Motor / Transmisie

5.0

În ultimul episod din "The Grand Tour", Jeremy Clarkson a vorbit, nu în termeni foarte evlavioși, despre mașinile electrice. Printre altele, celebrul jurnalist britanic a spus că "nu poți să faci o recenzie unei mașini electrice". Ei bine, poți să analizezi o mașină cu zero emisii, dar, ce-i drept, ai mai puține satisfacții decât atunci când conduci/analizezi o mașină termică.

În plus, nici nu ai atâtea lucruri despre care poți vorbi. De exemplu, nu ai zgomot produs de motor, nu ai o transmisie convențională care schimbă sau nu schimbă treptele cum trebuie, nu ai turbo lag și așa mai departe.

Chiar și așa, sistemul de propulsie electric este (dacă mă întrebi pe mine) cel mai potrivit pentru un Maybach. De ce? Pentru că obții un parcurs lin, fără întreruperi, atâta timp cât cel de la volan are glezna de catifea și nu bruschează comenzile.

Revenind la Mercedes-Maybach EQS SUV, acesta poate fi comandat într-o singură versiune și anume EQS 680. Un fel de V12, dar pe care nu trebuie să îl hrănești cu benzină.

Cele două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte, dezvoltă instant 658 de cai putere și 950 Nm cuplu. Chiar dacă vorbim despre o mașină care cântărește, la gol, 3.075 de kilograme, aceste valori de putere sunt de-a dreptul exagerate. E prea mult, pentru că nu vei avea ocazia să utilizezi sistemul de propulsie la capacitate maximă aproape niciodată.

Puterea disponibilă imediat îți reconfigurează sinapsele la o accelerație mai hotărâtă, iar cifrele vitezometrului cresc nefiresc de repede. Indiferent că faci asta la viteze reduse, sau la viteze de autostradă.

Ca orice mașină cu zero emisii care se respectă, Mercedes-Maybach EQS SUV are mai multe trepte pentru regenerarea energiei la frânare. Ai Strong Recuperation, Normal și No Recuperation. Dacă activezi prima treaptă, vei observa că mașina încetinește destul de tare, lucru pe care nu îl vor accepta ceilalți ocupanți, mai ales cei care își sorb șampania pe locurile din spate.

Dar, dacă nu vrei să îți bați capul prea tare, poți activa funcția Intelligent Recuperation. Cu alte cuvinte, lași sistemul să ia decizii pentru tine. Mașina "citește" drumul și reduce viteza în funcție de mașina din față, dacă urmează un viraj, o intersecție sau un sens giratoriu.

Este cea mai bună soluție. În plus, frânează până la oprirea completă în oraș, ceea ce înseamnă că poți conduce cu o singură pedală dacă anticipezi așa cum trebuie traficul.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 17.09.2025 17:07

    D-le Monenciu, va apreciez sinceritatea. "....dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul." Din perspectiva mea, nici laș nu sunteti. Ati optat, ca orice persoana cu instinct de conservare, sa nu va confruntati de tânăr cu inconvenientele teribile generate de BEV-uri: 1)- migrene 2)- tahicardie 3)- inevitabilele stenturi D-le Monenciu, norocul este de partea acelora care-au facut alegerea corecta pentru locomotie: ICE(Otto & Diesel).

  • zarnesteanu, miercuri, 17.09.2025 18:36

    Ca fost client de Mercedes si peste 20 de ani la acelasi dealer, am fost dus de doua ori acasa intr-un EQS SUV si intr-adevar e o experienta deosebita, mai ales cand ai un sofer de la companie. Nici nu pot sa-mi imaginez ceva mai jos intr-un Maybach. Cei suficient de norocosi sa-si permita asa cea vor putea sa guste experienta din plin indiferent de scaunul pe care il ocupa in masina. Interiorul este perfect. Pe un merituos loc 2 as pune interiorul din Cadillac Lyriq, nu pentru ca am unul ci pentru senzatia incontestabila de lux, modernism, comfort si practicalitate. La Maybach, fara indoiala ca materialele si calitatea asamblarii sunt la nivelul urmator, ireprosabile. Nu m-a incantat niciodata designul masinilor electrice de la Mercedes, dar cred ca Maybach-ului asta i-as ierta multe. Artificiile de design chiar imi plac si estompeaza putin din proportiile ciudate si fortzajul de design sacrificat coeficientului aerodinamic. Desi platforma a fost lansata cu 3 ani in urma, tehnologia este totusi cat de cat la zi. Mi-as dori ca viitoarele modele sa fie varful de lance al companiei, asa cum se cuvine la clasa mare. Chiar nu inteleg filozofia celor de la Mercedes. Inclusiv prima generatie de Maybach a fost construita pe o platforma invechita de S Class. Cand ceri de la sfert de milion in sus, totusi asteptarile sunt altele si este absolut normal sa vrei maximul posibil la ora respectiva. Una peste alta, o masina pe care as cumpara-o cu ochii inchisi daca as avea resursele financiare. Iar Lyriq-ul l-as lasa fara regrete ministrului de finante :). Pana atunci, ramane cum am stabilit :)

  • Matei_cel_nou, miercuri, 17.09.2025 18:50

    Tehnologia nu vârful de la Mercedes, e generația precedentă. Viitoarele modele vor veni cu bateriile și motoarele noi, precum noul GLC. Adică eficientă sporită, cel puțin doua trepte de viteza potenți eficienta mai buna pe autostradă, baterii cu densitate mai mare. Totuși, cine ia masina asta nu face sute de km cu ea, ci mai degrabă drumuri de la reședință la aeroport sau la o întâlnire. Pentru asta contează luxul și confortul, și aici e ireproșabilă.