Motor / Transmisie

4.0

Opel Frontera împarte platforma cu fratele Citroen C3 Aircross, pe care l-am testat recent. Prin urmare, motorizările sunt exact la fel, dar sunt câteva diferențe, nuanțe fine care țin de detalii. De exemplu, dacă Citroen C3 Aircross putea fi cumpărat cu o transmisie manuală, Opel Frontera nu oferă acest privilegiu.

Asta deoarece un C3 Aircross poate fi cumpărat pur termic, în timp ce Opel Frontera, indiferent de versiune are o urmă de electrificare. Motorizarea de bază se numește Hybrid 110 și evident este un sistem full hybrid la baza căruia se află un propulsor de 1.2 litri cu 3 cilindri, iar în total avem 110 cai putere.

Mașina noastră de test are același motor termic la bază, doar că noi am avut de-a face cu versiunea mai puternică, adică Hybrid 145. Pentru mersul prin oraș, resursele sunt mai mult decât suficiente, în mare parte datorită motorului electric care îi oferă mașinii un zvâc simțitor.

Cei de la Opel au declarat că mașina poate merge în regim urban în mod exclusiv electric 50% din timp. Nu am stat să calculăm, dar dacă mergi atent și nu apeși agresiv pedala de accelerație, vei observa că motorul electric intervine destul de des.

Trecerea de la motorul termic la cel electric și viceversa nu se face atât de lin pe cât aș fi vrut. De cele mai multe ori vei simți acest lucru, iar dacă nu îl simți, cu siguranță îl auzi. Într-adevăr, când ieși pe drumurile naționale și mai ales pe autostradă, începi să îți dai seama că ți-ar fi plăcut mai multe resurse.

Așa cum spuneam, pe Frontera este imposibil să optezi pentru o transmisie manuală. Astfel, motorul este alăturat unei cutii de viteze automate e-DCS cu 6 rapoarte. Din păcate, există destule momente de întârziere, mai ales când vrei să pleci mai agresiv de la semafor. Totuși, ai și un mod „Low”, gândit pentru ieșirile pe teren accidentat, care permite cutiei să schimbe la turații mai ridicate.

  • nsrei, marţi, 14.10.2025 13:02

    ca fost posesor de opel si oarecare tangenta cu marca pot confirma ca opel A FOST o masina ieftina si cam proasta. Singurele bune au fost Opel Omega cu tren de rulare de BMW care puteau merge sustinut cu 200kmh. In rest numai pocnitori. Dar de astea din ziua de azi ma abtin. Mai ales de electrocaznice

  • dan_grc, marţi, 14.10.2025 16:55

    Cu toate ca nu mai are legătură cu originalul Frontera, mă declar surprins de preț, mai ales ca există o invazie de promovare a mărcilor chinezești care nu sunt mai ieftine, dimpotrivă, că tot se repeta ca mărcile europene sunt foarte scumpe, iar cele chinezești foarte ieftine, deci pentru potențialii clienți, de ce ar alege cineva, cel puțin la aceeași bani, un model chinezesc față de un Opel, Peugeot, Citroen, Renault ? Iar când n-ar alege aceste mărci, există mărcile coreenne și japoneze .

  • nsrei, marţi, 14.10.2025 19:34

    The Citroen C3 Aircross / New Aircross, produced in Brazil, achieved zero stars. Asta in 20 24 global Ncap. O fi de bine o fi rău, nu știu.

  • George Simion, miercuri, 15.10.2025 08:10

    nu exista suv de oras!! iar frontera era ceva acum 30 de ani, aveam ulite pietruite prin toate satele. asta de acum parca e o cutie de pantofi strivita.