Mazda MX-5

2.0 Benzina (Skyactiv-G) 160CP Man6 Revolution Top
4.4
de Mircea Meșter, Foto: Mazda, miercuri, 9 septembrie

Reacţii chimice

Mazda MX-5 a depăşit de mult stadiul de maşină în sensul utilitar al termenului şi a devenit un simbol al rezistenţei sportivelor pur sânge într-o lume din ce în ce mai tehnologizată şi mai complexă. În 1990, când Mazda lansa prima generaţie MX-5 - sau Miata, aşa cum e cunoscut şi alintat modelul în Japonia, lumea roadsterelor de dimensiuni compacte nu exista. Existaseră anterior câteva încercări în zona britanică sau italiană de a produce un model dedicat simplu plăcerii de a conduce, dar asta se întâmpla cu zeci de ani în urmă. 

Mazda MX-5 a fost un reper. Este modelul-inspiraţie în urma căruia au fost lansate modele precum Porsche Boxster (1996), Mercedes-Benz SLK (1997), Audi TT Roadster (2000), BMW Z3 (1996), Fiat Barchetta (1996) sau Honda S2000 (1999), principalul rival japonez al modelului Mazda. 

În 2015, Mazda MX-5 revine pe piaţă într-o lume agitată şi plină de "ciudăţenii" care acum 25 de ani erau inexistente. Lumea preferă SUV-uri de oraş, monovolumele dispar uşor-uşor din peisaj, electrificarea şi hibridizarea sunt în floare, iar "fun to drive" a devenit între timp apanajul modelelor sportive, cu mulţi cai. Pentru că, în accepţiunea multora, "fun" înseamnă puternic. 

Nimic mai greşit.

Dacă vrei să pariezi pe cea mai accesibilă maşină care întoarce la origini conceptul de maşină dedicată şoferului, Mazda MX-5 este modelul care se potriveşte cel mai bine caracterizării. Costă până-n 30.000 de euro în versiunea de echipare de top cu cel mai puternic motor, are două locuri, un acoperiş din pânză pliabil manual şi mai ales îţi oferă senzaţia perfectă a maşinii care e făcută pentru a se simţi excelent pe viraje. 

MX-5 e o maşină care te fascinează în simplitatea ei. Eşti tu şi şoseaua, cu vântul în păr, cu volanul şi cu schimbătorul în mâini, gata să cucereşti şosele. Restul nu mai contează. 

 

  • Sam93, miercuri, 09.09.2015 14:14

    Ce lista cretina si irelevanta aveti la "Nu ne-a placut".

  • rotila, miercuri, 09.09.2015 14:23

    sub influenta colegilor te abati de la subiect si deviezi spre beletristica: "o sa ti se para -fara exagerare-ca nu esti intr-o masina ,ci in echipament sport. daca intr-adevar asa ti se pare e de la chimicale

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 09.09.2015 14:27

    La "nu ne-a placut" faza cu doar 2 motoare pe benzina mi se pare putin ridicola, doar nu voiati sa stricati fun to drive-ul punand un diesel nu?In rest cred ca mergea o versiune pe benzina chiar putin mai puternica.

  • alex, miercuri, 09.09.2015 14:29

    barcelona = mazda mea

  • scamel, miercuri, 09.09.2015 14:48

    @AM daca raportul masa/ putere este excelent ce motor mai vrei? Si multa vorbarie (filozofie oare) urmata de concluzia Nimic mai fals.

  • Andy, miercuri, 09.09.2015 15:39

    "Lipsa dieselului" e o placa pe care o pun toti redactorii europeni...indiferent daca e un model sport sau nu, indiferent daca raportul masa/putere e bun sau nu... E din seria "trebuia sa punem ceva si la minus". Uneori sincer regret ca nu-s prin America unde dieselul chiar nu conteaza.

  • mircea, miercuri, 09.09.2015 15:51

    @Andy, @Nelu_Pantofaru Nu a spus nimeni că are nevoie de diesel. Minusul se referă la faptul că are doar două motoare în gamă. Faptul că am specificat că sunt ambele pe benzină e o chestiune pur informativă, dedicată celor care au nevoie de lămuriri suplimentare. Dacă aş fi considerat că are nevoie de un diesel, la minusuri ar fi apărut "Lipsa unui motor diesel în gamă" :)

  • Florin, miercuri, 09.09.2015 16:25

    Motorul de 2 l din cate am vazut pe Mazda 3, care e mai grea cu vreo 300 de kg poate sa scoata consum de diesel daca mergi legal in schimb si un diesel consuma destul daca te dai la el, "sportiv". Deci nu avea rost un diesel. O zi usoara.

  • someone, miercuri, 09.09.2015 16:29

    cum zicea jeremy candva, la o emisiune pe care o conducea: "un supercar e facut sa se strice si sa te enerveze zilnic...asta face parte din savoarea lui" . MX5 nu e un supercar , evident, dar totusi , toate aceste minusuri la aceasta categorie de masina sant de fapt parte a personalitatii

  • zagado26, miercuri, 09.09.2015 17:10

    O masinuta superba pe care mi-as dori-o oricand in garaj!

  • eee, miercuri, 09.09.2015 18:42

    intr-o zi ...

  • lorinczi.thomas, miercuri, 09.09.2015 23:41

    Ati cam dat-o in bara la doua articole cu categoria minus, in trecut, dar aici e troll efectiv. Nu e masina de volum sa ai dintre enspe motorizari de ales. Ce vina are masina? Aici aveti de gand sa stergeti propozitia aia? Sau vreti sa moara domnu ifanov de inima rea ca subestimati japoneza?

  • lorinczi.thomas, miercuri, 09.09.2015 23:53

    P.S.: Si Mustang tot doo motorizari are.

  • mowgli, joi, 10.09.2015 01:44

    Asa va legati de minusul ala de zici ca AM le-a nenoricit vanzarile celor de la Mazda cu faza asta. Toti erati in fata la showroom-uri cu cecul in mana si cand ati vazut minusul ala, v-ati razgandit si ati bagat banii la pacanele.

  • mzd, joi, 10.09.2015 08:09

    m-am saturat de masini practice folosite 1% din timp la capacitate in conditiile unei plictiseli continue, cred ar fi timpul si de putina distractie, mai mult chiar, asa scapi si de pasageri de care n-ai chef (soacre, matusi, etc.)

  • mzd, joi, 10.09.2015 08:09

    m-am saturat de masini practice folosite 1% din timp la capacitate in conditiile unei plictiseli continue, cred ar fi timpul si de putina distractie, mai mult chiar, asa scapi si de pasageri de care n-ai chef (soacre, matusi, etc.)

  • LR, joi, 10.09.2015 09:34

    Eu mă întreb cum de nu se gândesc și alți constructori la așa ceva. E o rețetă atât de simplă, încât s-ar putea construi o astfel de "jucărie" care să se poate vinde și cu 10.000€! Bineînțeles, un constructor premium nu s-ar coborî la așa ceva; chiar și unii constructori generaliști, dar cu "fumuri", ar considera că e sub demnitatea lor să producă un astfel de vehicul pentru distracție. Nu îți trebuie decât puțin curaj și imaginație ca să realizezi și să vinzi o mașinuță ușoară cu un motor pe măsură, echipată cu strictul necesar. De exemplu, Suzuki ar putea face acest lucru foarte ușor. Și mai ieftin.

  • petrush, joi, 10.09.2015 10:34

    @ AM o fi model de inspiratie pentru unii dar in anii 60/70 porsche avea 914 iar fiat facea 124 cabrio in multe variante.fiat barcheta are istorie mai veche

  • Marius, luni, 14.09.2015 16:09

    Masina de gay.