McLaren 650S - primele imagini ale supercarului creat să umple golul dintre MP4-12C şi P1
McLaren va expune la Geneva noul 650S, un supercar nou, cu faţa lui P1 şi spatele lui MP4-12C. Rezultatul încrucişării va avea rolul de a umple golul dintre modelul entry-level şi P1.
După ce a publicat un teaser la finalul săptămânii trecute, Mclaren a dezvăluit în acest weekend modelul pe care plănuieşte să îl aşeze între hypercarul P1 şi actualul MP4-12C. Acesta se va numi McLaren 650S şi va beneficia de componentele lui MP4-12C, complet revizuite pentru performanţe superioare.
Maşina a fost deja prezentată unui grup restrâns de clienţi şi urmează a fi dezvăluită oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva, la începutul lui martie. Vânzările vor demara în această primăvară, McLaren urmând să ofere variante coupe şi Spider (decapotabile).
Despre noul supercar britanic nu există foarte multe informaţii, însă este cunoscut faptul că Jenson Button, pilotul de Formula 1 al echipei McLaren, a contribuit mult la dezvoltarea noului 650S, plecând de la popularul MP4-12C.
Noul 650S va beneficia de o aerodinamică revizuită, de o suspensie nouă, ceva mai rigidă, de un sistem de frânare îmbunătăţit şi de o altfel de transmisie. Până şi pneurile folosite pentru 650S vor fi diferite de cele ale lui MP4-12C.
Din punct de vedere estetic, noul 650S este o încrucişare între vârful de gamă P1 şi MP4-12C. Mai exact, partea frontală a fost preluată de la P1, în vreme ce posteriorul este aproape similar cu cel al lui MP4-12C. Profilul este dominat de două prize de aer laterale mari, care garantează cu 24% mai multă apăsare aerodinamică la 240 de km/h decât MP4-12C.
Sub capotă McLaren va folosi acelaşi propulsor V8 de 3.8 litri bi-turbo, capabil să ofere 650 de cai putere, după cum o sugerează şi numele. Deşi nu există date oficiale, alăturarea resurselor unei transmisii cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte ar putea aduce timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h în jurul valorii de 3.0 secunde. Iar viteza maximă ar urma să treacă de 300 de km/h.
Deşi a fost gândit ca un model intermediar între MP4-12C şi P1, McLaren recunoaşte că noul 650S ar putea să afecteze vânzările lui 12C pe pieţele în care exista deja cerere pentru modelul entry-level. Cu alte cuvinte, există posibilitatea ca 650S să înlocuiască definitiv MP4-12C, dacă publicul o va cere.
via carscoops
Performantele sunt incredibile. Dar e pacat ca nu au angajat un designer care sa le faca diferite. Practic au pus fata si interiorul de la P1, si spatele de la MP4. Iar patele nu mi-a placut niciodata la McLaren. Masini pt. fanii ei si atat ! (care sunt putini). Restu e bine sa sisi cumpere Ferrari, Lambo...Aston, Pagani !