Interior

5.0

Odată ajuns în interiorul lui Porsche Cayenne nu ai cum să nu observi atenția obsesivă a producătorului german pentru detalii, dar și faptul că poți configura aproape orice îți dorești.

Ai o paletă foarte largă de opțiuni. Chiar și cele mai neînsemnate detalii pot fi ajustate conform preferințelor tale. Poți alege cusături contrastante de diverse culori, combinații diferite de nuanțe pentru pernele de susținere laterală ale scaunelor, o culoare și materiale diferite pentru mânerele de pe consola centrală și așa mai departe.

Materialele sunt demne de acest segment: plastic moale, o planșă de bord îmbrăcată în piele, multe inserții din fibră de carbon, unul dintre cele mai frumoase volane din segment și o ergonomie bunicică. Rămâne ușor încărcată consola centrală, chiar dacă butoanele au dispărut aproape complet și au fost înlocuite de zone tactile. Din fericire, comenzile climatizării sunt destul de ușor de folosit în continuare.

Scaunele sunt confortabile, asigură o susținere laterală bună și dispun de multiple posibilități de ajustare electrică. În modelul nostru de test, scaunele au avut o combinație interesantă de material textil pe mijloc și piele în rest.

În buzunarele portierelor față încap chiar și sticle de 1.5 litri, iar în portierele spate sticle de un litru. Cotiera este decentă, spațiul pentru sticle de pe consola centrală este și el încăpător, însă problema apare atunci când vrei să găsești un loc pentru telefonul mobil. La baza consolei centrale nu există așa ceva. Este compromisul făcut pentru a avea o continuitate între planșa de bord și consola centrală, ambele intens digitalizate.

Întrebarea multora dintre voi va fi: cum se stă pe locurile din spate? Iar răspunsul este: surprinzător de bine. Dacă ai până în 1.8 metri înălțime nu vei avea probleme cu spațiul la cap, în pofida profilului acoperișului, care plonjează spre spate. Cât despre spațiul pentru pasageri, depinde ce configurație alegi. Modelul nostru era configurat cu doar patru locuri, zona din mijloc a banchetei din spate fiind ocupată de un suport, dar există și versiuni cu 3 locuri în spate.

Spațiul oferit în portbagaj are de suferit, comparativ cu un model non-hibrid, iar în total te vei putea baza pe maxim 460 de litri pentru bagaje. Asta înseamnă mai puțin cu aproximativ 160 de litri, comparativ cu un Cayenne Coupe normal.

Campion aici pare să fie BMW X6 M, la egalitate cu Maserati Levante, ambele modele oferind 580 de litri de stocare în portbagaj. Dar, să nu uităm că nu sunt PHEV.

  • Alfy, joi, 02.03.2023 11:15

    Asadar avem un Porsche Hybrid 'Eco' de 2.6 tone. Bine ai venit in secolul 21...

  • Banditos, joi, 02.03.2023 13:17

    Tehnologia hibrid de pe modelul asta nu are nicio legatura cu ecologia, asa cum scrie si in articol motorul electric aduce un plus de putere si cuplu. E doar o imbunatatire a unor performante deja extrem de ridicate.

  • adi_10, joi, 02.03.2023 13:49

    N-as cumpara masina asta ca deh...sunt acrii strugurii :))) dar mi-ar placea la nebunie sa plec intr-un road trip de vreo 2 saptamani prin Europa cu ea. Cred ca este o incantare sa o conduci pe drumuri ca lumea unde ai spatiu si loc sa ii activezi toate pistoanele :))

  • Snow, joi, 02.03.2023 15:19

    Ar trebui clarificat daca masina are o greutate 'la gol de 2,6 tone' cum scrie in articol sau 2275 kg ca in fisa tehnica. Diferenta de 325 kg e semnificativa. Deasemenea as vrea sa inteleg cum minunea asta a luat abia nota 4,6 iar pick up-ul Ford 4,8 ... ?

  • Andrei, joi, 02.03.2023 21:25

    Catre autor: la tinuta de drum, asteptarile legate de ruliul simtitor au fost infirmate, nu depasite. Nimic eco la monstrul asta, doar o chichita prin care producatorul a oferit si mai multa putere. Nu ca mi-as permite vreodata asa ceva, insa un 911 sau 718 sunt Porsche, asta e o strutocamila.