Interior
Este profund nedrept să considerăm că interiorul lui MX-5 este un habitaclu. Tehnic am avea dreptate, însă senzaţiile pe care le ai sunt mai degrabă cele pe care le ai într-un cockpit de maşină de circuit. Stai foarte jos, poziţia la volan - intens analizată de cei responsabili de dezvoltarea lui MX-5 este şi ea cea dintr-o maşină de curse, iar spaţiul modest stânga-dreapta îţi va da impresia că te afli într-un model care-ţi oferă o cuşcă de siguranţă.
Senzaţia generală va fi că maşina "te îmbracă", că ai o armură cu roţi extrem de uşor manevrabilă.
În faţă ai ceasurile de bord, cu un turometru central de dimensiuni mari, iar în dreapta ai un display care se încadrează în "noua ordine" din lumea auto şi se tranformă mai degrabă într-o tabletă. Repet ce am spus în testele mele anterioare: moda asta nu e deloc pe gustul meu, pentru că transformă ecranul central - un punct de interes pentru ocupanţii maşinii - într-un apendice care pare aşezat forţat în design-ul deja terminat al bordului.
Puncte bonus pentru scaunele Recaro excelente oferite de Mazda şi pentru un artificiu estetic de mare efect: capota pare că se prelungeşte pe feţele uşilor în interior, porţiunea superioară a acestora fiind vopsită în aceeaşi nuanţă pe care o regăsim la exterior. Când maşina este decapotată, senzaţia este una specială, pentru că interiorul se contopeşte cu exteriorul într-un mod rar experimentat de alţi constructori.
Tot în interiorul lui MX-5 vei regăsi însă şi câteva minusuri. În primul rând, pe bord apar pe alocuri materiale plastice de calitate mediocră. Apoi, spaţiul dedicat picioarelor pasagerului din dreapta este obstrucţionat de un apendice sănătos al tunelului central. Lucru deranjant mai ales la drum lung, când nu-ţi vei putea schimba poziţia aşa cum vei dori dacă te afli pe scaunul de lângă şofer.
Pentru că am primit multe întrebări legate de portbagaj, vă anunţ că în acesta intră perfect două genţi de voiaj acceptate ca bagaj de mână în avion. Altfel spus, cele două persoane care se vor bucura de MX-5 îşi vor putea permite fără probleme un concediu de lungime medie prin Europa sau prin ţară. Totul e să găsiţi drumurile perfecte pentru asta.
Deşi în prima fază am considerat că plafonul din pânză retractabil manual va fi un mare minus al lui MX-5, m-am lămurit după doar câteva minute că este atât de uşor să decapotezi şi să capotezi maşina, încât acest element face parte din farmecul special al roadster-ului japonez. Totul se face cu o mână, de pe scaun: deblochezi plafonul cu un deget, iar cu mânerul special îl deschizi şi îl ghidezi spre spatele scaunelor, acolo unde se fixează prin apăsare. Clic! şi gata. Eşti sub cerul liber. În două secunde.
Ce lista cretina si irelevanta aveti la "Nu ne-a placut".