Motor / Transmisie

4.0

Normele de emisii, tot mai drastice, au dus la dispariția unor modele emblematice. Cele care au rămas au fost modificate astfel încât să se supună noilor reguli.

Pentru a păstra MX-5 în portofoliu, Mazda a făcut mai multe compromisuri, poate cel mai mare fiind acela că a renunțat la motorul de 2.0 litri care oferea 184 de cai putere.

Așa se face că, în prezent, dacă vrei să îți comanzi un MX-5 cu 0 kilometri, ai la dispoziție o singură motorizare (ne referim la România). Este vorba despre o unitate de 1.5 litri Skyactiv G, pe benzină, aspirată natural, care oferă 132 de cai putere la 7.000 de rotații pe minut și 152 Nm cuplu la 4.500 de rotații pe minut.

Așa cum spuneam, Mazda MX-5 demontrează că nu are nevoie de foarte mulți cai putere pentru a fi distractivă, mai ales că în varianta RF are o greutate de 1.114 kilograme. Dar, un lucru trebuie spus: motorul de 2.0 litri și 184 CP îți oferea mai multă siguranță, cel puțin în cazul depășirilor.

Acest 1.5 Skyactiv G cu 132 de cai putere se simte, clar, mai leneș. În oraș și la viteze reduse are, însă, destulă vână pentru a-ți pune un zâmbet molipsitor pe față.

Fiind vorba despre un motor aspirat natural, acesta trebuie exploatat corespunzător. Pentru a te bucura de resursele sale trebuie să profiți de toată plaja de turații, până la linia roșie care începe după 7.000 de rotații pe minut.

Motorul cu patru cilindri livrează plăceri acustice odată ce acul vitezometrului trece de 4.000 de rotații pe minut și tot atunci începi să simți cu adevărat resursele unității pe benzină. Primești un sunet gutural, metalic și care îți inundă fiecare celulă. De îndată ce cobori plafonul de tip hard-top, primești și mai multă plăcere.

În cazul de față, motorul de 1.5 litri a fost conectat la o transmisie manuală cu șase rapoarte. Una dintre cele mai bune din industrie. Treptele sunt alternate scurt și precis, timoneria fiind o adevărată încântare.

Cu o asemenea cutie de viteze manuală, uiți de toate inconvenientele atunci când nimerești într-un trafic sufocant.

  • Aaa, marţi, 21.10.2025 12:01

    Se mai produce Abarth Spider?

  • Mircea Badea, marţi, 21.10.2025 23:12

    i-ati pus omv100?!