Calitate / Pret
Nu e niciun secret: Mazda MX-5 este cel mai accesibil roadster de pe piaţă. Acest lucru este posibil atât datorită faptului că vorbim de o maşină care face parte din zona non-premium a pieţei auto, cât şi datorită elementului-cheie denumit motoare sub 200 CP.
MX-5 e o pată de culoare în peisajul ultra-ingineresc al unei industrii care devine pe alocuri sclava tehnologiei. Nu că ar fi rău, pentru că evoluţia este cheia confortului, însă e reconfortant să regăseşti o parte din ceea ce inspirau posterele din camerele pe care le aveam când eram copii.
Poţi să ai un MX-5 la preţul de 21.000 de euro (1.5 în versunea de echipare de bază), iar dacă treci peste şocul cifrelor, pentru că cei 131 de cai putere şi se vor părea la prima vedere insuficienţi pentru o astfel de investiţie, vei avea în mâini un MX-5 îndeajuns de capabil încât să-ţi lipească iremediabil zâmbetul pe buze. Versiunea testată de noi, 2.0 de 160 de cai în varianta de echipare de top, costă 29.000 de euro şi este cu vreo 9000 de euro mai ieftină decât un BMW Z4 18i în echiparea de bază.
Pe scurt, dacă vrei un cabriolet dedicat celor două persoane din casă care să-ţi ofere senzaţii şi sentimente demne de o maşină sport, primul showroom la uşa căruia trebuie să baţi este unul Mazda. Dacă vrei mai multă tehnologie, putere şi o schimbare radicală de percepţie asupra tehnologiei, mergi la Audi. Dacă vrei un roadster pur-sânge cu sigla BMW, ei bine, aşteaptă încă puţin pentru a prinde noua generaţie Z4.
Ce lista cretina si irelevanta aveti la "Nu ne-a placut".