Noua mândrie a Olteniei

Publicat luni, 19.02.2018 11:46 de Cornel Șocariciu, Foto | Andrei Toboșaru

Ford EcoSport este asamblat în uzina de la Craiova. SUV-ul de segment B înlocuiește defunctul B-Max și vrea să ne arate că este capabil să fure din clienții rivalilor. Am testat pe meleaguri oltenești versiunea 1.0 EcoBoost de 140 de cai putere în varianta de echipare ST-Line.

  • Moldovean, luni, 19.02.2018 12:11

    La început mi se părea urâțel, mai ales din profil, parte care trăda genele indiene și designul specific gusturilor lor. Dar parcă devine tot mai digerabil. Iar 19 cm gardă la sol în clasa asta e ceva. Gândiți-vă că duster are 21 și e în top în clasa lui în ceea ce privește rularea în off-road. Cred că și EcoSport e în top în clasa lui din acest punct de vedere. Sper să meargă bine vânzările ca să continue să aibă oamenii de muncă și, de ce nu, să se mărească producția.

  • mm, luni, 19.02.2018 12:27

    exceptand designul discutabil si interiorul anost (probabil compromisuri necesare mentinerii dimensiunilor compacte), cred ca e una dintre cele mai convenabile oferte de pe piata (oferta de prelansare la 13000 pt 125 cp si o echipare generoasa). acele 11 s pe un motor de 140 cp si o masa de sub 1300 probabil se reflecta in alta parte unde conteaza mai mult decat stupida liniuta. marea ei problema este ca nu place femeilor care prefera aspectul in detrimentul practicului, asa ca a pierdut din start 80% din clientela potentiala.

  • Pana, luni, 19.02.2018 14:07

    @mm, de acord cu tine. Astfel de masini sunt alese in mare parte de femei. Ori masina asta parca arata prea masculin pentru clasa ei. Uita-te la Captur de exemplu si apoi la asta. Parca sunt din lumi diferite. Bineinteles ca abordarea nu este intamplatoare, cred ca Ford a mizat si pe barbatii carora le place asa ceva. Doar ca ei sunt mult mai putini.

  • Anonim, luni, 19.02.2018 14:09

    Motoarele de 1 litru nu au ce cauta pe compacte dar mai pe un suv . Prosteala pe fata dar daca clientul vrea "suv" primeste ceva impachetat de marmota

  • @Anonim, luni, 19.02.2018 16:04

    Atata timp cat ofera prestatii la nivelul unui motor mai mare, care e problema acestor motoare de mic litraj? Iar aceste motoare mai au un avantaj pe care nici un aspirat de o putere similara nu il reuseste: sa aiba emisii de noxe mult mai mici. Stii ca UE e cu ochii pe toti constructorii cand vine vorba de noxe, nu? Si e treaba fiecaruia ce vrea sa cumpere. Toti suntem diferiti. Din fericire. Sau din nefericire pentru tine.

  • Anomim, luni, 19.02.2018 16:17

    Fiabilitatea acestor ascutitori tinde spre 0 . Sa scoti CP dintr-un motor mic trebuie sa ii dai in gura la turatii mari . In timp o sa pape ulei cata benzina . Desigur fiecare avem alte viziuni de aia eu prefer un motor de 2 litri si 150 cp altul vrea motor mic tras de par ca este mai ieftina masina . De gustibus non est disputandum !

  • Andi, luni, 19.02.2018 16:38

    @Anonim: Lasa- i nene, daca ei vor sa aiba masaj inclus in masina, sa nu mai trebuiasca sa amestece zaharul in cafea, si masinile lor sa aibe o viteza maxima de 100-120 km/h. Vorba lor, treaba fiecaruia ce vrea sa cumpere. Asa si V6-le are un dezavantaj major. Cand stai la stop nu stii daca motorul merge sau nu :D

  • Nelu Pantofaru', luni, 19.02.2018 17:32

    Felicitari pentru test! Insa sunt sigur, dar foarte sigur ca aceasta masina nu face 0-100 in timpul declarat. De curiozitate m-am uitat pe internet pentru un test 0-100 la acelasi model insa generatia trecuta, motor 1.0 125 cai si facea suta in 10,5 sec, insa producatorul dadea 12.7 sec (diferenta de peste 2 secunde). La fel si in cazul asta, sunt fooooarte sigur ca masina asta face sub 10 secunde suta, probabil 9,5. Fix la fel se intampla si la masina mea, un opel corsa 2016 1.4 90 CP, producatorul da 13.2 sec 0-100 insa in realitate asta se intampla in putin peste 11 sec, undeva la 11.5 sec (masurat). Chiar si in materialul de promovare, producatorul spune ca timpul de acelerare dat este masurat cu 2 persoane la bord + incarcatura de vreo 30 kg (parca asa era).

  • ACE - Craiova, luni, 19.02.2018 17:47

    La acest FORD se asorta foarte bine o ....... AUTOSTRADA..... Promisa din anul 2007 americanilor si nerealizata..... Rusine sa le fie tuturor politicienilor care au mintit, au zambit si si-au facut poze alaturi de cei de la FORD, de atatia ani !!!!!! S-ar parea ca AUTOSTRADA va intra la apa si se va transforma in drum expres.....MAI SCUMP DECAT O AUTOSTRADA ..... Costa Rica stie....standarde de cost (cica) etc.....

  • Octavian, luni, 19.02.2018 17:50

    E adevarat ca Ford pune preturi de lista mari ca sa aiba de unde oferi reduceri (la Ford va puteti astepta oricand la reduceri de ~20%), dar chiar si asa, mi se pare cam scumpicel. Si noul Duster mi se pare scumpicel, precum si altele care au aparut in ultimii 1-2 ani. Posibil sa ne fi luat inflatia inainte...

  • @Anomim, luni, 19.02.2018 18:26

    vorbesti numai aberatii, numai suntem in 1990

  • Anonim, marţi, 20.02.2018 08:13

    Pacat ca nu mai suntem 1990 ca atunci se faceau masini masini bune acuma numai electronica, tableta mare in bord , jip cu motor de Matiz si melteanul este multumit . Ura traiasca capitalisti !

  • M_Frank, marţi, 20.02.2018 09:47

    Vorba unuia... "There's no replacement for displacement"...1.0 140 cai si 180 NM de la 1500rpm si da semne de oboseala pe la 120.. pai 1.8 de pe vechiul civic tot cu 140 si 174NM la 4300rpm de ce nu da semne de oboseala la 120?! sau caii astia nu stiu sa alerge decat pana la 120?!

  • someone, marţi, 20.02.2018 09:54

    pentru zona asta deputere , motorul de 1.5 si 150-160 cai era mai potrivit. si zic asta nu neaparat pentru cai, cat mai ales pentru cuplu. am cautat pe iutub testul de acceleratie pentru modelul de 140 cai, dar am gasit doar varianta de 125, care face sprintul in putin peste 12 sec.

  • Kirotractor, marţi, 20.02.2018 11:57

    Mda, downsizing-ul *cu măsură* pare preferabil (v. Vitara-S 1.4 Boosterjet, ideal se pare pt plaja asta de putere - 140 CP cu care, nota bene, japonezul reușește 0-100 km/h în 8,5-8,6 s real măsurate, fiind mai ușor și-n versiune 4x4 decît EcoSportul benzinar echivalent, dar disponibil exclusiv cu tracțiune față.) În rest, n-are rost să mai cârcotesc din nou pe seama stilului EcoSportului (ratat după mine) - fie și doar constatînd că designerii Ford nu m-au ascultat și-o țin langa p-a lor. :-))) Nu-i o mașină proastă deci, nici prea scumpă (cu discounturi, clar) - doar urîtă... irevocabil, adică prin prisma tuturor legilor scrise sau nu ale designului auto. Bașca din p.d.v. al trendurilor actuale, cînd SUVo-crossoverele tind să devină un gen de hatch-uri ușor înălțate.

  • anjin, marţi, 20.02.2018 20:30

    Deign teribil

  • Coco, vineri, 23.02.2018 21:53

    Mașină pentru...indieni cu facelift

  • tng, joi, 01.03.2018 19:56

    care-i participarea oltenilor la noul Ford, ca sa fie asa mindrii? Cumva le-au aratat, celor de la Ford, cum se face un automobil?

  • Cineva, joi, 08.03.2018 23:24

    Nu inteleg ce a fost in capul designer-ului,,,,cum sa desenezi asa hidos ? Si cine a hotarat sa ii puna motor mai mic de 1.5 la fel un tampit ! Trebuie sa nu te pricepi de nici o culoare la masini sa cumperi asa ceva....

  • Andrei, sâmbătă, 21.04.2018 19:07

    Numai oameni frustrati gasesc in comentarile de mai sus,ba ca este mic motorul ba ca este hidoasa masina ,ba ca nu stiu ce.....sunt curios ce masi aveti voi de sunteti asa pretentiosi ....skoda octavia 1 ,clio simbol sau logan? Daca nici acest ecosport nu arata bine ce sa mai zic de dacia duster si renault capture...in fine..iar legat de motorul 1.0 ecoboost daca v-ati informa putin , veti vedea ca are performante similare cu un motor de 1.5/1.6 benzina ... asa de inovatoare este tehnologia si din acest motiv a castigat motorul anului ani la rand. ca sa ai o masina practica si sa te ajute la nevoie ,nu trebuie sa ai motor de la 2.0 in sus ,atata timp cat un motor mic iti ofera un cuplu bun ,ai cp-putere pentru a compensa ....si alta chestie...pun pariu ca voi toti care sunteti asa frustrati aveti masini de 1.6.15.75-90cp dar na ,ce nu imi permit sa comentez... si comentati ca niste invidiosi care nu isi permit nici aceasta masina care incepe de la 12-13 000 euro,, preferati sh 4000 -7000 euro mercedes si bmw......

  • ion, miercuri, 27.02.2019 13:27

    Ai dreptate Andrei ,masina e de nota 10,sunt super multumit,dar chibiti si frustrati si asa zisi specialisti gasim peste tot