
Consum
Bateria este direct proporțională cu dimensiunile mașinii și cu performanțele sistemului de propulsie. Are o capacitate utilă de 118 kWh, iar autonomia ajunge până la 614 kilometri în ciclul WLTP. Acumulatorul poate fi încărcat rapid cu până la 200 kW, ceea ce înseamnă că repriza 10-80% durează 31 de minute.
Consumul mediu, declarat de producător, este de 21.9 kWh/100 de km.
Când am preluat mașina, bateria era încărcată complet, astfel că bordul indica o autonomie de 556 de kilometri, sau 642 de kilometri cu modul Eco activat. În total, noi am acoperit puțin peste 400 de kilometri și chiar dacă mai aveam 13% baterie și mai puteam acoperi 66 de kilometri, am decis să mă opresc.
Cu siguranță puteam forța nota puțin mai mult, dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul.
În ceea ce privește consumul de energie, în mediul urban am obținut un consum de 29.9 kWh/100 de km, iar în extra-urban un consum de 22.2 kWh/100 de km. Dacă facem un calcul simplu, obținem un consum mediu de 26.05 kWh/100 de km.
Dacă luăm în calcul nivelul de lux pe care îl oferă și performanțele, Mercedes-Maybach EQS SUV joacă într-o cu totul altă ligă, una în care nu are un rival direct.
D-le Monenciu, va apreciez sinceritatea. "....dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul." Din perspectiva mea, nici laș nu sunteti. Ati optat, ca orice persoana cu instinct de conservare, sa nu va confruntati de tânăr cu inconvenientele teribile generate de BEV-uri: 1)- migrene 2)- tahicardie 3)- inevitabilele stenturi D-le Monenciu, norocul este de partea acelora care-au facut alegerea corecta pentru locomotie: ICE(Otto & Diesel).