Consum

4.0

Bateria este direct proporțională cu dimensiunile mașinii și cu performanțele sistemului de propulsie. Are o capacitate utilă de 118 kWh, iar autonomia ajunge până la 614 kilometri în ciclul WLTP. Acumulatorul poate fi încărcat rapid cu până la 200 kW, ceea ce înseamnă că repriza 10-80% durează 31 de minute.

Consumul mediu, declarat de producător, este de 21.9 kWh/100 de km.

Când am preluat mașina, bateria era încărcată complet, astfel că bordul indica o autonomie de 556 de kilometri, sau 642 de kilometri cu modul Eco activat. În total, noi am acoperit puțin peste 400 de kilometri și chiar dacă mai aveam 13% baterie și mai puteam acoperi 66 de kilometri, am decis să mă opresc.

Cu siguranță puteam forța nota puțin mai mult, dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul.

În ceea ce privește consumul de energie, în mediul urban am obținut un consum de 29.9 kWh/100 de km, iar în extra-urban un consum de 22.2 kWh/100 de km. Dacă facem un calcul simplu, obținem un consum mediu de 26.05 kWh/100 de km.

Dacă luăm în calcul nivelul de lux pe care îl oferă și performanțele, Mercedes-Maybach EQS SUV joacă într-o cu totul altă ligă, una în care nu are un rival direct.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 17.09.2025 17:07

    D-le Monenciu, va apreciez sinceritatea. "....dar nu sunt atât de curajos și nu voiam să îmi forțez chiar atât de mult norocul." Din perspectiva mea, nici laș nu sunteti. Ati optat, ca orice persoana cu instinct de conservare, sa nu va confruntati de tânăr cu inconvenientele teribile generate de BEV-uri: 1)- migrene 2)- tahicardie 3)- inevitabilele stenturi D-le Monenciu, norocul este de partea acelora care-au facut alegerea corecta pentru locomotie: ICE(Otto & Diesel).

  • zarnesteanu, miercuri, 17.09.2025 18:36

    Ca fost client de Mercedes si peste 20 de ani la acelasi dealer, am fost dus de doua ori acasa intr-un EQS SUV si intr-adevar e o experienta deosebita, mai ales cand ai un sofer de la companie. Nici nu pot sa-mi imaginez ceva mai jos intr-un Maybach. Cei suficient de norocosi sa-si permita asa cea vor putea sa guste experienta din plin indiferent de scaunul pe care il ocupa in masina. Interiorul este perfect. Pe un merituos loc 2 as pune interiorul din Cadillac Lyriq, nu pentru ca am unul ci pentru senzatia incontestabila de lux, modernism, comfort si practicalitate. La Maybach, fara indoiala ca materialele si calitatea asamblarii sunt la nivelul urmator, ireprosabile. Nu m-a incantat niciodata designul masinilor electrice de la Mercedes, dar cred ca Maybach-ului asta i-as ierta multe. Artificiile de design chiar imi plac si estompeaza putin din proportiile ciudate si fortzajul de design sacrificat coeficientului aerodinamic. Desi platforma a fost lansata cu 3 ani in urma, tehnologia este totusi cat de cat la zi. Mi-as dori ca viitoarele modele sa fie varful de lance al companiei, asa cum se cuvine la clasa mare. Chiar nu inteleg filozofia celor de la Mercedes. Inclusiv prima generatie de Maybach a fost construita pe o platforma invechita de S Class. Cand ceri de la sfert de milion in sus, totusi asteptarile sunt altele si este absolut normal sa vrei maximul posibil la ora respectiva. Una peste alta, o masina pe care as cumpara-o cu ochii inchisi daca as avea resursele financiare. Iar Lyriq-ul l-as lasa fara regrete ministrului de finante :). Pana atunci, ramane cum am stabilit :)

  • Matei_cel_nou, miercuri, 17.09.2025 18:50

    Tehnologia nu vârful de la Mercedes, e generația precedentă. Viitoarele modele vor veni cu bateriile și motoarele noi, precum noul GLC. Adică eficientă sporită, cel puțin doua trepte de viteza potenți eficienta mai buna pe autostradă, baterii cu densitate mai mare. Totuși, cine ia masina asta nu face sute de km cu ea, ci mai degrabă drumuri de la reședință la aeroport sau la o întâlnire. Pentru asta contează luxul și confortul, și aici e ireproșabilă.