Siguranta
Mitsubishi L200 a fost testat în septembrie 2015 de EuroNCAP și a obținut patru stele de siguranță conform criteriilor noi ale organizației, implementate la începutul acestui an. Este un rezultat foarte bun pentru un pick-up, diferențierea faţă de clasificarea de cinci stele fiind dată de indisponibilitatea unui sistem de frânare automată în caz de impact frontal iminent, dotare demnă de filmele SF când vine vorba de un pick-up. Au existat, e adevărat, şi mici depunctări la anumite zone testate la impact.
L200 are șapte airbag-uri în dotare, dintre care unul este pentru genunchii șoferului. Nu lipsește ESP-ul, ABS-ul, EBD-ul, sistemul de asistență la frânarea de urgență, sistemul de control al stabilității remorcii, asistența la pornire în rampă și, atenție, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, o noutate în segment (standard la echiparea mijlocie).
Da, arată cam asiatică, dar nu uitați că în videoul de la Auto Express i-a bătut lejer la duelul în linie dreaptă și pe fostul Hilux (actualul abia lansat) și pe Amarok și pe șosea și în teren accidentat. Ce performanțe dinamice, dacă nu vă supărați? Modelele astea nu sunt modele de șosea care să îți mărească ție ego-ul masculin. Că unii le folosesc pentru asta, e altceva. Ele sunt făcute să fie practice, să îți faci treaba cu ele. Iar din punctul ăsta de vedere L200 e superior lui Amarok, având și trepte speciale pentru teren accidentat comparativ cu acesta. Vine și VW în segmentul ăsta cu un model de șosea și câștigă toate testele. Bravo lui! Să le câștige. Problema e că mașinile astea nu sunt făcute să fie excepționale pe șosea cum sunt SUV-urile de azi. Ele sunt făcute să fie PRACTICE. Iar Amarok e cel mai slab fix la capitolul UTILITATE. Cum ați spus și voi. E extrem de capabil și confortabil în off-road, ușor, rază de bracare mică etc. Ce mai dorim? Să stea lipit de asfalt și să prindă 250 km/h? Pick-up-ul e pentru muncă, nu ca să arăți tu ce macho ești. Vezi categoria ”Cui i se adresează?” - Celibatari.