4.6
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, joi, 2 martie

Exacerbat

În 2002, ai fi putut spune că Porsche a luat-o razna prin decizia de a lansa Cayenne. O atitudine de înțeles, având în vedere că, înainte de dezvăluirea acestui „monstru” cu formă de SUV, singurele modele atipice produse de Porsche au îndrăznit doar să mute motorul în alt loc.

Ei bine, în anul 2023 să vezi un SUV cu sigla producătorului din Stuttgart nu mai e ceva nou. Nu mai tresare nimeni la vederea lui și nu mai e nimeni surprins. Ba chiar am ajuns să așteptăm versiunile noi cu înfrigurare, cu gândul la performanțele demne de invidiat pe care inginerii Porsche le reușesc de fiecare dată. Ca niște magicieni care controlează legile fizicii prin cine știe ce știință ocultă și mistică.

Dar nici măcar SUV-urile Porsche nu pot evada din constrângerile moderne care încep să ne sugrume ușor, ușor, și să ne lase din ce în ce mai puține motoare „pure” la îndemână. Sub pretextul oferirii unei alternative mai ecologice pentru clienții săi, Porsche a lansat o gamă întreagă de modele hibridizate, sub numele „e-Hybrid”.

Nu săriți cu pietre. Pentru că, de fapt, sub titulatura e-Hybrid se ascunde un lup în haine de oaie. Astăzi vom afla ce presupune sigla e-Hybrid pe un model care, la bază, este un Turbo S.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O: 

  • Alfy, joi, 02.03.2023 11:15

    Asadar avem un Porsche Hybrid 'Eco' de 2.6 tone. Bine ai venit in secolul 21...

  • Banditos, joi, 02.03.2023 13:17

    Tehnologia hibrid de pe modelul asta nu are nicio legatura cu ecologia, asa cum scrie si in articol motorul electric aduce un plus de putere si cuplu. E doar o imbunatatire a unor performante deja extrem de ridicate.

  • adi_10, joi, 02.03.2023 13:49

    N-as cumpara masina asta ca deh...sunt acrii strugurii :))) dar mi-ar placea la nebunie sa plec intr-un road trip de vreo 2 saptamani prin Europa cu ea. Cred ca este o incantare sa o conduci pe drumuri ca lumea unde ai spatiu si loc sa ii activezi toate pistoanele :))

  • Snow, joi, 02.03.2023 15:19

    Ar trebui clarificat daca masina are o greutate 'la gol de 2,6 tone' cum scrie in articol sau 2275 kg ca in fisa tehnica. Diferenta de 325 kg e semnificativa. Deasemenea as vrea sa inteleg cum minunea asta a luat abia nota 4,6 iar pick up-ul Ford 4,8 ... ?

  • Andrei, joi, 02.03.2023 21:25

    Catre autor: la tinuta de drum, asteptarile legate de ruliul simtitor au fost infirmate, nu depasite. Nimic eco la monstrul asta, doar o chichita prin care producatorul a oferit si mai multa putere. Nu ca mi-as permite vreodata asa ceva, insa un 911 sau 718 sunt Porsche, asta e o strutocamila.