Tinuta de drum
L200 se mândrește cu cea mai mică rază de bracare din segment, de 5.9 metri, impresionant pentru un model de 5.2 metri lungime. La prima vedere, pare că nu contează așa de mult acest aspect, dar demultiplicarea asigură doar 3.8 rotiri de volan de la un capăt de cursă la altul și manevrarea mult mai ușoară atât în situații limită, cât și în parcări.
Direcția oferă un echilibru bun între feedback și amortizarea denivelărilor, nefiind percepute în mod deranjant denivelările drumului, iar suspensia din dotare își face treaba și când apelăm la un stil de condus mai sportiv (cât se poate la un pick-up, desigur). Confortul la rulare este bun pentru un pick-up, chiar și pe denivelări, dovada în acest sens fiind încrederea oficialului Mitsubishi care mi-a stat în dreapta pe secțiunea de off-road în timp ce bea apă dintr-un pahar plin până la semnul de 400 mililitri fără să ca apa să se verse.
Pentru off-road, valorile relevante sunt următoarele: capacitatea de traversare a unui vad de apă adânc de 600 mm, unghi de atac de 30 de grade, unghi de degajare de 22 de grade, unghi ventral de 24 de grade și gardă la sol de 205 milimetri. Valori în general mai bune decât în cazul predecesorului său.
În raport cu rivalii din segment, L200 este demn de o poziție pe podium. Modelul Mitsubishi stă mai bine decât Amarok, de exemplu, la capitolele unghi de atac, capacitatea traversării vadului de apă și unghiul de trecere.
Comparat cu Hilux, L200 este egal la multe capitole, cu excepția unghiului maxim de înclinare laterală (48 grade la Hilux vs 45 grade la L200) și a unghiului de rampă, mai mare cu un grad la Hilux. Rivalul de la Toyota are și o gardă la sol mai mare.
Varianta comparabilă a lui Ford Ranger are un unghi de atac mai mic decât L200, o gardă la sol mai mare, un unghi de trecere mai bun, un unghi de înclinare mai slab și un unghi de degajare mai mare. Ford Ranger Cabină Dublă 4x4 poate să tracă printr-un vad de apă de 800 de milimetri, cu 200 mm în plus față de cel mai apropiat rival.
Isuzu D-Max este egal cu L200 la câteva capitole și îl depășește la garda la sol, dar nu îl surclasează la nicio altă valoare relevantă pentru off-road. Generația proaspăt ieșită din fabricație a lui Nissan Navara nu îl surclasează pe L200 la aceste capitole.
Da, arată cam asiatică, dar nu uitați că în videoul de la Auto Express i-a bătut lejer la duelul în linie dreaptă și pe fostul Hilux (actualul abia lansat) și pe Amarok și pe șosea și în teren accidentat. Ce performanțe dinamice, dacă nu vă supărați? Modelele astea nu sunt modele de șosea care să îți mărească ție ego-ul masculin. Că unii le folosesc pentru asta, e altceva. Ele sunt făcute să fie practice, să îți faci treaba cu ele. Iar din punctul ăsta de vedere L200 e superior lui Amarok, având și trepte speciale pentru teren accidentat comparativ cu acesta. Vine și VW în segmentul ăsta cu un model de șosea și câștigă toate testele. Bravo lui! Să le câștige. Problema e că mașinile astea nu sunt făcute să fie excepționale pe șosea cum sunt SUV-urile de azi. Ele sunt făcute să fie PRACTICE. Iar Amarok e cel mai slab fix la capitolul UTILITATE. Cum ați spus și voi. E extrem de capabil și confortabil în off-road, ușor, rază de bracare mică etc. Ce mai dorim? Să stea lipit de asfalt și să prindă 250 km/h? Pick-up-ul e pentru muncă, nu ca să arăți tu ce macho ești. Vezi categoria ”Cui i se adresează?” - Celibatari.