Mazda MX-5

2.0 Benzina (Skyactiv-G) 160CP Man6 Revolution Top

Interior

4.0

Este profund nedrept să considerăm că interiorul lui MX-5 este un habitaclu. Tehnic am avea dreptate, însă senzaţiile pe care le ai sunt mai degrabă cele pe care le ai într-un cockpit de maşină de circuit. Stai foarte jos, poziţia la volan - intens analizată de cei responsabili de dezvoltarea lui MX-5 este şi ea cea dintr-o maşină de curse, iar spaţiul modest stânga-dreapta îţi va da impresia că te afli într-un model care-ţi oferă o cuşcă de siguranţă.

Senzaţia generală va fi că maşina "te îmbracă", că ai o armură cu roţi extrem de uşor manevrabilă. 

În faţă ai ceasurile de bord, cu un turometru central de dimensiuni mari, iar în dreapta ai un display care se încadrează în "noua ordine" din lumea auto şi se tranformă mai degrabă într-o tabletă. Repet ce am spus în testele mele anterioare: moda asta nu e deloc pe gustul meu, pentru că transformă ecranul central - un punct de interes pentru ocupanţii maşinii - într-un apendice care pare aşezat forţat în design-ul deja terminat al bordului.

Puncte bonus pentru scaunele Recaro excelente oferite de Mazda şi pentru un artificiu estetic de mare efect: capota pare că se prelungeşte pe feţele uşilor în interior, porţiunea superioară a acestora fiind vopsită în aceeaşi nuanţă pe care o regăsim la exterior. Când maşina este decapotată, senzaţia este una specială, pentru că interiorul se contopeşte cu exteriorul într-un mod rar experimentat de alţi constructori.

Tot în interiorul lui MX-5 vei regăsi însă şi câteva minusuri. În primul rând, pe bord apar pe alocuri materiale plastice de calitate mediocră. Apoi, spaţiul dedicat picioarelor pasagerului din dreapta este obstrucţionat de un apendice sănătos al tunelului central. Lucru deranjant mai ales la drum lung, când nu-ţi vei putea schimba poziţia aşa cum vei dori dacă te afli pe scaunul de lângă şofer.

Pentru că am primit multe întrebări legate de portbagaj, vă anunţ că în acesta intră perfect două genţi de voiaj acceptate ca bagaj de mână în avion. Altfel spus, cele două persoane care se vor bucura de MX-5 îşi vor putea permite fără probleme un concediu de lungime medie prin Europa sau prin ţară. Totul e să găsiţi drumurile perfecte pentru asta.

Deşi în prima fază am considerat că plafonul din pânză retractabil manual va fi un mare minus al lui MX-5, m-am lămurit după doar câteva minute că este atât de uşor să decapotezi şi să capotezi maşina, încât acest element face parte din farmecul special al roadster-ului japonez. Totul se face cu o mână, de pe scaun: deblochezi plafonul cu un deget, iar cu mânerul special îl deschizi şi îl ghidezi spre spatele scaunelor, acolo unde se fixează prin apăsare. Clic! şi gata. Eşti sub cerul liber. În două secunde.

  • Sam93, miercuri, 09.09.2015 14:14

    Ce lista cretina si irelevanta aveti la "Nu ne-a placut".

  • rotila, miercuri, 09.09.2015 14:23

    sub influenta colegilor te abati de la subiect si deviezi spre beletristica: "o sa ti se para -fara exagerare-ca nu esti intr-o masina ,ci in echipament sport. daca intr-adevar asa ti se pare e de la chimicale

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 09.09.2015 14:27

    La "nu ne-a placut" faza cu doar 2 motoare pe benzina mi se pare putin ridicola, doar nu voiati sa stricati fun to drive-ul punand un diesel nu?In rest cred ca mergea o versiune pe benzina chiar putin mai puternica.

  • alex, miercuri, 09.09.2015 14:29

    barcelona = mazda mea

  • scamel, miercuri, 09.09.2015 14:48

    @AM daca raportul masa/ putere este excelent ce motor mai vrei? Si multa vorbarie (filozofie oare) urmata de concluzia Nimic mai fals.

  • Andy, miercuri, 09.09.2015 15:39

    "Lipsa dieselului" e o placa pe care o pun toti redactorii europeni...indiferent daca e un model sport sau nu, indiferent daca raportul masa/putere e bun sau nu... E din seria "trebuia sa punem ceva si la minus". Uneori sincer regret ca nu-s prin America unde dieselul chiar nu conteaza.

  • mircea, miercuri, 09.09.2015 15:51

    @Andy, @Nelu_Pantofaru Nu a spus nimeni că are nevoie de diesel. Minusul se referă la faptul că are doar două motoare în gamă. Faptul că am specificat că sunt ambele pe benzină e o chestiune pur informativă, dedicată celor care au nevoie de lămuriri suplimentare. Dacă aş fi considerat că are nevoie de un diesel, la minusuri ar fi apărut "Lipsa unui motor diesel în gamă" :)

  • Florin, miercuri, 09.09.2015 16:25

    Motorul de 2 l din cate am vazut pe Mazda 3, care e mai grea cu vreo 300 de kg poate sa scoata consum de diesel daca mergi legal in schimb si un diesel consuma destul daca te dai la el, "sportiv". Deci nu avea rost un diesel. O zi usoara.

  • someone, miercuri, 09.09.2015 16:29

    cum zicea jeremy candva, la o emisiune pe care o conducea: "un supercar e facut sa se strice si sa te enerveze zilnic...asta face parte din savoarea lui" . MX5 nu e un supercar , evident, dar totusi , toate aceste minusuri la aceasta categorie de masina sant de fapt parte a personalitatii

  • zagado26, miercuri, 09.09.2015 17:10

    O masinuta superba pe care mi-as dori-o oricand in garaj!

  • eee, miercuri, 09.09.2015 18:42

    intr-o zi ...

  • lorinczi.thomas, miercuri, 09.09.2015 23:41

    Ati cam dat-o in bara la doua articole cu categoria minus, in trecut, dar aici e troll efectiv. Nu e masina de volum sa ai dintre enspe motorizari de ales. Ce vina are masina? Aici aveti de gand sa stergeti propozitia aia? Sau vreti sa moara domnu ifanov de inima rea ca subestimati japoneza?

  • lorinczi.thomas, miercuri, 09.09.2015 23:53

    P.S.: Si Mustang tot doo motorizari are.

  • mowgli, joi, 10.09.2015 01:44

    Asa va legati de minusul ala de zici ca AM le-a nenoricit vanzarile celor de la Mazda cu faza asta. Toti erati in fata la showroom-uri cu cecul in mana si cand ati vazut minusul ala, v-ati razgandit si ati bagat banii la pacanele.

  • mzd, joi, 10.09.2015 08:09

    m-am saturat de masini practice folosite 1% din timp la capacitate in conditiile unei plictiseli continue, cred ar fi timpul si de putina distractie, mai mult chiar, asa scapi si de pasageri de care n-ai chef (soacre, matusi, etc.)

  • mzd, joi, 10.09.2015 08:09

    m-am saturat de masini practice folosite 1% din timp la capacitate in conditiile unei plictiseli continue, cred ar fi timpul si de putina distractie, mai mult chiar, asa scapi si de pasageri de care n-ai chef (soacre, matusi, etc.)

  • LR, joi, 10.09.2015 09:34

    Eu mă întreb cum de nu se gândesc și alți constructori la așa ceva. E o rețetă atât de simplă, încât s-ar putea construi o astfel de "jucărie" care să se poate vinde și cu 10.000€! Bineînțeles, un constructor premium nu s-ar coborî la așa ceva; chiar și unii constructori generaliști, dar cu "fumuri", ar considera că e sub demnitatea lor să producă un astfel de vehicul pentru distracție. Nu îți trebuie decât puțin curaj și imaginație ca să realizezi și să vinzi o mașinuță ușoară cu un motor pe măsură, echipată cu strictul necesar. De exemplu, Suzuki ar putea face acest lucru foarte ușor. Și mai ieftin.

  • petrush, joi, 10.09.2015 10:34

    @ AM o fi model de inspiratie pentru unii dar in anii 60/70 porsche avea 914 iar fiat facea 124 cabrio in multe variante.fiat barcheta are istorie mai veche

  • Marius, luni, 14.09.2015 16:09

    Masina de gay.