4.6
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu, miercuri, 17 septembrie

Magistral

Sigla Maybach a stat pe capota unora dintre cele mai luxoase mașini din istorie. Compania, cu o istorie de 116 ani, a fost cumpărată în 1960 de către Daimler-Benz, iar în 2002 a devenit o marcă de sine stătătoare.

Portofoliul a inclus un singur model, disponibil în două variante de lungime, adică 56 și 62. 

Vânzările au fost, însă, sub așteptări. La finalul anului 2011, Daimler anunța finalul Maybach ca brand de sine stătător, iar ultima mașina a fost produsă în decembrie 2012.

Gigantul german nu a renunțat la Maybach. Trei ani mai târziu, a devenit un sub-brand al Mercedes-Benz, utilizat pentru cele mai luxoase versiuni ale unor modele din gamă. În prezent, ai la dispoziție patru astfel de modele Mercedes-Maybach: Clasa S, EQS SUV, GLS și SL.

Noi am condus noul Mercedes-Maybach EQS SUV, adică primul Maybach electric, și trebuie să îți spunem că ne-a uimit din mai multe puncte de vedere. Despre toate acestea vei afla mai multe în rândurile următoare, dar înainte te invităm să urmărești clipul de prezentare pe care l-am pregătit pentru tine.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • Jian de la Calafat, miercuri, 17.09.2025 17:07

    D-le Monenciu, va apreciez sinceritatea. "....dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul." Din perspectiva mea, nici laș nu sunteti. Ati optat, ca orice persoana cu instinct de conservare, sa nu va confruntati de tânăr cu inconvenientele teribile generate de BEV-uri: 1)- migrene 2)- tahicardie 3)- inevitabilele stenturi D-le Monenciu, norocul este de partea acelora care-au facut alegerea corecta pentru locomotie: ICE(Otto & Diesel).

  • zarnesteanu, miercuri, 17.09.2025 18:36

    Ca fost client de Mercedes si peste 20 de ani la acelasi dealer, am fost dus de doua ori acasa intr-un EQS SUV si intr-adevar e o experienta deosebita, mai ales cand ai un sofer de la companie. Nici nu pot sa-mi imaginez ceva mai jos intr-un Maybach. Cei suficient de norocosi sa-si permita asa cea vor putea sa guste experienta din plin indiferent de scaunul pe care il ocupa in masina. Interiorul este perfect. Pe un merituos loc 2 as pune interiorul din Cadillac Lyriq, nu pentru ca am unul ci pentru senzatia incontestabila de lux, modernism, comfort si practicalitate. La Maybach, fara indoiala ca materialele si calitatea asamblarii sunt la nivelul urmator, ireprosabile. Nu m-a incantat niciodata designul masinilor electrice de la Mercedes, dar cred ca Maybach-ului asta i-as ierta multe. Artificiile de design chiar imi plac si estompeaza putin din proportiile ciudate si fortzajul de design sacrificat coeficientului aerodinamic. Desi platforma a fost lansata cu 3 ani in urma, tehnologia este totusi cat de cat la zi. Mi-as dori ca viitoarele modele sa fie varful de lance al companiei, asa cum se cuvine la clasa mare. Chiar nu inteleg filozofia celor de la Mercedes. Inclusiv prima generatie de Maybach a fost construita pe o platforma invechita de S Class. Cand ceri de la sfert de milion in sus, totusi asteptarile sunt altele si este absolut normal sa vrei maximul posibil la ora respectiva. Una peste alta, o masina pe care as cumpara-o cu ochii inchisi daca as avea resursele financiare. Iar Lyriq-ul l-as lasa fara regrete ministrului de finante :). Pana atunci, ramane cum am stabilit :)