Siguranta
Plecarea spre testul cu MX-5 a avut loc fix în ziua în care EuroNCAP penaliza noul CX-3 pentru faptul că nu dispune de sisteme de frânare automată în oraş pe versiunile de echipare de bază şi-l nota cu patru stele la cea mai recentă sesiune a testelor de siguranţă. Bine, asta nu mai e de mult vreo ruşine, pentru că noile reglementări ale EuroNCAP sunt îndeajuns de stringente încât până şi Audi TT să aibă doar 4 stele, însă nu e nici vreun motiv de artificii şi şampanie în sediul Mazda.
Ei bine, acelaşi sistem de frânare automată, intens dezbătut în industrie în ultimii ani şi care şi-a dovedit deja eficienţa pe străzile oraşelor, este ignorat complet pe MX-5. EuroNCAP nu a testat încă roadsterul japonezilor, însă e foarte probabil ca lipsa acestui sistem să ducă din nou la o depunctare, în ciuda faptului că inginerii mărcii s-au dat peste cap pentru a construi un roadster care-ţi oferă un grad de siguranţă structurală foarte ridicat.
Mai mult, MX-5 oferă sisteme active de siguranţă precum cel de monitorizare a unghiului mort, de avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare sau de schimbare automată a fazei scurte cu faza lungă. Acestea se adaugă pachetului de airbag-uri dedicat celor doar două locuri ale maşinii şi sistemului care asigură protecţia ocupanţilor în caz de răsturnare.
Ce lista cretina si irelevanta aveti la "Nu ne-a placut".