McLaren 650S - detalii oficiale despre supercarul care atinge 333 km/h
McLaren va umple golul dintre MP4-12C şi vârful de gamă P1 cu 650 de cai putere şi o viteză maximă de 333 de km/h. Adică cu noul model 650S, aşteptat la Salonul Auto de la Geneva.
Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, McLaren va lansa noul 650S, modelul destinat a se poziţiona între vârful de gamă P1 şi entry-level-ul McLaren MP4-12C.
McLaren 650S - primele imagini ale supercarului creat să umple golul dintre MP4-12C şi P1
După ce a dezvăluit un set iniţial de imagini şi informaţii preliminare despre noul său supercar, McLaren a revenit astăzi cu noi informaţii despre 650S.
Se ştia deja că noul model va adopta un motor V8 de 3.8 litri, capabil să dezvolte 650 de cai putere. Nu se ştia însă nimic despre performanţele acestui propulsor. Potrivit comunicatului oficial publicat astăzi de McLaren, supercarul va fi capabil să sprinteze de la 0 la 100 de km/h în doar 3 secunde şi de la 0 la 200 de km/h în 8.4 secunde. Nici pragul de 300 de km/h nu va fi o problemă pentru produsul britanic, acesta fiind acoperit în doar 25.4 secunde. Viteza maximă se va opri abia la 333 de km/h.
Pentru toate aceste performanţe, McLaren promite un nivel de eficienţă optimist, de numai 11.7 litri/100 de kilometri în regim mixt. Şi emisiile păstrează o valoare ambiţioasă, de numai 275 de g/km.
McLaren susţine că noul 650S este mai rapid cu o secundă decât legendarul F1 când vine vorba despre sprintul de la 0 la 200 de km/h. De asemenea, britanicii afirmă că modelul este mai rapid decât alte supercaruri în versiuni extreme (referire probabil la Ferrari 458 Italia Speciale) şi, în acelaşi timp, confortabil, rafinat şi bine echipat.
Ferrari 458 Speciale, cea mai performantă versiune a supercarului
Jenson Button, pilotul de Formula 1 al echipei McLaren, a contribuit mult la dezvoltarea noului 650S, plecând de la popularul MP4-12C. Noul 650S va beneficia de o aerodinamică revizuită, de o suspensie nouă, ceva mai rigidă, de un sistem de frânare îmbunătăţit şi de o altfel de transmisie. Până şi pneurile folosite pentru 650S vor fi diferite de cele ale lui MP4-12C.
Din punct de vedere estetic, noul 650S este o încrucişare între vârful de gamă P1 şi MP4-12C. Mai exact, partea frontală a fost preluată de la P1, în vreme ce posteriorul este aproape similar cu cel al lui MP4-12C. Profilul este dominat de două prize de aer laterale mari, care garantează cu 24% mai multă apăsare aerodinamică la 240 de km/h decât MP4-12C.
Preţul anunţat pentru varianta Coupe este de 238.000 de euro, însă decapotabila va scoate din buzunar ceva mai mult, primele informaţii anunţând o etichetă de 262.000 de euro. Vânzările vor demara anul acesta, după ce modelele îşi vor face debutul în cadrul Salonului de la Geneva.
Nu glumeau cand spuneau ca e creat sa umple golul dintre MP4-12C si P1. Spatele e e la 12C si fata de la P1. Nu spun ca arata rau, dar mi-ar fi placut ceva mai multa riginalitate