Interior

4.5

Sigla Maybach atrage după sine o exclusivitate la care puțini clienți au acces. Tocmai de aceea, interiorul unui model Maybach este o odă închinată luxului și rafinamentului, cu materiale de cea mai bună calitate, finisaje care depășesc segmentul premium și dotări care mai de care.

Să începem cu materialele. Plasticul și materialele de calitate inferioară au fost declarate persona non grata, tocmai de aceea fiecare colțișor din habitaclul lui Maybach EQS SUV este îmbrăcat în piele, inclusiv plafonul. Orice atingi, inclusiv butoanele, îți dă impresia de calitate.

Toate spațiile de depozitare sunt capitonate, inclusiv buzunarele portierelor. Germanii nu au lăsat nimic la voia întâmplării.

Singura tapițerie disponibilă este din piele Nappa, disponibilă în diverse culori, inclusiv Bej Macchiato cum a fost cazul mașinii testate de noi. Nu mai trebuie să spun că scaunele față sunt extrem de confortabile, reglabile electric, au funcție de încălzire, ventilație și mai multe tipuri de masaj.

În ceea ce privește ornamentele interioare, cele din lemn de mesteacăn maro, cu pori deschiși, sunt standard. Acestea fiind spuse, nu văd de ce ai plăti 2.299 de euro în plus pentru ornamentele Manufaktur de culoare neagră și finisaj lucios. Adică cele pe care le poți vedea în imaginile alăturate.

Multe suprafețe, de dimensiuni considerabile, sunt acoperite de acest piano black, care nu face altceva decât să atragă praful și amprentele. Dacă mă întrebi pe mine, strică puțin feng shui-ul. Dacă tot vrei altceva, mai plătești 4.719 euro și bifezi ornamentele din lemn de nuc, maro, cu pori deschiși.

Butoanele fizice sunt de domeniul trecutului, iar cele capacitive, de pe volan, îți vor da cele mai multe bătăi de cap. Vrei, nu vrei, o să le atingi din greșeală atunci când conduci, și te trezești că activezi vreo funcție.

Mercedes-Maybach EQS SUV este una dintre acele mașini de care trebuie să te bucuri de pe locurile din spate. Și am făcut-o cu vârf și îndesat, mai ales că mașina testată de noi a avut bifat pachetul Maybach First Class, care costă 21.296 de euro.

Acesta include pachetul Business Class (două scaune spate individuale), dar plusează cu pachetul din piele Manufaktur, cu ornamentele de care îți spuneam mai sus, cu un compartiment refrigerat (mini frigider, în limbaj popular), cu două cupe de șampanie confecționate din argint și cu un volan îmbrăcat în lemn.

Odată instalat pe scaunul din dreapta spate, începi să te simți ca într-un centru de comandă. Cât timp nu este ocupat scaunul pasagerului din față, scaunul spate se transformă într-un fotoliu extensibil, foarte confortabil. Acestea fiind spuse, îți poți întinde picioarele, pornești funcția de masaj și te bucuri de drum în timp ce servești o cupă de șampanie bine răcită.

Dacă ții neaparat să lucrezi, ai la dispoziție două măsuțe pliabile, suficient de mari pentru a-ți susține laptopul. În caz că vrei să îți odihnești ochii, ai și perne la tetierele scaunelor.

Tot de pe locurile din spate poți vedea cel mai bine atenția la detalii, specifică unui Maybach. În condiții de lumină slabă, habitaclul este însuflețit de unul dintre cele mai bune lumini ambientale din industrie. Noaptea, interiorul se transformă și devine mai spectaculos.

Pentru intimitate deplină, perdeluțele geamurilor se închid și se deschid electric.

Bifarea compartimentului refrigerat are, însă, și un dezavantaj. Pentru că frigiderul este instalat în portbagaj, nu vei avea la fel de mult loc pentru bagaje. Dar te poți descurca cu cei 440 de litri. În caz contrar, poți elimina foarte ușor frigiderul.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 17.09.2025 17:07

    D-le Monenciu, va apreciez sinceritatea. "....dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul." Din perspectiva mea, nici laș nu sunteti. Ati optat, ca orice persoana cu instinct de conservare, sa nu va confruntati de tânăr cu inconvenientele teribile generate de BEV-uri: 1)- migrene 2)- tahicardie 3)- inevitabilele stenturi D-le Monenciu, norocul este de partea acelora care-au facut alegerea corecta pentru locomotie: ICE(Otto & Diesel).

  • zarnesteanu, miercuri, 17.09.2025 18:36

    Ca fost client de Mercedes si peste 20 de ani la acelasi dealer, am fost dus de doua ori acasa intr-un EQS SUV si intr-adevar e o experienta deosebita, mai ales cand ai un sofer de la companie. Nici nu pot sa-mi imaginez ceva mai jos intr-un Maybach. Cei suficient de norocosi sa-si permita asa cea vor putea sa guste experienta din plin indiferent de scaunul pe care il ocupa in masina. Interiorul este perfect. Pe un merituos loc 2 as pune interiorul din Cadillac Lyriq, nu pentru ca am unul ci pentru senzatia incontestabila de lux, modernism, comfort si practicalitate. La Maybach, fara indoiala ca materialele si calitatea asamblarii sunt la nivelul urmator, ireprosabile. Nu m-a incantat niciodata designul masinilor electrice de la Mercedes, dar cred ca Maybach-ului asta i-as ierta multe. Artificiile de design chiar imi plac si estompeaza putin din proportiile ciudate si fortzajul de design sacrificat coeficientului aerodinamic. Desi platforma a fost lansata cu 3 ani in urma, tehnologia este totusi cat de cat la zi. Mi-as dori ca viitoarele modele sa fie varful de lance al companiei, asa cum se cuvine la clasa mare. Chiar nu inteleg filozofia celor de la Mercedes. Inclusiv prima generatie de Maybach a fost construita pe o platforma invechita de S Class. Cand ceri de la sfert de milion in sus, totusi asteptarile sunt altele si este absolut normal sa vrei maximul posibil la ora respectiva. Una peste alta, o masina pe care as cumpara-o cu ochii inchisi daca as avea resursele financiare. Iar Lyriq-ul l-as lasa fara regrete ministrului de finante :). Pana atunci, ramane cum am stabilit :)

  • Matei_cel_nou, miercuri, 17.09.2025 18:50

    Tehnologia nu vârful de la Mercedes, e generația precedentă. Viitoarele modele vor veni cu bateriile și motoarele noi, precum noul GLC. Adică eficientă sporită, cel puțin doua trepte de viteza potenți eficienta mai buna pe autostradă, baterii cu densitate mai mare. Totuși, cine ia masina asta nu face sute de km cu ea, ci mai degrabă drumuri de la reședință la aeroport sau la o întâlnire. Pentru asta contează luxul și confortul, și aici e ireproșabilă.

  • Andrei, miercuri, 17.09.2025 23:15

    Am mers, pentru scurt timp, cu un Maybach, pe bancheta din spate. Pentru posesor era un birou mobil. Mie nu mi-a transmis nimic masina aia, foarte batranicioasa, daca imi permiteti exprimarea. O experienta seaca, clinica.