4.7
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, luni, 12 decembrie

Vântul schimbării

Maserati nu mai este la primul experiment de tipul SUV și, dacă au existat de-a lungul timpului câțiva critici care considerau ca acest tip de caroserie nu se pliază pe istoricul companiei italiene, aceștia și-au descărcat deja nervii pe Levante.

Așadar, la dezvăluirea lui Grecale, cel de-al doilea SUV din istoria Maserati, reacțiile în online au fost mult mai liniștite. Nu doar pentru că ne acomodasem deja cu Levante, dar și pentru că unii chiar așteptau în showroom-uri ceva mai nou din partea Tridentului.

De unde această schimbare de la repulsie la bucurie? Simplu: pentru că industria auto e dominată de SUV-uri, iar Maserati nu face altceva decât să țină pasul.

Așadar, fidel numelui său (Grecale este un vânt din Mediterană), noul SUV al italienilor marchează încă un moment de cotitură: vântul schimbării, care bate puternic din pupa. Și care împinge Maserati în direcția electrificării.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O

  • Joe, luni, 12.12.2022 14:12

    Recomandare, schimbati fotograful.

  • r, luni, 12.12.2022 15:50

    Pozele astea făcute în penumbră și neclare sunt de toată lauda adică artistice probabil. Nu mi-am putut da seama nici ce culoare are. E păcat pentru o operă de artă italiană. Ce am mai remarcat este că degeaba pui un motor mic pe o mașină cu prestanță (greutate) că la consum tot acolo ieși cu un motor mai mare dar care ar fi respirat mai lejer.

  • nume, luni, 12.12.2022 20:27

    Mosule, vi s-a stricat calculatorul. 4 (Motor / Transmisie) + 3.5 (Consum) + 5 (Performante) + 5 (Interior) + 3 (Pret de achizitie) + 5 (Siguranta) + 5 (Tinuta de drum) + 4 (Vizibilitate) + 5 (Tehnologie) + 5 (Design) / 10 (Totalul categoriilor) = 4.45 (Nu 4.7, rezultatul vostru). Mult, oricum, pentru o masina de 93.500 de euro care e construita pe o arhitectura veche de sapte ani (care ramane de vazut daca va primi cinci stele la testele Euro NCAP, mai ales daca tinem cont ca belgienii vor avea, din 2023, noi proceduri), care arata ca un Ford Puma de 25.000 - 30.000 de euro (adevar, nu gluma) si care vine cu un Nintendo DS in bord. PS: 5 stele pentru tehnologie in cazul in care realitatea augmentata (oferita, zilele acestea, inclusiv de Skoda) lipseste cu desavarsire in cazul de fata? Scaunele au masaj? Directia integrala exista?

  • Vlad08, marţi, 13.12.2022 09:10

    Draguta, performante bunicele, insa se bazeaza pe o nisa de piata foarte ingusta. La 93.000 euro pret model testat, variantele sunt foarte multe si cu motoare in toate configuratiile posibile. Chiar ma jucam pe un configurator la BMW, cu 91.500 euro poti cumpara un X5 Xdrive 45e Plug in Hybrid,motor 3000,autonomie electrica vreo 70-80 km, 5,6 sec/100km + selectat pachetul individual la interior si pachet M exterior. Sigur ca sunt clase diferite si clienti diferiti, insa primesti la nemti mai mult de banii respectivi, chiar daca iti pierzi coolness effect-ul.

  • Scorcese, miercuri, 14.12.2022 00:14

    Din pacate autorul nu face nici o asemanare intre Grecale si Stelvio. Caroseria ca forma si design este aproape identica, aceeasi platforma, practic un Stelvio de super lux si sigla Maserati. Fff scump pentru ce este de fapt, dar este un Maserati si brandul, sigla costa..

  • Dan_Manchester, miercuri, 14.12.2022 06:31

    Numai aberatii de la neica nimeni, vorbiti majoritatea in necunostinta, aveti macar un test cu acest auto? Ati achizitionat auto? Nu!? Ok. Detin acest auto, asa ca eu as putea spune ca ... bateti campii, habarnisti cu iz de lux! ;) Sa nu veniti cu: '' sa te credem pe cuvant '' sau aberatii de gen, pot dovedi .

  • arhitect, miercuri, 14.12.2022 13:34

    1. lipsesc DATE TEHNICE 2. intr-adevar o comparatie cu Alfa Romeo Stelvio ar fi foarte interesanta (ampatament diferit)

  • Andrei, sâmbătă, 17.12.2022 20:50

    Macan matura cu el pe jos, trebuie sa fii disperat dupa Maseratti sa ignori asta. Prin toata presa are in jur de 3.5/5, doar Automarket bate campii cu notele.