
Poftă de condus
De la apariția automobilului și până în prezent, puține mașini au dat naștere unui cult așa cum a făcut-o Mazda MX-5. Modelul japonez a ajuns să fie identificat cu mașina sport, să fie chiar esența unei mașini sport mai bine spus.
Un motor aspirat natural montat în față, roți motrice spate, dimensiuni reduse, manevrabilitatea unui cart și o transmisie manuală de-a dreptul sublimă. Aceasta este rețeta pe care Mazda a păstrat-o încă de la începuturile acestui model, în ciuda interferențelor venite din afară.
Desigur, japonezii puteau să instaleze o turbină sub capotă și să crească puterea motorului, dar chiar era nevoie? Ei bine, nu. Mazda MX-5 este una dintre acele mașini, poate chiar singura, care demonstrează că nu ai nevoie de multă putere pentru a trăi clipe memorabile la volan.
Mazda MX-5 îți creează o poftă de condus cum puține mașini o fac. Este un model pe care nu trebuie neaparat să îl înțelegi, dar pe care trebuie să îl experimentezi.
Japonezii au confirmat deja o nouă generație MX-5, așadar viitorul său este asigurat. Ce-i drept, se spune că sub capotă vom regăsi un motor de 2.5 litri, dar reprezentanții companiei susțin că fac tot posibilul să mențină greutatea redusă și spiritul de "roadster" al modelului.
Până vom afla rezultatul final, rămâne doar să ne bucurăm de actuala generație MX-5. Așa cum am făcut-o și noi, atunci când am testat singura versiune pe care o mai poți comanda în prezent. Nu am condus varianta Roadster ci pe cea RF, adică Retractable Fastback. Targa, dacă vrei.
Desigur, ți-am pregătit și un clip video cuprinzător cu mașina de test.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI
Se mai produce Abarth Spider?