Școala vieții

Publicat vineri, 24.11.2017 02:38 de Mircea Meşter

Primul test cu cea de-a doua generație Dacia Duster ne-a demonstrat că modelul produs la Mioveni a reușit să facă pași imenși la nivel de calitate percepută și confort, deși platforma tehnică și motorizările au rămas virtual identice.

  • q, vineri, 24.11.2017 06:57

    Foarte bine punctat ce nu le-a placut...adica chestiunile esentiale,cred ca nu le-a fost deloc usor sa gaseasca aspectele pozitive care nu sunt altceva decat mici diferente fata de modelul precedent.Pretul imbatabil se justifica prin ,,ce nu ne-a placut,,...Din punctul meu de vedere singurul plus e designul exterior care e destul de bine definit comparativ cu alte modele gen skoda yeti,de exemplu.

  • inexorabil, vineri, 24.11.2017 07:52

    Sper să stabilesc un record inegalabil pe AM (în privinţa cantităţii de vopsea roşie turnată în cap) şi, astfel, să fiu scufundat cât mai adânc în canalul “mistic” : carevasăzică, la o analiză superficială a punctelor slabe consemnate de Mircea, după ce că e SUV, mai e şi Dacia.

  • verde, vineri, 24.11.2017 08:32

    De unde ai scos-o pe-asta: "80% dintre clienții lui Duster aleg versiunile 4x4"?

  • Ara, vineri, 24.11.2017 08:42

    "Dar Qashqai și Kadjar trebuie să rămână și ele cu avantaje în fața ineditului challenger de la Mioveni." Deci cei care vor dotari din asta clasa pe Dacia sa se trezeasca/linisteasca. Toate la timpul lor . . .

  • mircea, vineri, 24.11.2017 09:46

    @verde Am inventat-o. Nici mașina nu există, de fapt.

  • xxx, vineri, 24.11.2017 10:34

    Daca ce se scrie si adică: 1. Direcție net îmbunătățită 2. Izolare fonică excelentă este si adevărat mă declar mulțumit cred ca mă voi îndrepta către (după ce fac un dive test) 4x2 1,5 EDC (am condus Duster actual cu EDC pentru un om normal cutia este super tare, as lua benzina dar nu au) cu roti de 16 am văzut ca prețul nu sare de 17000€ acum nu știu opționalele!

  • Carlos, vineri, 24.11.2017 10:53

    Kadjar nu are camere 360. De fapt nu are niciun Renault! Duster e primul din tot grupul Renault cu 4 camere ( chiar daca nu sunt 360...)

  • Azazel, vineri, 24.11.2017 11:11

    Un low cost care se respecta nu are caroserie galvanizata si are una dintre cele mai slabe sigurante din segment. In plus poate costa peste 18000 de euro si poate avea 4 camere video. Cum se numeste asta?

  • dan, vineri, 24.11.2017 12:54

    dacia nu mai este demult un low cost asa cum ni se baga pe gat ori de cate ori auzim de acest brand.Nu sunt impotriva daciei dar preturile deja sunt usor nesimtite avand in vedere garantia pe care o ofera, siguranta, calitatea caroseriei , lucruri extrem de importante in achizitionarea unei masini.

  • kid, vineri, 24.11.2017 13:10

    Avand in vedere ca masina asta o sa stea pe piata in configuratia asta cel putin 6 ani (un mic facelift dupa 3) nu mi se pare cine stie ce. Singurul lucru pozitiv este designul exterior. Daca o sa scoata tot 3 stele la EuroNcap, degeaba. La ce drumuri avem in RO, siguranta ar trebui sa fie pe primul loc, atunci cand dai peste 15.000 Euro pe o masina. Parerea mea, Poti renunta la camere in oglinzi putin de Start, dar sa stii ca nu iti rupi capu intre fiare.

  • Andy, vineri, 24.11.2017 13:35

    Mixed feelings cum zice englezul in ceea ce priveste noul Duster. Mari plusuri pentru antifonare (sunt multe modele de volum la 25-30.000 euro care au doar o antifonare medie in cazul motorizarilor diesel), scaune, dotrari mai de 2017. Minusuri pentru ergonomia bordului care e inca foarte perfectibila (ecranul putea fi pus in locul celor de aeroatoare, iar controalele audio puteau fi aduse pe volan) si pentru faptul ca probabil ca va primi doar 3 stele la EuroNcap. Deocamdata nu stim daca au galvanizat caroseria (element foarte important pentru un model care e construit sa mearga si pe drumuri mai proaste, macadam etc.), insa probabil ca nu. Ca pret ramane relativ ok, doar daca nu te uiti la Suzuki Vitara care e tot pe acolo. Mai pui 1.500 de euro si ai o Vitara comparabila ca nivel de echipare, care are insa 5 stele la EuroNcap si vine cu caroserie galvanizata. Plus ca are dotari care pe Duster vor aparea probabil la facelift, daca nu chiar la urmatoarea generatie... Sunt sigur ca va avea vanzari mari in vest, asa cum s-a intamplat si cu vechea generatie. Un strain poate schimba usor la 3 ani un Duster.

  • Andy, vineri, 24.11.2017 13:39

    *ecranul in locul celor 3 aeratoare P.S. Poate puneti un buton de EDIT! E o cerere pe care o tot repetam de ceva ani!

  • LauCalin, vineri, 24.11.2017 13:50

    De acord cu ce zici tu. Doar ca cei care cumpara Dacia sunt interesati in mare masura de costuri, dotari, spatiu si fiabilitate cat mai ok. Atata timp cat sunt accesibile ca pret dotari precum navigatie, cutie automata, 4 camere pentru monitorizarea parcarii, faptul ca la baza, dpdv tehnic, este un low cost fara caroserie galvanizata, nu-i mai pasa nimanui. Roata sa se invarta, navigatia sa mearga si pretul sa fie ok (pentru un SUV). La 18000 de euro sa ai dotari de masina de peste 22000-23000, inseamna sa faci si niste compromisuri. Si da, masina poate lasa impresia ca e destul de scumpa. Pentru noi, romanii. Dar poate nu neaparat pentru noi e masina asta.

  • LauCalin, vineri, 24.11.2017 13:51

    mesajul era pentru @Andy, desigur.

  • Coco, vineri, 24.11.2017 21:07

    Acum se vede și mai clar... dacă mai era nevoie ce reprezintă Dacia în lumea auto și ce poziție clar definită are Dacia în cadrul grupului Renault. Mult succes viitorilor deținători... că au mare nevoie...noul Duster ( cât o fi el de nou ) este un SUV cu multe hibe și care va avea și un rezultat slab la testul de siguranță...dar va aduce profit pentru că unii nu cunosc, alții nu au pretenții iar cei mai mulți sunt naționaliști, iar pentru unii prețul este factorul determinant indiferent de slăbiciunilor și devalorizarea produselor.

  • Cineva, vineri, 24.11.2017 21:18

    Nesimtire curata la Dacia. Mai au putin si cer pe Duster ca pe un Audi Q2. Nu ar trebuii sa depaseasca 15 mii cu toata lista de optionale si pretul de baza de inceput trebuia sa fie sub 10 mii. 9500 cam asa...sa il cumpere ei la banii aia ! @AM undeva nu cred ca v-ati dat seama ca Dacia e supraevaluata la ce ofera.

  • Gabi, vineri, 24.11.2017 21:25

    Stie cineva daca exista optiunea scaune incalzite la noul Duster?

  • cip, vineri, 24.11.2017 23:36

    Ati uitat sa mentionati de airbaguri cortina la capitolul siguranta :D

  • abc, vineri, 24.11.2017 23:44

    @ Azazel si Andy 1. Caroseriile Daciilor se galvanizeaza demult, doar voi v-ati trezit in 2017 sa comentati ca niste adevarati cunoscatori :DDDD De la minutul 1, Daciile intra sa faca baie.....: https://www.youtube.com/watch?v=8l4cmTTn69o 2. Daca sare siguranta la Dacie, eu zic sa punem niste lita :DDDD, ceea ce la Suzuki Vitara nu poti face. 3. Dusterul asta are doua "mari plusuri" pe lampile spate si niste plusuri mai mici la antifonare. :DDDDDD Niste minusuri din LED pe faruri...De ce dracu nu au pus stele.....? 4. Propun ca ecranul MediaNAV sa fie in mijlocul volanului sa il vada tot prostu', si atunci bordul e perfect. Dar sa scoata reglajul pe inaltime ca daca dai volanul prea jos iar nu se vede bine ecranul. :DDDDD...si zice lumea ca ergonomia e "FOARTE perfectibila" :DDD Si daca sare airbagul e bine... ca vezi ecranul exact in fata ochilor. Simt niste "mixed feelings" cum zice un francez oarecare de la Dacia, cand vad specialisti dand cu parerea.... :DDDD

  • cip, vineri, 24.11.2017 23:46

    @Carlos, te contrazic, acelasi sistem de camere se gaseste pe noul Micra.

  • abc, sâmbătă, 25.11.2017 00:06

    https://www.youtube.com/watch?v=SCVDttFKTJw

  • verde, sâmbătă, 25.11.2017 09:21

    @mircea Insist, totuși, să aflu care este sursa acestei informații. Am auzit recent la televizor că Dusterul se vinde mai bine, la nivel global, în varianta 4x2. Tu zici altceva. Pe ce te bazezi? Depăşirea pragului de 20000 euro mi se pare o contraperformanţă, nu o performanță. Iar clima o țin mai tot timpul pe Auto.

  • Carlos, sâmbătă, 25.11.2017 17:29

    @cip si eu te contrazic:) Nissan are de multi ani si pe multe modele camere 360(deci alt sistem decat cel de pe Duster) . Ziceam de grupul Renault ca nu are (aka Renault,Dacia,Alpine,Lada), nu de Alianta Renault-Nissan.

  • M_Frank, duminică, 26.11.2017 18:34

    1. Ce inseamna 3 stele la Ncap acum? Se poate echivala cu 5 stele Ncap din 2001-2002 de exemplu? Ma intereseaza in primul rand nivelul de protectie al ocupantilor. 2. Cum sa spui ca Duster este peste Suzuki? (cred ca la Vitara se facea referire) In primul rand Vitara are 5 stele la Ncap, Duster are 3 (sau va avea 3 cand va fi testat). Deci ce preferi: sa te simti in siguranta intr-o masina mai putin dotata (vb de echivalentul pretului pt Vitara) sau sa ai o masina dotata si sa traiesti cu frica in spinare ca va fi nasol cand o sa ai un accident mai serios? Eu nu zic sa-si cumpere lumea masini SH in detrimentul unei Dacii noi, ci doar ca Renault trebuie sa investeasca mai mult in dezvoltarea structurii de rezistenta a masinii Daca au fost in stare sa monteze claxonul pe volan si comenzile pt geamuri (dupa 12 ani) "la cerinta publicului" asa pot sa sa si dezvolte modele cu mai mult de 3 stele la Ncap; dar se pare ca siguranta nu este cerinta publicului.

  • Kirotractor, luni, 27.11.2017 09:17

    Cam grăbite unele afirmații, AM - vb de comparația cu Suzuki SX-Cross (nu Vitara, să zicem că-i în segmentul inferior) - SX4 care costă 14.500 în varianta de bază, 1.0 Turbo 112 CP 4x2), CEL PUȚIN echivalentă ca echipare Confort-ului de la Duster (1.2 TCe 125 CP) - mai scumpă decît Suzy, adică 14.550 euro !!!l ...SX4 mai ușor cu 110 kg la practic aceeași dimensiuni și implicit cu performanțe echivalente, doar că-n condițiile unui consum mai mic (114 g CO2 / km vs. 138 g Duster.... prăfos rău și la capitolul ăsta, ce-i drept) De diesele nu comentez, că nu le pot înghiți. :-) În plus observ că nimeni, dar absolut nimeni și niciodată (din presa auto, evident) n-a remarcat contrastul dintre amprenta la sol mare a Duster-ului și habitaclul lui relativ mic, din cauza bosajelor aripilor exagerate ca lățime, pe motiv de robustețe... stilistică. ;-) ...Sau faptul că actuala generație Duster e prima vîndută mai scump în săraca Românie decît în îmbuibatul Vest ! (12.350 vs. 11.900 euro) - inexplicabil, clar. P.S. Mai observ că-s acceptate fără probleme comentarii șovine (v. mai sus *electrizantul* coleg Edikk :-)), iar mie mi s-a șters unul efectiv ...educativ (replică @inexorabil). Asta-i însă viața - absurdă, evident.

  • Octavian, luni, 27.11.2017 10:45

    @Kirotractor - cate Vitara mai vechi de 10 ani mai vezi ca circula pe strada? Asta spune ceva despre fiabilitatea lor.

  • @Octavian, luni, 27.11.2017 11:15

    Bun argument. :))) Cate Vitara circula pe strada intr-o tara ca Romania sau ca India, China, SUA, Canada, Rusia...? Bine, daca pentru tine industria auto se limiteaza la piata din Ro, ai dreptate.

  • Kirotractor, luni, 27.11.2017 12:52

    @Octavian: Corect - ba chiar o să-ntîlnești localități de munte unde jumate din parcul auto local e format din Vitare cu vîrsta medie de +/- 25 ani. Evident că unele-s cârpite bine (se știe că-n anii 90 japonezii nu excelau la protecția anti-coroziune), dar încă funcționează... Fiabilitatea Suzuki vs. Dacia nu cred că poate fi totuși o temă de discuție între oameni cu mintea acasă. :-) Apropo de SX4 însă - că el era termen de comparație -, ia-n de citiți voi un test serios (Prova) pe alVolante.it cu pre-faceliftul 1.6 diesel de 120 CP (de origine Fiat), unde Vmax efectiv măsurată e de 194,5 km/h (mult peste cifra oficial comunicată - 180 km/h), iar accelerația de la 0-100 kmh - 10 s în loc de 12. ...Și totul, în condițiile unui consum real nu atît de mincinos cum ne-au obișnuit majoritatea producătorilor de-o vreme.

  • mircea, luni, 27.11.2017 12:57

    @Kirotractor Comentariul specificat de tine a fost șters. După cum am mai spus pe aici, e posibil ca unele derapaje să ne scape. Deci mulțumim pentru sesizare.

  • xxx, luni, 27.11.2017 15:12

    @Kirotractor Este posibil sa nu ceara roata de rezerva, nu este obligatoriu in Vest pentru 4x2, de aceea exista la anumite modele această "anomalie", mai exista si alte mici ecarturi. Cu aripile umflate, înafara de "robustețe", cred ca mai este si altceva (atenţie nu sunt foarte sigur de ce spun este numai o părere de ageamiu): Structura pârți fata a caroseriei după mine este aceeași ca la Logan, dar ecartamentul este vizibil mai mare, cred ca au brațele inferioara (basculele cum le zic meseriași) mai lungi. Un 4x4 dezbate mult mai mult, pneurile sunt mai mari, le-au făcut mai umflate ca sa încapă roata cu pneul cu lanț eventual, in bracaj, in toate pozițiile posibile... zic si eu. Daca era numai design o remediau si nu puneau plasticul acela (care pe mine nu mă deranjează) @mircea un comentariul de-al meu de ce a fost șters ? chiar nu am înjurat pe nimeni

  • ironR, marţi, 28.11.2017 18:04

    La versiunea automata, cea testata, vibreaza schimbatorul de viteze la ralanti sau in acceleratie? Masina e o reusita, nu zic nu, dar sunt foarte multe lucruri in interior, nu neaparat care sa deranjeze la prima vedere, dar cu care in timp pur si simplu nu te poti obisnui, pt ca nu sunt ergonomice. Nu am curiozitatea sa fac drive test cu nimic de la marca dacia, desi am condus ocazional dacia logan. Toata "mana" de lucruri ieftine adunate si montate pe aceasta marca, intr-un final se simte, orice am face, iar pretul pt versiunea de top nu reflecte realitatea.

  • xxx, miercuri, 29.11.2017 10:06

    Am citit ce scrie revista Auto Moto care au rulat in Grecia ca si voi. Ei spun: On aime •Confort-insonorisation •Agrément de conduite •Look-équipement •Prix/prestations imbattable •Versions 4×4 On aime moins •Certains équipements uniquement disponibles sur finitions hautes •Le coffre perd 30 litres Cred ca romanii au o fobie cu: 1. plasticele dure 2. EURO NCAP 3. Performante slabe pe sosea Auto Moto sunt francezi, dar când au ceva de spus, spun nu menajează pe nimeni.

  • ediflorianus, marţi, 12.12.2017 22:40

    "Carlos la 24.11.2017, 10:53 Kadjar nu are camere 360. De fapt nu are niciun Renault! Duster e primul din tot grupul Renault cu 4 camere ( chiar daca nu sunt 360...)" Nu este adevarat , Alaskan are 360 , ca e la baza Nissan Navara.

  • din victor, vineri, 15.12.2017 18:17

    e dacia duster mie mi se pare ca este cel mai bun automobil dacia si mai este si cu 110 cp 1.5 e motor bun si in primul rand e pimul suv construit de dacia si e foarte frumos si performant.