
Motor / Transmisie
Opel Frontera împarte platforma cu fratele Citroen C3 Aircross, pe care l-am testat recent. Prin urmare, motorizările sunt exact la fel, dar sunt câteva diferențe, nuanțe fine care țin de detalii. De exemplu, dacă Citroen C3 Aircross putea fi cumpărat cu o transmisie manuală, Opel Frontera nu oferă acest privilegiu.
Asta deoarece un C3 Aircross poate fi cumpărat pur termic, în timp ce Opel Frontera, indiferent de versiune are o urmă de electrificare. Motorizarea de bază se numește Hybrid 110 și evident este un sistem full hybrid la baza căruia se află un propulsor de 1.2 litri cu 3 cilindri, iar în total avem 110 cai putere.
Mașina noastră de test are același motor termic la bază, doar că noi am avut de-a face cu versiunea mai puternică, adică Hybrid 145. Pentru mersul prin oraș, resursele sunt mai mult decât suficiente, în mare parte datorită motorului electric care îi oferă mașinii un zvâc simțitor.
Cei de la Opel au declarat că mașina poate merge în regim urban în mod exclusiv electric 50% din timp. Nu am stat să calculăm, dar dacă mergi atent și nu apeși agresiv pedala de accelerație, vei observa că motorul electric intervine destul de des.
Trecerea de la motorul termic la cel electric și viceversa nu se face atât de lin pe cât aș fi vrut. De cele mai multe ori vei simți acest lucru, iar dacă nu îl simți, cu siguranță îl auzi. Într-adevăr, când ieși pe drumurile naționale și mai ales pe autostradă, începi să îți dai seama că ți-ar fi plăcut mai multe resurse.
Așa cum spuneam, pe Frontera este imposibil să optezi pentru o transmisie manuală. Astfel, motorul este alăturat unei cutii de viteze automate e-DCS cu 6 rapoarte. Din păcate, există destule momente de întârziere, mai ales când vrei să pleci mai agresiv de la semafor. Totuși, ai și un mod „Low”, gândit pentru ieșirile pe teren accidentat, care permite cutiei să schimbe la turații mai ridicate.
ca fost posesor de opel si oarecare tangenta cu marca pot confirma ca opel A FOST o masina ieftina si cam proasta. Singurele bune au fost Opel Omega cu tren de rulare de BMW care puteau merge sustinut cu 200kmh. In rest numai pocnitori. Dar de astea din ziua de azi ma abtin. Mai ales de electrocaznice