
Gata hibernarea
Acum mai bine de 30 de ani, Opel făcea o mișcare îndrăzneață și lansa modelul Frontera, un SUV de teren, într-o perioadă în care acest tip de vehicule nu era foarte popular în Europa.
Spun că a fost o mișcare îndrăzneață a germanilor deoarece Frontera a fost unul dintre primele modele de teren oferite de un producător cu renume din Europa.
Frontera era produs în colaborare cu japonezii de la Isuzu. Practic, era un Isuzu MU adaptat pentru piața europeană, construit la uzina IBC Vehicles din Luton, Anglia.
Frontera a fost disponibil în două versiuni: Frontera Sport (o variantă scurtă, cu 3 uși și acoperiș hardtop detașabil) și Frontera în varianta lungă, cu 5 uși, gândită pentru familii.
La început a atras clienții prin imaginea robustă și prețul mai accesibil față de rivalii japonezi de la Toyota și Mitsubishi. Totuși, Frontera nu era chiar la fel de fiabil și a fost adesea criticat pentru finisaje și comportamentul pe șosea, deși în off-road se descurca decent.
În 1998 a apărut a doua generație, cu linii mai rotunjite și motoare mai moderne, inclusiv versiuni turbo diesel dezvoltate împreună cu Isuzu. Totuși, concurența în segment devenise mai dură, iar Frontera nu a mai reușit să țină pasul.
Producția s-a oprit în 2004, iar Opel a rămas fără un SUV autentic. Iată că după mai bine de 20 de ani, Frontera a ieșit din hibernare, dar puțin sub o altă formă.
Ironia este că numele Frontera revine acum pentru un SUV modern, de segment B, complet diferit de modelul original. Este orientat către oraș, tehnologie și electrificare, în timp ce poartă o moștenire interesantă și clar diferită. Așa cum te-am obișnuit, ți-am pregătit și o prezentare video.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI OPEL FRONTERA
ca fost posesor de opel si oarecare tangenta cu marca pot confirma ca opel A FOST o masina ieftina si cam proasta. Singurele bune au fost Opel Omega cu tren de rulare de BMW care puteau merge sustinut cu 200kmh. In rest numai pocnitori. Dar de astea din ziua de azi ma abtin. Mai ales de electrocaznice