
La aspirație
În primăvară, Mazda ne-a invitat să vedem de aproape primul său produs premium: CX-60. Firește, mă rodea enorm curiozitatea să văd dacă experiența de la volan se apropie de manifestările premium observate la interior.
Practic, Mazda CX-60 a primit un cec în alb la momentul primului contact, așa că, acum, la primul test internațional, m-am dus la război cu reportofonul, pentru a-mi nota toate gândurile. Să nu care cumva să-mi joace feste memoria.
Acum, după ce l-am condus și mi-am calmat entuziasmul inițial, pe care oricum nu-l regret și nu-l neg, acest Mazda CX-60 este undeva între lumi. Dar intru în detalii pe parcurs.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN GERMANIA
Citeste si
-
4.2/5Am testat noul MG ZS Hybrid+, un rival extrem de serios pentru a noastră vedetă locală, Dacia Duster. Cu un preț competitiv și un sistem hibrid foarte performant, care dezvoltă în total aproximativ 200 de cai putere, MG ZS atrage din ce în ce mai mulți clienți. Deci, nu greșim dacă spunem că este un pericol iminent pentru Duster. Citeste tot
-
4.3/5Celebrul Renault 5 a reînviat sub forma unui model cu zero emisii. Noi am condus versiunea echipată cu cel mai puternic motor, dar și cu cea mai mare baterie. Cum se simte de la volan, dar și cât am acoperit cu un plin de baterie, afli din rândurile următoare. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.4/5Chiar dacă, în gama suedezilor de la Volvo, modelul XC60 este cel mai bine vândut, nu cred că exagerez când spun că cel mai iubit model la ora actuală este XC90. Deci, ce faci atunci când ești Volvo și trebuie să te adaptezi la această tranziție către vehicule electrice, fără a-ți pierde fanii? Simplu: apari pe piață cu un XC90 electric. Dar nu vă lăsați păcăliți, deoarece noul EX90 este un model cu totul nou, realizat pe o platformă dedicată. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul Porsche 911 GTS facelift sau, cu alte cuvinte, primul 911 hibrid din istoria acestui model. Despre cum se conduce și dacă rămâne, în continuare, un etalon pentru mașinile sport, afli din rândurile următoare. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.0/5Am urcat la volanul noii generații Hyundai Kona, de această dată în echiparea de top N Line. Cu un preț mai mare cu 500 euro față de echiparea obișnuită Premium+, SUV-ul sud-coreenilor configurat astfel vrea să demonstreze că este mai mult decât doar un simplu pachet vizual. Va reuși noua Hyundai Kona N Line să impresioneze? Răspunsul îl vei afla în testul nostru, acolo unde ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
r, luni, 26.09.2022 15:46
Sunt lucruri care sunt spuse pentru a crea Marea Abureală. Putere maximă generată (CP/rpm) 327 / 6.000 versus Putere - în sistem hibrid (CP/rpm) 192 / 6.000. Cine generează această putere maximă ? Trebuie să îi pui Kerosen ? Catalizator indisponibil. Să fie adevărat ? Consum mediu mixt (litri/100 km) 1.5. Păi dacă e mixt de ce nu se spune nimic de kw-ții consumați ? Pe noi ne pune să închidem becurile iar aici nu contează? Autonomie la consum mediu mixt (km)-3.333. Dar asta arpresupune să faci 34 de încărcări pe traseu (teoretic dar practic vreo 75-adică vreo 8 zile să stai numai cu ea în priză dacă o încarci la 7 kw ca să consumi numai curent). Mi se pare că datele transmise de oblici sunt luate din desenele lor animate (și alea excesiv de ciudate) și împachetate în chiloți de la automatele de chiloți purtați pe care le au pe stradă.
-
ironR, luni, 26.09.2022 16:45
Mazda e vazuta ca o masina buna, fiabila, dar cand ajungi la electrificare teoria si perceptia se schimba. Pretul e decent pt ce ofera, este totusi PHEV. Motorul cam mare pt gustul europenilor, dar a ramas clasic, la fel ca sistemul multimedia, ba chiar enervant. Daca nu pare putin ciudat sa vezi emblema Mazda pe masini care pleaca de la 15k euro dintr-o masina care sare de 60k considerata premium, atunci fac alta paralela ramanand in zona mai deosebita, cum ramane cu Jaguar F-Pace PHEV sau Alfa Romeo Stelvio PHEV. As alege oricand un Alfa care face 0-200km/h in 15.9 sec vs Mazda 26.9s. Adica daca tot dai banii astia, sigur iti doresti sa obtii tot, TOT ce se poate si e mai bun. Da, e frumos si lemnul ala, dar sunt 60k si nu sunt multi dispusi sa scape asa usor de ei. In continuare imi pare ca poate fi confundata foarte usor cu CX5, iar asta nu stiu cat e de bine. La fel ca la CX5, mi se pare prea multa tabla in partea laterala a masinii,
-
adig01, luni, 26.09.2022 22:38
Un consum real nu am văzut în niciun review. Nu mă interesează cu bateria plina. La drum lung nu încarci 5 ore ptr 60km. Vreau un consum oraș/autostrada cu bateria goală (sau aproape goală daca nu te lasă să o golești de tot)
-
jiji, marţi, 27.09.2022 09:09
In afara de pret, rivalii din clasa premium nu e prea mult pentru Mazda?De ce sa imi iau asa ceva cand imi pot cumpara ceva consacrat in clasa premium si sigur nu gresesc, de ce as experimenta pe banii mei? Daca avea un pret normal ca si restul poate merita un drive test.
-
arhitect, marţi, 27.09.2022 14:38
Poate ca o comparatie mai pertinenta ar fi cu: Alfa Romeo Stelvio, Volvo XC60 Jaguar F pace Masini cu caracter !
-
Constantin Ciobanu, miercuri, 28.09.2022 09:06
@arhitect - rivalii pe care i-am nominalizat am vrut sa fie phev si in aceeasi zona de putere. @adig01 - nu o sa vezi in primele review-uri un consum real pentru ca bucla de test a avut 100 km, ajunge masina in tara si ii dam examen greu. @ironR - Stelvio PHEV, o fi si mi-a scapat mie, Jaguar F-Pace PHEV… +400 CP si pleaca de la vreo 85k
-
ironR, joi, 29.09.2022 10:41
@Constantin Ciobanu ai dreptate cu Stelvio, m-am uitat in graba, pare ca abia la anu' va ajunge pe piata, si probabil va avea un pret pe masura. O asteptam la test :) F-Pace nici nu mai m-am uitat cat costa PHEV, banuiam ca e ceva mai scump, dar nu atat de mult. Am fost atras recent de niste preturi pt motorizari conventionale, dar am constatat ca nu are sens efortul pt dotarile pe care le primeam la 45k, asa ca am luat altceva mai full cu tehnologie la zi, in jurul la 30k pt oameni normali. DAR sunt surprins ca tehnologia nu tine pasul cu unele masini premium. Strict personal la 60k euro as lua oricand un EV6 AWD full cu incarcare in 18min de la 10%-80% SI cu toata tehnologia la zi. On topic: CX60 nu are o figura incisiva, ci are un aer aproape clasic.
-
Dan, joi, 29.09.2022 16:20
E binevenit un PHEV in cazul oricarui producator. Totusi la prima strigare sistemul se va dovedi mai putin rafinat. Trebuie sa mai vina un facelift sau modelul urmator pentru a ajunge la maturitate. Se dovedeste asta si din continutul articolului de mai sus. In privinta designului aici am o mare frustrare. Si Mazda, prin CX60, dar si tot mai multi alti producatori (Lexus la noul RX, Kia cu Sorento si Hyundai cu Santa Fe etc) propun in ultima vreme asa-zise SUV-uri cu garda la sol foarte mica, specifica cel mult unui break allroad. Stiind ca producatorii fac de regula ce simt ca dicteaza piata, stau si ma intreb: chiar asta vor clientii? SUV-uri caraghioase, care se taraie cu burta pe asfalt? Cine vrea o masina cu silueta dinamica, de ce nu ia pur si simplu un hot-hatch sau altceva de genul? Cine oare vrea astfel de SUV-uri care arata disproportionat, ridicol?
-
Gheorghe, luni, 10.10.2022 09:41
Mazda CX-60 are totusi o garda la sol de 18,2 cm - se afla in zona crossover-SUV fara indoiala.
-
Cici de la bucatarie, vineri, 28.10.2022 01:23
Un raa4 cu botul lung, sper sa treaca testul elanului si sa nu aiba recall anual de foc. A dat la toți nr 1 japonez teh hibrida... Si ovalul albastru a ajubs tot la recall de foc
-
George, duminică, 04.12.2022 15:23
La drum lung merge cu 10 la suta. E cam deplorabil. Masurat intre doua plinuri.
Un SUV foarte interesant - asteptat cu nerabdare de fanii MAZDA. Singurul lui ,,defect'' - daca-i putem spune asa - este pretul care ar putea sa mai reduca din entuziasm. MULT SUCCES MAZDA!!!