4.1
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, joi, 10 noiembrie

Americano

Deși a ajuns deja la a patra generație, Toyota Highlander este, încă, un nume nou pentru clienții români. De ce? Pentru că acesta a ajuns în România foarte recent, iar vânzările, deși pe un trend ascendent, au fost mai degrabă modeste. Chiar și așa, introducerea lui Highlander pe plaiurile românești arată clar faptul că apetitul tuturor pentru SUV-uri de toate dimensiunile este ridicat. Chiar și pentru SUV-uri pe care, în trecut, le-ai fi crezut rezervate doar americanilor.

De aceea, Highlander este necesar pentru Toyota: pentru a putea oferi alternative clienților care vedeau doar Hyundai Santa Fe, Kia Sorento sau Volkswagen Touareg. Dotat cu un tren de rulare hibrid și cu atuurile clasice Toyota, care variază de la fiabilitatea demonstrată zeci de ani, până la garanția extinsă, Highlander se poate dovedi un rival demn de luat în seamă în fața foarte popularilor săi rivali.

În acest moment, Toyota Highlander este cel mai mare SUV din oferta producătorului japonez pe piața de la noi. Sigur, mai avem și Land Cruiser în ofertă, dar acel model este țintit mai degrabă către cei pasionați de off-road, care pun abilitățile în teren accidentat mai presus de orice.

Pentru noi, ceilalți, Highlander urcă pe cea mai înaltă treaptă, iar asta vine cu multe așteptări din partea clienților.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE:

  • eu, joi, 10.11.2022 13:14

    o masina reusita in toate aspectele, la un pret corect. merita cumparata inaintea rivalilor amintiti in articol. singurul ei defect, daca ii pot zice asa: dimensiunile ei foarte mari. pentru alte zone n-ar fi o problema, dar pt europa e uriasa, mai ales in mediul urban.

  • parere, joi, 10.11.2022 13:18

    Un test de doi bani in buna traditie AM. Masina este muuult peste Touareg care are greierasi la sub 10.000 km sau plasticaria aia de Santa Fe.

  • @parere, joi, 10.11.2022 15:27

    Peste Touareg nu stiu daca este asa muuult cum zici tu, dar peste plasticariile coreene clar este.

  • Paradoxuri japonez, joi, 10.11.2022 15:54

    Cum urban consuma 7,5 l/100 iar pe autostrada 8,3, rezulta ca, daca ai grija de mediul inconjurator si finantele tale, folosesti mastodontul de 2 tone ca masina de oras! Asta daca nu ai drumuri multe pan' la Caracal:) Dar daca te duci la Eforie, nu cu un ziarist de 75 de kile ci cu 6-700 de kile de neamuri& bagaje, oare cat consuma la 130 km/h? Iar daca bateriile sistemului hibrid au 5ani/100 mii km garantie, ce mai ramane ca sa poata spune ca toata masina are 6 ani/120mii?

  • adi_10, joi, 10.11.2022 17:50

    Masina dar si descrierea primita in acest test este practic definitia Toyota. Nu te impresionez vizual, dar iti ofer tot ce ai nevoie la un pret corect. Marele plus la Toyota il reprezinta fiabilitatea. Cu masina asta nu stai in service din 3 in 3 luni dupa ce iese din garantie. In concluzie, daca vrei figuri si vrei sa impresionezi lumea, te indrepti catre alte marci, daca vrei fiabilitate, consum redus si pret corect, iei Toyota. Sincer singurul lucru pe care as putea personal sa il reprosez masinii este acea plansa de bord invechita si urata, in rest masina chiar arata decent

  • Seriff, vineri, 11.11.2022 10:07

    @adi_10 problema e ca Toyota in ultimul rand nu prea mai are pret corect, un Corolla Cross e 35.000 in varianta de baza, s-au scumpit exagerat. Legat de treaba cu statul in service, la nici o masina noua nu stai din 3 in 3 luni in service.

  • Anonim, vineri, 11.11.2022 13:17

    62 de mii de euro pentru o masina in care intrii si ai impresia ca ai ajuns in anul 2000 . Asa de trista este la interior plus sistemul multimedia e din alt film . Cand o incarci la maxim si ii dai 130 de km pe autostrada nu ai sa vazi sub 9 litrii la suta . In oras nu are ce cauta un mostodont ca asta ! De ce sa a ei un tanc pentru oras cand abia poti gasi un loc de parcare pentru un Polo sau Yaris ?

  • alex_cu_a_mic, vineri, 11.11.2022 16:09

    @Anonim Nici la o Puma 1.0 ecobust incarcata nu vezi sub 8 pe autostrada si defapt cam la fel e situatia cu orice crosoveras sau SUV-ulet. In alta ordine de idei, hibridizarea asta de la toyota a ajuns atat de buna incat au pus-o si pe Tundra. Cred c-o s-o vedem si pe Hilux in curand.

  • Dan, vineri, 11.11.2022 18:04

    Ca optiune personala, nu-mi place niciuna din extreme. Adica nici ruperea in figuri cu masini extreme (pe care uneori proprietarii cocalari nici nu le cunosc in toate aspectele tehnice si nu stiu sa le aprecieze), dar nici multumirea cu ceva mediocru, cum e si acest Highlander. De ce mediocru? Pai putere mediocra pe o caroserie mare. Interior urat de-a dreptul. Dinamica de condus mediocra. Tehnologie imbatranita, intr-o prezentare urata. Eu pur si simplu nu inteleg de ce japonezii nu fac si ei ce fac coreenii de la Hyundai-Kia. Coreenii cauta sa vada exact ce vor clientii si ofera parca si peste aceste asteptari. Japonezii se incapataneaza sa ofere un design si o tehnologie pe care o vor doar ei si mai putin clientii. O sa spuneti ca nu-i asa, fiindca au vanzari record. Da, au, dar doar pe motiv de fiabilitate si eventual un consum OK. Atat. O masina ar trebui sa ofere mult mai mult. Daca tot stii sa faci masini fiabile, cine te obliga mereu sa le faci si urate si sa nu folosesti si alte tehnologii in afara de "eternul si fascinantul" motor in ciclu Atkinson si cutia e-CVT? Sigur, sistemul e perfect d.p.d.v. al consumului si fiabilitatii, la inceputuri era ceva genial, dar oare acum nu mai poate fi gasita si o alta tehnologie, mai moderna, in care sa nu-ti urle motorul la fiecare accelerare? Si barem de ar fi acest sistem doar la Toyota (si la Ford si la altii nonpremium), dar e si la Lexus, care este un brand premium!!! Astia de la Lexus sunt chiar nostimi: sunt obsedati de toate detaliile tehnice si de confort, se mandresc cu toate inovatiile in detalii, dar folosesc tot acelasi sistem nerafinat ca la Toyota. Ce folos ca ai mesteri takumi si bibilesti ani de zile la forma grilei de aerisire (si altele si altele) daca masina se simte ca o cizma la condus? Ce-i opreste sa ofere si aceleasi reglaje la scaunul pasagerului ca si la cel al soferului?!?!? In concluzie, fara a minimaliza calitatea masinilor japoneze, pot spune ca ei traiesc intr-o lume a lor, ceea ce dezamageste. Iar cumparatorii care se multumesc cu putin si se bat sa-si comande astfel de masini, le dau siguranta de sine producatorilor de a continua sa ofere la infinit aceleasi sisteme invechite si urate, in loc sa se mobilizeze pentru o schimbare in bine. Daca lumea zice: masina asta e fiabila, spatioasa si consuma putin, asa ca nu ma mai intereseaza ca e zgomotoasa, nerafinata, urata, cu aspect rustic, cu tehnologie invechita, lipsita de putere, cu o dinamica mediocra etc etc si deci sunt multi care se reped sa o cumpere asa cum e, atunci asta vor primi in oferta si pe viitor.

  • @dan, vineri, 11.11.2022 23:33

    te obliga cineva sa le cumperi masinile? aproape ca dai in plans, nu altceva!