
Interior
Sigla Maybach atrage după sine o exclusivitate la care puțini clienți au acces. Tocmai de aceea, interiorul unui model Maybach este o odă închinată luxului și rafinamentului, cu materiale de cea mai bună calitate, finisaje care depășesc segmentul premium și dotări care mai de care.
Să începem cu materialele. Plasticul și materialele de calitate inferioară au fost declarate persona non grata, tocmai de aceea fiecare colțișor din habitaclul lui Maybach EQS SUV este îmbrăcat în piele, inclusiv plafonul. Orice atingi, inclusiv butoanele, îți dă impresia de calitate.
Toate spațiile de depozitare sunt capitonate, inclusiv buzunarele portierelor. Germanii nu au lăsat nimic la voia întâmplării.
Singura tapițerie disponibilă este din piele Nappa, disponibilă în diverse culori, inclusiv Bej Macchiato cum a fost cazul mașinii testate de noi. Nu mai trebuie să spun că scaunele față sunt extrem de confortabile, reglabile electric, au funcție de încălzire, ventilație și mai multe tipuri de masaj.
În ceea ce privește ornamentele interioare, cele din lemn de mesteacăn maro, cu pori deschiși, sunt standard. Acestea fiind spuse, nu văd de ce ai plăti 2.299 de euro în plus pentru ornamentele Manufaktur de culoare neagră și finisaj lucios. Adică cele pe care le poți vedea în imaginile alăturate.
Multe suprafețe, de dimensiuni considerabile, sunt acoperite de acest piano black, care nu face altceva decât să atragă praful și amprentele. Dacă mă întrebi pe mine, strică puțin feng shui-ul. Dacă tot vrei altceva, mai plătești 4.719 euro și bifezi ornamentele din lemn de nuc, maro, cu pori deschiși.
Butoanele fizice sunt de domeniul trecutului, iar cele capacitive, de pe volan, îți vor da cele mai multe bătăi de cap. Vrei, nu vrei, o să le atingi din greșeală atunci când conduci, și te trezești că activezi vreo funcție.
Mercedes-Maybach EQS SUV este una dintre acele mașini de care trebuie să te bucuri de pe locurile din spate. Și am făcut-o cu vârf și îndesat, mai ales că mașina testată de noi a avut bifat pachetul Maybach First Class, care costă 21.296 de euro.
Acesta include pachetul Business Class (două scaune spate individuale), dar plusează cu pachetul din piele Manufaktur, cu ornamentele de care îți spuneam mai sus, cu un compartiment refrigerat (mini frigider, în limbaj popular), cu două cupe de șampanie confecționate din argint și cu un volan îmbrăcat în lemn.
Odată instalat pe scaunul din dreapta spate, începi să te simți ca într-un centru de comandă. Cât timp nu este ocupat scaunul pasagerului din față, scaunul spate se transformă într-un fotoliu extensibil, foarte confortabil. Acestea fiind spuse, îți poți întinde picioarele, pornești funcția de masaj și te bucuri de drum în timp ce servești o cupă de șampanie bine răcită.
Dacă ții neaparat să lucrezi, ai la dispoziție două măsuțe pliabile, suficient de mari pentru a-ți susține laptopul. În caz că vrei să îți odihnești ochii, ai și perne la tetierele scaunelor.
Tot de pe locurile din spate poți vedea cel mai bine atenția la detalii, specifică unui Maybach. În condiții de lumină slabă, habitaclul este însuflețit de unul dintre cele mai bune lumini ambientale din industrie. Noaptea, interiorul se transformă și devine mai spectaculos.
Pentru intimitate deplină, perdeluțele geamurilor se închid și se deschid electric.
Bifarea compartimentului refrigerat are, însă, și un dezavantaj. Pentru că frigiderul este instalat în portbagaj, nu vei avea la fel de mult loc pentru bagaje. Dar te poți descurca cu cei 440 de litri. În caz contrar, poți elimina foarte ușor frigiderul.
D-le Monenciu, va apreciez sinceritatea. "....dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul." Din perspectiva mea, nici laș nu sunteti. Ati optat, ca orice persoana cu instinct de conservare, sa nu va confruntati de tânăr cu inconvenientele teribile generate de BEV-uri: 1)- migrene 2)- tahicardie 3)- inevitabilele stenturi D-le Monenciu, norocul este de partea acelora care-au facut alegerea corecta pentru locomotie: ICE(Otto & Diesel).