Anti Mini

Publicat joi, 11.04.2019 13:59 de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai

Audi a lansat a doua generație a modelului A1 și continuă să le ofere fanilor săi nu doar o alternativă mult mai practică la Mini, dar și cel mai accesibil model din lista sa de produse.

  • Autonom, joi, 11.04.2019 14:55

    34.000 de euro?? 20.000 de euro pret de pornire?? Nu este prost cine cere...

  • Costel, joi, 11.04.2019 15:28

    .......ii intelept cel care ofera o astfel de suma pentru un astfel de produs premium si asta deoarece in clasa mica A1 reprezinta cu certitudine reperul inceputului de secol XXI generat tocmai de simbioza perfecta intre calitate , performante , estetica si statutul care vine odata cu acestea pentru aceia care detin un sistem de valori dpdv auto fara fisura ......pentru ceilalti insa , automotive ii suficient de marinimoasa incat sa ii pseudomultumeasca pe toti

  • joe, joi, 11.04.2019 15:51

    in-afara de pretul de "jip" al celor 3 pistoane,turbo,,ala e consum ?

  • Kirotractor, joi, 11.04.2019 15:54

    Nu-i rea mașina și nici urâtă (p-afară zic, că interioru-mi pare ratat), dar nici mai brează decât un VW Polo similar motorizat, la juma de preț. (btw - Atenție AM din nou cu accelerațiile - Polo 1.0 TSI 95 CP ar vrea el să prindă suta-n 9 secunde!) De fapt, pozele vor cred să sugereze că doritorii de A1 tre-să-și vândă acareturile și să se mute-n mini-cabane (magazii cu godine?) ca să-l poată cumpăra. :-) Serios acum, unicul avantaj real în raport cu MQB-rudele Seat Ibiza / VW Polo pare izolarea fonică mai bună relevată-n teste. OK, și bordul ăla digital - argument care pe mine cel puțin m-ar lăsa rece. Spre zero absolut. Audi a sărit însă calul... troian cu prețurile - inclusiv la opționale, existînd de ex. și jante pe 18 la 4.450 €. Și asta nu-i tot - intrând pe configurator, mi s-a ridicat chelia-n cap. :-P Vînzările deloc slabe-n Europa ale fostei generații (cca. 90.000 anual) au totuși șanse de repetare la epidemia de snobism în umflare continuă, deși renunțarea la ex-vectorul de imagine S1 (Quattro, 231 CP, sub 30.000 € la lansare) nu-mi pare prea inspirată. (Apropo de asta, chiar nu înțeleg noima *tunelului central* de care face Bogdan vorbire.) P.S. Nu credeam c-o să ajung la concluzia asta vreodată, dar... da, un VW Polo GTI (200 CP, DSG7) la 21-22.000 € e chiar chilipir...

  • Sam93, joi, 11.04.2019 15:59

    Prefer oricand o Mazda 2 sau un Suzuki Swift. Estetic arata bine masina asta dar am vazut una in realitate si materialele de la interior nu sunt prea grozave, in special pentru 30,000+ euro. Ar fii fost fain sa aibe optiunea unui motor aspirat natural caci motoarele turbo sunt toate lipsite de fiabilitate.

  • vianu, joi, 11.04.2019 16:11

    strict vorbind despre generatia anterioara de A1 (in versiune S) singurul lucru care mi-a placut la ea a fost...dimensiunea. Excelenta pentru oras, in rest...anosta, zgomotoasa, nimic deosebit. PS sistemul S&S e foarte silentios si extrem de promt (si la oprire si la pornire)

  • zarnesteanu, joi, 11.04.2019 16:35

    Mie imi place cum arata. Avand in vedere ca este un entry level pentru Audi, designul exterior e reusit, bine proportionat, iar la interior arata chiar foarte bine. Pentru ceea ce este. La un moment dat, cu ani in urma m-am uitat si la un A3, dar sincer mi s-a parut extrem de ieftin si anost la interior. Nici macar nu m-am dus la dealer sa-mi pun fundul in el. Generatia asta de A1 in schimb, imi place foarte mult. Din pacate pot s-o apreciez doar din poze, pentru ca la mine in sat nu e comercializata. Parca un A Class la 32000 de euro nu mai pare chiar asa extraterestru. Desi fully loaded ajunge si asta la 60 000. Iar A1, conform articolului, poate trece lejer de 34 000. Nu stiu, a innebunit calul sau suntem noi in urma cu viata.

  • adi_10, joi, 11.04.2019 16:49

    :)))...e din ce in ce mai bine. ma tot miram pe aici ca un X3 a ajuns sa coste peste 60.000 de euro, ca un Santa Fe a ajuns sa coste peste 50.000 de euro si asa mai departe...dar daca Matizul asta cu 4 cercuri pe volan si motor de 1.0 a ajuns sa coste 35.000 de euro atunci m-am mirat degeaba pt masinile mentionate mai sus:)))...vorba lui @Autonom - nu-i prost cine cere, dar parca deja nu mai sunt exagerati cu preturile, sunt nebuni complet.

  • Kirotractor, joi, 11.04.2019 17:17

    P.S. De fapt nici măcar nu-i mai silențios ca Polo -- care și câștigă fără drept de apel comparativul ăsta recent: https://www.auto-motor-und-sport.de/test/audi-a1sportback-ford-fiesta-und-vw-polo/ Și să nu uit: deși blurat, zăresc un consum mediu straniu în poza 19: *Short-term memory: 18,4 l/100 km*. ...Pe bune ?!

  • zarnesteanu, joi, 11.04.2019 17:35

    @kiro, tot foarte bulrat este si timpul de cand a fost pornita masina, 0.53h? si distanta parcursa: 7.4 km. Deci daca masina a stat zeci de minute cu motorul pornit si pe urma a mers 7 kilometri jumate, mi se pare chiar rezonabil. La a mea, daca stau 10 minute cu motorul pornit, trece de 40 % si mai sus nu mai afiseaza :)

  • pipo, joi, 11.04.2019 18:33

    Si uite cum mi-am stricat total ziua asta si asa de tot rahatu". @AM ,nu puteati sa puneti pretul de la-nceput ,sa nu mai pierd timpul citind despre aberatia asta ? Tre sa fii stricat rau sub cascheta ,la caseta cu valori, sa consideri macar sa-ti arunci banii astia pe un chistoc de masina si basca cu un "genial" motor de 1 litru turbo. "Anti Mini" ? Oare cei responsabili cu acest preoiect s-or fi urcat vreodata intr-un Mini ? Poate anti Mine , ca altceva decat sa arunc in aer aceasta aberatie eu nu as face. E inca o zvacnire ironica a celebrului constructor care nu-si mai vede de mult lungul nasului imbatat fiind totalmente de succesul ultimilor zeci de ani si vrea sa arate inca o data ca pe orice-si pune sigla tot o sa gaseasca ceva cohorte de maniaci 4rings-addicted defazati total de la un sistem de valori cat de cat logic si normal si care probabil cred ca si parturile miros frumos daca dau peste treijdemii pe un auto mini de oras. Nu am nimic cu Audi , din contra au multe modele pe care le admir , dar acolo unde-i sta bine unui astfel de producator - de la clasa medie in sus. Masina asta-i doar un part frumos ambalat si atat. Daca era vreun hot hatch sau vreo editie limitata sau ..ceva..orice mai special , mai intelegeam, dar asa sa scoti un asemenea model de serie la un asemenea pret ...pare asa ..o flegma ironica a nemtilor . Si care probabil mai vor sa vada si cam cat ar fi dispusi trolii sa dea cand vor iesi pe piata cu avalansa de electrice cu surle si trambite anuntata in anii viitori. Un 206 d-asta nou poate sa stea oricand mandru langa aberatia asta de la Audi fara a stii ca e la juma' de pret.

  • PMC, joi, 11.04.2019 18:51

    @pipo: de acord. Tre sa fii nebun sa dai banii pe asa ceva. In alta ordine de idei, las asta pentru toti heitarii Dieselului: un membru al familiei a mers cu un 2.0 TDI la inspectie, la ... 308.000 de km. Aia de la Skoda i-au zis ca merge in parametrii unui motor nou. :) Compresie, putere, tot ce vrei. Asta ca sa ne intelegem care motor e cel mai bun si care merita cumparat daca ai de mers distante lungi. Intr-adevar, pentru mers la Lidl, ajunge un Otto mic, dar nu luati porcarii ca A1. :)

  • ACE - Craiova, joi, 11.04.2019 18:56

    De 34.000 Euro as lua mai degraba o TESLA Model 3 - varianta de baza -care asigura o autonomie electrica de 400 km WLTP si are costuri de exploatare mai mici de 5 ori fata de masinile cu motoare clasice (benzina sau motorina)....Nu trebuie sa schimbi uleiul, cutia de viteze are practic o singura treapta, uzura placute redusa, cuplu si viteza instante, etc..... Cei 10 litri/100 km de benzina, in oras, sunt deja URIASI ....pentru o asemenea masina....BANI ARUNCATI PE GEAM.....

  • octav71, joi, 11.04.2019 19:38

    No offence, dar in aceeasi propozitie Polo, A1, Ibiza si Mini? Niste elefanti nu isi au locul pe acolo. Modele din clasa mica amestecate intre ele. Perfect. Le comparam peste tot, dar la pret... nu. De ce? Ar fi o prea mare diferenta intre ele? Premium versus de volum. Pret de achizitie 3,5 stele. Exista vreuna cu mai putine stele? Cat de pasionat sa fii incat la 34.000 euro sa nu iti iei un SUV "cu de toate" sau ceva hibrid/electric? Motorul asta nu este si pe VW Up!?

  • inexorabil, joi, 11.04.2019 20:36

    Oi fi eu căzut ȋn cap din naștere (nu, nu afirm “de efect” și nici pentru a le oferi “prietenilor” mei de pe AM motiv să jubileze), dar nu din cauza asta nu voi reuși, ȋn veci de veci, să ȋnțeleg cum de te lasă și conștiința, și inima, pe tine, un nume legendar ȋn automobilism, să dai viață unor accidente ale firii…Cum poți să te folosești, fără nicio jenă, de fascinația emblemei și de “rezonanța de brand”, pentru a concepe un fel de “anus contra naturii” ? Ȋmi pare rău, Bogdan, știi cât te apreciez [te urmăresc mereu “la volan” ;) ] și admit că nu-ți faci decât datoria, dar această “mașină” mă jignește personal… Ȋn loc de concluzie: goana după profit naște monștri…Vii și nevii.

  • vianu, joi, 11.04.2019 23:00

    pentru domnu' care (si')a identificat un anus NSU Prinz 30 -- 1959 pentru a evita discutii absolut inutile...Prinz 30 a fost fabricat de Audi

  • bogdanm, vineri, 12.04.2019 00:38

    @inexorabil Mulțumesc de comentariu. Da, poate că prețul este aberant, dar să nu uităm că se întâmplă același lucru și în curtea Mini. Mașina nu e rea, cred că reiese asta și din test. Prețul pare a fi problema tuturor :)) Baftă și mersi că mă urmărești!

  • buna cutia asta DSG7 (DQ200).., vineri, 12.04.2019 09:35

    https://vwforum.ro/topic/102040-jurnal-dsg7/

  • inexorabil, vineri, 12.04.2019 10:06

    Vienezule, dacă tăceai, critic literar rămâneai. Oul roșu nu ți l-am spart eu ȋn țeastă, dar nu te ȋntrebi de ce l-ai ȋncasat?... Dragul tatii, nici măcar pe mură-n gură tanti Wikipedia n-o folosești cum trebuie?! NSU și Audi (sau Auto Union) n-au avut absolut nicio legătură până ȋn 1969, când proprietarul amândurora, Volkswagen AG, le-a reunit sub titulatura de Audi NSU Auto Union AG, din care se trage, ȋntr-adevăr, Audi (și atât) de astăzi. Pomeneai de 1959 – Audi, ca “brand” al grupului Auto Union, fusese “anesteziat” ȋnainte de WW2, iar după Război Auto Union a ȋnsemnat preponderent DKW (dintre cele patru mărci constituente inițial) și de abia după achiziția completă a lui Auto Union de către VW (1964), numele Audi a fost reanimat de mașina poporului (1966). De fapt, ultima mașină produsă de DKW (condamnat la moarte de VW pentru simplul fapt că motoarele ȋn doi timpi nu concordau cu tendințele vremurilor) a fost F102, după care indicativul următor, F103 (tot pe platformă DKW, dar cu numele DKW ieșit definitiv din uz), a fost redenumit, ȋn scop comercial, pur și simplu Audi (emblema celor patru inele a rămas, fiindcă VW a preluat tot grupul, recte Auto Union, implicit drepturile legale). Iar noul motor (i4, firește) a provenit de la anteriorul proprietar al lui Auto Union, Daimler-Benz. Prima dată când Audi a avut de-a face cu “supermini” s-a ȋntâmplat sub tutela lui VW: crezi că nu știam de…Audi 50?! De altfel, am lăsat eu de ȋnțeles cumva, ȋn postarea mea precedentă, că A2 ar fi fost primul experiment de acest gen al lui Audi? Despre Audi 50 se știe că a fost urmașul lui NSU Prinz, dar nu d.p.d.v. tehnic, ci ca tradiție ȋn domeniu. S-a construit ȋn aceeași fabrică (a lui NSU), dar s-a trecut de la RWD la FWD. Greșeli poate comite oricare dintre noi, dar mă tem că tu n-ai greșit…Nu, se cheamă superficialitate intervenția ta cum altfel decât inoportună. Te-ai grăbit să-i aplici o copită duioasă lui taica inexo (ȋntorcând ȋmpotriva lui un cuvânt sau o expresie de-a lui – tactică tipic stalinistă!), fără să realizezi că te poți face “de cacao” cu acea siguranță de sine (“pentru a evita discuții absolut inutile”) pe care nu te sfiești s-o afișezi. Nu-i bai; noi să fim sănătoși! Dar, dacă m-ai invita la o “tură” cu A1, nu te-aș refuza! Așa cum mă refuză sistematic Mafia, căci, de când tot aștept experiența promisă cu Lexus, mi-a crescut barba până la parter.

  • inexorabil, vineri, 12.04.2019 10:32

    P.S. Ȋn ultima vreme, deși ai postat mai rar, adevărul gol-goluț este că ți-am acordat numai “pozitive”, vienezule (din convingere, pentru că am fost de acord cu ceea ce ai afirmat, nu de dragul de a mă pretinde admirator), dar uitasem că trăim pe Terra și asta ne ocupă tot timpul…Poate mă ȋnvăț minte odată și odată – dă, Doamne!

  • pipo, vineri, 12.04.2019 12:14

    Salutare, in interventia mea de mai sus la final vroiam sa spun 208 bineinteles si nu 206. Imi cer scuze fanilor (daca sunt) acestui model sau ai lui Audi , da eram cu capsa pusa oricum . Dar nu inseamna ca nu consider in continuare d.p.m.d.v. o aberatie achizitia unui astfel de model. @Bogdan M : sa-mi fie cu iertare , "masina nu e rea "? Pai sa vedem : e depasita la performante de toti concurentii , unii chiar cu cai mai putini . Consuma 10% in oras si sa zicem 7% afara in conditiile in care vorbim de o masina mini de oras si cu un motor de duzina fara performante notabile . Cutia e una departe de a fi stralucita din ce citesc mai sus si care te indeamna la un condus stil "taxi" . Pe viraje e departe de un Mini (nu ca au fost vreodata mai aproape) . La design exterior au trecut in linia generala Audi deja mega plictisitoare, departe de prima generatie care zic eu ca era singurul Audi cu ceva caracter/personalitate in ce priveste designul. Deci despre ce vorbim ?...e un AUDI !!!..nu vorbim aici de un Clio sau ..Micra...sau orice alta marca de pluton. Pai daca tot ceri suma asta de bani care sfideaza orice logica si bun simt in achizitia unei masini mici de oras , pai atunci macar trebuie sa fii de departe No 1 la toate capitolele pe care le-a punctat si AM mai sus. Oricum, un lucru e cert, daca un asemenea producator isi permite sa scoata un asemenea model si daca vor avea si ceva vanzari , atunci ceva chiar nu e in regula in societatea noastra si se pare ca au dreptate cei care spun ca in Europa se traieste prea bine, mult prea bine se pare... !