
Democratizarea roadster-ului
Mazda are o pagină importantă în istoria automobilului: democratizarea roadster-ului. MX-5 a devenit un etalon când vine vorba de mașini decapotabile accesibile, iar ediția Takumi, pe care am testat-o recent, nu face decât să reconfirme asta.
-
oli, luni, 04.06.2018 16:16
fratele de la fiat pare mai scump, 1.4 Multiair 140 CP MT E6 ~=27 700 in echiparea de baza
-
Kirotractor, luni, 04.06.2018 16:46
Test bine scris și relevant pentru amatorii de MX-5, deși comparații cu alțe cabriolete similare nu prea-s posibile... fiindcă ele nu există (excepție: Fiat 124, o clonă nu chiar inutilă la care voi reveni.) Mini putea fi deci exclus din ecuație fără griji - nu doar fiindcă are 4 locuri (2+2 de fapt), ci mai ales fiindcă-i *totul față*. Și turbo... și mai scump, ș.a.m.d. Am condus ambele motorizări și d-aia subscriu la ideea că *micul* 1.5 atmosferic e cel puțin la fel de recomandabil ca 2.0-ul, mai ales în traficul nostru. Nu excelează prin reprize (pentru cei leneși cu schimbătorul), dar urcă vioi în ture și sună chiar mai bine decît cel de 160 CP. Completări: suspensiile parcă-s o idee mai seci (124 e însă mai confortabil decît ambele MX-uri), dar ruliul în viraje e destul de pronunțat - fără să afecteze ținuta de drum... pentru cei experimentați în *mirosirea* limitelor. Zgomotul interior e chiar deranjant la viteze mari (80 dbA nu prea rezonabili măsurați de nemți la 130 km/h), dar nu croazierele pe autostrăzi ar fi țelul cumpărătorilor de MX-5. Consumul e-n schimb rezonabil - deși nu cu mult mai mic decît al 2.0-ului, dar sub al setosului 1.4 T Fiat. Care poate fi preferat de unii mai comozi datorită cuplului remarcabil din ture joase, portbagajului o idee mai încăpător ori pur și simplu designului mai *altfel*. (n.b. Nicio problemă cu prețul de listă mai mare - Fiat e darnic cu reducerile-u ultima vreme... spre deosebire de Mazda. ;-)) Să nu uit: mă mir că Bogdan (care are are sigur peste 1,80 m) nu s-a plîns de habitaclul cam claustrofobic - nu și pt cei 1,70 m ai mei. Concluzie: a 4-a generație Miata se apropie într-adevăr cel mai mult de senzațiile oferite de condusul unei motociclete - inclusiv ca implicare cumva... fizică. Chestie care - iar scriu prea mult, știu - rămîne primul factor *adictiv* pentru pasionații celor două roți, senzația de libertate a pasagerilor moto fiind amplificată pentru cel de la ghidon de satisfacția controlării *fiarelor* care iartă mai puține greșeli decît *conservele*. :-)
-
Scrooge, luni, 04.06.2018 18:41
@oli....fratele de la fiat e posibil sa fie mai scump dar...1. La Fiat obtii reduceri mai mari decat la Mazda (asa zice gura targului)....2. desi au aceeasi platforma daca le pui una langa alta ai sa observi ca la Fiat primesti "mai multa" masina :) are cam vreo 15 cm in plus la lungime.
-
someone, luni, 04.06.2018 18:42
oare skyactive-x va fi si pe motorul de 1.5 ? pentru ca un astfel de motor pe un mx5 ar fi incredibil
-
Kirotractor, luni, 04.06.2018 19:53
@)Scrooge: Corect, 124 Spider e mai lung cu 14 cm, de unde și portbagajul ceva mai mare (140 vs 130 l - nesemnificativ zic eu.) ...Ampatamentul fiind totuși identic(2,31 m), consolele Fiatului sînt mai lungi - prea lungi zic eu, chestie care nu pică prea bine estetic (altă părere strict subiectivă, unora plăcîndu-le mai mult 124 cu farurile lui *supărate*.) Designul originalului (124 Spider conceput de genialul Tom Tjaarda, Dzeu să-l hodinească - ne-a părăsit acum fix un an) îmi pare deci mai reușit decît actualul, care nu-i totuși un rateu. Alte cifre pt *contabili* :-) (prea puțin relevante și ele, gusturile fiecăruia fiind decisive-n alegere): - 975 kg fără șofer Miata 1.5 131 CP / 1.050 kg 124 1.4 T 140 CP - Sprint 0-100 real 7,8 s / 7,3 s (declarat 8,3 s / 7,5 s.) ...dar repriza 80-120 km/h în a VI-a 15 s / 8,6 s. - consum mediu (fără forjare) cca. 7 l/100 km vs. + 8 l / 100 km.
-
unu, miercuri, 06.06.2018 11:08
...cand primesti mai multe informatiii in comentarii decat in articol...bine @kirotractor.
Citeste si
-
DRIVE TEST | marţi, 9 septembrieMărimea contează?După ce anul trecut am călătorit la Viena pentru a face cunoștință cu noua generație Citroen C3, acum a venit momentul să ne întâlnim cu fratele mai mare. Se numește Citroen C3 Aircross și promite să aducă tot ce apreciază clienții la un C3, doar că într-un pachet mai mare și mai practic. Citeste tot
-
DRIVE TEST | miercuri, 3 septembrieDeschis spre aventurăTemperaturile ridicate și soarele verii s-au dovedit a fi motivul perfect pentru a testa noul Mini Cooper Cabrio. Indiferent de marcă, model, motor și putere, o mașină decapotabilă îți pune zâmbetul pe buze cum puține o pot face. Avem pentru tine și un video cuprinzător. Citeste tot
-
DRIVE TEST | luni, 25 augustSeducțieNoul Audi A5 este o mașină seducătoare. De ce? Pentru că nu se limitează la a fi admirată, ci te atrage inevitabil, te invită să o descoperi până în cele mai mici detalii. Noi am testat versiunea TDI quattro, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
DRIVE TEST | marţi, 19 augustCe-am fost și ce-am ajunsPeugeot 5008 și-a început viața acum 16 ani ca un monovolum, într-o perioadă în care segmentul MPV era cât se poate de popular. Din păcate, monovolumele au cedat în fața unui nou trend, care a acaparat într-un mod accelerat piața auto, adică SUV-urile. Deoarece 5008 a fost un model de succes, cei de la Peugeot nu l-au eliminat, ci l-au transformat în SUV odată cu apariția generației anterioare. Iată că acum suntem la a doua generație de când 5008 a schimbat tabăra, iar noi l-am condus pentru a vedea cu ce vrea să își impresioneze clienții. Citeste tot
-
DRIVE TEST | marţi, 5 augustSuflu nouPrin intermediul unui "MY2025", Mazda susține că a rezolvat sincopele SUV-ului CX-60. Noi am testat un exemplar pentru a vedea dacă niponii chiar au îmbunătățit rețeta, sau doar au montat-o într-o farfurie mai atrăgătoare care să îți distragă atenția. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
Frana de mana e tot Takumi su e de la Sapanta de Maramu?