. Interioarele: pur și simplu calitate

Dacă treci în viitorul apropiat pe lângă un showroom Volvo și ai 5 minute libere, oprește și intră în noul XC90. O să descoperi o lume diferită față de ceea ce știi de obicei de la mărcile rivale și nu numai. Totul este foarte simplu, dar fără a fi simplist. Curat și "legat", cu influențe clare scandinave. Interiorul unui Volvo de generație modernă este echivalentul lui Roger Federer: elegant atât în costum, cât și în șort și tricou. 

Dacă ai intrat vreodată într-un magazin Ikea și ai studiat puțin produsele desenate de designerii scandinavi, ai observat cu siguranță faptul că creativitatea nordică se bazează pe două elemente de bază: modul în care oamenii profită de puținele elemente pe care le au la îndemână acolo și naturalețea simplității. Pe scurt, produse simple dar ultrafuncționale create din elemente de bază.

Lemn, piele, aluminiu. Cele trei elemente pe care le vei vedea în majoritatea exemplarelor XC90. Asamblate perfect, fără excepție, cu atenție la detalii în adevăratul sens al expresiei, totul într-o atmosferă care poate fi caracterizată cel mai bine de un singur termen: relaxare. Te simți ca la spa, cu mențiunea că masajul e element opțional.

5. O orchestră personală

Nu plecăm din interiorul noilor modele Volvo fără a aduce în discuție un aspect care element care apare în multe mașini prezentat ca premium sau "High Fidelity": sunetul. Ei bine, sistemul de sunet semnat de o companie britanică relativ mică în comparație cu "monștri" precum Bose sau Harman Kardon reușește să fie unul dintre cele mai bune pe care le veți găsi pe piață. Dacă nu cel mai bun. Bine ați venit în lumea Bowers & Wilkins.

Am testat multe mașini în ultimul deceniu, cu valori care au variat între 6000 și 400.000 de euro, însă în puține dintre ele am găsit calitatea fabuloasă a sunetului pe care am experimentat-o într-un Volvo XC90 T8 (versiunea hibridă) într-un test care a avut loc recent în Germania și Austria. Pachetul audio îți reconfigurează total concepția asupra muzicii, oferindu-ți o experiență senzorială de excepție.

Sunt un fan al muzicii de calitate fără a avea pretenții de expert, însă atunci când o melodie pe care ai ascultat-o de câteva zeci de ori în diferite ipostaze și pe diferite tipuri de difuzoare îți face pielea de găină, înseamnă că oamenii care s-au ocupat de sistemul audio al lui XC90 și-au făcut treaba și mai mult decât atât. pe XC90, sistemul audio este compus din 19 incinte acustice dublate de un amplificator Harman cu 12 canale care "scoate" 1400 W.

6. Un display care schimbă regulile

După ce Tesla Motors a inițiat moda display-urilor imense dispuse vertical, unii constructori au priceput mesajul dat de reacțiile pozitive ale clienților și s-au adaptat rapid la cerințe. Volvo a fost printre primii producători din "industria clasică" interesați de subiect, suedezii introducând pe XC90 și apoi pe S90 și V90 un display sensibil la atingere montat vertical care seamănă cu o tabletă de calitate atât la nivel grafic, cât și funcțional. Se mișcă spectaculos de rapid indiferent de gesturi (swipe, pinch și alte astfel de gesturi tactile care au intrat în obișnuința oricârui utilizator de device electronic) și este extrem de ușor de "învățat", pentru că toate funcțiile mașinii se desfășoară efectiv pe trei ecrane între care navighezi rapid.

Volvo a reușit să adune într-o soluție tehnică de excepție atât grafica pe care o cer clienții premium, cât și funcționalitatea. Iar display-ul oferit de Volvo pe modelele sale este ușor de înțeles și de adoptat, deci este varianta perfectă pentru o mașină. Peste toate, însă, pachetul infotainment al celor de la Volvo este original și nu seamănă cu nimic din ceea ce exista până acum la BMW, Mercedes, Audi sau la ceilalți concurenți de pe piață. 

7. Maternitatea suedeză de motoare

O marcă "dedicată pensionarilor" nu ar pune mare preț pe motorizări și le-ar schimba doar atunci când e nevoie. Ei bine, după ce s-a rupt de moștenirea Ford, Volvo a investit în primul rând într-o familie modernă de motoare care să populeze modelele ce urmau să completeze gama nouă a familiei suedezilor. Cuvântul de ordine: turbo.

Sub denumirea comercială Drive-E, Volvo a lansat diferite versiuni ale unui motor pe benzină de 2.0 litri, dar și diverse variante de putere ale unui motor 2.0 diesel. Extrem de flexibile, noile motoare dezvoltate 100% in-house de Volvo profită de ultimele tehnologii din domeniu și urcă până la 320 CP în cazul versiunilor pe benzină (2.0 Twin-Turbo în versiunea T6) sau până la 225 CP în cazul versiunilor diesel (D5). Cu sau fără tracțoiune integrală, în funcție de versiune. Evident, plaja de puteri în care vor fi declinate cele două motoare este una mai largă și urmează să fie dezvoltată pe măsură ce Volvo începe să coboare cu lansările în zona modelelor din gama 60 (S60, V60, XC60) și 40 (S40, V40 și XC40) după reînnoirea completă a gamei 90 (XC90, S90, V90).

Bonus: transmisiile automate "bătrânești" ale gamei vechi au fost înlocuite de cutii japoneze cu 8 trepte semnate de Aisin care-și fac treaba excelent. Nu neapărat ca-n cazul transmisiilor sportive dezvoltate de BMW sau Porsche, însă în mod sigur mai bine decât în cazul majorității celorlalte mărci de pe piață.

8. O familie nouă, dedicată tinerilor

Dacă Volvo s-a remarcat pe piață ca o marcă dedicată familiștilor, următorii ani vor avea în prim-plan modele care vor aduce clienți noi și foarte tineri în rândurile mărcii suedeze. Dacă V40 primește în această primăvară un facelift care-l va alinia la standardele vizuale ale actualului XC90 în zona frontală, anii următori ne vor face cunoștință cu noile S40 și mai ales XC40, modele care vor avea rolul de a aduce clienți noi pentru brandul scandinav.

Volvo V40 și V40 Cross Country vor primi în această primăvară un facelift.

S40 va readuce în scenă un model regretat de piețele pe care berlinele sunt la mare preț, așa cum este și cea din România, iar XC40 va fi un viitor rival al SUV-urilor compacte germane X1, GLA și Q3. Rămâne de văzut cât din tehnologia oferită de frații din gama mare 90 va ajunge pe cei mai mici membri ai familiei Volvo, însă cert e că suedezii nu s-au zgârcit niciodată la acest capitol. Vezi faptul că primele display-uri digitale la Volvo au apărut pe V40 și abia apoi au fost adoptate pe frații mai mari. Dacă e foarte probabil ca V40 facelift să păstreze încă o perioadă caracteristicile vechiului model (cel puțin până la apariția unei noi generații), mă aștept ca S40 și XC40 să devină poli ai tehnologiei și ai siguranței în segmentele lor.

9. Hibridul T8 începe revoluția electrificării

Volvo a mizat în prima fază a renașterii brandului suedez pe benzină și pe motorină, însă a avut în vedere implacabila dezvoltare a versiunilor electrificate și a gândit un hibrid de vârf. Ascuns sub versiunea T8 și disponibil deocamdată pe XC90, S90 și V90, sistemul hibrid plug-in (cu încărcare la priză) oferă un total de 400 de cai putere și este format din motorul 2.0 Twin-Turbo de pe versiunea T6 și un propulsor electric alimentat de un pachet de baterii așezat sub podeaua mașinii.

În fișa tehnică, această versiune promite un consum infim la suta de kilometri (2.1 litri). În viața reală, așa cum am observat într-un test care va fi publicat în curând pe Automarket, consumul este mai mare, creștere datorată mai ales faptului că autonomia full-electrică este una interesantă doar dacă rulezi în oraș. Oricum, e relaxant să vezi cum o mașină de 400 de cai putere consumă cât una de 200. Iar dacă ai drumuri doar prin oraș în timpul zilei (undeva pe la 20-30 de kilometri), ai mari șanse să nu consumi nici măcar o picătură de benzină între încărcări. 

10. Distracție pe gheață și pe zăpadă

Cursurile de pilotaj pe zăpadă și pe gheață sunt în mod normal apanajul mărcilor sport premium care-și învață clienții să-și controleze mașinile în condiții de aderență zero pe "circuite" construite la Cercul Polar sau în aerul rarefiat al Alpilor. Deși Volvo nu obișnuiește să le ofere clienților acest tip de experiențe (modelele Volvo au totuși versiuni de performanță semnate de Polestar în cazul în care clienții au nevoie de ceva mai mult zvâc), în cadrul testului care a avut loc în Alpii Austrieci am avut parte de două ore de experiențe senzoriale interesante la bordul modelelor cu tracțiune integrală din gama actuală a mărcii.

Evident, vedeta a fost XC90, care a dovedit că, în cazul în care este pus la joacă, știe să respecte regulile nescrise ale pilotajului pe gheață. Deși a fost echipat cu anvelope de iarnă (semnate de "colegii" scandinavi de la Nokian) care nu aveau ținte - elemente necesare pentru a învăța trasele pe un circuit cu aderență aproape de zero - adaptarea vitezei și adaptarea la pachetul tehnic de care dispune XC90 ne-au oferit un tablou îndeajuns de complet încât să apreciem diferențele dintre integrală și tracțiunea față în condiții precare.

Și, așa cum se întâmplă de obicei, dintr-un curs cu scop precis s-a deviat rapid în distracție, astfel că am profitat de circuitul artificial de gheață și de instructori pentru a arunca XC90 în drifturi. Cu tot respectul pentru pensionari, dar mașina asta te face să-ți întemeiezi o familie doar pentru a avea motiv s-o cumperi.

  • Moldovean, marţi, 23.02.2016 09:31

    Am și eu o întrebare legată de Volvo. De fapt, aș vrea ca cineva să îmi explice cineva cum clasifică Volvo mașinile că tare confuz sunt. Știm sigur că S90 e în clasa mare (clasa E) și e urmașul lui S80. Totuși, eu am crezut tot timpul că S60 e în clasa mare și S40 în clasa medie. Uitându-mă pe dimensiuni și știind că S80 e clasa mare, înseamnă că S60 e în clasa medie? Atunci S40 unde mai e? Mă uit pe Wikipedia și văd că lungimea lui e puțin sub 4,5 m și e plasat în segmentul C, adică compact. Dar eu toată viața am trăit cu impresia că S40 e în segmentul mediu ca alternativă premium la Audi A4 sau BMW 3. De parcă nu era de ajuns, știam că V70 a fost varianta combi a primei generații S60. Dar înainte de asta V70 a fost un model de sine stătător timp de 4 ani de zile. Iar a treia generație nu a mai vrut să fie break-ul lui S60, ci a lui... S80. Și totuși, a existat și C30 care era și el în segmentul C (compact). Aproape că nu mai înțeleg nimic.

  • UnUser, marţi, 23.02.2016 09:51

    Si dupa ce citesti totul aici, te duci pe siteul volvo romania si te iei cu mainile de cap ca nu ai mai vazut un site atat de prost de mult timp si nici macar un singur loc sa vezi si tu un pret la vreun model

  • iuliohir, marţi, 23.02.2016 10:06

    Foarte frumos articolul ! Cat priveste masinile...ce mai e de spus ?! Tare curios sunt legat de facelift la V40...

  • vianu, marţi, 23.02.2016 10:09

    @moldovean.....o lamurire strict tehnica sa spun asa. Daca ai fi in situatia de a achizitiona o masina si Volvo ar fi pe lista scurta nu ti-ai mai bate capul: te documentezi pe net, mergi la dealer, testezi, incerci, pipai si compari cu modele concurente strict dpdv al necesitatilor tale. chestia asta cu "Volvo masina pentru pensionari" face parte din logica chibitilor de spalatorie auto dar mai spalatzei, asa, care se dau cunoscatori pe net. As enumera din "opere alese": toyota masina pentru bososrogi senili, fiat 500 pentru femei, Evoque pentru blonde, motoare turbo pentru prosti, masini electrice pentru hipsteri, etc Daca e sa te iei dupa mintea impocritului citit ar trebui sa te comporti ca el. Eu zic PAS! PS. Mircea, ce...masina zici ca ai ? :)

  • iuliohir, marţi, 23.02.2016 10:11

    @Moldovean. Tare sunt curios cati isi aleg masina strict in functie de clasa...parca ii si vad pe unii cu ruleta masurand masina..."a, e mai lunga cu 10 cm...nu o iau ca nu imi iese parcarea laterala". Asta e important la o masina ? Pretul, partea estetica si dotarile,costurile cu intretinerea, precum si nevoile, ar conta mai mult, parerea mea. Zic bine ?

  • Chinezu', marţi, 23.02.2016 10:18

    @Moldovean: In mare parte ai dreptate, le-au amestecat rau de tot americanii de la Ford: C30 este un S40, fara portbagaj, adica un hatchback, vechiul v40 era peste clasa 3 combi ( ca dimensiuni), iar noul v40 nu mai exista in variant combi.....acum e in clasa cu seria 1. Asta-i viata, un shake.... important e sa fie sigur si fiabil! Drumuri bune!

  • arogantul, marţi, 23.02.2016 10:28

    @Moldovean stai linistit , expertul volvo avenit deci in generatia veche, avem in clasa E pe S80 si varianta lui break , adica pe V70, acum ambele sunt inlocuite, S80 cu S90 si V70 cu V90 XC 70 care era de fapt un fel de V70 cross country, va fi in viitorul apropiat inlocuit cu V90 cross country, deci titulatura XC 70 dispare complet. S60 are un break, pe V60, si nu V70 asa cum credeai si sunt rivalele lu seria 3 si c classe si a4 S40, care nu se mai fabrica din 2012 era rival cu A3, doar ca pe vremea aia A3 nu exista inca in versiune sedan ci doar hatchback V40 a venit in 2013 ca sa il inlocuiasca pe batranul S40 si sa se bata cu A3, seria 1 si A classe.

  • arogantul, marţi, 23.02.2016 10:34

    @ AM intre xc60 si v40 au existat si S60 si V60 care la vremea aia erau considerate cele mai sport volvo a doua corectie, city safety nu a aparut pe V40 ci vreo doi sau 3 ani mai devreme

  • mircea, marţi, 23.02.2016 10:42

    @arogantul 1. N-a spus nimeni că între XC60 și V40 nu au fost lansate alte modele. Doar semnalam vârfurile. 2. Ai dreptate. City Safety a apărut mai devreme de V40. Dar V40 l-a popularizat prin cel mai bun rezultat din istoria EuroNCAP. @Moldovean Volvo modifică de vreo patru ani încoace nomenclatura modelelor sale pentru a fi în linie. De acum vom avea: - familia 90 (XC90, S90, V90, V90 Cross Country) - segment mare, pe Seria 5, A6, Clasa E. - familia 60 (XC60, S60, V60, V60 CC) - segment mediu, pe Seria 3, A4, Clasa C) - familia 40 (XC40, S40, V40, V40 CC) - segment compact, pe X1, GLA, Q3. Volvo S40 e cu Audi A3 Sedan și cu un eventual BMW Seria 2 Sedan și cu un eventual Mercedes A-Klasse Sedan.

  • Moldovean, marţi, 23.02.2016 10:54

    Am înțeles acum. Mulțumesc tuturor pentru clarificări!

  • sheicu, marţi, 23.02.2016 11:16

    Pai, eu am un S60, D3 din 2011, cu City Safety. Ah, si nu e atat de sportiva pe cat ar vrea Volvo sa creada si pe cat am sperat eu.

  • LauCalin, marţi, 23.02.2016 11:17

    S40, desi s-a dorit a fi un rival pentru Seria 3, A4 si Clasa C (adica clasa medie), era defapt varianta in 3 volume a lui Focus 2 sedan. Deci concurentii mai apropiati de el ar fi fost Seria 1, Clasa A si A3. Dar pentru ca cele 3 nu aveau versiuni sedan, Volvo a incercat sa-l plaseze mai sus pe motiv ca nu are un rival concret din partea nemtilor premium de clasa compacta. Pe principiul "stai asa ca nu e asa". In cazul lui V40 lucrurile au stat ceva mai diferit si cel mai puternic rival a fost A3 Sportback. Era singura compacta premium break. Pentru ca adevaratul concurent pentru Seria 3, Clasa C sau A4 a fost Volvo S60. In aceiasi categorie intra si SAAB 9-5. Iar concurent pentru Seria 5, A6 si Clasa E, a fost S80. XC90 era concurent pentru X5 si Clasa M. @moldovean, primul V70 a fost varianta break a lui 850. Din el a derivat ulterior V70 CrossCountry (multumim lui pentru ca asa a aparut si Audi Allroad), care mai tarziu a devenit XC70. Nu mai stiu daca denumirea XC70 s-a ales atunci cand a aparut XC90. Parca asa. Si asta cum ca Volvo e marca de pensionari, e valabila doar daca Opel e considerata masina saracului in Germania. :)))) PS: Mircea, dar cine te-a suparat atat de rau? :)) Pentru ca materialul este foarte frumos scris. Se cunoaste ca ai pus si mult suflet in el. :) Apropo, nu stiu cati dintre voi stiu ca zilele trecute Mercedes si-a anuntat primul diesel din aluminiu. Volvo are asa ceva de la primul D5. Cel de 163 CP lansat in... atentie, 2001.

  • unu1, marţi, 23.02.2016 13:10

    nu contest calitatea si performantele volvourilor, dar sa numesti AVANGARDIST designul asta PATRATOS, MI SE PARE AIUREA.

  • unu1, marţi, 23.02.2016 13:10

    HAI CU MINUSURILE DE LA FANII CU OCHELARI DE CAL

  • unu1, marţi, 23.02.2016 13:14

    deci sa inteleg ca FANII NU SUNT DE ACORD CA VOLVO ARE CALITATE SI PERFORMANTE??? :-DDD

  • Gogu, marţi, 23.02.2016 13:21

    Desi nu am auzti catalogari de genul "masina de pensionar" (de unde pana unde!?), nu inteleg indignarea de lup moralist a unora inclusiv autorii articolului. Dincolo de "fitze de spalatorie" asa cum le cataloga cineva (pe care le au cati soferi romani? 1%? poate 5% ?), pun acestor foarte scrupulosi comentatori, intrebarea: aveti idee cat costa un Volvo nou, mai ales modelele prezentate in pozele din articol? Si cam in cate zeci de ani strange acesti bani o familie cu venit destul de mult peste medie? V-ati gandit vreun moment ca poate acesti oameni prefera de banii aia sa-si cumpere o casa decat sa-i cheltuie pe un bun care in cativa ani ajunge la 20% din valoare? V-ati gandit vreun moment ca cumparatorul roman isi face si calcule de rentabilitate inainte sa cada pe spate la faptul ca poate vorbi cu masina? (si de fapt, cat de retardat sa fii sa-ti doresti sa VORBESTI cu o masina?!) Ca daca v-ati gandi putin ati ajunge la concluzia ca doar ajuns la pensie esti dispus sa cheltui atat de mult pe un confort nejustificat in raport cu necesitatile obiective. Si DA, exista producatori care fac masini MULT mai tineresti: Hyundai, Mazda, chiar si binecunoscutii Opel, Ford ... masini pentru care nu trebuie sa muncesti o viata ca sa ti le permiti.

  • arogantul, marţi, 23.02.2016 13:46

    @ Mircea fara suparare dar, tu chiar trebuie sa iti revizuiesti cunostintele volvo, o verificare simpla inainte sa imi raspunzi te-ar fi scutit de acest comentariu neplacut pt tine. V40 a fost prima masina cu city safety GENERATIA a DOUA prima generatie a echipat S60, V60 si XC 60, toate lansate inaintea lui V40, si erau echipate cu PRIMA generatie a city safety. O zi buna

  • arogantul, marţi, 23.02.2016 13:51

    @ sheicu asta pt ca e D3 daca luai T5 era altceva iar acum e si mai bine, pt ca poti sa configurezi masina cu noul T6 care pe S60 are doar 306 cai, cu noua automata cu 8 rapoarte, si mai nou , de cateva luni tractiune integrala, la inceputul lui 2015 nu puteai sa ai si integrala si cutia cu 8 rapoarte, mergea numai cu aia veche cu 6 rapoarte care era mult mai slaba.

  • iuliohir, marţi, 23.02.2016 17:01

    @Gogu .Nu trebuie sa aiba toti Volvo, sincer ! Ci doar mentalitatea celor de la Volvo ! Nu e nicio rusine sa ai oricare masina de pe piata, atata timp cat respecti pe cei din trafic si iti stii limitele ! Fiecare de aici vrem o masina noua, super dotata si...gratis ! Si cu cheltuielile pe 5 ani platite !

  • cornel, marţi, 23.02.2016 20:42

    Dupa ce scrieti vreun articol, dati-l la un "cap limpede" sa-l citeasca. Uite ce ati scris, luat cu copy-paste: "într-o țară în care siguranța este în fundul priorităților" !?

  • unu1, marţi, 23.02.2016 21:24

    deci volvo patratos e ok, dar VW patratos e naspa; cata ipocrizie!!! hai cu minusurile

  • neh82, miercuri, 24.02.2016 07:22

    @Moldovean Ai trait cu o impresie gresita de la bun inceput. Intotdeauna a fost asa: S40 - compacta S60 - clasa medie S80 - clasa mare Volvo nu are concurent pentru S Class, seria 7 etc (segmentul F, lim.lux)

  • Volvo, miercuri, 24.02.2016 08:23

    Masina de pensionar se spunea inainte, in anii 80 - 90. Azi e altceva!

  • mm, miercuri, 24.02.2016 09:32

    misto aricolul. nu pot sa nu remarc faptul ca cei de la gelly au facut cu volvo o miscare geniala, si da volvo a devenit o alternativa seroasa la tripleta germana, a prins in europa, probabil o sa prinda si in state, iar cireasa de pe tort, milioanele de milionari chinezi - bravo gelly.

  • LauCalin, miercuri, 24.02.2016 11:00

    @unu1, am sa incerc sa-ti raspund eu, desi sunt convins ca nu va fi usor. Poate imposibil. Designul patratos de la VW este gandit spre alta directie,Un VW, prin designul lui sobru, este sinonim cu stilul conservator, care denota si o incredere. Pe principiul "eu nu am nevoie de artificii de design. Nu sunt pentru mine.". Este o abordare total diferita fata de Peugeot sau Renault daca vrei. Eu as merge mai departe si as spune ca designul in general al grupului VAG, este unul poate chiar vulgar uneori. Am vazut zilele trecute un Audi RS6 Avant negru. Pe cat de performanta era masina, pe atat de vulgar arata. Volvo nu prea e adeptul unei asemenea abordari, chiar daca si ei mizeaza pe linii drepte. Designul nu transmite acelasi mesaj, ci mai degraba de liniste si calm. Chiar daca ideea la baza este o abordare asemanatoare, aceea a liniilor drepte... si aspect patratos, mai departe lucrurile merg in directii diferite. Este un alt punct de vedere al aspectului patratos, cum iti place tie sa-l numesti. Un Audi poate fi ca o fata rebela cu care iesi in club si care atrage toate privirile punand la incercare imaginatia vulgara a celor din jur. Un Volvo este ca o doamna cu care iesi la un ceai si apoi la teatru. Daca intelegi la ce ma refer. :))

  • unu1, miercuri, 24.02.2016 11:59

    @Lau inteleg ce zici, DAR ce zici tu e fiindca asa iti place tie; nu pot fi de acord cu tine. poate ca e o doamna... urata si de XC60 care e mai rotunjita ce o sa zici? sau volvo C30 cu spatele ala ciudat, nu s-a vrut a fi rebel?

  • unu1, miercuri, 24.02.2016 12:05

    @Lau A nu se intelege ca sunt fan VW sau ca-mi place faptul ca VW e patratos; ziceam doar de dublul standard

  • LauCalin, miercuri, 24.02.2016 12:32

    In primul rand nici nu-ti cer sa fii de acord cu mine pentru ca vorbim de ceva foarte subiectiv. De-asta avem atatea masini si atat de diferite. Pentru ca fiecare suntem diferiti si desigur, le si percepem diferit unii fata de altii. In al doilea rand, XC60 e mai rotunjit pentru ca este un model proiectat in perioada cand a fost proiectat si S60. Era o noua orientare de design... impusa si de Ford prin 2006-2007. Ulterior a venit criza, Volvo a fost vandut si apoi stim ce s-a intamplat. C30 are spatele ala ciudat pentru ca s-a vrut a fi varianta de serie a conceptului Volvo SSC aparut in 2001.

  • unu1, miercuri, 24.02.2016 12:51

    @Lau"" Stiu ca XC60 e "batrana" deja, dar "ea" nu voia sa fie o "doamna" sau pe vremea aia era inca pitipoanca, n-a devenit doamna pana nu s-a maritat cu bogatasul chinez? si C30, cu atat mai mult cu cat copia conceptul SSC, nu s-a vrut a fi adolescenta rebela? P.S. la vremea lui, imi placea f mult 850 T5, dar alea erau alte vremuri. S60 imi placea iarasi, dar astazi noua linie de design exterioara mi se pare naspa; Legat de interior, mai ales de finetea detalilor nu ma plang de XC90, ci doar de simplitatea prea mare a designului (chestie de gust); ca daca vreau bord simplu, imi cumpar o dacia 1300