Mazda MX-5
Reacţii chimice
Mazda MX-5 a depăşit de mult stadiul de maşină în sensul utilitar al termenului şi a devenit un simbol al rezistenţei sportivelor pur sânge într-o lume din ce în ce mai tehnologizată şi mai complexă. În 1990, când Mazda lansa prima generaţie MX-5 - sau Miata, aşa cum e cunoscut şi alintat modelul în Japonia, lumea roadsterelor de dimensiuni compacte nu exista. Existaseră anterior câteva încercări în zona britanică sau italiană de a produce un model dedicat simplu plăcerii de a conduce, dar asta se întâmpla cu zeci de ani în urmă.
Mazda MX-5 a fost un reper. Este modelul-inspiraţie în urma căruia au fost lansate modele precum Porsche Boxster (1996), Mercedes-Benz SLK (1997), Audi TT Roadster (2000), BMW Z3 (1996), Fiat Barchetta (1996) sau Honda S2000 (1999), principalul rival japonez al modelului Mazda.
În 2015, Mazda MX-5 revine pe piaţă într-o lume agitată şi plină de "ciudăţenii" care acum 25 de ani erau inexistente. Lumea preferă SUV-uri de oraş, monovolumele dispar uşor-uşor din peisaj, electrificarea şi hibridizarea sunt în floare, iar "fun to drive" a devenit între timp apanajul modelelor sportive, cu mulţi cai. Pentru că, în accepţiunea multora, "fun" înseamnă puternic.
Nimic mai greşit.
Dacă vrei să pariezi pe cea mai accesibilă maşină care întoarce la origini conceptul de maşină dedicată şoferului, Mazda MX-5 este modelul care se potriveşte cel mai bine caracterizării. Costă până-n 30.000 de euro în versiunea de echipare de top cu cel mai puternic motor, are două locuri, un acoperiş din pânză pliabil manual şi mai ales îţi oferă senzaţia perfectă a maşinii care e făcută pentru a se simţi excelent pe viraje.
MX-5 e o maşină care te fascinează în simplitatea ei. Eşti tu şi şoseaua, cu vântul în păr, cu volanul şi cu schimbătorul în mâini, gata să cucereşti şosele. Restul nu mai contează.
Ce lista cretina si irelevanta aveti la "Nu ne-a placut".