Volvo V40

4.3
de Mircea Meșter, Foto: Volvo, Automarket, vineri, 29 iunie

Buturuga compactă

Căldură mare în segmentul compact premium. După ce BMW Seria 1 și-a arătat noua față la sfârșitul anului trecut, iar noul Audi A3 a apărut și el în peisaj în această primăvară, cele două modele - obișnuite să se înfrupte singure la masa bogaților - au primit câteva bătăi pe umăr din partea Mercedes-Benz și Volvo, care au hotărât să lase deoparte manierele și să atace cu toate forțele în segment. Așa s-au născut noile și foarte interesantele A-Klasse și V40. De acesta din urmă ne vom ocupa în textul următor, pentru că Automarket a fost în această săptămână în Italia pentru a testa modelul care va avea rolul de a opri tăvălugul german din acest segment.

Volvo V40 nu vine însă pe lume cu mâinile goale să se bată cu urșii, ci aduce o grămadă de elemente care îi fac pe nemți să tremure. Design cu adevărat reușit, un interior care combină liniile clasice Volvo cu elemente futuriste și mai ales tehnologie a siguranței pe care ceilalți nu au decât s-o copieze de acum înainte. În prim plan: airbag-ul pentru pietoni, o premieră absolută în industria auto mondială, și City Safety - sistemul care frânează mașina complet în oraș dacă detectează un impact, ambele disponibile încă din dotarea standard. 

  • ScorpyonVAG, vineri, 29.06.2012 11:11

    Design frumos, dar si un pret pe masura. Deci nu va asteptati design asemantor la Dacia de 10.000euro. Multi nu inteleg acest lucru.

  • mog, vineri, 29.06.2012 11:13

    arata incredibil (interior-exterior) o gramada de tehnologii, probabils e si conduce extrem de placut. insa, aproape 30000 eur pe un hatchback cu motor 1.6, fie si el extrem de eco mi se pare prea mult si nu o spun in ideea "de banii astia iti iei bemveu cupeu" ci in ideea ca multi (romani) nu si`o vor permite.ah si ca e inca criza... asta e, eu unul o voi admira pe strada si peste 4 ani, poate o sa mi`o iau sh.

  • TIKA, vineri, 29.06.2012 11:15

    Un bord digital care nu da impresia de ieftin.Chiar frumos si cu bun gust.

  • mircea1380, vineri, 29.06.2012 11:31

    @Automarket: atentie cu portbagajul ala - pe site-ul Volvo spune ca are 335 litri nu 233, cum spuneti voi. Poate ca ar fi trebuit sa punctati negativ acest aspect; lumea se asteapta la altceva in materie de portbagaj de la un Volvo clasa V, mai ales ca voi spuneti ca "V40 e cel mai lung și mai lat model din segment" si ca "in portbagaj intră gențile a trei-patru persoane care își iau lumea-n cap o săptămână" (la modul pur practic nu sta treaba chiar asa).

  • 999, vineri, 29.06.2012 11:56

    Un autovehicul de statut,si care indeplineste o siguranta deplina.Dar la un pret asa de mare,mai bine imi cumpar o Toyota Auris HSD si va consuma mult mai putin decat acest V40.bd25

  • ScorpyonVAG, vineri, 29.06.2012 12:55

    Oricum sa fim seriosi. Este un anunt cu VOLVO S80 cu 19.000euro, 2010, euro 5, inmatriculat la 60.000km, full (piele, navi, incalzire in scaune, cutie automata, etc), 2.4D 205cp. :) Si cu 9000euro mai am de un Logan full + bani de motorina pentru 15.000km :))

  • CM, vineri, 29.06.2012 13:11

    Asta inseamna k e versiunea hatchback a lui S40? ar fi frumos un sedan bazat p hatchbacku asta... salutare!

  • un oarecare, vineri, 29.06.2012 13:40

    Frumoasa masina, dar se v-a vinde doar cu discount de minm 10%!Izolatie medie la un Volvo?hmmm ma indoiesc!

  • eu2, vineri, 29.06.2012 13:53

    28.396 € pt 116cp? ROF! Chiar ca buturuga..

  • Mafia, vineri, 29.06.2012 14:03

    O masina excelenta,mult peste Golf,Astra,si alte aseamenea.Iar la siguranta nu ma indoiesc,pentru ca Volvo le bate cam pe toate.Felicitari!!!

  • ovi, vineri, 29.06.2012 14:56

    Citesc comentariile de mai sus si nu incetez sa ma minunez: 1. pai la pret este mai bun decat bmw, audi, mercedes 2. sa-l compari cu s80 second este hilar - este o masina noua, din alt segment. 3. Din pacat suntem saraci si gandim ca atare: orice masina noua este pentru cei care cauta asa ceva, nu second hand, oricare ar fi acesta. In plus, Ro nu exista pe harta Volvo, din cauza cifrelor de vanzari mici (avem importator, nu reprezentanta....), din pacate 4. Una din tintele masinii sunt corporatiile, care au alt comportament de cumparare

  • ScorpyonVAG, vineri, 29.06.2012 15:01

    Dar Astra nu cere 28.000euro pt 115cp. Ei au 1.6 de 115cp la 11.000euro cu TVA in programul rabla, si cu dotari necesare (AC, gemuri electrice,etc). Cel putin asa era ultima data cand am fost.

  • sandu, vineri, 29.06.2012 15:06

    m-am uitat direct la 28.000euro si atat. nu merita sa deschid pozele sau sa citesc ceva. spor la vanzare volvo cu preturile astea

  • Cosmin, vineri, 29.06.2012 15:54

    Cu riscul de a-mi sari in cap, Scorpionule, tu compari Opel cu Volvo si Astra cu V40?! Adica mi se pare mai mult decat hilar, ca sa nu zic altfel. Poate vom intelege si noi candva ca Opel e un fel de Dacia, doar ca nemteasca - nimic spectaculos sau extrem de calitativ.

  • Linea, vineri, 29.06.2012 16:09

    V40 concureaza cu BMW 1, Audi A3, Alfa Giulietta si MB A. Este o masina premium si pretul e pe masura. Nu e concurent Tata Nano sau cu Skoda Felicia sh, nici nu e conceputa pentru pietele din Somalia si Uzbekistan. Cine o sa aiba bani o va cumpara cine nu, nu. E ATAT de simplu.

  • alx77, vineri, 29.06.2012 16:32

    O mica-mare observatie pentru toti cei care au comentat pretul de 28.000. Acest pret (TVA inclus) este aferent versiunii de vanzare Summum (topul versiunilor de vanzare V40 - tapiterie piele, faruri adaptive cu xenon, jante aliaj 17", pornire fara cheie etc.) Incercati sa configurati un model comparativ premium in oglinda si vedeti ce pret va iese... V40-ul standard (climatizare, radio CD 4 boxe, City Safety etc.) pleaca de la 22.816 Euro cu Tva / 18.400 Euro fara Tva. BMW Seria 1 5 usi 116d/116cp pleaca de la 26.000 Euro cu Tva...Audi A3 5 usi 1.6TDI/105cp pleaca de la 25.300 Euro, cu Tva...si vorbim de "vechiul" A3...

  • eu2, vineri, 29.06.2012 16:38

    Vorbim despre adevaratele masini premium,nu despre chinezarii by Geely. Iar pt linea,intrebarea corecta este daca volvo by Geely se mai poate compara cu Opel.

  • LauCalin, vineri, 29.06.2012 17:21

    Ma bucur ca nu va place, ca e prea scumpa, ca nu e BMW Seria 1... sau un Opel Astra (wtf?) etc. Dar nu spuneti ca este un nivel la care pretul nu mai conteaza asa mult pentru ca vorbim de segmentul premium. Aici 1000-2000 sau 3000 de euro nu au aceiasi valoare ca la o masina de 15000 de euro. Cu asa mentalitate masina asta va ramane exclusivista si destul de rara, asa cum ii sta bine unui Volvo. Si eu zic ca asta e cel ma bine.

  • Eu2, vineri, 29.06.2012 17:29

    exclusivism si raritate=reteta prefecta pt un nou faliment. :) daca vezi ca produsele tale "premium" nu sunt cumparate,trebuie sa te gandesti ca buba e la tine(producator) si nu la clienti.

  • ScorpyonVAG, vineri, 29.06.2012 17:34

    Si care ii faza cu premiumu asta ca deja ma enervati. Ce premium ofera V40-u asta ? Interioru zici ca ii de Fiat Bravo. Ce premium ? Premium incepe la volvo de la S60/S80, nu de la o masina din clasa compacta. Cine da atatia bani pe o asemenea cusca ? Sa fim seriosi. Si mai vorbeati ca VW are acelasi design, dar asta zici ca ii un XC60 cu arcuri sport.

  • AndreiRN, vineri, 29.06.2012 17:53

    Nu stiu cum voi nu vedeti ca arata ca o copie chinezeasca dupa coreene. Da, are electronica multa in ea ca doar e facuta de aceasi firma care face si Iphone si comuterele la care tastati. Cat e garantia? Ca pretul deja o baga in groapa.

  • ScorpyonVAG, vineri, 29.06.2012 18:11

    Am uitat sa precizez ceva: De cand o firma care acum 10 ani facea frigidere (Geely), face masini premium ? Daca au fost atat de premium toate, de ce au dat faliment, la fel ca si conationalul sau SAAB ? De premium ce au fost (pret mare, pentru nimic). Saab 1.9TDDID sau cum ii zicea cu 150CP, era motor de pe Fiat, si se numea PREMIUM. WOW. Dublu WOW.

  • ztele, vineri, 29.06.2012 19:20

    Lipsesc un pic si, cand revin, tot lemnele tale de habarnist le citesc. Nu Geely face masina, ci Volvo. Volvo nu a dat faliment niciodata. Motorul TiD de 150 cp de pe Saab era fabricat de Torino Motori, nu de Fiat. Il cumparau de la ei si Fiat, Alfa, Cadillac, Opel, Buick, etc. Nu motorul face o masina premium sa fie premium, ci dotarile, exclusivismul si atentia la detalii. De unde sa stii tu? Google is your friend. Foloseste-l .

  • Eu2, vineri, 29.06.2012 19:33

    Volvo n'a dat faliment pt ca i'au cumparat chinezii,cum spui tu "Google is your friend. Foloseste-l ." In concluzie: pretentii de premium ,dar nici un motor de 150cp nu erau in stare sa-l faca ei.(apropo de exclusivism) :)) "atentia la detalii"- de atenti ce au fost scrie geely pe ei. Mai trebuie sa apara si cuantic cu vreun psalm inchinat volvo&saab si gata,am o seara fericita! :))

  • LauCalin, vineri, 29.06.2012 19:46

    In concluzie: pretentii de premium ,dar nici un motor de 150cp nu erau in stare sa-l faca ei.(apropo de exclusivism) :)) Nici un motor de 150 CP nu stiu sa faca? Esti sigur? Ei zic sa-ti mai reviziuiesti o data cunostintele despre masini. Tu si jumatate din cei care intra si comenteaza pe-aici.

  • VFL, vineri, 29.06.2012 20:31

    E greu sa vorbesti despre Volvo fara sa-l conduci. Cu siguranta va fi cumparat de cei cae apreciaza siguranta si calitatea. Restul, care mananca seminte si asculta manele n-au ce cauta in Volvo pentru ca ii strica imaginea. Si da AndreiRN, este o copie chinezeasca care seama destul de mult cu modelele consacrate XC60, V60, deci isi pastreaza look-ul si-l poti recunoaste cu usurinta. Ochelari ti-ai luat sau tot Made in China vezi pe piese si acum ?

  • ScorpyonVAG, vineri, 29.06.2012 20:39

    @ztele: stiu ca te-am lovit la inima ta cu SAAB. Dar cum te simti cand sti ca motorul pe masina ta premium este pus si pe Fiat ? De exemplu la VAG, nu o sa vezi pe Octavia sau Passat 3.0TDi, pe cand la A4 DA.

  • Cosmin19, vineri, 29.06.2012 20:57

    Masina arata senzational si e burdusita de tehnologie. Pretul e mai mic decat al concurentei si va fi un avantaj important in vanzari. Apropo de vanzari, Volvo nu va da lovitura pe piete precum Romania ci in vest, in nord si in china. ScorpyonVAG e mult pe langa industria auto. Nu ma grabesc sa trag concluzii pripite dar nenumaratele exemple de pana acum si afirmatia cu TDI-ul ce nu va fi pus vreodata pe Octavia e dovadata clara.

  • Octavian, vineri, 29.06.2012 21:34

    La ce conceptii au cei care au postat aici, nu ma mir ca Volvo va fi o masina exclusivista pe piata noastra. Asta e, majoritatea romanilor sunt limitati in gandire si nu stiu sa vada mai departe de masinile nemtesti. Daca ai ajuns sa compari Volvo cu Opel, atunci mai bine iti pleci capul, te urci in opel si iti continui viata de persoana limitata. Si cei care se leaga de Saab.....masina era deosebita, dar si cei buni cad in momente de criza.

  • AndreiRN, vineri, 29.06.2012 22:04

    Volvo este o marca scoasa din gunoi de chinezi si acuma lucreaza pe deficit. Cand 2/3 din asamblare se va face in China si 90% din componente atunci va aparea un profit. Pana atunci tot ce scoate este copiat de la alti si burdusit cu electronica pt a justifica preturi mari. http://blogs.wsj.com/chinarealtime/2011/07/12/is-volvo-swedish-or-chinese/

  • BBR91, vineri, 29.06.2012 23:59

    Domnilor, cei care frecventati site-ul probabil ca deja stiti, dar acest ScorpyonVAG caruia nu-i plac "macaroanele" si are logo de la Abarth este defapt un copil cu anumite fixuri, nu are rost va bateti capul cu argumente pertinente cu el. A spune ca este pe langa industria auto este putin spus. Revenind la masina, mi se pare excelenta. Desi cu siguranta difera destul de mult de Focus, multe piese sunt in comun, cum erau si la generatia precedenta intre Focus, C30 si Mazda 3. Chiar stopurile seamana mult cu cele de pe Focus 3 hatchback, fara nicio legatura cu sasiul evident. Daca nu ma insel, motorul este urmasul lui 1.6 TDCi de la Ford, echivalentul lui 1.6 HDi, care se gasea si pe unele Volvo din generatia precedenta, pe cand Volvo apartinea inca de Ford. Astfel se explica si consumul foarte redus, PSA ajungand tot pe la 3.5L/100km in zilele noastre cu 1.6 HDi. Pretul mi se pare mai mult decat corect pentru o masina premium. Este o alternativa la banalul Golf, la Astra sau la Focus, fara diferente foarte mari de pret si oferind prestanta marcii, siguranta si luxul caracteristice Volvo. Este bine ca Volvo a patruns si pe acest segment compact premium, fanii Volvo vor aprecia. Se cunosc banii chinezilor, se vede ca se doreste concurenta reala la gigantii germani, si asta nu poate fi decat de bine.

  • LauCalin, sâmbătă, 30.06.2012 00:23

    Serios Scorpyon? Dar tu cum te simti cand aceleasi TDI-uri sunt puse si pe Skoda si pe Audi? Acelasi 2.0 TDI 140 CP de pe Superb porneste de la 24000 de euro iar pe A4 de la 32000. Conform mentalitatii tale, de ce sa-mi iau A4 cand acelasi lucru il am si pe Superb si e mult mai ieftin? Cam asa se pune si problema SAAB/Fiat. Dar deja suntem off topic...

  • Gabi, sâmbătă, 30.06.2012 10:25

    Pret bun, pe masura dotarilor. Cine vrea sa dea pe un V40 cat pe un Logan, are o problema mare si nu stie ce inseamna o masina. Un Volvo e mai mult decat un simplu mijloc de deplasare si are anumite sisteme de siguranta care nu se vad ca accesorii, insa trebuiesc platite. Cine nu intelege nici acest lucru are iarasi o porblema. Iar cine isi ia masina doar ca ii place cum arata e un simplu smecher care zice: e frumoasa si o iau, fara sa stie nimic despre dotari. Si am uitat un lucru esential pentru smecheri: cel mai important e in cat timp ajunge la 100 km/h, ca la noi depasirile ne omoara, in rest avem de toate. Succes Volvo la vanzari, nu in Romania ci international. La noi in tara contorizam numarul de morti in accidente pentru ca nu investim in siguranta. Insa cand majoritatea au ochelari cu "Made in China" pe lentile, e greu sa vorbesti despre educatie si siguranta rutiera.

  • Anonim, duminică, 01.07.2012 08:23

    De cand Volvo e premium? Se vede ca unii care comenteaza pe aici nu au condus in viata lor marca asta: e doar un Ford ceva mai bine finisat si atat.

  • ChuckNorrisBoss, duminică, 01.07.2012 14:36

    da,nu e o masina rea,chiar imi place

  • Anonim, duminică, 01.07.2012 20:52

    Nu inteleg de ce am primit minusuri. Masina asta e construita pe aceeasi platforma C1 a grupului Ford la fel ca modelele Ford Focus, C max, Kuga etc. Este o platforma foarte veche, din 2003. Ce am spus gresit? Sau asa e regula, cand spui un adevar primesti minusuri?

  • vic, duminică, 01.07.2012 23:11

    ANONIM dupa nume se vede cat esti de laba trista . Singurul cu adevarat inteligent si bine informat care nu stiu ce cauta aici e ZTELE ,oricum VOLVO e o masina aparte, esclusiva pt. tipi seriosi nu pt. cocolari

  • vic, duminică, 01.07.2012 23:18

    nici voi de la AUTOMARKET nu sunteti prea corecti, spun asta pt. ca in GERMANIA daca ati merge volvo e o masina f. respectata

  • vlad, luni, 02.07.2012 10:22

    V 40 este strict concurent cu A3 Sportback, ceilalti premium din clasa compacta (Seria 1 si A Class) au alte caracteristici constructive pt modelele cu 5 usi... Mi ar place sa vad un test comparativ cu A3 S'back pt a intelege unde puncteaza mai bine fiecare :)

  • antonny, luni, 02.07.2012 13:03

    nu merita sa dai pe 1.6 d2 28400euro ......dar merita 35000 euro pe 2.0 d4 177 cp

  • ChuckNorrisBoss, luni, 02.07.2012 13:13

    pretul este cam mare...asteptati 2-3 ani sa apara si sh daca vreti una neaparat.Io am volvo s40 din 2008 si l-am luat cu numai 9500E si nou ma costa vreo 22000,si imi oferea acelasi lucru.nou nu merita.Al meu avea doar 85000 km.

  • LauCalin, luni, 02.07.2012 20:10

    Chuck.sti care e marele avantaj al marcilor precum volvo? Ca dupa 2-3 ani le iei la jumatate de pret pentru ca imaginea de marca loveste puternic in pretul la mana a doua. evident, asta e bine pentru un consumator. pentru producator sau primul proprietar e cam naspa. Asa mi-am luat si eu masina... avea 2 ani si jumatate, 25000 de km, la jumatate de pret fata de una noua. Acum are 5 ani si aproape 50000 de km si sunt multumit de ea.

  • arogantul, luni, 13.08.2012 22:36

    configuratorul lui V40 este o mizerie, am asteptat cu sufletul la gura sa imi pot configura un V40 dupa pofta inimii ..... si ce am primit? o MARE mizerie. daca selectezi BLIS poti sa iti iei adio de la multe alte chestii care cica nu sunt compatibile cu BLIS, unele chiar or fi incompatibile dar poate imi explica si mie cum mama naibii sunt scaunele incalzite incompatibile cu blis? sau lipsa emblemei motorizarii? printre multe altele

  • vali, joi, 06.09.2012 17:27

    Autorul zice asa:"Avem un sistem audio interesant, dar acesta nu se ridică la nivelul unui Harman Kardon sau Bose". Are macar sistemul de pe c30?

  • StM, marţi, 01.01.2013 15:38

    @Anonim:Ai condus macar o data in viata ta un V40 si un Focus de generatie noua?Stii cum sunt masinile astea?Atat de diferite de nici nu iti poti inchipui!Ford nu ofera nici pe Mondeo ceofera Volvo pe V40.Comparatia e putin fortata,Mondeo fiind o berlina mare,insa macar ca si exercitiu de imaginatie.Volvo ramane Volvo si, in multe privinte,e mai premium decat tripleta germana consacrata.Pretul este mare, dar calitatea e pe masura.Platforma tehnica veche?O prefer pe aceea,daca o fi asa,celei noi de pe Focus.Nu stii ce inseamna Volvo,nu ai condus modelul acesta,insa esti specialist in citit pe google ca si "prietenii" mei care ridica in slavi o alta marca de duzina,Renault.