4.1
de Gabriel Nica, Foto: Opel, marţi, 17 ianuarie

Punct și de la capăt

De multe ori avem impresia că istoria a început cu noi. Sau cu doar câteva decenii mai devreme. De aceea ne este greu să acceptăm anumite provocări sau chiar realitatea dură de lângă noi. Un adevăr de netăgăduit este, de exemplu, faptul că Opel Astra își găsește originile în industria auto acum mai bine de 80 de ani, chiar mai aproape de 90.

Primul model Opel compact a fost lansat în 1936 și purta numele Kadett. Ulterior, acesta s-a transformat în Opel Astra. Așadar, vorbim de o istorie de 86 de ani, pe parcursul căreia producătorul german a vândut peste 25 de milioane de mașini. Iar asta nu e puțin.

Am primit însă o nouă generație și lumea a ciulit urechile de îndată. De ce? Pentru că, spre deosebire de predecesorul său, care a primit doar câteva implanturi bine alese de la noul patronaj francez (PSA, ulterior Stellantis), Opel Asta L este acum un produs care împrumută aproape tot de la frații săi de platformă. Inclusiv platforma, supranumită EMP2-Evo.

Cu toate acestea, modelul compact a fost desenat, dezvoltat și este produs exclusiv în Germania, conform Opel.

Ce înseamnă toate astea? Mai este Opel Asta o mașină nemțească? Greu de spus doar citind despre mașină, așa că am plecat la drum prin România pentru a afla de la volan exact ce aduce noul Astra.

PREZENTAREA MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O ÎN ROMÂNIA

  • Nsrei, marţi, 17.01.2023 15:00

    Știu, trăim alte vremuri (interesante) sa ceri 32 de mii de euri pe un Opel Astra cu motor de 1.6 diesel mi se pare strigător la cer. Oi fi eu extrem de prost (platit) aproape de statutul de boschetar asistat social , deși culmea acum cinșpe ani am achiziționat de nou un Opel Astra h cu care am mers fara probleme vreo 11 ani. Am dat pe el jumate din prețul de astăzi. E drept atunci și salariul tot jumate îl aveam raportat la vremurile de atunci, dar totuși Opel asta nou mi se pare scump

  • ds, marţi, 17.01.2023 15:07

    O marcă ce a evoluat destul de frumos de când a încăput pe mâinile francezilor. Personal eram omul ce nu ar fi cumpărat niciodată Opel, bine nici acum nu aș face-o, mai ales de la 30.000 în sus, dar, se vede clar, e altceva, iar la 22.000 e chiar concurentă pentru destul de multe rivale. Dintr-o marcă insipidă a devenit ceva care îți atrage atenția și poate fi de luat în calcul, mai ales că în varianta diesel se găsesc adepți.

  • Seriff, marţi, 17.01.2023 15:38

    ''Poate deveni scump in functie de dotarile alese'' - trecut la ''Nu ne-a placut''. Adevarul e ca e singura masina la care daca adaugi dotari pretul creste, la celelalte le scade pretul, genial.

  • dan_grc, marţi, 17.01.2023 17:13

    Prețul este măricel, dar în niciun caz 45-50.000 euro cât ajunge o compactă electrică . Actualul Astra arată intr-un mare fel, iar o versiune diesel testată în 2023 pare o minune, sau o ciudățenie, depinde cum privești.

  • Banditos, miercuri, 18.01.2023 06:50

    Inca 2.000Eu si te coafezi cu un Civic E:HEV de uiti ca exista numele Astra. Diesel. Vorba unuia, chiar trebuie sa ai creierii spalati sa iti cumperi in anul 2023 motor pe motorina.

  • sandu, miercuri, 18.01.2023 08:43

    au stricat francezii si marca asta. nu ca era mai buna inainte, fiind cea mai slaba masina nemteasca. acuma fiind si frantuzeasca, clar nu as cumpara. la ce sta bine este consum, pentru ca dieselul nu o sa moara niciodata exteriorul este hidos nu vad persoane fizice sa cumpere marca asta, doar flote si firme de inchiriere.

  • adi_10, miercuri, 18.01.2023 09:53

    cu 27k euro iti iei Toyota Corolla full option full hybrid cu motor de 1.8 si 122 CP(dupa reducerile obtinute). de ce ai da cu 5k euro in plus pentru un Opel diesel cu motor de 1.5??

  • Seriff, miercuri, 18.01.2023 10:53

    @adi_10 pentru ca Toyota aia cu motorul respectiv e praf si pulbere, abia trage, antifonarea e 0, e plina de plastic ieftin, interiorul arata ca in 2001, sistemul hibrid o face sa consuma enorm la drum lung, diesel-ul o bate la orice capitol, cuplu, putere, consum.

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 18.01.2023 13:11

    Serifule, mai taie din ele... Toyota aia de care se vorbeste de anul asta are 140 de caluti, o idee mai bine decat varianta lesinata de 122, cel putin pe hartie sta bine, 9.3 pana la suta. Cat despre consum, si aici sta mai bine, mult mai bine decat orice alt benzinar/diesel mild hibrid in oras. Dar si in afara nu consuma rau, undeva la 6-6.5 la 130km/h. Sa nu vorbim de fiabilitate.

  • Moldovean, miercuri, 18.01.2023 13:55

    Eu am Astra J și chiar nu am avut deloc probleme cu el. Îmi place designul, mă simt bine în el, e foarte confortabil, scaunele sunt excelente. DAAR... pentru cei 4,7 m ai săi spațiul în spate e execrabil. Abia încape scaunul de copil pe ușă, iar să pui scaun de copil în spatele unui șofer de 1.82 ca mine nu prea poate fi vorba. Văd că modelul nou e cam la fel, adică design plăcut, se conduce plăcut, scaune excelente, dar spațiul în spate dezamăgitor. Și unii comentatori de pe aici au dreptate, de ce aș da 32k pe el? Chiar ieri am văzut o Octavia nouă în showroomul Skoda, echipată mediu, dar suficient pentru nevoile zilnice, cu 26k cu tot cu TVA. Și ca spațiu e net superioară Opelului.

  • Banditos, miercuri, 18.01.2023 14:18

    Pai Skoda e campionul spatiului pe bancheta din spate. Nici Fordul nu e cine stie.

  • Seriff, miercuri, 18.01.2023 15:38

    @Nelu Pantofaru, Toyota are 140 cp, dar 142 NM cuplu fiind motor aspirat, adica slab rau, Astra are 300 nm, aproape triplu, de cuplu ai nevoie nu de cai, Toyota e grea din cauza sistemului Hibrid si oricum se conduce mizerabil, toate Toyotele se conduc super jenant si au interioare invechite, sunt pline de plastic ieftin, nu se compara cu nici o masina europeana.

  • Banditos, miercuri, 18.01.2023 18:42

    Eu as face-o pe mortu'n papushoi daca nu as intelege ce este si cum functioneaza un hibrid. Dar cand Dumnezeul meu se numeste Diesel netul suporta orice.

  • Seriff, joi, 19.01.2023 10:17

    @Banditos, sistemul mult iubit hybrid, ca se scrie cu y nu cu i, este ultil strict in oras la viteze mici. In rest e inutil, cari dupa tine o baterie care nu face altceva decat sa creasca masa masinii. Diesel ca tehnologie e net superior oricarui hybrid. Nu ma crezi, fa plinul la o Toyota Corolla si plimba-te prin tara pana se aprinde becul, dupa fa plinul la orice diesel cu motor de 1.5 cum e Astra din articol, la final sa imi zici cu care ai facut mai multi km si cu are te-ai simitit mai relaxat cand ai avut de facut o depasire.

  • PMC, joi, 19.01.2023 11:35

    Masina asta e o reusita, o spun fara nicio rezerva. Pretul ala e f mare si nejustificat, dar ma astept ca se vor ieftini anul asta, cand criza de chipuri e rezolvata practic deja. Daca nu va cadea pretul de lista, vei primi discounturi. Eu vreau sa iau anul asta un Diesel nou, si va fi ori Peugeot 2008, ori un Astra. Inca deliberez si ma duc la test drive cu ambele. Dar va avea un motor Diesel HDI de la Peugeot. Am renuntat si la ideea de Diesel de 2 L. Il voi lua pentru eficienta maxima. Cel putin in cazul Peugeot 2008, la 80 - 90 de km/h AI UN CONSUM REAL DE 2.8 - 2.9 L/100 DE KM. Pe probate, pe testate, sunt teste pe youtube, uitati-va sa vedeti daca nu ma credeti. Bine-nteles, vorbim de cutie automata, da? NU de manuala. :) As vrea sa vad ce poate replica orice iubitor de hibride, de masini pe benzina si de electrice la o asemenea eficienta. Si guess what: ESTE MAI CURAT Dieselul acesta decat celelalte variante, da da, inclusiv decat cel electric. Si acum hai, dati cu injuratura goasa de camionagiu. Atat puteti unii dintre voi. Dar adevarul ramane la mine, oricat ati incerca sa-l bagati sub pres.